Jump to content


Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

  • Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #581 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 4 June 2011 - 05:44

Hear hear /images/smiley/more/023.gif

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Openpli update troubles topic #582 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2011 - 11:28

Al mijn meldingen ten spijt, Pli laat het probleem "voort kabbelen"

ik heb je per PM gevraagd om een manier om het probleem te reproduceren, maar nog geen reactie gehad.
De bal ligt momenteel dus bij jou.
Ik wil je probleem best debuggen, maar het ontbreekt mij aan de tijd om op allerlei manieren te proberen hoe ik de crash voor elkaar kan krijgen.

Re: Openpli update troubles topic #583 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2011 - 12:21

Al mijn meldingen ten spijt, Pli laat het probleem "voort kabbelen"


ik heb je per PM gevraagd om een manier om het probleem te reproduceren, maar nog geen reactie gehad.
De bal ligt momenteel dus bij jou.
Ik wil je probleem best debuggen, maar het ontbreekt mij aan de tijd om op allerlei manieren te proberen hoe ik de crash voor elkaar kan krijgen.


Inderdaad, ik ben bezig geweest met gdb, maar krijg uiteindelijk enkel een enorme file/output (core.606) vanwaar ik niet verder kan.

Wel jammer is het gebruik van je zin; "De bal ligt momenteel dus bij jou". Ik kan enkel maar als gebruiker van jullie Pli-image melding maken van een bug(s) welke op een andere "plek(ken)" ontstaan t.g.v. een vernieuwing/verbetering/new commit van dat ogenblik (14mei)
Ik denk dan ook dat de meeste gebruikers van jullie image enkel "volgers" zijn. Ga daar dan op de juiste wijze mee om en probeer minstens een beetje te luisteren.
Ik kan maar niet snappen dat je een new commit niet tijdelijk kan terugdraaien totdat ook de onstane probleempjes/bugs ook zijn opgelost.

Tot slot, het zelf niet kunnen reproduceren van de crashes i.v.m. met het ontbreken van de tijd klinkt nu ook niet zo solide. Zelfs @Henksat heeft het probleem gemeld en dat lijkt mij toch echt iemand die bij de stabiele Pli-crew/Core Team behoort en waar jullie intern veel overleggen (althans dat lees/begrijp ik zo links en rechts als ik de diverse postings lees). Ikzelf kan al snel de bugs/fouten zien en beluisteren, je drukt enkel op de toets audiokeuze tijdens het kijken middels Partnerbox en er volgt een crash. Indien je radio aan het luisteren bent middels Shoutcast of andere audiostream plugins volgt het uitvallen (en de hieropvolgende crash) van het geluid na enige tijd.

Oja, ter info ..... De omschreven bugs treden absoluut niet op bij de vanmorgen geprobeerde images VTi en VIX (Pli-based) maar die gebruiken, denk ik, nog de vorige commit en wachten wel met het gebruiken van de (je) new commit totdat deze stabiel/bugvrij is.

Re: Openpli update troubles topic #584 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 4 June 2011 - 13:24

Dvsat,

Het is jammer dat je je zo negatief uit laat over de huidige status van de PLi image. Ik zal de laatste zijn die wil ontkennen dat alles bugvrij is, dat is helaas niet zo.
Maar Pieterg heeft natuurlijk wel een punt door te zeggen dat er input moet komen met bv een crashlog o.i.d. Zonder dit valt er simpel weg niks te fixen.
Ik ken het MP3 probleem met bv Shoutcast, ook hier lege crashlogs van 17 Kb, om e.e.a. te testen terwijl E2 handmatig gestart wordt ben ook ik nog niet aan toegekomen.

Daarnaast loop je geweldig voorbij aan het feit dat wij ook maar onze hobby uitoefenen, een hobby waar wij de community van laten profiteren.
Maar ook wij hebben werk/prive verplichtingen, en ook wij bepalen graag zelf wanneer wij welke tijd in onze hobby steken.
Dus als je problemen graag opgelost wilt zien, wat natuurlijk wel te begrijpen is, zal je met goede input moeten komen door bijvoorbeeld E2 te stoppen/starten met een telnetsessie en dan wachten op een crash, de output die dan in het laatste deel krijgt kan een aanwijzing geven waar het probleem door ontstaat.
Alleen maar moord en brand schreeuwen heeft niemand wat aan, dat begrijp je hopelijk zelf ook.

Re: Openpli update troubles topic #585 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2011 - 13:41

Alleen maar moord en brand schreeuwen heeft niemand wat aan, dat begrijp je hopelijk zelf ook.

