Jump to content


Photo

Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #21 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 5 January 2012 - 22:26

Heb je wel de juiste bootloader gebruikt?
Zet anders eerst eens de ontvanger geheel stroomloos en probeer dan opnieuw te booten, werkt dat niet probeer een nieuwe boootloader te flashen. Eventueel een andere USB-stick proberen.
Als de ontvanger niet uitgezet is tijdens het flashen zou er weer leven in te krijgen moeten zijn


Kijk anders even ook hier: http://openpli.org/f...post__p__244045

Edited by Pedro_Newbie, 5 January 2012 - 22:28.


Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #22 erik1973

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 6 January 2012 - 20:36

Hallo Alfazoeper,

zie dat er nog niet was gereageerd. Zat hier met hetzelfde probleem, alles bleef ook na de nwe bootloader op zwart staan en opstarten bleef in beeld staan. Ondanks de nieuwe image op de USB stick. Nadat ik mijn draadloze Wifi ontvanger uit mijn Vu+ Duo en ook mijn CD kaart eruit heb gehaald, startte hij wel op vanaf de USB. Heeft net gelopen en nu staat er hoopvol "finished -- remove USB and reboot. En we hebben weer beeld ook!

Hoop dat je er wat mee kan, groet

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #23 jasper

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2012 - 11:05

hoi

waarom is de boorloader voor de solo beveiligd met een wachtwoord?

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #24 jasper

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2012 - 11:09

oeps 2x keer hetzelfde hoeft nu ook weer niet !

Edited by jaspercor, 7 January 2012 - 11:11.


Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #25 gerrie2

  • Member
  • 3 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2012 - 14:31

Hallo alfazoep

Dat had ik ook en heb hem weggebracht onder garantie en de voeding was stuk heb een nieuwe vu gekregen
kan je helaas geen ander antwoord geven.
Het flashen en update is mij wel gelukt let wel op de cam moet er wel weer opnieuw ingezet worde alle plugin zijn weg
Pedr en alle ander hartelijk dank voor de mooie uileg die ik kon uitdraaien alle echt bedankt draait weer goed en kan update

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #26 jasper

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 7 January 2012 - 15:19

hoi

waarom is de boatloader voor de solo beveiligd met een wachtwoord?



Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #27 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2012 - 16:47

De nieuwe versie staat sinds vanmorgen hier op het forum in deze thread http://openpli.org/f...59-backupsuite/

En de download is HIER

en hoogstwaarschijnlijk vanaf morgen/next build via je receiver te dowloaden/updaten



Hoi Pedro,

Klopt het dat die nu voor een backup twee bestanden aan maakt een root_cfe_auto.jffs2 en een kernel_cfe_auto.bin bestand?
Dank voor de backup!!

Embe

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #28 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 8 January 2012 - 16:50

Ja dat is al een poosje, boot_cfe_auto.jffs2 wordt al een tijdje niet meer gemaakt bij het back-uppen, deze is niet nodig.

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #29 embe

  • Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 8 January 2012 - 22:44

Ja dat is al een poosje, boot_cfe_auto.jffs2 wordt al een tijdje niet meer gemaakt bij het back-uppen, deze is niet nodig.


Oké top, dank voor je reactie!

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #30 Jitin

  • Senior Member
  • 29 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2012 - 10:58

Hallo,

Als ik de nieuwe image flash op mijn vuduo gaat alles goed alleen op bepaalde zenders heb ik wel geluid maar geen bleed en op bepaalde zenders heb ik helemaal niets,maar na mgcamd restarten doet het weer en dan ga ik zappen en weer terug op de zenders is weer zelfde probleem dus weer mgcamd restarten en ik gebruik mgcamd 135a en als ik op de image van 28-12-2011 erop zet dan is geen elke probleem.
Ik denk dat de nieuwe kernel de oorzak is maar weet niet wat,dus wie kan mijn helpen?
Alvast bedankt

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #31 oli469

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2012 - 12:13

Bedankt Pedro voor de heldere uitleg in de startpost. Je hebt me zonet heel wat tijd en frustratie bespaard! thx

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #32 Guppie1

  • Senior Member
  • 198 posts

+1
Neutral

Posted 11 January 2012 - 21:37

Ik heb hetzelde probleem vandaag gehad. Het is op te lossen door een oude backup van vorig jaar terug te zetten en daarna de boorloader te updaten en dan pas de laatste versie van pli te installeren. Dan start die wel goed op.

Succes

Xtrend 6000

Xtrend 9500 (94-2)

Image: Openpli 4.0
Kernel versie: 3.8.7
Enigma: 2014-08-22
1.5 Terrabyte Samsung Schijf HD154UI


Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #33 plipo

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 18 March 2012 - 11:31

Bootloaders voor de VU+ Duo en de VU+ Solo

Met de komst van de nieuwe images met de kernel 3.1.1 is het noodzakelijk om van een recente(re) bootloader gebruik te maken die ook grotere images aan kan. Mocht je ontvanger nog niet voorzien zijn van de recente bootloader lees dan onderstaande werkwijze.

