Jump to content


Photo

Openpli naar SH4 ontvangers porten?


  • Please log in to reply
74 replies to this topic

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #21 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 25 October 2011 - 01:46

Ik zit niet te wachten op zeveraars, ik zeg dat OpenPli op de Mips werkt, de Amiko kan Mips verwerken, Little en Big Indian = Compatibel.
Aangezien OpenPli op Mips werkt is er geen reden dat hij op de Sh4 zou kunnen werken.

Jep en een benzine auto kan ik ook op diesel laten lopen als ik maar genoeg verander aan de zooi er omheen

Tot hiertoe hoor ik enkel zeveraars aan die een mening hebben.
Sorry die mening kan me geen kloten schelen.

Denk je dat jij met deze taal ook maar iets verplaatst krijgt hier ??
Ik denk dat de Devs hierop zullen antwoorden met ..... mooi mij ook niet !

Ik heb een paar dingen gevraagd:

1 Is het mogelijk? ( heb je antwoord op gehad al meerdere keren )

2 Hoe kan ik het compileren? ( net zoals je hebt leren lezen .. begin met een boek genaamd "Compileren voor dummy's" )

3 Kan dit? ( Uhh is het zelfde als vraag 1 ?? heb een beetje het vermoeden dat je de Nederlandse taal niet machtig bent ?? )

Het enige wat ik terug krijg is een zooitje gezever van lieden die een mening hebben maar verder zonder antwoord.
Als je het niet weet of niet kan helpen, jemig hou dan je mond!
Ik heb geen intresse in opinies, ik heb enkel interesse in pogingen OpenPli daar te krijgen.

Klinkt meer alsof je aandelen in deze ...... box hebt ??

En aan de gasten alla WanWizzard, het heeft NIETS met fabrikanten te maken, die drivers zijn er allang!! Zoek even op RSP Amiko en je vind genoeg images en code.
Er is geen reden dat OpenPli dit niet opvolgt of een poging wil wagen.

Sorry ik heb geen interesse te zeveren met mensen die niet OpenPli programmeren.
Ik test graag of compileer graag, geef me de gasten die OpenPli maken, ik help graag.

Uhh daar heb je dus al 2 mensen van benaderd en uitgemaakt voor Zeveraars ??

Als ik dit gezeur geweten had over OpenPli dan had ik nooit 20 euro gegeven, want ik gaf het om iets te steunen, waar is dat geld eigenlijk ooit geraakt? Bij de programmeurs van Enigma2??

Staat op het forum wat met het geld gebeurd ik zou zeggen zoals jij het ook met jou woorden zei : Zoek het es even op


dat dan even vanuit mijn kant
Vind het persoonlijk dan ook niet raar dat je naar beneden wordt gestemd
Je bent hier heel wat verkeerde mensen tegen de haren in aan het strijken en dan kun je dit verwachten
Met opmerkingen zoals :

Het enige wat ik terug krijg is een zooitje gezever van lieden die een mening hebben maar verder zonder antwoord.
Als je het niet weet of niet kan helpen, jemig hou dan je mond!

Waarvoor doe je dan geen PM sturen naar een DEV ??
Het is een forum en die is open voor discussies en antwoorden of pogingen tot antwoorden en als jou die antwoorden dan niet aan staan tja .....

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #22 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 25 October 2011 - 09:10

@Bas,

Als ik het ff in jip en janneke taal mag uitleggen...

Willen we die box ondersteunen dan zijn er momenteel veel aanpassingen binnen de Enigma2 sources nodig omdat er voor die box geen goede DVB-API 5 drivers zijn. Dat betekent dus dat zodra we deze box ondersteunen alle DMM, VU en ET boxen die we nu ondersteunen moeten laten vallen.

Zodra de fabriekant met een goede DVB-API driver komt en "zuivere" patches kan leveren kunnen we die box eventueel wel ondersteunen - met behoud van alle boxen die we nu ook al ondersteunen.

Uiteraard mag je wel zelf met PLi aan de slag. Pli is open en onder GPL.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #23 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 25 October 2011 - 09:12

@Gman2oo6: Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om dev's een pm te sturen over dit soort zaken. Daar is het forum voor.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #24 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 09:25

Ben me al aan het inlezen, want ik moet enkel de top-layer hebben. http://www.saunalaht...ment_toolchain/
De onderliggende Linux is er al lang, dus moet het mogelijk zijn de top van OpenPli te gebruiken op de basis die er al is.
Aangezien die allang Enigma2 draait, maar verre van zoals ik het wil, zit er dus niets anders op dan eens deftig te gaan lezen en dan de boel op een hoop te smijten en door de compiler te jassen.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #25 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 25 October 2011 - 10:10

zit er dus niets anders op dan eens deftig te gaan lezen en dan de boel op een hoop te smijten en door de compiler te jassen.


Dat is de juiste houding

Veel plezier met de hobby!

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #26 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 10:21

Niemand tips? Want daar was het me om te doen.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #27 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 25 October 2011 - 10:47

Zover ik weet is de uitleg hoe een openpli image te bouwen sinds de migratie naar een nieuwe server en naar nieuwe forumsoftware (nog) niet opnieuw online gezet. Je kunt op het forum wel posts vinden hoe een openpli image te bouwen (voor een ondersteunde box). We hebben zat tips, maar dan moeten we eerst weten waar je vast zit.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #28 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 25 October 2011 - 10:59

zoals eerder gezegd voor de weg van de minste weerstand

ga bij de fabrikant ten rade voor de bijbehorende "dvb api drivers"

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #29 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 11:01

http://gitorious.org...#Installation

Dat ben ik nu aan het proberen, het configureren van de compiler-config lukt, maar zodra ik aan het stukje kom waar de werkelijke compilatie moet beginnen om de image te maken gaat het fout.

