Jump to content

Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

• Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #1421 aardbei

• Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 19 July 2012 - 11:33

thnks, dat verklaart gelijk ook een andere fout ;)
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Openpli update troubles topic #1422 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 19 July 2012 - 11:55

En mijn box is weer up and running na de extra update.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Openpli update troubles topic #1423 Loui (PD1LOI)

• Senior Member
  • 4,598 posts

+146
Excellent

Posted 19 July 2012 - 17:50

Een opmerking wil ik graag plaatsen, zodra ik een update doe voor OpenPli 2.1 dan wordt de achtergrond van de radio en de spinners gewist,of in dit geval in orginele stand gezet, is het mogelijk dit zo te laten? zodat de achtergrond die we zelf kiezen ook blijft staan?Niet dat dit een aardschok is maar wel zo handig voor ons!

Re: Openpli update troubles topic #1424 zanco48

• Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2012 - 12:58

Beste mensen,

Ik weet niet of dit de juiste plek/manier is (zo niet, dan hoor ik dat graag) maar sinds ik vanmorgen vanuit OpenPli 2.1 de software heb laten updaten heb ik een probleem bij een aantal zenders.

Zodra ik de box op TV Oranje zet of op BravaHD dan krijg ik kort beeld en dan een groen scherm en een reboot van de box (een DM500HD overigens). Met Ned1 heb ik geen probleem, en ook met MTV niet, maar het lijkt net of hij met bepaalde muziekzenders vastloopt.

Ik heb geen verstand van de software, maar hij lijkt ergens met een genre een probleem te hebben (te oordelen aan de tekst die ik nog zie over keyerro Musicballetdance (zoiets, zie bijlage).

Heeft iemand een idee of ik iets fout heb gedaan, of wat er nodig is om de box weer goed functionerend te krijgen? Alvast bedankt voor de ondersteuning...

Jos

Attached Files

Re: Openpli update troubles topic #1425 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,107 posts

+698
Excellent

Posted 20 July 2012 - 13:04

FYI...

http://openpli.org/f...-cycling-crash/

This is due a type and depending on the program the box zap to by default...

FYI - fix here....
http://openpli.git.s...c7d9c94bf2bf66f

Possible someone can start the build server....

Je kunt eventueel uit onze sources de nieuwe genre.py halen en op je box zetten (op de juiste plek).... Dowloaden kan via de rechtermuis op raw klikken... dan renamen en op de box naar waar die hoort en daamee de oude genry.py overschrijven...

Edited by littlesat, 20 July 2012 - 13:06.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Openpli update troubles topic #1426 zanco48

• Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2012 - 13:30

FYI...

http://openpli.org/f...-cycling-crash/

This is due a type and depending on the program the box zap to by default...

FYI - fix here....
http://openpli.git.s...c7d9c94bf2bf66f

Possible someone can start the build server....

Je kunt eventueel uit onze sources de nieuwe genre.py halen en op je box zetten (op de juiste plek).... Dowloaden kan via de rechtermuis op raw klikken... dan renamen en op de box naar waar die hoort en daamee de oude genry.py overschrijven...

Dank voor de snelle reactie. Even voor de zekerheid, ik moet een genre.py vervangen door een nieuwe versie. Ik heb volgens mij op de sourceforge wel de genre.py gevonden, maar kan op de box alleen een genre.pyo vinden.

Ik ben ook 'slechts een gewone gebruiker' dus wanneer de fix snel te downloaden is wacht ik evt. daar wel op, voor ik straks iets verkeerd doe en de hele box niet meer start.... (of het moet echt simpel blijken te zijn...)

Het is me in elk geval duidelijk dat er een glitch in de software zit, en niet in mijn box.....

Re: Openpli update troubles topic #1427 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,107 posts

+698
Excellent

Posted 20 July 2012 - 13:37

Ach ja standaard staan de sources in de box er niet bij... Gewoon de genre.py erbij zetten en enigma herstarten is voldoende (wel de file renamen naar genre.py.... alles wat ervoor staat kan je weghalen)... Bij het opstarten van enigma2 wordt dan de nieuwe genre.pyo vanzelf aangemaakt.

En wil je de sources op de box erbij omdat je dat misschien handig vind dan kan je dat doen door via telnet (of putty/ssh) naar je box te gaan... Inloggen en dan de sources te installeren met opkg install enigma2-src. Tja... bij mij staan de sources standaard geinstalleerd :D

Edited by littlesat, 20 July 2012 - 13:38.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Openpli update troubles topic #1428 zanco48

• Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2012 - 13:39

Ach ja standaard staan de sources in de box er niet bij... Gewoon de genre.py erbij zetten en enigma herstarten is voldoende (wel de file renamen naar genre.py.... alles wat ervoor staat kan je weghalen)... Bij het opstarten van enigma2 wordt dan de nieuwe genre.pyo vanzelf aangemaakt.

