Jump to content


Photo

Rode knop doet niets meer


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 19 November 2011 - 00:38

Sinds de update van een dag of 2 geleden werkt de rode knop niet meer op de a.b. van mijn DM8000. Via de plugin Quickbutton staat de grafische multi epg toegewezen aan de rode knop, maar die kan ik dus niet meer oproepen op deze manier (wel als ik de rode knop lang ingedrukt houdt, maar dit terzijde).

Heeft dit te maken dat sommige ontvangers geen opnameknop hebben en de rode knop hiervoor geslachtofferd is?

Re: Rode knop doet niets meer #2 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 19 November 2011 - 15:30

Klopt, was al vermeld.

Je kan op dit moment niks meer toewijzen aan de rode knop helaas.

Edited by amigo, 19 November 2011 - 15:31.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Rode knop doet niets meer #3 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 19 November 2011 - 20:01

En blijft dit zo? Een DM8000 die achteruit gaat in functionaliteit?

Re: Rode knop doet niets meer #4 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 20 November 2011 - 15:34

reken daar maar op!

sinds de licentie wijzigingen en het gegeven dat DMM geen code meer publiek maakt kunnen wij als OpenPli de nieuwe features waarmee DMM mogelijk nog mee gaat komen niet meer volgen

je keuze zal worden een origineel DMM image met alle beperkingen van dien of een OpenPLi image

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Rode knop doet niets meer #5 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 20 November 2011 - 15:34

en ja, ook wij vinden dat DMM daarmee hun aanhangers mee in de steek laat!

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Rode knop doet niets meer #6 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 20 November 2011 - 19:57

het gaat hier wel over de "rode knop" functionaliteit waarvan jullie de oorspronkelijke functie hebben afgenomen om toe te wijzen aan een toekomstige (?) hbbtv functie (als ik het allemaal goed gesnapt heb).
dit heeft niks met dream te maken, noch met hun closed source. Om dream nu overal de schuld van te geven is wat kort door de bocht denk ik. De vraag is simpel : moest die rode knop nu echt opgeofferd worden ? Die hbbtv functie interesseert mij geen zier, ik heb er dus zeker al geen behoefte aan, en ik ben niet alleen met die mening.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Rode knop doet niets meer #7 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 20 November 2011 - 20:09

welke oorspronkelijke functies?
de rode knop heeft naar mijn idee vanuit de standaarden nooit een eigen functie gehad, groen werd/wordt voor deelschermen gebruikt
echter door het ontbreken van een opnameknop op de AB's van diversen typen ontvangers heeft de rode knop voor het gemak de functie van opnemen gekregen.

HbbTV is een systeem voor browser-based, interactieve TV applicaties welke wordt gecombineerd met DVB protocollen, via de zogenaamde "Red Button services".
Omdat onze ontwikkeling ook niet stilstaat hebben we deze HbbTV applicatie aan de rode knop gehangen, en zoals je kunt lezen doen we er veel aan om voor de oudere AB's een oplossing te zoeken als die er nu al niet is

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Rode knop doet niets meer #8 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 20 November 2011 - 20:43

ik heb niks tegen hbbtv, integendeel, maar ik heb wel een probleem met het feit dat er nu geen knop meer is om op te nemen, tenzij "shift" + "radio" .......
ik zou er anderzijds geen probleem mee hebben om bvb lang-rood als opnameknop te gebruiken, ipv gewoon-rood.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Rode knop doet niets meer #9 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 20 November 2011 - 20:50

ik heb niks tegen hbbtv, integendeel, maar ik heb wel een probleem met het feit dat er nu geen knop meer is om op te nemen, tenzij "shift" + "radio" .......


dat is niet het geval.
Op ab's met een record knop werkt de record knop als vanouds voor instant recording.
Op ab's zonder record knop werkt de rode knop als vanouds voor instant recording.

