Jump to content

Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

• Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #1561 julion

• Senior Member
  • 156 posts

+2
Neutral

Posted 1 October 2012 - 21:53

Bedankt.

Re: Openpli update troubles topic #1562 julion

• Senior Member
  • 156 posts

+2
Neutral

Posted 2 October 2012 - 07:05

Na de update van vanmorgen waren mijn favorieten zenderlijsten weg.
Er stonden weer de standaard tv en radiolijsten in het zenderkeuze menu's.
Gelukkig had ik een backup van de lijsten gemaakt en heb deze terug gezet.
Het probleem met de EPG is wel opgelost..

Re: Openpli update troubles topic #1563 Tuxon7

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 2 October 2012 - 08:59

Goedemorgen tech vrienden,
Ik gebruik al jaren de images van Pli met groot genoegen.
Daar voor wil ik iedereen bedanken voor jullie inspanningen afgelopen jaren.

Alleen de laatste tijd ben ik weer flink aan het stoeien geweest met mijn VU+DUO
Na dat mijn image van februari ? problemen kreeg met de epg ben ik over gestapt naar OpenPli 3.0
Heb dagen moet zoeken wat mijn box zo instabiel maakte.
Het probleem zat in mijn 2 Tb Samsung hdd deze losgekoppeld was de box stabiel zo bleek.
De oplossing was het converteren van ext3 naar ext4 wel erg eng als je er veel data er op hebt staan die je niet kwijt wilt.
Hier na liep het weer als een zonnetje.
Dit wilde ik even kwijt voor wie het zelfde ondervind.

Maar waar ik nog steeds tegen aanloop in 3.0 is dat ik in de laatste images via het easymedia menu geen Flac bestanden meer kan afspelen Mp3 geen probleem.
Eerdere image 3.0 spelde ze wel maar kon daar ook wel eens helemaal in vast lopen.
Stroom er af was de enige remedie.
Mijn vraag is dus zou hier ook wat aan dacht aan besteed kunnen worden?
Dat zou mij weer helemaal happy maken B.V.D.

Re: Openpli update troubles topic #1564 Removed #erwin08

• Guest

0

Posted 2 October 2012 - 11:52

Sinds ongeveer een week kan ik mijn Solo niet meer updaten via menu software update. Gisteren de laatste versie erin gezet via USB maar het probleem blijft ook in deze versie van 01-10-2012 OpenPLI 3.0.

Ga ik naar het menu van de software updates dan krijg ik telkens 73 updates packages available kies ik optie 1 dan reboot de solo alleen maar, kies ik optie 2 dan krijg ik de melding update complete, 0 packages were installed.

Re: Openpli update troubles topic #1565 pieterg

• PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 2 October 2012 - 17:18

eenmalig vanuit de console updaten:

init 4
opkg update && opkg upgrade
init 3

Re: Openpli update troubles topic #1566 kistedu

• Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 2 October 2012 - 19:30

Heeft iemand OpenVpn werkend op openPli 3.0. Heb een DM500HD
opkg update en dan opkg install openvpn ging goed. Probleem met tun!!!!
Bij modprobe tun krijg ik Segmentation fault

Iemand met oplossing???

Re: Openpli update troubles topic #1567 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 2 October 2012 - 19:41

Waarom zou je openvpn op een 500hd willen installeren? Omdat het kan?
Gebruik dan een 'el cheapo' pc met gentoo, [k]ubuntu of fedora. Dan heb je meer kans op succes...

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Openpli update troubles topic #1568 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 October 2012 - 19:43

Waarom mensen openvpn op hun stb willen gebruiken is denk ik wel een publiek geheim :D Normaal heb je dat inderdaad niet nodig, kun je nog beter oplossen met een el cheapo internet router.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Openpli update troubles topic #1569 catastrofus

• Senior Member
  • 3,480 posts

+43

Posted 2 October 2012 - 19:45

Natuurlijk, sharing dus? Dan is portforwarding idd simpeler, als ik het allemaal goed begrijp.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)

Re: Openpli update troubles topic #1570 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 2 October 2012 - 19:47

In sommige gevallen schijnt dat niet afdoende te zijn. Details weet ik echt niet!

