Jump to content


Photo

Trage harddisk na deleten opname


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

Re: Trage harddisk na deleten opname #21 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 October 2011 - 20:33

Ik heb de trashcan aangezet en het werkt.
Nu nog zien wanneer hij de prullenbak leegt, heb het aantal dagen op 0 gezet.

De vraag "Are you sure" komt nu niet meer bij het deleten, wat ik wel een beetje begrijp, maar dat is soms lastig.
Bij het kijken van bepaalde zaken doen wij vaak een "Alphabetical sort" en als het scherm vol staat met steeds dezefde tekst, dan valt het niet op dat de Delete reeds is uitgevoerd en ben je geneigd om nog een keer op RED te drukken.

Kan er ingebouwd worden dat de vraag toch wordt gesteld, eventueel optioneel aan/uit te zetten in de settings ?

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #22 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 14 October 2011 - 21:24

Huh? Bij een delete staat hij toch in de prullebak? Kun je hem altijd uithalen zolang hij daar staat. Bovendien zou ik geen "Are you sure" vraag willen.
Dat zinnetje over "Alphabetical sort" snap ik niet want hij verdwijnt uit de movielist naar de prullebak. Hoe kan je hem nog steeds zien in de movielist dan?

Ik heb de trashcan aangezet en het werkt.
Nu nog zien wanneer hij de prullenbak leegt, heb het aantal dagen op 0 gezet.

De vraag "Are you sure" komt nu niet meer bij het deleten, wat ik wel een beetje begrijp, maar dat is soms lastig.
Bij het kijken van bepaalde zaken doen wij vaak een "Alphabetical sort" en als het scherm vol staat met steeds dezefde tekst, dan valt het niet op dat de Delete reeds is uitgevoerd en ben je geneigd om nog een keer op RED te drukken.

Kan er ingebouwd worden dat de vraag toch wordt gesteld, eventueel optioneel aan/uit te zetten in de settings ?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #23 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 October 2011 - 21:36

Huh? Bij een delete staat hij toch in de prullebak?

Je leest niet goed.
Ik typte "dan valt het niet op dat de Delete reeds is uitgevoerd".
Ergo, als het je niet opvalt dat je hem gedelete hebt, ben je geneigd om weer te deleten en dan delete je teveel.

Bovendien zou ik geen "Are you sure" vraag willen.

Vandaar mijn voorstel om dat optioneel te hebben, aan en uit te zetten in de settings.

Dat zinnetje over "Alphabetical sort" snap ik niet want hij verdwijnt uit de movielist naar de prullebak. Hoe kan je hem nog steeds zien in de movielist dan?

Dat zei ik niet he.
Ik leg het nog een keer uit.

Zie eerst de attachment.

Deze lijst is op alfabet gesorteerd, als je drukt op RED om te deleten, dan delete hij de opname waar de balk op staat en de rest schuift omhoog, maar dat valt helemaal niet op, omdat elke regel dezelfde tekst bevat.
Als je de vraag "Are you sure" krijgt, dan weet je zeker dat de RED door is gekomen.
We weten allemaal dat de afstandsbediening soms niet door de DM wordt gezien, je moet soms wel eens 2 keer op een knop drukken.

Attached Files


Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #24 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 14 October 2011 - 21:52

Laat ik mijn versie geven:
- Als ik op <red> druk verdwijnt de opname onmiddellijk uit de huidige folder naar de prullebak. Je weet wat je zit te deleten anders delete je hem niet. Dus geen 'Are you sure' vraag graag...
- De regel 'We weten allemaal dat de afstandsbediening soms niet door de DM wordt gezien, je moet soms wel eens 2 keer op een knop drukken.' herken ik mij niet in. Ik hoef niet (soms) 2 maal op dezelfde knop te drukken. Bovendien weet ik wat ik delete als ik naar het scherm kijk... ;)

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #25 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 October 2011 - 22:16