Re: Rode knop doet niets meer #10 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 20 November 2011 - 20:54


ik heb niks tegen hbbtv, integendeel, maar ik heb wel een probleem met het feit dat er nu geen knop meer is om op te nemen, tenzij "shift" + "radio" .......


dat is niet het geval.
Op ab's met een record knop werkt de record knop als vanouds voor instant recording.
Op ab's zonder record knop werkt de rode knop als vanouds voor instant recording.


Wat is er ,of is er niet veranderd want op mijn ab dm8000 werkt alles nog zoals het was inclusief de rode knop ism multibutton?

Edited by Meega, 20 November 2011 - 20:55.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Rode knop doet niets meer #11 mika-nl

  • Senior Member
  • 454 posts

+10
Neutral

Posted 20 November 2011 - 22:43


ik heb niks tegen hbbtv, integendeel, maar ik heb wel een probleem met het feit dat er nu geen knop meer is om op te nemen, tenzij "shift" + "radio" .......


dat is niet het geval.
Op ab's met een record knop werkt de record knop als vanouds voor instant recording.
Op ab's zonder record knop werkt de rode knop als vanouds voor instant recording.


Klopt dm500hd niks aan de hand met de laaste update. kan gewoon opname starten met de rode knop !!
Keep up the good work PLI Team.

MiKa

Re: Rode knop doet niets meer #12 Apple740

  • Senior Member
  • 131 posts

+5
Neutral

Posted 21 November 2011 - 04:16

welke oorspronkelijke functies?


Ik roep al jaren de epg op met de rode knop, wat dus sinds een paar dagen niet meer kan dankzij jullie "update" (lees downgrade :) ).
Ik kan de epg nog wel oproepen met de rode knop maar alleen met een lange druk, voorheen kon dat ook met kort.


Edited by Apple740, 21 November 2011 - 04:20.


Re: Rode knop doet niets meer #13 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 22 November 2011 - 08:58

Ik roep EPG op met de "Info" knop, die vind ik toch een stuk logischer.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Rode knop doet niets meer #14 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 22 November 2011 - 10:04

Ik roep EPG op met de "Info" knop, die vind ik toch een stuk logischer.

Dan moet je wel eerst diverse dingen er uit slopen om van het overzichtsscherm af te komen om zodoende rechtstreeks naar de gewenste epg te gaan.

Maar daar ging dit topic niet over, degene die met DM8000 remote een rode knop toewijzing had voelt zich wat in de steek gelaten :rolleyes:

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Rode knop doet niets meer #15 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 November 2011 - 10:22

Bedoel je dat de rode knop niet meer met de quickbuttons is in te stellen....?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Rode knop doet niets meer #16 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 22 November 2011 - 10:50

Ter info. Op mijn 8000 werkt de multiquick functie nog zoals gewenst. Daar is voor wat deze opstelling betreft (nog) niets gewijzigd.
DM 8000 is uptodate en heeft de PLi-HD skin als default staan.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Rode knop doet niets meer #17 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 22 November 2011 - 10:54

Bedoel je dat de rode knop niet meer met de quickbuttons is in te stellen....?

Yep

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Rode knop doet niets meer #18 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 22 November 2011 - 10:57

Misschien een keer de Multiquickbutton plugin een keer verwijderen en opnieuw installeren. Hier werkt het in ieder geval correct.
Of even een log maken en posten. Misschien dat er dan wel te zien is wat er bij jou niet goed gaat.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Rode knop doet niets meer #19 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 22 November 2011 - 11:15

na veel aarzelen toch ook maar een update gedaan - en ik kan alleen zeggen dat de "rode" knop bij mij ook nog steeds werkt zoals vroeger (= epg ophalen). Ik gebruik de multiquickbutton plugin, die lijkt zijn werk dus nog steeds goed te doen, ongeacht wàt er gewijzigd geweest is aan die rode knop toewijzing.
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Rode knop doet niets meer #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 22 November 2011 - 11:18

De stand is nu 2 -2. :D ;)
Maar alle gekheid op een stokje. Ik vermoed toch echt locale issues.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users