Jump to content

Photo

Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update!

• Please log in to reply
1176 replies to this topic

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #961 demidog

• Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2012 - 22:43

Hier werkt ook zonder problemen CCcam 2.3.0 op, je hoeft de bootloader voor deze image ook niet te flashen, dat is pas nodig voor de images vanaf 1 januari dit jaar, dus kernel 3.1.
De softcam kan je inderdaad downloaden via Menu->Applicaties -> Groene knop/Downloaden -> Softcams - cccam 2.3.0

Voor de zekerheid wel even een back-up maken voor het geval dat, anders heb je wel beeld maar geen geluid bij je egaa

Pedro,

Betreft het maken van de back-up (Via geavanceerd): Er staan hoofdmappen (5 of 6), allen reeds aangevinkt. In die mappen zit hier en daar maar een enkele file of sub-map die ook aangevinkt is. De overige bestanden niet.
Moet ik om een VOLLEDIGE back-up te maken in elke map die bij de aangevinkte "hoofdmappen" staan ALLE bestanden en sub-mappen aanvinken?

Voorgaande opmerking van teletub: "Met de laastste flash had ik de backup dir vd HDD verwijderd dus een schone install" heeft me onzeker gemaakt.

Mag ik mijn back-up naar de interne HDD schrijven, zonder dat die backup onbereikbaar wordt (gewist of iets dergelijks) na het flashen met de "december 2011" image? D.w.z. kan ik dan nog helemaal terug....

Bedankt! demidog

Sorry aan de members dat deze vraag misschien wat off-topic is betreffende de "vastlopers van Vu Duo..."
2x Vu+ Duo & 2x Philips Pronto Pro TSU7000

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #962 Quinten

• Senior Member
  • 179 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2012 - 23:46

Geen idee wat er precies gebeurde vanavond, maar enigma crashde met een fraai groen scherm. Gelukkig is mijn uptime nog prima ;)

root@vuduo:/media/net/hp# uptime
23:45:39 up 13 days, 6:27, load average: 0.06, 0.07, 0.11
root@vuduo:/media/net/hp# uname -r
3.1.1

Heb het crash log maar toegevoegd, misschien kan iemand er iets mee...

Attached Files

Edited by Quinten, 6 May 2012 - 23:46.

Awooga!!!
Vu+ Solo 4K [19.2E/23.5E/28.2E]

Vu+ Duo

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #963 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 7 May 2012 - 06:54

Demidog
Om een volledige backup te maken moet je het volgende doen:
- installeer de plugin Backupsuite te vinden via Menu -> Applicaties -> Groene knop/downloaden -> Extensions -> Backupsuite
- om op een USB stick een backup te maken moet je op de stick een bestandje zetten met de naam backupstick.

De backup maak je via Menu -> Applicaties -> volledige backup op HDD/USB (of USB)

De rest wijst zich vanzelf

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #964 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 7 May 2012 - 09:56

[Trashcan] bytesToRemove 1429222035456 /media/net/hp/movie/.Trash
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/enigma2/python/timer.py", line 201, in calcNextActivation
  File "/usr/lib/enigma2/python/timer.py", line 263, in processActivation
  File "/usr/lib/enigma2/python/RecordTimer.py", line 525, in doActivate
  File "/usr/lib/enigma2/python/timer.py", line 83, in __lt__
  File "/usr/lib/enigma2/python/RecordTimer.py", line 384, in getNextActivation
KeyError: 5
(PyObject_CallObject(<bound method RecordTimer.calcNextActivation of <RecordTimer.RecordTimer instance at 0x1210940>>,()) failed)

Edited by Erik Slagter, 7 May 2012 - 09:57.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #965 teletub

• Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 7 May 2012 - 10:05

Voorgaande opmerking van teletub: "Met de laastste flash had ik de backup dir vd HDD verwijderd dus een schone install" heeft me onzeker gemaakt.

De directory backup word gebruikt door auto-backup en maakt iedere nacht een backup van je instellingen (niet vd volledige image).

Voor een volledige backup gebruik je (de super) plugin van pedro_newbie backupsuite deze schrijft een volledige backup van je image naar USB of HDD.(zoals hierboven beschreven).

Mag ik mijn back-up naar de interne HDD schrijven, zonder dat die backup onbereikbaar wordt (gewist of iets dergelijks) na het flashen met de "december 2011" image? D.w.z. kan ik dan nog helemaal terug....

Als je een nieuwe/backup image flashed word er nooit wat verwijderd van de interne HDD.

Als je een nieuwe (of een oude maar "kale") image flashed, word er bij de eerste keer opstarten gekeken of er backup/autoinstall dir/bestanden zijn en dan worden deze "uitgevoerd/geinstalleerd".

