Jump to content


Photo

Foreca Weersverwachting v1.6 NL

PLUGINS

  • Please log in to reply
259 replies to this topic

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #41 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 18 October 2011 - 19:11

Den haag doet het niet dan houd tie Amsterdam aan ,'s-Gravenhage gaat beter. :D

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #42 Edgar

  • Senior Member
  • 292 posts

+7
Neutral

Posted 18 October 2011 - 19:14


Mooie plugin, maar bij mij valt er iets aan de zijkanten weg. Het rode bolletje is maar de helft. Ik gebruik de gewone Magic skin op een 16:9 HD scherm.

Logisch, de skin aanpassing voor deze plugin is voor MagicEHD en jij zoekt (net als ik) de aanpassing voor MagicHD.

Ik gebruik de standaard Magic skin, niet de HD of EHD! Die vind ik nog steeds het prettigst :)

VU+ Duo 4K DVB-S2X en DVB-C met Open PLi 7.0


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #43 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 18 October 2011 - 19:20

Correcte plaats voor Den Haag is: Netherlands/Den_Haag


Gecorrigeerde city.cfg Attached File  City.zip   781bytes   11 downloads

Edited by theparasol, 18 October 2011 - 19:22.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #44 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 18 October 2011 - 19:25

Ok ,ben alleen niet in de positie om het te veranderen zodat het bij andere ook goed weergegeven wordt.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #45 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 18 October 2011 - 19:42

Ik heb het net even uitgeprobeerd: in plaats van Netherlands kun je ook gewoon Nederland gebruiken. Dat staat toch weer wat logischer in een verder al grotendeels Nederlandstalige plugin.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #46 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 October 2011 - 19:42

Je zal het voorlopig even met de standaard skin van de plugin moeten doen, ik ben niet in de gelegenheid om de HD aan te passen.
Voorlopig zal er toch nog wel het e.e.a. gesleuteld worden krijg ik de indruk

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #47 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 18 October 2011 - 19:51

Ik heb het net even uitgeprobeerd: in plaats van Netherlands kun je ook gewoon Nederland gebruiken. Dat staat toch weer wat logischer in een verder al grotendeels Nederlandstalige plugin.

Leuk gevonden, zit een soort vertaler in. Net ook even getest en werkt idd!

En alweer een bijgewerkte city.cg

Attached Files

  • Attached File  City.zip   776bytes   27 downloads

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #48 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 18 October 2011 - 19:55

Je zal het voorlopig even met de standaard skin van de plugin moeten doen, ik ben niet in de gelegenheid om de HD aan te passen.
Voorlopig zal er toch nog wel het e.e.a. gesleuteld worden krijg ik de indruk

Alle begrip hiervoor, ik volg de ontwikkelingen prima met de standaard skin. :)

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #49 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 19 October 2011 - 12:55

De eerder geplaatste skin file is een uitbreiding voor de Magic-EHD skin (en niet zoals aangegeven voor Magic-HD).
Ik heb een eerste poging gedaan om eenzelfde uitbreiding te maken die wel voor de Magic-HD skin bedoeld is. Er zou dan ook niets buiten het scherm mogen vallen, wat bij Magic-EHD in combinatie met overscan wel voorkomt. Ik heb mijn resultaat als attachment bijgevoegd in deze posting. De eenvoudigste manier om hem te testen, is de schermen toe te voegen in de skin_user.xml.

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #50 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 19 October 2011 - 13:02

Waarom niet meteen de juiste schermen in de plugin "bakken"?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #51 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 19 October 2011 - 13:28

Elke skin heeft zijn eigen stijl om de gegevens weer te geven. De schermen via een skin opmaken maakt de weergave flexibel, en aan te passen aan zo'n eigen stijl. De standaard schermen in de plugin passen redelijk goed bij de Magic skin (de SD versie). Dus in dat opzicht zitten de juiste schermen al in de plugin "ingebakken".

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #52 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 19 October 2011 - 18:29

De eerder geplaatste skin file is een uitbreiding voor de Magic-EHD skin (en niet zoals aangegeven voor Magic-HD).
Ik heb een eerste poging gedaan om eenzelfde uitbreiding te maken die wel voor de Magic-HD skin bedoeld is. Er zou dan ook niets buiten het scherm mogen vallen, wat bij Magic-EHD in combinatie met overscan wel voorkomt. Ik heb mijn resultaat als attachment bijgevoegd in deze posting. De eenvoudigste manier om hem te testen, is de schermen toe te voegen in de skin_user.xml.