Je kunt onmogelijk met droge ogen beweren dat dvsat moord en brand loopt te schreeuwen.
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Openpli update troubles topic #586 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2011 - 13:50

Alleen maar moord en brand schreeuwen heeft niemand wat aan, dat begrijp je hopelijk zelf ook.

Je kunt onmogelijk met droge ogen beweren dat dvsat moord en brand loopt te schreeuwen.


ga jij je er alstjeblieft niet ook nog mee bemoeien, laten we hier ff to the point blijven

Re: Openpli update troubles topic #587 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2011 - 13:57

[quote=Dvsat]
[quote]Ik wil je probleem best debuggen, maar het ontbreekt mij aan de tijd om op allerlei manieren te proberen hoe ik de crash voor elkaar kan krijgen.[/quote]
Inderdaad, ik ben bezig geweest met gdb, maar krijg uiteindelijk enkel een enorme file/output (core.606) vanwaar ik niet verder kan.
[/quote]

in de pm (die ik hier overigens ook in het forum nog een keer voorbij zag komen) vroeg ik om 2 dingen:
1. een coredump (met de beschrijving hoe die te maken, wat je blijkbaar gelukt is)
of als dat niet ging lukken
2. de procedure waarmee ik eenvoudig de crash kon reproduceren

[quote]
Tot slot, het zelf niet kunnen reproduceren van de crashes i.v.m. met het ontbreken van de tijd klinkt nu ook niet zo solide. Zelfs @Henksat heeft het probleem gemeld en dat lijkt mij toch echt iemand die bij de stabiele Pli-crew/Core Team behoort en waar jullie intern veel overleggen (althans dat lees/begrijp ik zo links en rechts als ik de diverse postings lees). Ikzelf kan al snel de bugs/fouten zien en beluisteren, je drukt enkel op de toets audiokeuze tijdens het kijken middels Partnerbox en er volgt een crash. Indien je radio aan het luisteren bent middels Shoutcast of andere audiostream plugins volgt het uitvallen (en de hieropvolgende crash) van het geluid na enige tijd.

[quote]
Oja, ter info ..... De omschreven bugs treden absoluut niet op bij de vanmorgen geprobeerde images VTi en VIX (Pli-based) maar die gebruiken, denk ik, nog de vorige commit en wachten wel met het gebruiken van de (je) new commit totdat deze stabiel/bugvrij is.[/quote]

dat denk ik ook, die wachten tot wij zo vriendelijk zijn geweest om het probleem te fixen, waarna ze het over kunnen nemen.
Dat blijft toch de minst tijdrovende manier van images onderhouden.

Re: Openpli update troubles topic #588 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2011 - 14:04

sorry, ging blijkbaar iets mis met m'n quote levels

Tot slot, het zelf niet kunnen reproduceren van de crashes i.v.m. met het ontbreken van de tijd klinkt nu ook niet zo solide. Zelfs @Henksat heeft het probleem gemeld en dat lijkt mij toch echt iemand die bij de stabiele Pli-crew/Core Team behoort en waar jullie intern veel overleggen (althans dat lees/begrijp ik zo links en rechts als ik de diverse postings lees). Ikzelf kan al snel de bugs/fouten zien en beluisteren, je drukt enkel op de toets audiokeuze tijdens het kijken middels Partnerbox en er volgt een crash. Indien je radio aan het luisteren bent middels Shoutcast of andere audiostream plugins volgt het uitvallen (en de hieropvolgende crash) van het geluid na enige tijd.


of Henksat het probleem ook kan reproduceren is voor mij niet zo interessant, het gaat er mij om dat ik het zelf betrouwbaar kan reproduceren in m'n debug omgeving.
Ik heb nog nooit de shoutcast plugin gebruikt, en weet eigenlijk niet eens hoe ik dat ding aan de praat moet krijgen. En ik zit er ook niet op te wachten om een uur naar een shoutcast stream te luisteren, en vervolgens maar te constateren dat het met de stream die ik toevallig gekozen heb, blijkbaar niet op treedt.

Re: Openpli update troubles topic #589 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2011 - 14:04

Alleen maar moord en brand schreeuwen heeft niemand wat aan, dat begrijp je hopelijk zelf ook.

Je kunt onmogelijk met droge ogen beweren dat dvsat moord en brand loopt te schreeuwen.

ga jij je er alstjeblieft niet ook nog mee bemoeien, laten we hier ff to the point blijven

Precies. En dat bereik je met dit soort onbeschofte opmerkingen?
VU+ DUO/UNO/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100

Re: Openpli update troubles topic #590 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2011 - 14:05

Alleen maar moord en brand schreeuwen heeft niemand wat aan, dat begrijp je hopelijk zelf ook.