Als ik een image flash verwijder ik soms de dir backup om te voorkomen dat er mischien een verkeerde instelling word over genomen.
Op deze manier krijg ik een "schone" image en moet ik wel alles opnieuw instellen.

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #966 Sjaaky

• Senior Member
  • 7,443 posts

+41

Posted 7 May 2012 - 10:14

Geen idee wat er precies gebeurde vanavond, maar enigma crashde met een fraai groen scherm. Gelukkig is mijn uptime nog prima ;)

Heeft niets te maken met het hier beschreven probleem.
Ik zie wel waar het fout gaat, maar ik heb geen idee hoe die timer in die foutieve status kan komen. De status van een timerevent kan zijn 0=wachten, 1=voorbereiden, 2=opnemen, 3=einde. Op een of andere manier wordt de status ergens op 4 gezet. Dan wordt gevraagd of de timer naar de volgende status gezet kan worden. Omdat de status ongelijk is aan einde (4 is ongelijk aan 3), mag de timer een stapje verder naar status 5. Maar de vervolg code geeft hier een fout op (KeyError: 5). De fout is makkelijk te voorkomen, maar de echte oorzaak zie ik zo snel niet.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #967 demidog

• Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2012 - 12:21

Demidog
Om een volledige backup te maken moet je het volgende doen:
- installeer de plugin Backupsuite te vinden via Menu -> Applicaties -> Groene knop/downloaden -> Extensions -> Backupsuite
- om op een USB stick een backup te maken moet je op de stick een bestandje zetten met de naam backupstick.

De backup maak je via Menu -> Applicaties -> volledige backup op HDD/USB (of USB)

De rest wijst zich vanzelf

Hoi Pedro/Teletub,

Goeie tip met backupsuite, maar:
Kan helaas geen enkele applicatie meer downloaden (krijg een 404 ERROR). Heb ergens gelezen dat PLI om ruimte te besparen de url heeft verwijderd waarop de "oude" applicaties (van voor juni 2010) waren te downloaden. (Backupsuite had ik er in 2010 niet op staan).
Ook als ik op mijn PC de complete url van Pli óf zelfs die van 3th party letterlijk overneem van mijn box krijg ik een error.

Dus ik zal het waarschijnlijk moeten doen zoals ik denk dat het waarschijnlijk ook moet lukken.

Bedankt voor jullie geduld en tips.

Hoeveel ruimte heb ik nodig voor een volledige backup? (Als ik naar een USB stick wil/kan backuppen).

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #968 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 7 May 2012 - 16:13

Hoi Pedro/Teletub,

Goeie tip met backupsuite, maar:
Kan helaas geen enkele applicatie meer downloaden (krijg een 404 ERROR). Heb ergens gelezen dat PLI om ruimte te besparen de url heeft verwijderd waarop de "oude" applicaties (van voor juni 2010) waren te downloaden. (Backupsuite had ik er in 2010 niet op staan).
Ook als ik op mijn PC de complete url van Pli óf zelfs die van 3th party letterlijk overneem van mijn box krijg ik een error.

Dus ik zal het waarschijnlijk moeten doen zoals ik denk dat het waarschijnlijk ook moet lukken.

Bedankt voor jullie geduld en tips.

Hoeveel ruimte heb ik nodig voor een volledige backup? (Als ik naar een USB stick wil/kan backuppen).

Laat die Backup dan maar zitten, alles is al zo oud wat je geïnstalleerd hebt staan. Je kan altijd nu even de image van 28-12-2011 downloaden en bewaren voor het geval je terug wil naar een voorgaande versie, en nu gewoon de laatste versie installeren.

Een complete back-up, met niet al te veel plugins geïnstalleerd, neemt bij mij ongeveer 60 MB in, dus dat valt wel mee, het is iets groter dan een kale image. Op een USB-stick van 2GB kan je dus meer dan genoeg back-ups kwijt.

Ik heb op mijn HDD zo'n 133 back-ups staan en dat is ongeveer 7 GB (ik weet het het zijn veel back-ups, van vorig jaar nog 52 wekelijkse back-ups en de rest van dit jaar, deze worden namelijk iedere dag automatisch gemaakt)

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #969 teletub

• Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 7 May 2012 - 16:43

Als je er nu een nieuwe image erop zet volg dan eerst perdo's topic over de nieuwe bootloader

http://openpli.org/f...duo#entry243304

per 01-01-2012 is deze nodig voor nieuwere images.

Edited by teletub, 7 May 2012 - 16:45.

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #970 cellie

• Senior Member
  • 120 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2012 - 17:39

Ik had dus ook last van een vastlopende vu+ duo, met een 1TB hdd erin. Diverse malen geprobeerd om te updaten of te flashen, met diverse pli images van na 2011 maar de box was gewoon ontzettend instabiel. Liep nog geen uur zonder dat er iets raars gebeurde.

