Jump to content


Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

  • Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #181 theboss

  • Senior Member
  • 160 posts

+2
Neutral

Posted 31 October 2010 - 12:43

Vanmorgen rond 09:00 geupdate met 8000 het opstarten duurde wel langer,en het display op dreambox bleef toen ie eenmaal was opgestart gewwon dat begin logo aangeven met heel groot dream erin,heb toen nog een keer helemaal opnieuw opgestart,en toen was het display ook weer goed.
Zo te zien werkt het wel,heb niet alles getest nog.

Re: Openpli update troubles topic #182 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 31 October 2010 - 12:48

Tuners hebben wel ontvangst, maar krijgen geen data.

Geluiduitsturing is ook dood, geen geluid op internetradio, mediaplayer enz.

Opgenomen bestanden blijven zwart met afspelen.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Openpli update troubles topic #183 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 31 October 2010 - 13:06

Posted Image Nightly builds: OpenPLi® Beta Images is leeg, en kom er nu achter dat de aut back-up steeds niks gedaan heeft /images/smiley/more_sad/1.gif

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Openpli update troubles topic #184 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,871 posts

+1,782
Excellent

Posted 31 October 2010 - 13:17

Daar hebben ze nog nooit gestaan.

http://www.pli-image...g/downloads.php, en dan even lezen wat er staat bij "Nightly builds"...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli update troubles topic #185 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 31 October 2010 - 13:20

Daar hebben ze nog nooit gestaan.

http://www.pli-image...g/downloads.php, en dan even lezen wat er staat bij "Nightly builds"...



Dat is een lege pagina, neem deze maar: http://www.pli-image...e_downloads.php

Re: Openpli update troubles topic #186 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,871 posts

+1,782
Excellent

Posted 31 October 2010 - 13:21

Ik had eigenlijk veel liever dat er nu eens een keer gelezen wordt, dan hoeven we niet elke keer 't zelfde te vertellen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli update troubles topic #187 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 31 October 2010 - 13:23

Ik had eigenlijk veel liever dat er nu eens een keer gelezen wordt, dan hoeven we niet elke keer 't zelfde te vertellen...


??

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Openpli update troubles topic #188 ferrarisat

  • Senior Member
  • 106 posts

+5
Neutral

Posted 31 October 2010 - 13:23

Ik had eigenlijk veel liever dat er nu eens een keer gelezen wordt, dan hoeven we niet elke keer 't zelfde te vertellen...



??



snap het ook niet

Re: Openpli update troubles topic #189 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 31 October 2010 - 13:29

Ik wel,
Er is aangegeven dat er problemen kunnen ontstaan na een update sinds de grote wijzigingen welke zijn doorgevoerd. Na het vele werk van onze devs de laatste dagen is er ook aangegeven dat de laatste stand in ieder geval een werkbare box zal geven, maar mogelijk werken bepaalde dingen niet.
Om hier een goed beeld van te krijgen is gevraagd om in dat geval wat output te verstrekken via een telnetsessie.
Dus wederom opmerkingen plaatsen van "geen beeld" "tuners werken niet" "start niet meer door" kunnen we niks mee en voelen we er niks voor om andere info in andere topic(s) hier te gaan herhalen.

Re: Openpli update troubles topic #190 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 31 October 2010 - 13:30

Ik had eigenlijk veel liever dat er nu eens een keer gelezen wordt, dan hoeven we niet elke keer 't zelfde te vertellen...



??



snap het ook niet


Snap het inmiddels wel, staat niet echt logisch. En dat mensen er over heen kijken is onze schuld.

Blijft wederom op stabiel staan, zo laat je updaters niet echt de keuze maken of ze die dag zin hebben in een onstabiele versie.

Ik kijk definitief ff verder.


Ik wel,
Er is aangegeven dat er problemen kunnen ontstaan na een update sinds de grote wijzigingen welke zijn doorgevoerd. Na het vele werk van onze devs de laatste dagen is er ook aangegeven dat de laatste stand in ieder geval een werkbare box zal geven, maar mogelijk werken bepaalde dingen niet.
Om hier een goed beeld van te krijgen is gevraagd om in dat geval wat output te verstrekken via een telnetsessie.
Dus wederom opmerkingen plaatsen van "geen beeld" "tuners werken niet" "start niet meer door" kunnen we niks mee en voelen we er niks voor om andere info in andere topic(s) hier te gaan herhalen.