Dus als ik make yaud-enigma2 of een van de andere opties ingeeft krijg ik een foutmelding met dit:

bas@workstation:~/tdt/tdt/cvs/cdk$ make yaud-enigma2-nightly
make: *** Er is geen regel om doel 'yaud-enigma2-nightly' te maken. Gestopt.


Ik ben geen compiler expert, maar als iemand me even verder kan helpen met dit dan kan ik wel verder knoeien om tot iets te komen.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #30 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,470 posts

+118
Excellent

Posted 25 October 2011 - 11:02

zie hier hoe anderen hun bouwomgeving opgezet hebbn

http://openpli.org/f...p-ubuntudebian/

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #31 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 11:10

Dank je voor de link, maar ik heb mijn error al gevonden, ik moest ./make.sh in sudo draaien :lol:
Het ding is nu aan het compilen en over een uurtje of wat eens zien wat er gebrouwen is.
Daarna ga ik proberen zaken van OpenPli over te zetten....maar dat is nu nog heel optimistisch :rolleyes:

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #32 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 25 October 2011 - 11:34

Een van de problemen waar je tegenaan gaat lopen is dat duckbox een andere buildomgeving gebruikt dan wij. Zij gebruiken de cdk die wij alleen gebruiken voor het bouwen van de enigma1 images (dm7000, dm500 en dm56x0). Maar dit alles alleen om midnight commander aan de praat te krijgen? Ik neem aan dat je dat bedoelde met 'mc'. Overigens is mc direct te bouwen van het duckbox project.

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #33 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 12:24

mc is een van de dingen die ik mis.
de anderen zijn rar, zip, nano en meer van die zaken.
Kortom alles wat OpenPli wel heeft om de CLI ervaring makkelijk te maken ontbreekt in die images.
Ik zou graag horen hoe ik die dingen kan installeren zonder een totaal nieuwe image te moeten bouwen,scheelt een boel tijd en werk :rolleyes:
IPKG werkt niet en bevat de binaries niet, dus daar is alles mee begonnen. (ook in andere images werkt dat half of slecht, maar die builds zijn onstabiel)

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #34 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 25 October 2011 - 12:31

In onze cdk images hebben we geen package manager zoals ipkg of opkg. Daar downloaden/kopieren we een tar.gz naar de box en pakken die uit. Een van de nadelen daarvan is dat het handwerk is om een package te verwijderen. Als een duck image geen package manager bevat, dan zul je zelf de bestanden moeten kopieren.
Waarschijnlijk kun je gewoon 'make mc' en 'make nano' uitvoeren. Vervolgens opzoeken waar de output staat en die naar de box kopieren. Maar deze vragen kun je veel beter op het duckforum vragen, want daar weten ze vast beter hoe je die zaken kunt bouwen en aan een image kunt toevoegen.

Edited by Sjaaky, 25 October 2011 - 12:31.


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #35 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 12:52

Ik heel de sources doorgezocht, maar er zit niets in om mc of nano etc te maken.
Daar zit juist mijn probleem.
Vandaar dus dat ik wou starten met een eigen image te maken en eens dat werkt de sources voor die tools toe te voegen en een final build te maken.
Zoals ik al zei, ik ben geen compiler expert maar ben wel goed in knoeien tot iets werkt zoals ik het wil :)

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #36 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 25 October 2011 - 12:54

http://gitorious.org...contrib-apps.mk

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #37 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 25 October 2011 - 13:53

Daar staat het inderdaad tussen, maar als ik diezelfde file bekijk die ik via git heb gehaald dan staat hij er niet in.

git clone git://gitorious.org/open-duckbox-project-sh4/tdt.git

Ook op de repo's van andere images is mc en nano niet terug te vinden.
Waarom zouden ze het niet mee compileren (in geen enkele image) als het bestaat? ;)

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #38 Sjaaky

  • Senior Member
  • 7,443 posts

+41
Good

Posted 25 October 2011 - 14:16

Die vraag stel je op het verkeerde forum ;).

Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #39 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 26 October 2011 - 19:51

Ter info. De offtopic reacties zijn verplaatst om de verbeterde sfeer goed te houden.
En nu gewoon weer ontopic.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli naar SH4 ontvangers porten? #40 Non Disclosed

  • Senior Member
  • 92 posts

-25
Poor

Posted 26 October 2011 - 19:58

Ik heb een vraagje aan de source mannen hier.
Ondertussen heb ik mijn compiler lopen en het schiet goed op, echter pas na ongeveer 2 uur compiler begint hij image te bouwen, maar pas daar in het proces komt hij er achter dat bepaalde files niet op de opgegeven servers staan.
Dus moet ik ze met de hand downloaden en alsnog in Archive zetten zodat hij ze bij een volgende compile mee kan nemen.

Mijn vraag is: Is er een mogelijkheid zulke zaken te checken voordat je de hele compile doorloopt en hij het pas na 2 uur aangeeft?
Of is er anders een mogelijkheid de compile voort te zetten?

Ik probeer deze te compilen: https://gitorious.or...dt/trees/master

Als iemand me hier op kan antwoorden zou het me een berg tijd besparen.
Iemand tips?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users