Werkt goed, als je nog even tijd hebt kun je misschien de PAP, tekstregels en verticale scrollbar ietsjes naar links verplaatsen.
Maar ik ben er nu al heel blij mee. :D

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #53 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 19 October 2011 - 18:42

Heren,
Ziet er al aardig prima uit, bedankt voor alle bijdragen tot nu toe !

You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #54 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 19 October 2011 - 20:03

Gezien het ontbreken van licentie tekst, niet modulaire code opbouw en overbodige items als Duitse deelstaten.
Niet reageren danwel vinden autheur. staat naar een idee van en code port door ben ik sterk geneigt aankomend weekend het spul te "forken" onder een nieuwe naam.
Nu lijkt het mij een leuk project om in nieuwe open plugin onder te brengen maar ik heb geen verstand van github / reposities.
Wat ik wel kan is slopen en optimalizeren van code. Ik wil in elk geval af van al die redundante code want dat werkt voor geen meter.
Ik zit zelf te denken aan een naam open weather plugin. Source moet in elk geval engelstalig worden en uiteraard localized Nederlands toevoegen zoals gebruikelijk is met andere mature plugins.

Stappenplan ziet er dan als volgt uit:

1) Sloop van alle overbodige items zoals de Duitse deelstaten en "world" weather, dat laatste kan later wel weer terugkomen maar is nu even heel erg onhandig.
Efficient zit er dan onder menu regen, wind, bewolking en luchtdruk en de rest is weg.
2) Alle redundante code eruit door source modulair te proggen
3) De source engelstalig maken met Nederlandse localization
4) "Startpagina" beginnen met 10 daags weeroverzicht met maxima/minima van gehele dag. Met druk op ok kan dan uurdetails van dag opgevraagd worden.

Ook hier geldt weer: bij tijd en gelegenheid, ik hoop het vlot te kunnen omproggen maar praktijk is dat het soms fiks tegen kan vallen maar we zien wel waar het schip strandt.

Uiteraard zal ik hier de tussentijdse resultaten posten zodat iedereen kan meehelpen met testen en suggesties geven. Als het geheel een beetje redelijk werkt hoop ik dat een pli dev zijn kundige oog erover wil laten gaan en het bij de open plugin repository wil onderbrengen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #55 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 19 October 2011 - 20:36

@HPPli:
De tekstregels (er horen er drie te zijn!) worden in de plugin opgebouwd door een gevonden stuk van de webpagina met een shell script te ontdoen van allerlei ongewenste tekens, en ook nog enkele typisch Duitse tekens af te handelen. Dat shell script (filter.sh) wordt uitgevoerd met een os.system() call, en dat mislukt heel vaak analoog aan hoe dat enige tijd geleden ook gebeurde bij AutoBackup. Dat is de reden dat die teksten niet goed worden weergegeven. Ik heb geprobeerd om een soortgelijke oplossing als bij AutoBackup in te bouwen in de plugin, maar daar is mijn beheersing van Python en de Enigma2 calls niet goed genoeg voor. Misschien moet Milo of Pieterg zich hier eens over buigen.

Wat je met PAP bedoelt weet ik niet, maar ik vermoed het kleine videovenster. Dat staat op exact dezelfde plaats als bij de andere schermen in de door mij gebruikte versie van de Magic-HD skin.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #56 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 19 October 2011 - 21:15

Dat shell script (filter.sh) wordt uitgevoerd met een os.system() call, en dat mislukt heel vaak analoog aan hoe dat enige tijd geleden ook gebeurde bij AutoBackup. Dat is de reden dat die teksten niet goed worden weergegeven. Ik heb geprobeerd om een soortgelijke oplossing als bij AutoBackup in te bouwen in de plugin, maar daar is mijn beheersing van Python en de Enigma2 calls niet goed genoeg voor. Misschien moet Milo of Pieterg zich hier eens over buigen.


Wat er gebeurt is dat er een regel naar /tmp/foreca.tmp geschreven wordt.
Vervolgens wordt filter.sh uitgevoerd die gaat daar bv \\xc3\\x9f vervangen door ß en andere code wordt domweg verwijderd.
Daarna neemt python code het weer over en leest /tmp/foreca.tmp weer in.