Laat ik mijn versie geven:
- Als ik op <red> druk verdwijnt de opname onmiddellijk uit de huidige folder naar de prullebak. Je weet wat je zit te deleten anders delete je hem niet. Dus geen 'Are you sure' vraag graag...
- De regel 'We weten allemaal dat de afstandsbediening soms niet door de DM wordt gezien, je moet soms wel eens 2 keer op een knop drukken.' herken ik mij niet in. Ik hoef niet (soms) 2 maal op dezelfde knop te drukken. Bovendien weet ik wat ik delete als ik naar het scherm kijk... ;)

Ik respecteer jouw versie, helder en duidelijk.
Ik heb er soms wel last van dat ik een knop nogmaals in moet drukken, ik zit op 5,5 meter van de TV, misschien is dat het, geen idee.
Als je naar mijn plaatje hebt gekeken, dan begrijp je dat het in die lijst niet opvalt als er een regel verdwijnt.

Edited by SnijdeA, 14 October 2011 - 22:17.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #26 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 14 October 2011 - 23:02

Denk dat het aan de afstand ligt, ik zit op 3 meter van de tv. Het enige waardoor de ab niet meer reageert is:
- Batterijen zijn leeg.
- De kat zit voor het oogje van de 8000. :wacko:
Maar als je een hele reut aan identieke repeterende opnames hebt kan ik me wel voorstellen dat je de weg kwijt raakt bij het deleten, zeker als de ab ook nog eens niet goed reageert op die afstand.



Laat ik mijn versie geven:
- Als ik op <red> druk verdwijnt de opname onmiddellijk uit de huidige folder naar de prullebak. Je weet wat je zit te deleten anders delete je hem niet. Dus geen 'Are you sure' vraag graag...
- De regel 'We weten allemaal dat de afstandsbediening soms niet door de DM wordt gezien, je moet soms wel eens 2 keer op een knop drukken.' herken ik mij niet in. Ik hoef niet (soms) 2 maal op dezelfde knop te drukken. Bovendien weet ik wat ik delete als ik naar het scherm kijk... ;)

Ik respecteer jouw versie, helder en duidelijk.
Ik heb er soms wel last van dat ik een knop nogmaals in moet drukken, ik zit op 5,5 meter van de TV, misschien is dat het, geen idee.
Als je naar mijn plaatje hebt gekeken, dan begrijp je dat het in die lijst niet opvalt als er een regel verdwijnt.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #27 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 October 2011 - 23:05

Denk dat het aan de afstand ligt, ik zit op 3 meter van de tv. Het enige waardoor de ab niet meer reageert is:
- Batterijen zijn leeg.
- De kat zit voor het oogje van de 8000. :wacko:

Hahahaha.

Maar als je een hele reut aan identieke repeterende opnames hebt kan ik me wel voorstellen dat je de weg kwijt raakt bij het deleten, zeker als de ab ook nog eens niet goed reageert op die afstand.

Vandaar dat ik de vraag "Are you sure" wel op prijs kan stellen.
Nu de Pli makers nog overtuigen.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #28 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 14 October 2011 - 23:36

Uiteraard alleen als de "Are you sure" via de instellingen ook uit te zetten is.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #29 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 14 October 2011 - 23:38

Uiteraard alleen als de "Are you sure" via de instellingen ook uit te zetten is.

Dat bedoelde ik ook met "eventueel optioneel aan/uit te zetten in de settings".

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #30 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 14 October 2011 - 23:43

Ja, ja, dat zag ik in 1 van je eerdere posts.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #31 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 15 October 2011 - 07:29

Een chatbox zou soms wel handig zijn op de Pli Website. ;)

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Trage harddisk na deleten opname #32 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 15 October 2011 - 08:40

Eigenlijk gaat het dus helemaal niet om de are-you-sure vraag, maar om de feedback. Iets wat op het scherm aangeeft wat er gebeurt zou ook al goed zijn. En dat zou ook nuttig zijn bij move/copy/rename acties. Ikzelf weet nog niet echt wat, dus verdere suggesties zijn ook welkom.

