Jump to content


Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

  • Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #2441 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,964 posts

+541
Excellent

Posted 30 June 2013 - 08:56

Ik geloof niet dat er iets met de code van de subs gebeurd is.

 

Je zou voor de grap weer eens de nieuwste image er op moeten zetten en nog eens proberen.

 

Ik heb namelijk ook wel eens files die heel koppig weigeren met ondertitels af te spelen, en dat heb ik al jaren. Als ik dan bijvoorbeeld eerst een stuk van een andere file ga afspelen, dan werkt het zomaar wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli update troubles topic #2442 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,538 posts

+140
Excellent

Posted 30 June 2013 - 09:06

Mischien een tip, ik bak de SRT file in de film dan werkt het altijd. althans bij mij. En met dit Attached File  mkvtoolnix-unicode-6.2.0-setup.rar   9.3MB   8 downloads programma kun je dat prima doen.



Re: Openpli update troubles topic #2443 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,964 posts

+541
Excellent

Posted 30 June 2013 - 09:08

Qua afhandeling door enigma en gstreamer maakt het heel weinig uit of de srt extern of embedded is. Ik heb mijn subs altijd embedded en dan heb ik ook wel eens problemen (zie boven).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli update troubles topic #2444 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 30 June 2013 - 09:27

Ik geloof niet dat er iets met de code van de subs gebeurd is.
 
Je zou voor de grap weer eens de nieuwste image er op moeten zetten en nog eens proberen.
 
Ik heb namelijk ook wel eens files die heel koppig weigeren met ondertitels af te spelen, en dat heb ik al jaren. Als ik dan bijvoorbeeld eerst een stuk van een andere file ga afspelen, dan werkt het zomaar wel.


Kunnen de nieuwe drivers er iets mee te doen hebben?
Ik heb meerdere series met srt files die niets laten zien, maar terug naar de backup van de vorige week werken ze allen wel.
Ik heb heb vorige week vers geflasht.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Openpli update troubles topic #2445 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,964 posts

+541
Excellent

Posted 30 June 2013 - 09:30

Theoretisch wel, maar de kans is niet heel groot. Dat is op de Ultimo?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli update troubles topic #2446 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,538 posts

+140
Excellent

Posted 30 June 2013 - 09:50

Qua afhandeling door enigma en gstreamer maakt het heel weinig uit of de srt extern of embedded is. Ik heb mijn subs altijd embedded en dan heb ik ook wel eens problemen (zie boven).

Zal best ik geloof je ook wel , maar ik heb er nog nooit geen last van gehad op mijn DM8000. als ik de film start is er ook ondertiteling. Vreemd je zou zeggen dat het per box verschilt. Wat ever het werkt daar gaat het om.



Re: Openpli update troubles topic #2447 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 30 June 2013 - 09:54

Ja op de Ultimo, maar ik neb net vers geflasht, nu werken de ondertitels wel. Alleen duurt het we 30 sec voor de ondertitels beginnen. Het komt moeizaam op gang.
Na het springen duurt het ongeveer 10 sec voor dat de ondertitels weer zichtbaar zijn.

Er is wel iets veranderd, het werkt niet meer zo soepel.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Openpli update troubles topic #2448 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 30 June 2013 - 12:17

Geen problemen hier na de update van vandaag en de ondertiteling begint gelijk


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: Openpli update troubles topic #2449 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,964 posts

+541
Excellent

Posted 30 June 2013 - 12:30

Ja op de Ultimo, maar ik neb net vers geflasht, nu werken de ondertitels wel. Alleen duurt het we 30 sec voor de ondertitels beginnen. Het komt moeizaam op gang.
Na het springen duurt het ongeveer 10 sec voor dat de ondertitels weer zichtbaar zijn.

Er is wel iets veranderd, het werkt niet meer zo soepel.

We cachen tegenwoordig de ondertitels, dat betekent dat je ook bij terugspoelen meteen ondertitels weer moet hebben en bij vooruitspoelen vrij snel.