Je kunt onmogelijk met droge ogen beweren dat dvsat moord en brand loopt te schreeuwen.

ga jij je er alstjeblieft niet ook nog mee bemoeien, laten we hier ff to the point blijven

Precies. En dat bereik je met dit soort onbeschofte opmerkingen?


inderdaad, je oogst wat je zaait

Re: Openpli update troubles topic #591 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 4 June 2011 - 14:13

of Henksat het probleem ook kan reproduceren is voor mij niet zo interessant, het gaat er mij om dat ik het zelf betrouwbaar kan reproduceren in m'n debug omgeving.


Ik kan het echt niet reproduceren. Ik heb shoutcast weleens lopen, TV uit, en dan als achtergrondmuziekje over de versterker.
Soms gaat het uren goed, soms wat minder. Of je bent even de deur uit en heeft er in de tussentijd een E2 herstart plaats gevonden, waarna hij terug springt op TV, echter met alléén geluid en geen beeld.
Een keer zappen geeft dan ook weer beeld.

Maar juist omdat er een lege crashlog komt, en het slecht te triggeren is om het reproduceerbaar te maken is dit lastig.

Re: Openpli update troubles topic #592 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2011 - 14:15

Alleen maar moord en brand schreeuwen heeft niemand wat aan, dat begrijp je hopelijk zelf ook.

Je kunt onmogelijk met droge ogen beweren dat dvsat moord en brand loopt te schreeuwen.

ga jij je er alstjeblieft niet ook nog mee bemoeien, laten we hier ff to the point blijven

Precies. En dat bereik je met dit soort onbeschofte opmerkingen?

inderdaad, je oogst wat je zaait

Ik zie al waar jij je energie aan spendeert. Heel jammer.
En kom mij in dit verband niet aan met "iets zaaien".
Wellicht even nadenken voor je vingers het toetsenbord raken?

Re: Openpli update troubles topic #593 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,935 posts

+695
Excellent

Posted 4 June 2011 - 14:59

Dat het voor gebruikers lastig is te helpen met debuggen dat begrijpen we wel. Maar vaak moeten we het wel doen met hulp van onze gebruikers...

Ik kan maar niet snappen dat je een new commit niet tijdelijk kan terugdraaien totdat ook de onstane probleempjes/bugs ook zijn opgelost.

Dat zullen we helaas niet doen. Bij PLi volg je namelijk de laatste ontwikkelingen... en soms gaat er iets stuk. Terugdraaien heeft ook nadelen. Wil je van deze bug geen last hebben dan zal je terug moeten naar een image van voor 14 mei... maar het liefste hebben we uiteraard dat je ons helpt het probleem te vinden. Alleen het gekke is dat ik het bij mij ook nog niet heb kunnen reproduceren....

Re: Openpli update troubles topic #594 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2011 - 15:38

Dat het voor gebruikers lastig is te helpen met debuggen dat begrijpen we wel. Maar vaak moeten we het wel doen met hulp van onze gebruikers...


Ik kan maar niet snappen dat je een new commit niet tijdelijk kan terugdraaien totdat ook de onstane probleempjes/bugs ook zijn opgelost.


Dat zullen we helaas niet doen. Bij PLi volg je namelijk de laatste ontwikkelingen... en soms gaat er iets stuk. Terugdraaien heeft ook nadelen. Wil je van deze bug geen last hebben dan zal je terug moeten naar een image van voor 14 mei... maar het liefste hebben we uiteraard dat je ons helpt het probleem te vinden. Alleen het gekke is dat ik het bij mij ook nog niet heb kunnen reproduceren....


Ben een poosje weggeweest en zowaar ik zie een heleboel (grof) kabaal.

@littlesat, je uitleg kan ik maar niet snappen. Pli volgt de laatste ontwikkelingen en nemen de extra onstane bugs voor lief. Wat ik mij hierbij afvraag waarom andere images wel eerst testen en na een bug-vrij akkoord de nieuwste ontwikkeling pas toepast.
OK, jullie kiezen liever voor eerst een new commit "inschieten" en kijken wat er voor reacties zijn. Het siert jullie mijn inziens niet om vervolgens dan naar jullie gebruikers te melden; "Jammer voor jou als gebruiker maar wij volgen enkel de nieuwste ontwikkeling". Waarbij andere van jullie Pli-ontwikkelaars liever vertellen dat ze het druk hebben en gelijktijdig nog drukker zijn met onsympathieke reacties te plaatsen t.a.v mij alsmede ook richting collega images/brands.

