Jump to content


Photo

Foreca Weersverwachting v1.6 NL

PLUGINS

  • Please log in to reply
259 replies to this topic

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #61 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 20 October 2011 - 03:28

Mooi jep
Maar uhh wat moet je nu allemaal hier in deze treath downloaden ??
zie van alles voorbij komen

3) city.cfg ,
NIET MEER/Oud -----------plugin.zip ,
2) Foreca Weather forecast - Magic HD skin en aangepaste plugin.zip,
NIET MEER/Oud) ---------Foreca Weather forecast - Magic HD skin.zip
1) enigma2-plugin-extensions-foreca_1.6a_mipsel.ipk
ben wel eens benieuwd naar dit maar zoals ik al aan gaf wat te downloaden voor een Magic HD skin

Voor het installeren even de volgorde aanhouden zoals omschreven in eigen quote;
1) Plugin installeren (IPK)
2) plugin.py plaatsen/overschrijven in de plugin extensiemap. MagicHD part toevoegen (edit) aan MagicHD skin.xml (niet perse noodzakelijk)
3) city.cfg plaatsen/overschrijven in de plugin extensiemap (niet perse noodzakelijk)
Succes

Edited by HPPli, 20 October 2011 - 03:30.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #62 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 20 October 2011 - 19:24

Helemaal met je eens. En omdat ik de pest inhad dat ik het niet met een andere call kon oplossen, is dat precies wat ik gedaan heb. Nu werkt het ophalen van de tekstregels wel goed.


Volgensmij kan het nog beter zo:

def konvert_uml(self,Satz):
  Satz = self.Filter(Satz)
  Satz.replace("[url="file://\n"]\\n[/url]", " ")
  Satz.replace("[url="file://\t"]\\t[/url]", "")
  Satz.replace("[url="file://\r"]\\r[/url]", "")
  Satz.replace("\\", "")
  return Satz.lstrip()
Maar de vrouw zit nu tv te kijken en is not amused als ik ga testen ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #63 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 20 October 2011 - 19:35

Mijn actuele versie ziet er nu zo uit:

def konvert_uml(self,Satz):
    Satz = self.Filter(Satz)
    Satz = Satz.lstrip()
    return Satz
 
def Filter(self, Satz):
    Satz = string.replace(Satz, "\\n", " ")
    Satz = string.replace(Satz, "\\t", "")
    Satz = string.replace(Satz, "\\r", "")
    Satz = string.replace(Satz, "\\", "")
    return Satz

In ieder geval dus ook dat gedoe met die tmp file weg. Wat over blijft komt denk ik het op hetzelfde neer als jouw code.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #64 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 20 October 2011 - 19:35

moet dus zijn:

Satz.replace("[url="file://\n"]\\n[/url]", " ")
  Satz.replace("[url="file://\t"]\\t[/url]", "")
  Satz.replace("[url="file://\r"]\\r[/url]", "")
  Satz.replace("\\", "")
  Satz.lstrip()
  print Satz
  return Satz

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #65 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 20 October 2011 - 19:59

Ik moet zeggen dat ik in jouw code de argumenten in de replace niet helemaal begrijp. Wat doen die delen met de blokhaken erin ("\\n")? De replace moet toch gewoon \\n vervangen door een spatie, enzovoort? Is hier iets misgegaan bij het plaatsen van de tekst, of is het inderdaad zo bedoeld? Ik wil graag iets leren, als absolute Python beginner.

Edited by Bag58, 20 October 2011 - 20:00.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #66 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 20 October 2011 - 20:09

Ik kan mijn vorige post niet meer aanpassen, maar zie daar dat wat ik zie in jouw code bij het plaatsen aangepast is naar wat ik had verwacht te zien (de tekst tussen haakjes). Ik leid hier uit af, dat de argumenten in de replace in jouw code hetzelfde zijn als bij mij. Ze worden alleen niet correct weergegeven.

Edited by Bag58, 20 October 2011 - 20:09.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #67 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 20 October 2011 - 22:01

Klopt, gaat iets mis met forumsoft alleen heb ik het nu nog ff anders opgelost. Kijk maar in de code.
Wat er feitelijk gebeurde was dat alle /t/n/r en weet ik veel wat nog meer eruit gesloopt werd.
Dat kan sneller door het ineen keer te doen!

+ Spinner actief als er gewacht moet worden
+ Snellere UML omzetting
+ Strip .jpg in infoline van video's

Attached File  plugin.zip   13.45KB   11 downloads

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #68 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 21 October 2011 - 16:15

Ik heb weer enkele kleine correcties gemaakt aan de Foreca schermen in de stijl van de Magic HD skin:[list=1]
[*]De schermen Weerkaarten, Kaarten Duitsland en Kaarten Wereld - Continenten zijn precies en geheel aantal keuze mogelijkheden lang,
[*]De scrollbar is wat naar links opgeschoven
[/list]
Deze versie vervangt de eerder geplaatste versies.
Neem de schermen op in de skin_user.xml, dan raak je ze niet kwijt als de Magic-HD skin de volgende keer bijgewerkt wordt.