En wil je de sources op de box erbij omdat je dat misschien handig vind dan kan je dat doen door via telnet (of putty/ssh) naar je box te gaan... Inloggen en dan de sources te installeren met opkg install enigma2-src. Tja... bij mij staan de sources standaard geinstalleerd :D

OK, ik ga het zo doen... tnx

Re: Openpli update troubles topic #1429 zanco48

• Senior Member
  • 50 posts

0
Neutral

Posted 20 July 2012 - 13:44

OK, ik ga het zo doen... tnx

EN HET WERKT.... thanks, geweldig deze snelle support... hier wordt een mens vrolijk van....

Re: Openpli update troubles topic #1430 oneones

• Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2012 - 13:15

Yesterday I updated my Dreambox 800 with this new image ...

Crashed : see file

Attached Files

Re: Openpli update troubles topic #1431 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 21 July 2012 - 13:32

Yesterday I updated my Dreambox 800 with this new image ...

Crashed : see file

Update again and it should be solved.

Om het probleem met genre.py op te lossen is het voldoende om de 2e update van de 20e te downloaden. Of uiteraard ook van de 21e.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Openpli update troubles topic #1432 oneones

• Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 21 July 2012 - 14:10

Sorry voor mijn vraag ... (beginneling met Dreambox en OpenPli images)

Moet ik volledig de box herinstalleren van scratch ? beginnende met image up te loaden via pc verbinding ? daarna nieuwe settings laden of de bestaande behouden ?

Of eenvoudigweg : door in de menu van de dreambox, software updaten nemen ?

Bedankt voor je antwoordje,

Tony

Re: Openpli update troubles topic #1433 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 21 July 2012 - 14:41

Indien je een redelijk recente image hebt kan je gewoon een software update vanuit het menu doen.
Mocht het een oudere image betreffen, dan moet ook de bootloader geplaatst worden en moet je flashen.

Re: Openpli update troubles topic #1434 KarMar

• Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 26 July 2012 - 12:28

Nog meer mensen geen EPG na de laatste upgrade.
Sta ik op de zender zelf dan zie ik wel wat er op is, maar ga ik naar de favorieen zeg maar waar rechts de zenders staan en dan zie ik niks achter de zender en de extra info met de inhoud.

Weet niet of ik het hier goed gepost hebt aangezien ik een beginner ben wat betreft forum OpenPli.

VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable

Re: Openpli update troubles topic #1435 KarMar

• Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 26 July 2012 - 17:04

Indien je een redelijk recente image hebt kan je gewoon een software update vanuit het menu doen.
Mocht het een oudere image betreffen, dan moet ook de bootloader geplaatst worden en moet je flashen.

Wat is de link van de nieuwste bootloader en ik lees dat je een pijltje naar boven moet gebruiken en de anderen lee sik OK en wat is het uiteindelijk?

VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable

Re: Openpli update troubles topic #1436 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 July 2012 - 17:31

Als je 3.0 draait, heb je gegarandeerd al de juiste bootloader.

Re: Openpli update troubles topic #1437 KarMar

• Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 26 July 2012 - 17:34

Als je 3.0 draait, heb je gegarandeerd al de juiste bootloader.

Ok, dan denk ik dat ik de box terug ga brengen, vertrouw hem niet, hij herkend ook de onderste card reader niet, althans hij ziet daar niks in kan doen en laten wat ik wil, denk wel dat die stuk is anders zou ik het niet weten.
Heb altijd Dreambox gehad en nu ben ik overgahaald worden voor de Xtrend maar echt zalig kijken heb ik nog niet ervaren, ben ik wel een lastige die graag alle puntjes op de i wil hebben.
Nu kan ik niet kijken op mijn twee kaarten en nu is de epg ook weer weg, ligt dit nu aan de box of aan de Pli versie, wordt er beetje gek van ;-)

Re: Openpli update troubles topic #1438 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,347 posts

+1,803
Excellent

Posted 26 July 2012 - 17:53

Een beetje tegenstrijdig.

Iemand die graag wil dat alles perfect werkt moet m.i. niet gaan draaien met software in een alpha status waaraan nog volop wordt ontwikkelend en waar nog regelmatig dingen omvallen...

Mijn "kijk" boxen draaien nog gewoon OpenPLi 2.1. Stabiel als een huis, en zo zien de huisgenoten dat graag.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Openpli update troubles topic #1439 KarMar

• Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 26 July 2012 - 17:55

Een beetje tegenstrijdig.

Iemand die graag wil dat alles perfect werkt moet m.i. niet gaan draaien met software in een alpha status waaraan nog volop wordt ontwikkelend en waar nog regelmatig dingen omvallen...

Mijn "kijk" boxen draaien nog gewoon OpenPLi 2.1. Stabiel als een huis, en zo zien de huisgenoten dat graag.

Daar heb je helemaal gelijk in maa rin de 2.1 versie ziet hij de tweede card reader ook niet, daarom het besluit om de 3.0 te proberen en ga nu ook weer terug naar de 2.1 aangezien het in de 3.0 ook geen verschil in zit.
We blijven proberen en anders morgen retour dealer waa rik hem gehaald heb.

Re: Openpli update troubles topic #1440 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 26 July 2012 - 17:59

En dat de EPG niet volledig is ligt waarschijnlijk aan de provider (of aan je epg reader instellingen)

Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users