Werkwijze

1. Download de bootloader van je keuze (Duo of Solo) en sla deze op
2. Pak de bootloader uit op een USB stick, op de stick heb je nu de structuur: /vuplus/solo/cfe_cfe_auto.bin voor de Solo of /vuplus/duo/cfe_cfe_auto.bin voor de Duo
3. Plaats de USB stick in je ontvanger en start deze opnieuw op, flash nu dus zoals je altijd doet, alleen deze flash duurt maar een paar seconden en het is soms niet eens zichtbaar dat er iets gebeurd
4. Je ontvanger is nu voorzien van een nieuwe bootloader en gereed om een nieuwe image te flashen.



Hier is e.e.a. te lezen over de Solo bootloader: http://www2.vuplus.c...age-for-vu-solo
En hier over de Duo bootloader: http://www2.vuplus.c...e-v-60-released en http://archive.vuplu..._UPDATE_DUO_CFE


p.s. De aanpassingen aan de BackupSuite laten nog even op zich wachten, binnen niet al te lange tijd zal er weer een werkende BackupSuite zijn geschikt voor zowel jffs2 als ubifs. Er zijn nog wat hobbels te nemen

heb net de cfe geflashed en daarna de laatste pli maar helaas lukt dit niet. Heb geprobeerd de oude image via usb terug te laden maar helaas lukt dit niet. Heb nu alleen maar een rood ledje branden en de vuplus duo is verder dood. Wie kan mij verder helpen?

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #34 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 March 2012 - 11:49

Heb je de VU al een tijdje helemaal stroomloos gehad?
Wat gebeurde er na het flashen van de laatste pli? Je zei dat dat helaas niet lukte maar waar ging het fout, werd er helemaal niet geflasht?

Ik heb zelf ook wel een keer dat nadat de Duo ingeschakeld wordt met de schakelaar aan de achterkant dat er alleen het rode ledje brandt, even opnieuw uitschakelen, wachten en weer inschakelen verhelpt dit meestal wel.
Probeer anders eens de image van 28-12 erop te zetten, deze is HIER te vinden.
Probeer anders ook eens een andere USB stick, dat wil ook nog wel eens helpen.

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #35 plipo

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 18 March 2012 - 17:52

Heb je de VU al een tijdje helemaal stroomloos gehad?
Wat gebeurde er na het flashen van de laatste pli? Je zei dat dat helaas niet lukte maar waar ging het fout, werd er helemaal niet geflasht?

Ik heb zelf ook wel een keer dat nadat de Duo ingeschakeld wordt met de schakelaar aan de achterkant dat er alleen het rode ledje brandt, even opnieuw uitschakelen, wachten en weer inschakelen verhelpt dit meestal wel.
Probeer anders eens de image van 28-12 erop te zetten, deze is HIER te vinden.
Probeer anders ook eens een andere USB stick, dat wil ook nog wel eens helpen.

Na de cfe flash gaf hij eerst aan reading usb en volgens mij gaf hij daarna aa dat ik de usb stick moest verwijderen.dit heb ik gedaan en heb hem uitgezet.
Daarna heb ik een van delaatse usb images op de usb stick gezet (OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20120318_usb.zip) alleen als ik dan de vu weer aanzet leest ie niet van usb en geeft alleen een rode led.
Heb nu de aanbevolen file weer op de usb gezet nadat hij de helemiddag spanningsloos is geweest maar het enige wat ik zie is een rode led?

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #36 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 March 2012 - 20:48

Dan weet ik het ook even niet meer, misschien is de Duo defect gegaan en zal je hem ter reparatie moeten aanbieden als je er echt geen leven meer in krijgt.

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #37 satmannetje

  • Member
  • 18 posts

+1
Neutral

Posted 18 March 2012 - 21:55

Wat je nog kunt proberen is met telnet (putty) de volgende commando ingeven, als je box nog te benaderen is

flash_eraseall /dev/mtd5
Als je dit gedaan hebt geef dan het volgende commando

reboot -f

Zo als het goed is zou je box weer moeten werken

Edited by satmannetje, 18 March 2012 - 21:56.


Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #38 plipo

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 20 March 2012 - 23:38

disk verwijderd en gekeken of hij dan opstart maar helaas dit doet ie ook niet.
kan hem niet bereiken via telnet en ook niet via putty com1
ook vuutil progamma gevonden om nfi file te laden via serial maar dit werkt helaas ook niet denk dat ik hem ga terug sturen naar vu
Bedankt voor zover!

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #39 suha

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 1 April 2012 - 12:50

hoi, ik heb sinds kort een vu+solo ontvanger gekocht. deze heb ik geprobeerd te imagen maar hij pakt mijn usb simpelweg niet ik heb van alles geprobeerd geformatteerd als fat32 mappen aangemaakt usb stick voorin ingestoke maar tevergeefs. hij start gewoon normaal op iemand enig idee of ervaringen hiermee..? alvast bedankt

Re: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo #40 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 1 April 2012 - 13:31

Welke image heb je er nu op?
Als je een USB stick erin stopt terwijl die aan staat, krijg je dan na een aantal seconden de melding "geen weer te geven bestanden op dit medium gevonden" ?


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users