Ik haak dan ook af zoals eerder gemeld en zal jullie ontwikkeling met/op gepaste wijze volgen en geniet intussen/inmiddels van mijn VIX-image welke direct een externe USB-DVD drive aanspreekt, geluid blijft geven bij het beluisteren van Shoutcastradio zonder crash en bij het drukken voor een audiokeuze bij gebruik van Partnerbox, geen groenscherm/crash laat zien/volgen.

Mijn devies: "schakel" tijdelijk een "tandje" terug binnen het betreffende onderdeel/stukje wat wordt vernieuwd indien er neven-bugs ontstaan.

Re: Openpli update troubles topic #595 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 4 June 2011 - 16:16

Ik denk dat de discussie duidelijker wordt als ik de essentie van OpenPLi beschrijf.

OpenPLi zijn beta's. Dat houdt in dat alleen de ontwikkelaar test of gewoon een goed gevoel heeft dat er niks mis kan gaan. Meer dan dat is het niet. We hebben zelfs zo'n stoplicht om te melden dat er echt iets mis is in onze dagelijke build. 't Komt best voor dat er een paar dagen lang alleen maar rommel als images naar buiten komt. Andere teams hebben ook zulke beta's maar die houden ze intern. Eens in de zoveel tijd komt er dan een geteste release van hen naar buiten.

Zie OpenPLi dus als een speeltje voor de ontwikkelaars. Als je mee wilt spelen dan kies je OpenPLi met garantie tot aan de deur en anders kies je de laatste geteste en stabiele versie. Meer keuzes kunnen we niet maken.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Openpli update troubles topic #596 VU+NL

  • Senior Member
  • 6,424 posts

+12
Neutral

Posted 4 June 2011 - 16:46

..... Meer keuzes kunnen we niet maken.

Daar zit'm nu net de crux. De keuze bij PLi is tussen een stabiel maar oud image, waarvan de plugins niet worden bijgewerkt, en een beta. Aangezien het gebruik van een beta-image iets is dat je "gewone" gebruikers niet, of slechts in beperkte mate, kunt aanbevelen, blijft alleen een oud image over.
De meeste imagebouwers hebben een tussenweg gevonden, door de stabiele images regelmatig te updaten.

Re: Openpli update troubles topic #597 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2011 - 16:59

Ik denk dat de discussie duidelijker wordt als ik de essentie van OpenPLi beschrijf.

OpenPLi zijn beta's. Dat houdt in dat alleen de ontwikkelaar test of gewoon een goed gevoel heeft dat er niks mis kan gaan. Meer dan dat is het niet. We hebben zelfs zo'n stoplicht om te melden dat er echt iets mis is in onze dagelijke build. 't Komt best voor dat er een paar dagen lang alleen maar rommel als images naar buiten komt. Andere teams hebben ook zulke beta's maar die houden ze intern. Eens in de zoveel tijd komt er dan een geteste release van hen naar buiten.

Zie OpenPLi dus als een speeltje voor de ontwikkelaars. Als je mee wilt spelen dan kies je OpenPLi met garantie tot aan de deur en anders kies je de laatste geteste en stabiele versie. Meer keuzes kunnen we niet maken.


Als ik dit lees herken ik veel wat ik heb meegemaakt binnen mijn branche/omgeving. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je aan het ontwikkelen bent (vrije tijd) en het doel c.q toepassingen compleet uit het oog verliest. Maar wel tijd kunt vinden om met z'n allen (Pli Core Members) te reageren om elkaar te verdedigen inplaats van te kijken naar een simpele vraag (tijdelijk terugdraaien van een summier onderdeel(tje) binnen Pli.

Om even inhoudelijk in te gaan op wat @pieterg eerder schreef;

of Henksat het probleem ook kan reproduceren is voor mij niet zo interessant, het gaat er mij om dat ik het zelf betrouwbaar kan reproduceren in m'n debug omgeving.
Ik heb nog nooit de shoutcast plugin gebruikt, en weet eigenlijk niet eens hoe ik dat ding aan de praat moet krijgen. En ik zit er ook niet op te wachten om een uur naar een shoutcast stream te luisteren, en vervolgens maar te constateren dat het met de stream die ik toevallig gekozen heb, blijkbaar niet op treedt.