In deze thread gelezen dat het wel eens de hdd kon zijn.
Dus dit weekend de hdd eruit gehaald, in de server geduwd en via nfs gemount. Box ge-update en draait prima.

Nu zonder interne hdd al een dag prima lopen.
Het lijkt toch een interne hdd gerelateerd probleem.

root@vuduo:~# uptime
18:28:29 up 1 day,  8:46, load average: 0.06, 0.07, 0.11
root@vuduo:~# uname -r
3.1.1
root@vuduo:~#df -h
Filesystem				Size	  Used Available Use% Mounted on
...
192.168.2.2:/media/movies/
									   926.8G	 29.6G	850.8G   3% /media/hdd/movie
root@vuduo:~#

FWIW
Assumption is the mother of all fuckups

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #971 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 7 May 2012 - 18:01

Of een memory leak in de driver.... die met een ingebouwde HDD eerder getriggerd wordt...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #972 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 7 May 2012 - 19:00

Of een memory leak in de driver.... die met een ingebouwde HDD eerder getriggerd wordt...

Dat lijkt dus het meest waarschijnlijk te zijn. Maar in de 50 pagina's die deze draad inmiddels lang is, is het overzicht een pietsie zoek geraakt......

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #973 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,101 posts

+698
Excellent

Posted 7 May 2012 - 19:46

Wij kunnen zoeken tot we een ons wegen... Een oplossing kunnen we niet bieden. VU+ zal het moeten fixen in hun drivers....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #974 embe

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2012 - 22:36

Draai zonder enig probleem nog op de "update" van april 2010 op mijn Vuduo. Nooit vastlopers, schokkerig beeld of iets dergelijks. Maar.....hierdoor mis ik wel het een en ander.
Kan niets meer updaten, zelfs geen andere softcam meer downloaden: "404 ERROR".

Ik gebruik geen extra's zoals dvd's afspelen of wat dan ook. Alléén voor puur satellietontvangst: OpenAir, CanalDigitaal.

Wil nu graag gebruik gaan maken van CCCam 2.3.0 (mogelijkheid om HD+ van ProSieben/Sat1 pakket te decoderen).
Welke kernel en software is op dit moment stabiel en (nog) downloadbaar (usb-stick)? Ik weet overigens dat PLI alles unstable noemt...

47 pagina's over vastlopers maken mij een beetje huiverig voor "de grote stap"... (en ik vrees de toorn van mijn ega als er niets te kijken valt....)

Wie wil of kan mij adviseren? (Niet over BBQ's e.d.)

Je kan een versie van 28 december 2011 nog downloaden, die heeft de oude kernel, werkt probleemloos en je kan de softcams online downloaden, die is te vinden onder de downloads of gewoon DEZE LINK gebruiken

Hoi Pedro,

FF een vraagje.
Als je er een nieuwe kernel 3.0 in hebt gezet en je gaat terug naar de versie van 28 december 2011 zet die dan automatisch de oude kernel en die was dacht ik 28.17 weer terug of blijft die er in staan?? Ik ben dat haperen/vastlopen wel een beetje zat en wil terug naar een versie die niet hapert.

Thanks.

Gr Embe

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #975 embe

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2012 - 22:46

Draai zonder enig probleem nog op de "update" van april 2010 op mijn Vuduo. Nooit vastlopers, schokkerig beeld of iets dergelijks. Maar.....hierdoor mis ik wel het een en ander.
Kan niets meer updaten, zelfs geen andere softcam meer downloaden: "404 ERROR".

Ik gebruik geen extra's zoals dvd's afspelen of wat dan ook. Alléén voor puur satellietontvangst: OpenAir, CanalDigitaal.

Wil nu graag gebruik gaan maken van CCCam 2.3.0 (mogelijkheid om HD+ van ProSieben/Sat1 pakket te decoderen).
Welke kernel en software is op dit moment stabiel en (nog) downloadbaar (usb-stick)? Ik weet overigens dat PLI alles unstable noemt...

47 pagina's over vastlopers maken mij een beetje huiverig voor "de grote stap"... (en ik vrees de toorn van mijn ega als er niets te kijken valt....)

Wie wil of kan mij adviseren? (Niet over BBQ's e.d.)

Je kan een versie van 28 december 2011 nog downloaden, die heeft de oude kernel, werkt probleemloos en je kan de softcams online downloaden, die is te vinden onder de downloads of gewoon DEZE LINK gebruiken

Thanks Pedro_

Werkt hier ook CCCam 2.3.0 op?
Voordat ik ga flashen met de usb stick:
Moet ik éérst een nieuwe bootloader installeren? Zo ja, welke? (Heb dit ergens gelezen).
De softcams kon ik "vroeger" altijd downloaden via "applications". (Evenals bijv. de skins en picons). Bedoel je dat met online downloaden??

demidog

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #976 embe

• Senior Member
  • 141 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2012 - 22:49

Hoi Pedro,

Ik heb onderstaande vraag ergens in deze topic onder jou naam ook gepost maar dat is niet helemaal goed gegaan om dat de tekst er niet helemaal in stond vandaar dat ik mijn vraag hier maar ff opnieuw heb neergezet. Sorry voor deze vervuiling!