@HPPli:
Ik heb het video venster niet verplaatst, omdat het op exact dezelfde plaats staat als in de andere schermen die al in de Magic-HD skin voorkomen. Het streven is om alle vaste elementen in de schermen steeds op dezelfde plaats te hebben, dat is rustiger aan de ogen.

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #69 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 21 October 2011 - 19:41

Bovenstaande skinaanpassing van bag58 maar nu als skin_user.xml en kleine aanpassing waardoor hij direct werkt als je nog geen skin_user.xml had.

Zet deze file in de map /etc/enigma2/ en restart enigma2.

@Bag58: super aanpassing, past helemaal in de geest van magic skin.

Attached File  skin_user.zip   1.2KB   17 downloads

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #70 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 22 October 2011 - 18:34

Hierbij een nieuwe versie van de plugin. Wat is er aangepast?[list]
[*]De Europese landen zijn afgesplitst van de satelliet foto's, en in een eigen menu ondergebracht dat nu onder de groene toets hangt in het opstart scherm. Verder is nog een zestal landen toegevoegd, waarmee nu volledig zuidwest Europa afgedekt is.
[*]In het nieuwe landen menu hebben nu de plaatjes voor alle landen dezelfde afmetingen.
[*]Beter ingevulde helpteksten
[*]In plaats van Volgend boeket en Vorig boeket om 500 regels te springen worden nu de toetsen Kanaal verder en Kanaal terug hiervoor gebruikt. Die eerste twee toetsen deden bij mijn afstandsbediening (zwarte Vu+ Duo) helemaal niets.
[*]De weergave op het diavoorstelling scherm is iets aangepast, zodat nu de teksten buiten het plaatje worden weergegeven, en leesbaar zijn
[*]Enkele correcties op de vertalingen van de vaste teksten
[*]Wat kleine aanpassingen op de breedtes van de kolommen in het startscherm. Daardoor past de tekst net iets beter.
[*]Er zijn wat overbodige bestanden uit de ipk weggehaald, waardoor deze aanmerkelijk kleiner is geworden
[/list]
Omdat er in de plugin een nieuw scherm is bijgekomen voor het Europa menu, was er ook een aanpassing van de schermen voor de Magic-HD skin nodig. Ook die aangepaste versie is bijgevoegd als skin_user.xml.


Graag jullie commentaar. Veel plezier met de nieuwe versie van de plugin.

Attached Files



Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #71 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 22 October 2011 - 19:52

Een kleinigheidje: alfabetische volgorde voor landen en plaatsnamen zou prettig zijn.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #72 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 22 October 2011 - 20:04

Voor de landen is de lijst inderdaad ook alfabetisch gemaakt. Voor de steden kun je dat zelf doen door City.cfg aan te passen. City.cfg staat in de plugin map.

Edited by Bag58, 22 October 2011 - 20:05.


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #73 rommelaar

  • Senior Member
  • 45 posts

0
Neutral

Posted 23 October 2011 - 09:44

Complimenten voor alle aanpassingen.Ziet er al heel mooi uit en is zeker een verrijking voor het enigma 2 plugin aanbod.
Heel veel dank

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #74 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 23 October 2011 - 10:33

Kan ik die ipk op de server zetten. Werkt het dan zonder die skin aanpassingen?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #75 Bag58

  • Senior Member
  • 437 posts

+23
Neutral

Posted 23 October 2011 - 10:44

Ja, de plugin werkt prima met de eigen interne schermen. Net even getest met user_skin.xml buiten werking gesteld.

Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #76 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 October 2011 - 10:44

Zonder de skin aanpassingen ziet het er alleen wat minder fraai uit maar werken doet het!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #77 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 23 October 2011 - 10:47

OK... dan zit hij vanaf de volgende builds op de feed.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #78 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 23 October 2011 - 11:29

ik dacht dat het het idee was deze plugin in de publieke E2 OpenPlugins repositorie op te nemen na overleg met de originele auteur ipv een binaire plugin online te zetten

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #79 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 October 2011 - 11:37

ik dacht dat het het idee was deze plugin in de publieke E2 OpenPlugins repositorie op te nemen na overleg met de originele auteur ipv een binaire plugin online te zetten


Orginele auteur valt niet te benaderen. Het opzetten van E2 OpenPlugins neemt wat meer tijd, tot die tijd kunnen we mooi van deze versie gebruik maken.
Ik heb ook geen idee hoe dat met die OpenPlugins werkt, maar als ik wat meer tijd heb gaat Foreca wel volledig op de schop inclusieef de naam en dan is het vroeg zat om openplugin versie te maken.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Foreca Weersverwachting v1.6 NL #80 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 23 October 2011 - 12:16

Zolang dat niet gebeurt... dan maar de ipk...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W




Also tagged with one or more of these keywords: PLUGINS

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users