Jump to content


Photo

Openpli update troubles topic

Algemeen

  • Please log in to reply
3101 replies to this topic

Re: Openpli update troubles topic #1741 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 10 November 2012 - 12:18

Heeft iemand enig idee waarom voor de ET5x/9x de zenderlijst ongevraagd is vervangen tijdens de laatste update?


Omdat je vergeten bent om de geinstalleerde zenderlijst te verwijderen voor je je eigen lijst er overheen plaatste. De box denkt dat je nog steeds Henksat's lijst erop hebt staan, dus ook de volgende update gaat hij weer vervangen worden.
Real musicians never die - they just decompose

Re: Openpli update troubles topic #1742 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 10 November 2012 - 12:41

Ik heb mijn eigen zenderlijst in gebruik en wens deze niet gewijzigd te zien tijdens een update!

Milo heeft al antwoord gegeven op het waarom.
En overigens, als jij jouw gemodificeerde lijst opgeslagen zou hebben op je pc, de Henksatlijst gedeinstalleerd had, en deze vervolgens weer terug had geplaatst met Dreamboxedit, dan wordt die niet meer ongevraagd vervangen, zoals jij zo 'vriendelijk' opmerkt.
Als jij iets niet weet, dan betekent dat nog niet dat jouw 'wens' niet kan. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #1743 Datura

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 10 November 2012 - 13:38

Bedankt voor het snelle antwoord maar sorry, @frenske en @ milo, het gaat er niet om wat ik wel of niet op mijn pc heb opgeslagen.
Uiteraard heb ik mijn eigen lijst ook op de pc staan, het was dus een koud kunstje om dat weer terug te zetten.

De essentie blijft dat er een bestaande zenderlijst evengoed ongevraagd vervangen gaat worden ook al is/was de henksatlijst geïnstalleerd!

Uiteraard kan het voor nieuwe installaties nuttig zijn om direct een recente zenderlijst bij de hand te hebben, maar laat tijdens een update bestaande lijsten ongemoeid. Dit is bij mijn weten niet eerder gebeurd tijdens een update van vorige PLI versies (ik gebruik PLI al langer dan vandaag). Ik merk dit gedrag op sinds PLI 3.0, meer wilde ik niet aankaarten.

TRIAX Dish 100 cm - 4x Inverto BLACK Ultra Twin - 2x Spaun switch SUR 420 F - Vu+ Duo 2 on Samsung UE55HU7500 - ET5X000 on Philips LED TV 46PFL8605H.

 

Re: Openpli update troubles topic #1744 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,500 posts

+118
Excellent

Posted 10 November 2012 - 13:49

lees nog eens naar de uitleg waarom je lijst overschreven is!

blijkbaar heb je een Henksat lijst geïnstalleerd die je overschrijft met je eigen lijst
zodoende denkt je box nog steeds dat je een Henksat lijst geïnstalleerd hebt
je box ziet geen verschil omdat je zelf de Henksat lijst overschrijven hebt door een nieuwe
bij een update wil hij die dan ook updaten naar de laatste versie van een Henksat lijst

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Openpli update troubles topic #1745 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 November 2012 - 14:05

daarnet weer een crash gehad bij het verlaten van een opname - zie crashlog. Wéér 3 opnames naar de knoppen :angry:

Attached Files


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Openpli update troubles topic #1746 Henksat

  • Senior Member
  • 14,843 posts

+50
Good

Posted 11 November 2012 - 19:23

Lijkt een skin probleem, gebruik anders de PLi HD skin

Re: Openpli update troubles topic #1747 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 11 November 2012 - 19:26

Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/enigma2/python/Components/MovieList.py", line 485, in reload
File "/usr/lib/enigma2/python/Components/MovieList.py", line 511, in load
ValueError: invalid null reference in method 'iServiceHandlerPtr_list', argument 2 of type 'eServiceReference const &'
(PyObject_CallObject(<bound method EnigmaOutput.write of <bound method eLabel.eWidget_show of <bound method CList.__call__ of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method EventTime.changed of <bound method CList.__call__ of <bound method Converter.changed of <bound method ClockToText.changed of <bound method CList.__call__ of <bound method Label.changed of <bound method CList.__call__ of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method CList.__call__ of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method ServicePosition.changed of <bound method ServicePosition.changed of <bound method ServicePosition.changed of <bound method CList.__call__ of <bound method Label.changed of <bound method CList.__call__ of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method CList.__call__ of <bound method Label.changed of <bound method CList.__call__ of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method CList.__call__ of <bound method eLabel.eLabel_setText of <bound method