Ik snap die overbodige systemcall niet want misschien denk ik te eenvoudig dat kan in python met str.replace() opgelost worden.

Die systemcall naar filter.sh gaat bij eerste gelegenheid vliegen ;)

Edited by theparasol, 19 October 2011 - 21:16.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #57 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 19 October 2011 - 22:21

Wat er gebeurt is dat er een regel naar /tmp/foreca.tmp geschreven wordt.
Vervolgens wordt filter.sh uitgevoerd die gaat daar bv \\xc3\\x9f vervangen door ß en andere code wordt domweg verwijderd.
Daarna neemt python code het weer over en leest /tmp/foreca.tmp weer in.

Ik snap die overbodige systemcall niet want misschien denk ik te eenvoudig dat kan in python met str.replace() opgelost worden.

Die systemcall naar filter.sh gaat bij eerste gelegenheid vliegen ;)


Helemaal met je eens. En omdat ik de pest inhad dat ik het niet met een andere call kon oplossen, is dat precies wat ik gedaan heb. Nu werkt het ophalen van de tekstregels wel goed. Hierbij bijgevoegd een zip file met een aangepaste plugin.py, waarin alle acties met filter.sh zijn gedeactiveerd, en het gebruik van filter.sh is vervangen door een functieaanroep Filter. Ik heb ook een aanpassing op mijn eerdere skin file in de zip file gezet, waarin de wensen van HPPli zijn verwerkt.

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #58 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 19 October 2011 - 22:34

@HPPli:
De tekstregels (er horen er drie te zijn!) worden in de plugin opgebouwd door een gevonden stuk van de webpagina met een shell script te ontdoen van allerlei ongewenste tekens, en ook nog enkele typisch Duitse tekens af te handelen. Dat shell script (filter.sh) wordt uitgevoerd met een os.system() call, en dat mislukt heel vaak analoog aan hoe dat enige tijd geleden ook gebeurde bij AutoBackup. Dat is de reden dat die teksten niet goed worden weergegeven. Ik heb geprobeerd om een soortgelijke oplossing als bij AutoBackup in te bouwen in de plugin, maar daar is mijn beheersing van Python en de Enigma2 calls niet goed genoeg voor. Misschien moet Milo of Pieterg zich hier eens over buigen.

Wat je met PAP bedoelt weet ik niet, maar ik vermoed het kleine videovenster. Dat staat op exact dezelfde plaats als bij de andere schermen in de door mij gebruikte versie van de Magic-HD skin.

Als je spreekt over proberen dan heb je dat prima gedaan, het ziet er al perfect uit. Enkel de posities van het videovenster zou een tikkeltje naar links kunnen, gelijk ook de tekstregels en de scrollbar.Maar dat zijn details en volgens mijn inzichten enkel de coordinaten een beetje naar "links" denken.
Dus niet bescheiden zijn, het is je juist prima gelukt.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #59 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 19 October 2011 - 22:39

Helemaal met je eens. En omdat ik de pest inhad dat ik het niet met een andere call kon oplossen, is dat precies wat ik gedaan heb. Nu werkt het ophalen van de tekstregels wel goed. Hierbij bijgevoegd een zip file met een aangepaste plugin.py, waarin alle acties met filter.sh zijn gedeactiveerd, en het gebruik van filter.sh is vervangen door een functieaanroep Filter. Ik heb ook een aanpassing op mijn eerdere skin file in de zip file gezet, waarin de wensen van HPPli zijn verwerkt.

Thanks voor de MagicHD skin part.

Edited by HPPli, 19 October 2011 - 22:42.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #60 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 20 October 2011 - 01:37

Mooi jep
Maar uhh wat moet je nu allemaal hier in deze treath downloaden ??
zie van alles voorbij komen

city.cfg ,
plugin.zip ,
Foreca Weather forecast - Magic HD skin en aangepaste plugin.zip,
Foreca Weather forecast - Magic HD skin.zip
enigma2-plugin-extensions-foreca_1.6a_mipsel.ipk

ben wel eens benieuwd naar dit maar zoals ik al aan gaf wat te downloaden voor een Magic HD skin

Edited by Gman2oo6, 20 October 2011 - 01:38.

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)




Also tagged with one or more of these keywords: PLUGINS

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users