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Openpli update troubles topic #1571 theparasol

• Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 2 October 2012 - 19:59

VPN gewoon op router of server installeren oid.
Daar ga je de box toch niet mee belasten?!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB

Re: Openpli update troubles topic #1572 Removed #erwin08

• Guest

0

Posted 2 October 2012 - 21:38

Ik heb een probleem met mij solo openpli 3.0 heb de vraag eerder al gesteld.

heb het image van gisteren via usb geladen tijdens de setup kon ik nu cccam installeren maar nieuwe software updates werkt niet lees eerdere post,

vandaag de huidige image geladen en cccam wordt niet tijdens de setup geladen ook werkt software update niet en software beheer werkt ook niet en cccam is ook niet handmatig te downloaden via menu dit alles heeft altijd wel gewerkt 1 week terug.

iemand een iedee???

Edited by erwin08, 2 October 2012 - 21:40.

Re: Openpli update troubles topic #1573 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 3 October 2012 - 13:33

Waarom mensen openvpn op hun stb willen gebruiken is denk ik wel een publiek geheim :D Normaal heb je dat inderdaad niet nodig, kun je nog beter oplossen met een el cheapo internet router.

Een SSH tunnel sessie zou hetzelfde bereiken met bebuidend minder moeite dan een VPN tunnel. Maar je zit natuurlijk vast aan wat de andere kant snapt...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Openpli update troubles topic #1574 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 3 October 2012 - 15:54

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik zet voor m'n werk regelmatig openvpn tunnels op en dat kan ik intussen best rap ;) Bij openvpn werkt het dan meestal ook wel meteen, in tegenstelling tot ipsec :mellow:.

Maar zoiets is toch het makkelijkst en veiligst op je router te implementeren...

Re: Openpli update troubles topic #1575 dunnie

• Senior Member
  • 51 posts

0
Neutral

Posted 4 October 2012 - 13:49

Ik heb van de week open Pli op m'n 8000 gezet maar zag dat de kabel scan het niet doet. Klopt dat en hebben meerdere daarlast van?
Tuners zijn goed geconfrugeerd.
Vandaag nog geupdate.

Re: Openpli update troubles topic #1576 julion

• Senior Member
  • 156 posts

+2
Neutral

Posted 5 October 2012 - 08:38

Nadat ik vanmorgen de VU+ Duo heb update waren al mijn favorieten zenderlijsten weg.
En stond weer de standaard zenderlijsten er in.

Re: Openpli update troubles topic #1577 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 5 October 2012 - 08:45

de standaard lijst heb je ooit een keer geinstaleerd via menu/applicaties? dan die eerst deinstaleren, dan wordt die niet meer geupdated , daarna je eigen zenderlijst instaleren

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Openpli update troubles topic #1578 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 5 October 2012 - 08:59

Ja kiezen of delen... OF een zenderlijst installeren OF gewoon even zelf scannen...

Re: Openpli update troubles topic #1579 raphor79

• Senior Member
  • 103 posts

+6
Neutral

Posted 5 October 2012 - 09:34

Gisteren nog maar eens de upgrade naar 3.0 gedaan (schone installatie met default settings en zonder autobackup of plugins).
Alles lijkt prima te werken, totdat ik ga streamen tussen 2 boxen (beide ET9000).

Waar dit onder 2.1 prima werkt, heb ik onder 3.0 veel last van freezes tijdens het streamen.
Ga ik weer terug naar de laatste 2.1 build, werkt het streamen weer probleemloos.

Is hier al iets over bekend of zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Re: Openpli update troubles topic #1580 julion

• Senior Member
  • 156 posts

+2
Neutral

Posted 5 October 2012 - 09:37

Bedankt voor de tip.
Bij menu/applicaties/settings stond een henksat instelling.
Deze heb ik verwijderd en ik heb mijn zenderlijst terug gezet.
Verleden weer heb ik op de ontvanger een nieuw image gezet (van 2.1 naar 3.0) en ik heb daar niet naar gekeken.

Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users