Jump to content

Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

• Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #2561 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,102 posts

+698
Excellent

Posted 27 August 2013 - 22:35

ET Control Centre Version 1.2 Beta by Lee Hudson

En wat als je de box gewoon met explorer benaderd of putty/telnet of het webinterface...

Ik vermoed dat dat tool misschien niet kan inloggen doordat er nog geen wachtwoord op je box staat en blijkbaar crashed hij hierop.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Openpli update troubles topic #2562 catw

• Senior Member
  • 140 posts

+2
Neutral

Posted 28 August 2013 - 05:36

ET Control Centre Version 1.2 Beta by Lee Hudson

En wat als je de box gewoon met explorer benaderd of putty/telnet of het webinterface...

Ik vermoed dat dat tool misschien niet kan inloggen doordat er nog geen wachtwoord op je box staat en blijkbaar crashed hij hierop.

Had ik al gedaan en dat werkt prima, alleen ik zoek mij wezenloos naar de gegevens op het forum die zijn dus niet zo 123 te vinden.

Maar met de hulp ben ik wel (ook tevreden) al verder gekomen, al zou ik graag willen weten waar ik zelf ook meer gegevens kan vinden.

ET8000 / Xsarius en Mut@nt Triax 110 Archsat 90 (2021)

Re: Openpli update troubles topic #2563 DeBeek

• Senior Member
  • 1,490 posts

+47

Posted 28 August 2013 - 11:16

Waarom is de eerste timer van 20.00 tot 21.00 helemaal  dan wit ??

en de opvolgende timer van 21.00 tot 22.00 dan een half klokje met een frutseltje erin, dat was een voorheen een geheel wit klokje..

Als het goed is heb ik net een fix gecommit wat dit betreft.

Yep, het werkt weer, het zijn nu rode klokjes , staat best leuk.     Thanks...

Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.

Re: Openpli update troubles topic #2564 jeanclaude

• Senior Member
  • 866 posts

+28

Posted 28 August 2013 - 15:18

hopelijk toch niet hetzelfde als de rode klokjes die ik nu zie bij gebruik van partnerbox, om aan te duiden dat er een timer staat op de "andere" box ?

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Openpli update troubles topic #2565 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 29 August 2013 - 20:10

Net de nightly build van de 29e erop gezet. zelfde probleem als eerder geschetst bij de update van de 25e: .De VU+ DUO geeft de foutmelding van de CI dat ik geen abonnement heb voor de betreffende service. Alleen de  FTA kanalen zijn beschikbaar. Hoewel ook connected via CCCam uitsluitend FTA en de foutmelding van de CI bij het zappen naar gecodeerde kanalen. Bij de SD kanalen krijg ik de melding Geen data op de transponder (Timeout reading PAT). Verder geen green screen of death of andere foutmeldingen. Pas na terugzetten naar de image van 28/08 heb ik weer alles draaiend.

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2566 edjekroketje

• Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 31 August 2013 - 19:57

Net de nightly build van de 29e erop gezet. zelfde probleem als eerder geschetst bij de update van de 25e: .De VU+ DUO geeft de foutmelding van de CI dat ik geen abonnement heb voor de betreffende service. Alleen de  FTA kanalen zijn beschikbaar. Hoewel ook connected via CCCam uitsluitend FTA en de foutmelding van de CI bij het zappen naar gecodeerde kanalen. Bij de SD kanalen krijg ik de melding Geen data op de transponder (Timeout reading PAT). Verder geen green screen of death of andere foutmeldingen. Pas na terugzetten naar de image van 28/08 heb ik weer alles draaiend.

Net vanochtend de Nightly build van de 31 erop gezet. Zelfde symptomen als prozac50mg zo netjes heeft beschreven. Even terug naar een oudere versie gaat hopelijk ook hier de oplossing bieden.

Re: Openpli update troubles topic #2567 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 1 September 2013 - 08:43

Er lijken weer wat bugjes in de laatste driver versies van VU+ te zijn geslopen. OpenPLi 3.0 loopt met de drivers net een versietje achter, dus dat verklaart een boel.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Openpli update troubles topic #2568 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 1 September 2013 - 12:33

Er lijken weer wat bugjes in de laatste driver versies van VU+ te zijn geslopen. OpenPLi 3.0 loopt met de drivers net een versietje achter, dus dat verklaart een boel.

Inderdaad.  Ook de nightly van 1 september zelfde probleem. Laatste correct werkende versie is van de 28e augustus. Wellicht goed om op de downloadpagina ff de latere downloads in rood neer te zetten tot de problemen zijn opgelost?