Edited by Erik Slagter, 11 November 2012 - 19:27.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Openpli update troubles topic #1748 Pulzar

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2012 - 19:52

Ik heb ook het probleem gehad dat ik de box (VU+) niet meer aan de gang kreeg.
Tot ik het volgende deed: :)
1) bootloader op USB stick laden (en niks anders!)
2) box helemaal uitschakelen
3) USB stick er in (aan de voorkant)
4) box aanzetten
5) wacht op text in display "USB verwijderen....", dat is vrijwel meteen.
6) box uitschakelen en ook uitlaten (dit was mijn valkuil)
7) bootloader van USB stick verwijderen
8) image op USB stick
9) USB stick in de box
10) en nu pas de box weer aanzetten!
11) wacht op text in display "USB verwijderen....", dat duurt nu iets langer.
12) box uitschakelen en USB stick er uit.
13) box weer aanzetten
14) de box start nu gewoon op en later ook nadat je hem hebt uitgezet.

Wat ik eerst fout deed is dat ik de box weer inschakelde nadat ik de bootloader had geladen, dat moet dus niet!
Daarom is het misschien wel een beetje erg gedetailleerd weergegeven maar zo werkte het uiteindelijk bij mij.

Ik had eerst ook het backup bestand op de HDD leeg gemaakt om zeker te zijn dat er geen plug-in roet in het eten zou gooien.
Ik weet niet of dat nodig was. De plug-ins waren vrij snel weer geinstalleerd. Is voor een keertje ook niet zo veel werk.


Hallo,
Vandaag dacht ik ook een update te doen , de box ging allerlei updates binnenhalen en instaleren dit leek prima te verlopen kreeg op het laatst de keuze om te rebooten en ik klikte ja , daar ging het mis .
Ontvanger starte opnieuw op en bleef hangen op starting en daar bleef het dan ook helaas bij .
Ik ben gaan zoeken en kwam uit op dit forum waar ik deze prachtige beschrijving vond , na een keer of 15 toch maar gestopt omdat ik denk dat ik iets fout doe of ik de juiste image niet kan vinden .
Ik heb dit ook geprobeert 1t/m7 is gelukt maar vanaf punt 8 lijkt het mis te gaan waar vind ik de image heb je een link ( snelkoppeling ) en dien ik deze ook uit te pakken en hoe ?
Ik krijg mn box niet aan de gang en omdat het jou blijkbaar wel is gelukt wil ik het graag op dezelfde wijze proberen .
Groet , Ron Middelburg .

Edited by Pulzar, 11 November 2012 - 19:56.


Re: Openpli update troubles topic #1749 Autodelta

  • Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 11 November 2012 - 20:43

probeer eens op te starten zonder USB stick in de box

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13


Re: Openpli update troubles topic #1750 Pulzar

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2012 - 21:13

Heb ik gedaan , eerst de bootloader lijkt prima te gaan ontvanger uit vervolgend de image maar dat wil dus niet .
Zonder usb stick blijft de ontvanger hangen op starting .
Ik weet niet goed welke image ik erop moet zetten krijg hem ook niet uitgepakt op de stick dit ging met de bootlaoder wel zonder problemen .

Edited by Pulzar, 11 November 2012 - 21:14.


Re: Openpli update troubles topic #1751 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 11 November 2012 - 21:20

Formatteer die stick nog eens een keer en pak de image uit op de pc en kopieer hem daarna naar de stick.
En in ieder geval zorg dat jij de laatste bootloader geplaatst hebt. Het betreft toch een VU+ duo?

