Hebben die ook al last van gammele drivers ??
Re: Openpli update troubles topic #2901
Re: Openpli update troubles topic #2902
Posted 6 February 2014 - 22:34
Welk display probleem op de ET9000 bedoel jij?Dat display probleem speelt bij mij al weken (Xtrend9000). Soms een hele reeks tekens tegelijk, meestal zwart.
Zelfs wanneer het systeem in stand-by staat komt het display soms tot leven met teveel tekens, daarna weer zwart.
Ik heb nog nooit enig probleem met het display bemerkt. Ik ben uptodate en doorgaans update ik 3-5 keer per week.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: Openpli update troubles topic #2903
Posted 11 February 2014 - 21:23
Heb net mijn VU+Duo opnieuw geflashed met de image van vandaag zonder autobackup (geen HDD in de ontvanger) met enkele standaard plugins en de standaard skin.
Alles draait tot nu toe goed alleen wanneer ik de tijd voor of na een opname probeer te wijzigen krijg ik een GSOD.
Kies ik bijvoorbeeld bij de tijd voor een opname 5 i.p.v. 3 en doe verder niets, dan volgt automatisch na 1 a 2 seconden een green screen.
Attached Files
-Triax 88cm schotel
-TD 20 flexi-block met 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's
- Polytron PSG 908 Q II Multiswitch 8 in / 8 out
- VU+Duo 4K, 2x VU+ Duo2, Zgemma H8.2H en een DM8000 HD PVR
Re: Openpli update troubles topic #2904
Posted 11 February 2014 - 21:33
Ik vermoed dat je het morgen nog even moet proberen na een update ;-)
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Openpli update troubles topic #2905
Posted 11 February 2014 - 22:36
OK Erik, bedankt.
Ik zie al het heeft iets te maken met dit topic: http://openpli.org/f...te/#entry405420
-Triax 88cm schotel
Re: Openpli update troubles topic #2906
Posted 12 February 2014 - 18:53
Yep, na de update van vandaag kan ik de tijd voor en na een opname weer instellen zonder een vastloper !
Bedankt.
-Triax 88cm schotel
Re: Openpli update troubles topic #2907
Re: Openpli update troubles topic #2908
Posted 13 February 2014 - 11:22
Deze denk ik: http://openpli.org/f...s-update-fails/
2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
Re: Openpli update troubles topic #2909
Re: Openpli update troubles topic #2910
Posted 13 February 2014 - 17:24
Vandaag een update gedaan via Menu update. Vervolgens komt de Vu+ in een loop waarbij het groene scherm steeds weer terug komt. Dit is wat ik in het craschreport terug zie.
Het laatste deel is wat ook op het scherm in het groen te zien is. Het is een Vu+ Duo2.
1. Wat te doen om dit op te lossen?
2. Ik kan wel via ssh in de speler komen. Kan ik daar nog via de command line iets doen? Bijvoorbeeld nogmaals updaten?
3. Kan ik via ssh nog een en ander backuppen van de instellingen? Wellicht is dan helemaal opnieuw flashen ook een oplossing. Zou jammer zijn als ik daarna alles weer opnieuw moet gaan instellen.
(nog een vraag over ssh en de speler, meesta met Linux kun je zelf via bijv apt-get zaken installeren. Hoe kan dat op de Vu+ ? Zou graag nano i.p.v Vi gebruiken).
<openpli> <enigma2> <crashdate>do jan 1 01:16:35 1970</crashdate> <compiledate>Feb 13 2014</compiledate> <contactemail>forum at www.openpli.org</contactemail> <!-- Please email this crashlog to above address --> <skin>PLi-HD/skin.xml</skin> <sourcedate>2014-02-12</sourcedate> <branch>(no branch)</branch> <rev>aebec8a</rev> <version>3.0.0</version> </enigma2> <image> <stbmodel>duo2</stbmodel> <kernelversion> <![CDATA[ Linux vuduo2 3.3.8-2.0 #1 SMP Sat Sep 7 18:26:29 CEST 2013 mips GNU/Linux ]]> </kernelversion> <kernelcmdline>ubiroot rootflags=sync bmem=192M@64M bmem=458M@512M memc1=590M ubi.mtd=rootfs rootfstype=ubifs root=ubi0:rootfs libata.forc <nimsockets>NIM Socket 0:</nimsockets> <imageversion> <!-- No such file or directory --> </imageversion> <imageissue> <![CDATA[ openpli 4 %h Traceback (most recent call last): File "/usr/lib/enigma2/python/Tools/BoundFunction.py", line 9, in __call__ File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Console.py", line 56, in finishedCB File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Network.py", line 131, in routeFinished File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Network.py", line 226, in loadNetworkConfig File "/usr/lib/enigma2/python/Components/Network.py", line 682, in msgPlugins File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/plugin.py", line 117, in IfUpIfDown HttpdStart(global_session) File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/httpserver.py", line 127, in HttpdStart BJregisterService('http',port) File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/httpserver.py", line 276, in BJregisterService from Plugins.Extensions.Bonjour.Bonjour import bonjour File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Bonjour/Bonjour.py", line 196, in <module> bonjour = Bonjour() File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Bonjour/Bonjour.py", line 14, in __init__ self.reloadConfig() File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Bonjour/Bonjour.py", line 99, in reloadConfig self.__parse(file) File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Bonjour/Bonjour.py", line 64, in __parse config = cet_parse(self.AVAHI_SERVICES_DIR + file).getroot() File "<string>", line 62, in parse File "<string>", line 38, in parse cElementTree.ParseError: no element found: line 1, column 0 (PyObject_CallObject(<Tools.BoundFunction.boundFunction instance at 0x1c220a8>,(0,)) failed) getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.sendAnonCrashlog failed !! (Typo??) getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addNetwork failed !! (Typo??) getResolvedKey config.plugins.crashlogautosubmit.addWlan failed !! (Typo??) ]]> </enigma2crashlog> </crashlogs> </openpli>
Re: Openpli update troubles topic #2911
Re: Openpli update troubles topic #2912
Posted 13 February 2014 - 17:59
(nog een vraag over ssh en de speler, meesta met Linux kun je zelf via bijv apt-get zaken installeren. Hoe kan dat op de Vu+ ? Zou graag nano i.p.v Vi gebruiken).