Inmiddels was het mij al duidelijk dat jullie vervallen in een beroepsdeformatie. Als voorbeeld wil ik geven;
@pieterg schreef eerder

.................. en weet eigenlijk niet eens hoe ik dat ding aan de praat moet krijgen. En ik zit er ook niet op te wachten om een uur naar een shoutcast stream te luisteren, en vervolgens maar te constateren dat het met de stream die ik toevallig gekozen heb, blijkbaar niet op treedt.


Ik luister graag naar radio2 terwijl ik aan het tuinieren ben of wanneer ik binnen ben tijdens diverse werkzaamheden. Voordeel van de radio2 internet radiostream is bij de VU+DUO dat je naar radio kunt luisteren en de beide tuners vrij blijven voor allerlei opnames.

Tot slot, ik ken jullie standpunt en werkwijze/policy en zal dat respecteren. Ik hoop dat je mijn idee over jullie mooie Pli-image met kleine gebreken ook eens wil overdenken.

Re: Openpli update troubles topic #598 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 4 June 2011 - 17:22

radio2


dat is voor mij dus essentiele informatie.
Misschien had je dit al eerder aangegeven, maar heb ik daar vanwege alle verhitte discussie overheen gelezen, in dat geval mijn excuses.
Vandaar mijn verzoek (niet zozeer aan jou, maar aan iedereen die zich in deze thread mengt) om de boel svp zakelijk te houden. Hoe duidelijker en beknopter het probleem omschreven is, hoe meer kans dat iemand de bug kan vinden.

Die core dump ben ik trouwens nog steeds in geinteresseerd.

Re: Openpli update troubles topic #599 Dvsat

  • Senior Member
  • 447 posts

+1
Neutral

Posted 4 June 2011 - 17:23

..... Meer keuzes kunnen we niet maken.

Daar zit'm nu net de crux. De keuze bij PLi is tussen een stabiel maar oud image, waarvan de plugins niet worden bijgewerkt, en een beta. Aangezien het gebruik van een beta-image iets is dat je "gewone" gebruikers niet, of slechts in beperkte mate, kunt aanbevelen, blijft alleen een oud image over.
De meeste imagebouwers hebben een tussenweg gevonden, door de stabiele images regelmatig te updaten.


Mag ik zo vrij zijn je even aan te vullen ? De stabiele images worden regelmatig ge-updated met diverse (volledig werkende) new commits welke door en door getest zijn en geen neven-bugs veroorzaken zoals momenteel bij OpenPli2.0
Met deze methode heb je ook de laatste stand van ontwikkeling binnen het enigma2-image. Mooi voorbeeld hiervan is het VIX-image welke onvolledige of niet uitgewerkte vernieuwingen/aanpassingen (nog even) buiten de image houdt.

Re: Openpli update troubles topic #600 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 4 June 2011 - 21:09

..... Meer keuzes kunnen we niet maken.

Daar zit'm nu net de crux. De keuze bij PLi is tussen een stabiel maar oud image, waarvan de plugins niet worden bijgewerkt, en een beta. Aangezien het gebruik van een beta-image iets is dat je "gewone" gebruikers niet, of slechts in beperkte mate, kunt aanbevelen, blijft alleen een oud image over.
De meeste imagebouwers hebben een tussenweg gevonden, door de stabiele images regelmatig te updaten.


Mag ik zo vrij zijn je even aan te vullen ? De stabiele images worden regelmatig ge-updated met diverse (volledig werkende) new commits welke door en door getest zijn en geen neven-bugs veroorzaken zoals momenteel bij OpenPli2.0
Met deze methode heb je ook de laatste stand van ontwikkeling binnen het enigma2-image. Mooi voorbeeld hiervan is het VIX-image welke onvolledige of niet uitgewerkte vernieuwingen/aanpassingen (nog even) buiten de image houdt.

Da's een goed punt en ik/we weten dat dit ook een manier van werken is. Het is alleen niet onze keuze geweest. Wij hebben gekozen voor (instabiele) beta's en om de zoveel tijd een stabiele release. De werkwijze die jij voorstelt kost zowel werk in de OpenPLi beta's maar ook op de stabiele releases. We moeten dan wel de tijd en mankracht hebben om elke dag twee images bij te houden. Die is er domweg niet. We kunnen vast kiezen voor een andere aanpak, maar ik weet nog niet wat de consequenties zijn. Misschien vervallen dan de beta's om tijd te besparen en te voorkomen dat enkele gebruikers OpenPLi als een stabiele release gaan zien. Dat is ook hoe andere teams werken. Die hebben geen beta's waardoor de inspraak van gebruikers wellicht ook minder is.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki



Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

19 user(s) are reading this topic

0 members, 18 guests, 0 anonymous users


    Google (1)