Het aanzetten van een pixel van een plasma-scherm heeft een eindige snelheid omdat er eerst een lichtgevend plasma gevormd moet worden, dat gaat niet oneindig snel. Omzetten van een stukje lcd kan in theorie veel sneller (maar de praktijk is wat weerbarstig). Het blijft toch een beetje jammer dat een plasma-scherm, net als een gloeilamp, vooral veel warmte produceert en ook nog "wat" licht ;-). Ik vind zowel LCD als plasma vanuit technisch opzicht niet ideaal, ik hoop dat de problemen met de OLED-schermen snel opgelost worden, tegen die tijd ga ik wel weer eens een TV kopen. Een CRT vind ik al helemaal niks, overigens.De pixel van een plasma is dan uit. Want bij een plasma is zeg maar elke pixel een simpelgezecht beeldbuisje, vandaar dat zo'n scherm ook zo rete goed en snel is in beeldveranderingen.(zeg maar stroboscoop)
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #21
Posted 21 December 2011 - 19:03
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #22
Posted 21 December 2011 - 19:43
Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #23
Posted 21 December 2011 - 20:25
Dat is bij een plasma hoger dan een lcd.
Alleen, een lcd gebruikt in principe continu dat maximale vermogen (voor het backlight).
Terwijl een plasma alleen het maximaal opgegeven vermogen verbruikt als hij een fel wit beeld moet weergeven.
Pixels die 'uit' zijn verbruiken 'niets'.
Tijdens het kijken van een gemiddelde film durf ik te stellen dat een plasma niet meer stroom gebruikt dan een lcd van dezelfde afmeting.
Maar goed, daar ging dit topic niet over
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #24
Posted 21 December 2011 - 23:59
Je stelling klopt aardig , ik heb het opgenomen vermogen destijds gemeten van mijn Panasonic plasma (P50G20E, 50"). Dat is zowel afhankelijk van de helderheid van het scherm alsook van de hoeveelheid omgevingslicht (in de 'eco'-stand).Tijdens het kijken van een gemiddelde film durf ik te stellen dat een plasma niet meer stroom gebruikt dan een lcd van dezelfde afmeting.
Worst case (wit vlak, zonnige dag): zo'n 280W. Niet gering dus.
Reëele situatie 's avonds (sfeerverlichting): ca. 105W gemiddeld.
Op jaarbasis valt het energieverbruik dus best wel mee, zeker geen honderden euro's extra zoals fanatieke LCD/LED aanhangers je willen laten geloven.
En in de winter is het rendement van je TV natuurlijk 100%, alle opgewekte warmte kun je namelijk goed gebruiken
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #25
Posted 22 December 2011 - 09:44
Een leukere logo killer zou zijn om het logo uit de videobuffer te detecteren (een stukje beeld dat nagenoeg niet wijzigt) en dan met een precies passend "masker" afdekken. Is ook een leuke commercial-detectie: Veel zenders zetten het logo uit tijdens reclameblokken...
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #26
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #27
Posted 22 December 2011 - 11:29
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #28
Posted 22 December 2011 - 11:31
De suggestie van MiLo om een dynamische logo killer te maken ondersteun ik van harte. Ik had dat ook al in gedachten maar kan dat helaas niet zelf maken. Het zou een zeer zinvolle plugin zijn !
Attached Files
Edited by rhinoceros, 22 December 2011 - 11:35.
"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831 †
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #29
Posted 22 December 2011 - 11:36
Nog liever er uit zoomen, maar dat kan natuurlijk weer niet :-(Even terug on topic, was die logo-killer plugin niet bedoeld om die irritante SMS balken van de muziekzenders af te dekken? Dat zou nog wel nuttig zijn.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #30
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #31
Posted 22 December 2011 - 14:10
Edited by Erik Slagter, 22 December 2011 - 14:10.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #32
Posted 22 December 2011 - 20:46
Xtrend et 10000 met Wavefrontier T90 (8x Smart LNB) en OpenPLi
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #33
Posted 23 December 2011 - 09:40
Een leukere logo killer zou zijn om het logo uit de videobuffer te detecteren (een stukje beeld dat nagenoeg niet wijzigt) en dan met een precies passend "masker" afdekken. Is ook een leuke commercial-detectie: Veel zenders zetten het logo uit tijdens reclameblokken...
En dan automatisch merkers zetten in een opname, mmm... Een opname zal niet door de videobuffer gaan....
Dolf.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #34
Posted 5 January 2012 - 09:18
De positie, grootte en achtergrond kleur of transparantie zouden dan instelbaar gemaakt en opgeslagen kunnen worden per zender.
Een separatie overlay is niet zo praktisch. Integratie met de InfoBar zou veel beter werken.
Voor gebruikers van plasma schermen is het werkelijk geen overbodige luxe.
"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831 †
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #35
Posted 5 January 2012 - 12:55
Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #36
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #37
Posted 6 January 2012 - 11:27
gewoon je plasma op normale tv ingang zetten,gezien er geen coax is aangesloten zal deze "sneeuw" geven.
dit was een truck die nog altijd veel toegepast word met plasma en is eigenlijk de beste "gom" voor een plasma tv. 30 min tot 60min voor grotere vlakken per 2 maand is meer dan genoeg.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #38
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #39
Posted 7 January 2012 - 11:23
"Naijlen als gevolg van resterende elektrische lading
Wanneer stilstaande beelden met een hoge piek luminantie langer dan 1 minuut worden weergegeven, kunnen de beelden naijlen als gevolg van de resterende elektrische lading. De naijlende beelden verdwijnen van het scherm wanneer er weer bewegende beelden worden weergegeven. Hoelang het duurt voor de naijlende beelden verdwijnen hangt af van de luminantie van de stilstaande beelden en de tijdsduur dat deze zijn weergegeven.
Nabeelden als gevolg van inbranding
Vermijd langdurige weergave van hetzelfde beeld op het plasmascherm. Als u hetzelfde beeld gedurende meerdere uren op het scherm laat staan, of gedurende een kortere tijd meerdere dagen achter elkaar, kan er een permanent nabeeld op het scherm achterblijven als gevolg van inbranding van de fluorescerende materialen. Het nabeeld zal minder zichtbaar zijn wanneer er naderhand bewegende beelden worden weergegeven, maar het zal niet meer volledig verdwijnen."
Het eerste verschijnsel heb ik al enkele malen gezien. Het tweede gelukkig nog niet. De oplossing die ik als logo killer het liefste zou zien is die welke ik hiervoor al beschreven heb. Eén of twee gebieden met instelbare positie, grootte en achtergrond transparantie geintegreerd in InfoBar en opgeslagen en opgeroepen per service. Ik zie dit persoonlijk als een zeer nuttige functie voor plasma schermen die analoog kan werken aan de functie van de picons.
Re: Logo killer t.b.v. Plasma TV's #40
Posted 7 January 2012 - 11:28
Alleen is er momenteel maar 1 logo voorzien.
En het is geen onderdeel van de infobar, want de infobar verdwijnt, terwijl je logovlakjes moeten blijven.
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users