Ik heb de afgelopen dagen meerdere duo's probleemloos geflasht dus aan de image ligt het niet.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #1752 Pulzar

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2012 - 21:27

Goedenavond , het is inderdaad een vu duo Plus , heb je een link naar de laatste boatloader en de juiste image voor de vu duo plus, volgens mij is die ik gebruik uit 2011 .
Ik heb de link uit deze topic gehaald .

Re: Openpli update troubles topic #1753 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 11 November 2012 - 21:49

Als je in het vervolg even de zoekfunctie gebruikt, dan had je hem zelf al gevonden.
Omdat jij nieuw bent zal ik het even voor je doen. ;)
http://openpli.org/f...duo-en-vu-solo/
En de images staan hier. Nooit meer vergeten hè. :)
http://openpli.org/download/vuduo/

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #1754 Pulzar

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2012 - 21:54

Bedankt,
De eerste had ik inderdaad gevonden heb hier 400 pagina's gezien geloof ik vandaag ,de laatste link met images was ik naar op zoek en kon ik nergens vinden ik ga de 11/11/2012 versie dowloaden op de stick als laatste poging voor vandaag .
Ik ben inderdaad erg nieuw hier en heb er eigenlijk zelf net te weinig kennis van om de ontvanger weer aan de praat te krijgen maar minder als nu word het waarschijnlijk ook niet .

Re: Openpli update troubles topic #1755 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 November 2012 - 22:05

Lijkt een skin probleem, gebruik anders de PLi HD skin

ik gebruik de PLi skin .....
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Openpli update troubles topic #1756 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 11 November 2012 - 22:07


Lijkt een skin probleem, gebruik anders de PLi HD skin

ik gebruik de PLi skin .....


Volgens de crashlog de Magic skin..

<!-- Please email this crashlog to above address -->
<skin>Magic/skin.xml</skin>
<sourcedate>2012-10-31</sourcedate>


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: Openpli update troubles topic #1757 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 11 November 2012 - 22:13

inderdaad ..... zie het nu ook. in de living is de PLI HD skin in gebruik, in het bureel de magic skin, omdat hier nog een "oude" beeldbuis-tv staat en een HD skin hier minder voor geschikt is. Ik weet nogthans dat ge met PLi beter geen andere skins gebruikt, da's vragen om problemen.
ik ga eens naar de feed kijken of er ook een "gewone" PLi skin is die geen HD is, en die erop zetten.

edit - nee dus, zie 4 PLi skins staan, allemaal HD :(

Edited by jeanclaude, 11 November 2012 - 22:15.

DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Openpli update troubles topic #1758 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,457 posts

+397
Excellent

Posted 11 November 2012 - 22:14

En de magic skin is nooit meer onderhouden zo vrees ik.
Dus gewoon het eerdere advies, de PLi HD skin gebruiken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli update troubles topic #1759 Pulzar

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 11 November 2012 - 22:15

Morgen nieuwe kansen heb nu zowel de bootloader als de laatste image geprobeert hij wil niet , beter nu stoppen en voorlopig ff kabel kijken denk ik .
Dat word de dreambox 500 of 600 van zolder halen vrees ik , de Chaparral Monterey zal in dit geval weinig beeld meer bieden ...........

Re: Openpli update troubles topic #1760 Gert02

  • Senior Member
  • 53 posts

0
Neutral

Posted 12 November 2012 - 17:53

inderdaad ..... zie het nu ook. in de living is de PLI HD skin in gebruik, in het bureel de magic skin, omdat hier nog een "oude" beeldbuis-tv staat en een HD skin hier minder voor geschikt is.

Hier staat ook nog een antieke beeldbuis. Welke skin er in mijn Vuduo woont, weet ik niet (ik denk de standaard Pli). Wat ik wel weet is dat met updaten vorige week de Vu bleef hangen. Vervolgens een update gedaan met de laatste update van hier:
http://openpli.org/download/vuduo/

Gewoon op een Sandisk Cruzer stick, waar nog veel meer opstaat, en deze in de Vuduo gedaan. Geflasht en starten lopen. Ik was zelfs vergeten om de externe harde schijf er even uit te halen. Desondanks start ze sindsdien weer prima op.



Also tagged with one or more of these keywords: Algemeen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Google (1)