Ok duidelijk, succes

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Openpli update troubles topic #191 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 31 October 2010 - 13:33

Ik denk dat WanWizard op de beschrijving van de download categorie doelde, waar beschreven staat dat de beta images op een andere plek staan

Attached Files

  • Attached File  beta.png   36.91KB   2 downloads


Re: Openpli update troubles topic #192 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 31 October 2010 - 13:51

Blijft wederom op stabiel staan, zo laat je updaters niet echt de keuze maken of ze die dag zin hebben in een onstabiele versie.


status wordt eerst op onze eigen testervaringen gebaseerd, en die waren goed.
Vervolgens op meldingen van andere gebruikers (die pas in de loop van de dag erna komen).
Dus nee, het is niet te voorkomen dat een aantal mensen te laat geinformeerd wordt als er issues blijken te zijn.
Maar zoals we al heel vaak gezegd hebben, mensen die daar niet tegen kunnen moeten ook geen betas gaan draaien, we hebben een mooie stabiele 1.0 image als alternatief.

Ik kijk definitief ff verder.


prima, we kunnen het natuurlijk niet iedereen naar de zin maken

Re: Openpli update troubles topic #193 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,846 posts

+483
Excellent

Posted 31 October 2010 - 16:05

Er kan mogelijk wel een verschil zijn tussen een totale flash of een update, alhoewel na verschillende tests bleek dat er geen verschil tussen was.

Ik heb gisteren de box (DM8000) volledig geflashed met de nieuwe versie van rond 16:00 uur en heb met die versie geen problemen (meer) kunnen constateren.
Ik heb geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid de instellingen terug te zetten van een backup, misschien dat daar nog iets bij jou fout in gegaan kan zijn?

Re: Openpli update troubles topic #194 gjstroom

  • Senior Member
  • 524 posts

+16
Neutral

Posted 31 October 2010 - 18:17

Ik kan in ieder geval melden dat de 20101031 image niet werkt op een clone dm800, daar krijg je na de taal keuze de melding dat de hardware niet gesupport is. Maarja ik weet het, clones worden niet gesupport.

Amiko8240, DM500HD, DM800, DM800SE, DM800SESR4, DM800SEV2, VU+ SoloSEV2, VU+ UnoSE


Re: Openpli update troubles topic #195 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 31 October 2010 - 18:44

Ik kan in ieder geval melden dat de 20101031 image niet werkt op een clone dm800



Posted Image

Re: Openpli update troubles topic #196 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 31 October 2010 - 18:45

Na update vandaag ook eerst slecht/traag reagerende (op webcontrol) Dreambox ook DMM beeld op oled display. Dreambox gereboot (dmv telnet).
Zenders deden niks meer. Vervolgens met Dreamboxedit zenders opnieuw ingeladen en reboot gedaan, tuner werkty nu goed (voorzover ik door heb).
Maar lijkt me niet bepaald stabiel.

Wat houd broken in? Dat het nog erger is dan onstabiel, of dat de update zelf broken is?

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: Openpli update troubles topic #197 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 31 October 2010 - 18:57

Wat houd broken in? Dat het nog erger is dan onstabiel, of dat de update zelf broken is?


'broken' houdt in dit geval in dat er mensen zijn die klagen dat het niet werkt

Re: Openpli update troubles topic #198 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 31 October 2010 - 20:23

Ik kan in ieder geval melden dat de 20101031 image niet werkt op een clone dm800, daar krijg je na de taal keuze de melding dat de hardware niet gesupport is. Maarja ik weet het, clones worden niet gesupport.


Heb je die audio-problemen toevallig ook op die clone?

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli update troubles topic #199 gjstroom

  • Senior Member
  • 524 posts

+16
Neutral

Posted 31 October 2010 - 21:37

Heb je die audio-problemen toevallig ook op die clone?

Jep en dat heb ik daar ook netjes gemeld (lees maar eens terug), maar zoals je daar ook kan lezen ben ik niet de enige, dus ik begrijp niet helemaal waarom je dit nu hier aanhaalt ?

Amiko8240, DM500HD, DM800, DM800SE, DM800SESR4, DM800SEV2, VU+ SoloSEV2, VU+ UnoSE


Re: Openpli update troubles topic #200 michel30

  • Senior Member
  • 97 posts

+1
Neutral

Posted 31 October 2010 - 21:51

DM800 : Die doet het opzicht wel goed, geluid is iets zachter geworden, (niet echt een probleem).

Wel 1 punt , op het display staat FLASH : DHCP als je hem op standby zet blijf je dit ook zien.

Normaal zie zender kanaal staan, en als je hem uitzet dimt die weg naar de klok info.



Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

19 user(s) are reading this topic

0 members, 19 guests, 0 anonymous users