 

Dit lijkt er op dat het op de ultimo lang duurt voordat de decoder klok stabiel is, dat is het enige waar ik het mee kan verklaren. Als je enigma vanaf command line opstart zou je daarover meldingen moeten zien langskomen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli update troubles topic #2450 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 1 July 2013 - 21:41

Geen problemen hier na de update van vandaag en de ondertiteling begint gelijk


Ook met een VU Ultimo?
Bij mij is er echt iets stuk. Het is niet alleen de ondertitels, AVI's blokken en dan en eens snel vooruit (audio blijft wel gewoon doorlopen), vooral na een start of pauze of springen. Laat ik het een 30 sec gewoon lopen, blijft het beeld stil staan of het komt weer "in de maat".

Ik heb al opnieuw geflasht, en als ik met enigma2 start werkt het (toevallig?) wel goed en zie ik dat de hele ondertitels geladen wordt.

Opgenomen programma's spelen wel goed af.
Morgen ga ik een image van 23-6 flashen.
VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Openpli update troubles topic #2451 benl

  • Senior Member
  • 61 posts

+1
Neutral

Posted 1 July 2013 - 22:52

Wat mist er?

status van internet, wlan,

bediening wlan

hangen bij binnenkomende gesprekken...


Ben van der Linden
1x et8000 van xtrend in de woonkamer op 89cm schotel met rail en 4 4-koppen: 13 19.2 23.5 en 28.2 graden
1x et9500 in de serre met 1 kabel naar de 89cm schotel

1 vakantieset met et5000 en een minischotel met 1 kop op 23,5 graden en een usb disk

 

2 oude et9200 en 1 oude et9000 op reserve achter de hand.

Alles connect via een fritz!box 7390 aan het internet


Re: Openpli update troubles topic #2452 Vaako

  • Senior Member
  • 268 posts

+3
Neutral

Posted 2 July 2013 - 16:48

De laaste build 2013-06-30 heeft rare kuren op mijn DM500HD.

Plots geeft hij de tandwieltjes op het scherm gevolgt door het startup scherm, niet het dreambox scherm maar het tweede dat men krijgt te zien tijdens een opstart.

waar kan ik ergens de crashlog file vinden en aan wie moet ik deze bezorgen?


Groetjes / Grüße / Regards, Vaako
DM500HD | Qviart-Lunux4K | EMP S16/1PCP-W3 | WaveFrontier T90 rev.2 | 11x SMART Titanium TS LNB's


Re: Openpli update troubles topic #2453 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,434 posts

+396
Excellent

Posted 2 July 2013 - 16:53

Crashlog kan je gewoon hier als bijlage posten. Staat in de map /media/HD/ meen ik zo uit mijn blote hoofd. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #2454 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,434 posts

+396
Excellent

Posted 2 July 2013 - 16:54

Overigens de laatste build is van 2 juli. Is het daarmee misschien over? Dus eerst maar even updaten als er iets te updaten valt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #2455 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 15 July 2013 - 16:20

Na de update van vandaag kan ik geen ondertitel kiezen bij de huidige zender. Na drukken van geel-geel komt wel het keuzemenu, maar die verdwijnt direct bij het loslaten van de gele toets.



Re: Openpli update troubles topic #2456 Bay

  • Senior Member
  • 87 posts

+1
Neutral

Posted 17 July 2013 - 14:24

Dit gebeurt ook bij mij als ik de ondertitels wil kiezen d.m.v. de gele toets.

Das gleiche ist bei mir mit "Untertitel-Auswahl(gelbe Taste)"

Edited by Frenske, 17 July 2013 - 16:45.
Vertaling toegevoegd. Bitte nur Holländisch hier. Es gibt ein separate Deutsches Teil hier im Forum.


Re: Openpli update troubles topic #2457 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 20 July 2013 - 10:16

hier ook gisterenavond een update gedaan, en zelfde fenomeen : het "ondertitelings" menu is niet meer te selekteren. Omdat ondertitels bij mij default "aan" staan, komt nu de text "p889 voor meer info" op het scherm te staan als er geen ondertitels worden uitgezonden. Bij ingebrande ondertitels komen die 2 texten nu bovenop elkaar te liggen, en kun je helemaal niks meer lezen - gezellig ........

als hier even naar kan gekeken worden ?


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Openpli update troubles topic #2458 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 20 July 2013 - 10:34

doe nog eens een software update ;)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: Openpli update troubles topic #2459 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 20 July 2013 - 13:54

Ja, opgelost: http://sourceforge.n...a3baa22d444688/



Re: Openpli update troubles topic #2460 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 20 July 2013 - 21:49

inderdaad - bedankt jongens - klasse  B)


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.



Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users