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2569 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 1 September 2013 - 13:42

Er zijn mensen die het liefst de aller-aller-nieuwste versie hebben ;)

Maar je kunt vrij eenvoudig even een oudere versie van de drivers bij VU+ downloaden en daarmee de drivers (files) overschrijven voor 't moment. Daar is al het 1 en ander over geschreven.

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Openpli update troubles topic #2570 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2013 - 00:14

Dank Erik,

Ik ben echter midden in een build  (Running task 852 of 6134 dus die loopt nog wel ff) dus kan nu toch niks anders proberen.

Er is al het een en ander over geschreven schrijf je. Heb je linkje(s) voor me. Da' s al  het halve werk ;-)

En de aller allernieuwste versie vind ik ook prachtig, maar dan moet alles nog wel op z'n minst een beetje werken (vooral op verzoek van de vrouw die van mening is dat het allemaal functioneel moet zijn en die tv wil kijken en hoe maakt haar niet uit, als het maar werkt).

Groet,

Herman

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2571 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2013 - 03:35

Al gevonden. Probleem zit hem inderdaad in de drivers. Workaround die ik gebruik is als volgt.

Ik heb de laatste goed draaiende image (nightly van de 28e) gebruikt en daarvan met filezilla de driver bestanden van de VU+Duo uit de dir /lib/modules/3.1.1/extra naar de computer gehaald (in een mapje werkendedrivers). Krijg ik nu met een eigen build of een nightly een vastloper door de nieuwe drivers van VU op de VU+Duo, dan is het simpelweg een kwestie van de files uit mapje werkendedrivers met filezilla terugzetten op de Duo in /lib/modules/3.1.1/extra (overschrijven Y) en de VU+duo opnieuw opstarten. Beetje omslachtig omdat VU geen instaleerbare packages levert, maar de drie *.ko bestandjes als gz. Maar als workaround werkt het voorlopig en kan ondanks de buggy drivers toch gewerkt worden met de nieuwste builds.

Groet,

Herman

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2572 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2013 - 03:56

Blijft overigens voor mij vaag wat er nu veranderd is in de drivers. Bij vu vindt ik alleen maar gz ingepakte kernel object files maar voor de rest helemaal niets

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2573 neophyte

• Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 2 September 2013 - 12:22

wie kan mij helpen heb een probleem open pli 4.0 op mijn maxdigital gezet maar kan met filezilla niet inlogen

dus krijg mijn cccam severs er niet ingezet

en bij 3.0 geen probleem

mvg

Re: Openpli update troubles topic #2574 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,340 posts

+1,803
Excellent

Posted 2 September 2013 - 12:58

Eerst een password instellen. Ik denk dat daar inmiddels 500 berichten over zijn?

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Openpli update troubles topic #2575 Stephan296

• Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 2 September 2013 - 13:56

Kun je ook geen tv kijken waarvoor je niet de rechthebbende betaald ;-)

Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans

Re: Openpli update troubles topic #2576 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 September 2013 - 17:12

Blijft overigens voor mij vaag wat er nu veranderd is in de drivers. Bij vu vindt ik alleen maar gz ingepakte kernel object files maar voor de rest helemaal niets

Wat verwacht je dan? Sources?

Re: Openpli update troubles topic #2577 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2013 - 10:35

Wat verwacht je dan? Sources?

Nou.... als dat zou kunnen... of in ieder geval een changelog....maar ja...we doen het er maar mee ;-)

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2578 prozac50mg

• Member
  • 28 posts

0
Neutral

Posted 3 September 2013 - 14:13

De 4.0 nightly van de afgelopen nacht draaiend op de Vu+duo. wel weer de oude drivers erop gezet ivm het bekende boven beschreven probleem met de nieuwe drivers. Verder lijkt alles goed te gaan met uitzondering van de satellites.xml. Die ziet 19.2E niet. Maar na het erop zetten van een vers gemaakte satellites.xml draait alles tot dusver weer goed. Is het nodig een nieuwe buildomgeving te maken voor 4.0?

VU+Duo & Multytenne

Re: Openpli update troubles topic #2579 ferrarisat

• Senior Member
  • 106 posts

+5
Neutral

Posted 4 September 2013 - 21:04

Na het installeren van de laatste 4.0 op een VU+ duo werkt de oscam goed.

Als ik er een andere oscam opzet dan kan ik de rechten niet op 755 zetten (blijft 644) enig idee wat te doen?

DM800HD open pli 2.0
Amiko Alien leuke test ontvanger
Xtrend ET5000 open pli
T90 met 13.0-19.2-23.5-28.2 + wat meer

Re: Openpli update troubles topic #2580 Henksat

• Senior Member
  • 14,843 posts

+50

Posted 5 September 2013 - 06:03

Kill je de lopende Oscam wel eerst?

Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

8 user(s) are reading this topic