Opkg ?
Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),
Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),
Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.
Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and
Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)
Re: Openpli update troubles topic #2913
Posted 13 February 2014 - 18:22
plugin " bonjour " verwijderen.
grtz Philip
Philip, bedankt voor je snelle reaktie. Heb die nu verwijdert en het werkt weer. Krijg ik nu bij de volgende update weer problemen?
root@vuduo2:~#rm - r /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Bonjour/
@Jort38 bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.
Re: Openpli update troubles topic #2914
Re: Openpli update troubles topic #2915
Posted 13 February 2014 - 18:35
Je gaat nu andere problemen krijgen.
Want de package manager denkt dat alles nog steeds geinstalleerd is, omdat je files via de botte bijl hebt verwijderd.
Het had dus beter geweest als je gewoon het package via opkg had verwijderd.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: Openpli update troubles topic #2916
Posted 13 February 2014 - 18:50
Doe nog maar even alsnog een opkg remove. Opkg zal waarschijnlijk wel zeuren dat de files er niet meer zijn, maar dan krijg je in de toekomst tenminste geen problemen.
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Re: Openpli update troubles topic #2917
Posted 14 February 2014 - 09:29
@Erik @Wanwizard. Bedankt voor de aanvullende info. Ga vandaag met opkg remove de package verwijderen. Na het weghalen van de plugin tot nu geen problemen meer ervaren.
Misschien nog een tip voor het maken van een backup naar de gemounte NAS? Kan dat bijvoorbeeld met zekere regelmaat via een cronjob worden ingesteld? Of is er een goede plugin die dat kan regelen? Zodat ik bij eventueel volgende problemen in ieder geval een backup heb.
Groet,
Wiechert.
Re: Openpli update troubles topic #2918
Posted 14 February 2014 - 09:34
autobackup met evt autoinstall geactiveerd, kun je automatisch dagelijks backup laten maken en zet bij flaschen automatisch instellingen/settings en evt plugins van de feed terug
ET10000 C C C C/T 2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60
Re: Openpli update troubles topic #2919
Re: Openpli update troubles topic #2920
Posted 14 February 2014 - 13:08
Hey iedereen, ik weet niet of ik mijn vraag bij de juiste topic zet, omdat ik hier nieuw ben. Ik heb paar dagen geleden een dreambox (DM800 HD) genomen met een Openpli 2.1 software, alleen heb ik gemerkt dat de gecodeerde kanalen het niet altijd doen. Alleen de vrije kanalen doen het altijd. Zojuist heb ik weer met hetzelfde probleem te maken. Via instellingen/softcam/softcam herstarten heb ik de dm herstart, maar nog steeds krijg ik de gecodeerde kanalen niet te zien. Met de gecodeerde kanalen bedoel ik o.a. Fox sport, Sport1, Film1, Ned1, Ned2 etc. Kanalen als Tv oost en omroep Zeeland doen het wel. Dit probleem krijg ik wanneer ik aan het zappen ben en op zoek ben naar bijv. sportkanalen. Als ik dan weer zap naar bijv. Fox sport, dan krijg ik niks te zien. Weet iemand hoe dit kan en wat de oplossing hiervoor is? Alvast bedankt!
Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen
Merry-christmas-and-happy-new-yearStarted by Loui (PD1LOI), 21 Dec 2016 Algemeen |
|
|||
Beeld en geluid niet sync bij IPTVStarted by Loui (PD1LOI), 9 Feb 2015 Algemeen |
|
|||
Algemeen
Optibox Evo E3HD is daar al wat over bekent?Started by Loui (PD1LOI), 5 May 2014 Algemeen |
|
|||
Toch wel een gemis! :)Started by Meega, 8 Apr 2013 Algemeen |
|
|||
UP/DOWNLINK 2013 nummer 2 is uitStarted by hro, 26 Feb 2013 algemeen |
|
7 user(s) are reading this topic
0 members, 7 guests, 0 anonymous users