Een optie zou zijn om in de balk onder (waar de vrije diskruimte staat) een tekstje weer te geven als "deleted: 1 file" gedurende een paar seconden.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Trage harddisk na deleten opname #33 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 15 October 2011 - 09:30

Of misschien een knipperende status tekst: "Deleting "Border Security"

En bij ingeschakelde trashcan: "Moving "Border Security" to trashcan"

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Trage harddisk na deleten opname #34 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 15 October 2011 - 09:37

Een optie zou zijn om in de balk onder (waar de vrije diskruimte staat) een tekstje weer te geven als "deleted: 1 file" gedurende een paar seconden.


Lijkt me een goed plan, eenvoudig en doeltreffend.
Niet te lang dan kan je sneller doorgaan met deleten als je meer files wilt deleten en toch een waarschuwing wilt bij elke file.

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Trage harddisk na deleten opname #35 ESM

  • Senior Member
  • 495 posts

+3
Neutral

Posted 15 October 2011 - 13:53

Ik vind het niet zo moeilijk om even in de prullenbak te kijken. Maar over het algemeen weet ik ook wat ik weggooi en is dat de reden om geen angsten te hebben ;)

Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi


Re: Trage harddisk na deleten opname #36 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 15 October 2011 - 21:53

Eigenlijk gaat het dus helemaal niet om de are-you-sure vraag, maar om de feedback. Iets wat op het scherm aangeeft wat er gebeurt zou ook al goed zijn. En dat zou ook nuttig zijn bij move/copy/rename acties. Ikzelf weet nog niet echt wat, dus verdere suggesties zijn ook welkom.

Een optie zou zijn om in de balk onder (waar de vrije diskruimte staat) een tekstje weer te geven als "deleted: 1 file" gedurende een paar seconden.

Dat lijkt me geweldig.

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #37 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 15 October 2011 - 22:14

Deleted 1 file? Als er toch interactie zou moeten komen bij het verwijderen van opnames dan wil ik liever niet de kreet 'Deleted 1 file' zien. Dat kan toch beter? Zoals 'Deleted Wheeler dealers' of zo.

Eigenlijk gaat het dus helemaal niet om de are-you-sure vraag, maar om de feedback. Iets wat op het scherm aangeeft wat er gebeurt zou ook al goed zijn. En dat zou ook nuttig zijn bij move/copy/rename acties. Ikzelf weet nog niet echt wat, dus verdere suggesties zijn ook welkom.

Een optie zou zijn om in de balk onder (waar de vrije diskruimte staat) een tekstje weer te geven als "deleted: 1 file" gedurende een paar seconden.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Trage harddisk na deleten opname #38 SnijdeA

  • Senior Member
  • 1,197 posts

+1
Neutral

Posted 16 October 2011 - 15:20

Oops, per ongeluk de verkeerde opname ge-delete, en daar kwam ik pas achter toen ik de prullenbank bekeek, gelukkig stond ie daar nog in.
Het legen van de prullenbak maar op 1 dag gezet ipv 0 dagen, want als er een opname begint, ben je hem alsnog kwijt.
Ik ben het wel eens met Catastrofus, "Zoals 'Deleted Wheeler dealers' of zo".

Regards,
SnijdeA.

VU+ Duo 4K SE

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.


Re: Trage harddisk na deleten opname #39 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 16 October 2011 - 18:32

Hij laat vanaf morgen "Deleted Wheeler dealers" zien, gedurende 3 seconden (en die "blokkeert" niet, je mag gewoon meteen de volgende ook doen).
Real musicians never die - they just decompose

Re: Trage harddisk na deleten opname #40 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 16 October 2011 - 18:36

Netjes

(en die "blokkeert" niet, je mag gewoon meteen de volgende ook doen).


Vooral dit vind ik mooi

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users