FF een vraagje.
Als je er een nieuwe kernel 3.0 hebt ingezet en je gaat terug naar de versie van 28 december 2011 zet die dan automatisch de oude kernel en die was dacht ik 26.18 (weet dat ff niet zeker) en de oude bootloader weer terug of blijven die er in staan?? Is de nieuwe bootloader de reden dat de VUDUO regelmatig vastloopt?
Ik ben in februari 2012 dus overgegaan naar de nieuwe bootloader en de kernel 3.0 maar ben dat haperen/vastlopen wel een beetje zat en wil terug naar een versie die niet hapert.

Thanks.

Gr Embe

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #977 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 8 May 2012 - 05:57

Alles gaat gewoon goed, bij het terug plaatsen van een oudere versie blijft de huidige bootloader wel gewoon erin staan maar dat is het probleem niet. ALs je later weer wilt upgraden naar 3.1 hoef je de bootloader niet opnieuw te flashen.
Je kunt dus zonder problemen tussen de versies wisselen

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #978 demidog

• Senior Member
  • 93 posts

0
Neutral

Posted 14 May 2012 - 13:33

POSITIEF BERICHT in deze zee van problemen.

Zoals uit voorgaande posts van mij in deze threat blijkt wilde ik graag updaten naar de nieuwste versie. Heb dit in eerste instantie (nog) niet gedaan. (Afstandsbediening Pronto en bang voor het vrouwtje..lol.).

Heb tenslotte een gebruikte Vuduo gekocht met Kernel 3.1.1 en de laatste updates tot 08-05-2012. (Harde schijf had de verkoper verwijderd). Verkoper had nooit problemen gehad!
Deze Vuduo functioneert perfect! Geen vastlopers, pracht beeld. Herken hierin nergens de problemen zoals in deze threat worden beschreven!
Na 2 dagen heb ik de 1 TB HDD uit mijn "eigen" Vuduo er ingezet, draait al 3 dagen met HDD, no problems at all.
Tevens kan ik nu, naast CanalDigitaal, ook de 14 HD+ zenders ontvangen (origineel zwart HD+ kaartje).

Complimenten aan het PLI team: Wat is er veel verbeterd in bijna 2 jaar... (veel gemist, alleen vanwege mijn Pronto). Heb geen spijt van deze stap!!!

Las onlangs dat "Kernel versie 3.2 final" klaar is. Zit die ook al in de nieuwste updates voor de Vuduo??

Mijn 2 Pronto Pro TSU7000 (RU980) kan ik ook blijven gebruiken! Op 1 ervan heb ik enige truckjes toegepast om het toggle-bit probleem te omzeilen. Schakelt razendsnel en zonder enig probleem! Geïnteresseerden kunnen een kopie van mijn Pronto Pro *.pcf krijgen, of als het mag, wil ik hem ook wel posten in een nieuwe threat. Hierop kunnen zij dan desgewenst voortborduren en aanpassen voor persoonlijk gebruik.

De andere "eigen" Vuduo krijgt binnenkort, na het flashen naar de nieuwe bootloader, een backup van de tweedehands gekochte. Daarna nog een nieuwe Quad duo-LNB en ik kan op mijn hobbykamer ook satelliet kijken! (Wacht op vakantiegeld ;-) )

Hartelijk dank aan alle members die mij vooruit geholpen hebben!!!

Edited by demidog, 14 May 2012 - 13:36.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #979 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 May 2012 - 13:53

Maar op het gevaar af de feestvreugde wat te drukken: dat je een DUO hebt zonder problemen, is niets nieuws: dat geldt voor de meeste DUO's.
Het gaat in deze draad om de (paar??) DUO's die wel problemen hebben.

Re: Vastlopers van VU Duo + sinds kernel en software update! #980 Autodelta

• Senior Member
  • 356 posts

+12
Neutral

Posted 15 May 2012 - 18:41

Sinds eind april heb ik gekeken hoe lang het duurde voordat de box vast liep.
Dit in mijn geval rond de vier dagen.

Heb nu de harddisk er uit gehaalt en ga nu kijken hoe lang hij up blijft.

Vu+Solo2 PLi 4.0 1 TB HD Triax 88 28, 23.5, 19.2, 13

14 user(s) are reading this topic

0 members, 14 guests, 0 anonymous users