Jump to content


Photo

ET9500 bye bye DMM

ET DMM 9x00

  • Please log in to reply
200 replies to this topic

Re: ET9500 bye bye DMM #21 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 March 2012 - 15:54

volgens leverancier nog geen prijs indicatie/leverdatum.....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9500 bye bye DMM #22 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 3 March 2012 - 16:04

Laten we eerlijk zijn, de Dreambox kan al lang niet meer tippen aan apparaten als VU en ET9x gezien de prijsklasse.
De kwaliteit is ook vergelijkbaar.

Dat betekent óók nog steeds geen HD PiP

Hoeveel mensen gebruiken dat? Dat is een leuke maar verder totaal oninteressante optie, dus zeker niet als nadeel argument geschikt. Ik kan trouwens op mijn ET9000 ook op de HD zenders PiP kijken, werkt niet atlijd inderdaad en als het werkt is het hakkelig.

Dat er geen snellere processor in zit, oke nadelig, men had meer mogen verwachten qua snelheid.

Van de andere kant... meerdere tuners mogelijk... een nieuw apparaat met nieuwe opties... de laatste met nieuwe opties die ik van Dream ken is de 8000, die veel en veel te duur is voor wat je krijgt, nog steeds overigens.
Dream is weer teruggevallen om HD van de oudere types te maken (500, 7020). Leuk, maar voegt weinig toe omdat het geen twintuners zijn geworden.

Wat echt jammer is, is dat ze het warmteprobleem nog steeds niet opgelost hebben. Dat ze een koelertje onder de harddisk bouwen is leuk maar dat is een workaround. De VU kent dat probleem niet.
Volgens mij gaat deze in de prijsklasse tussen 425 en 550 vallen in het begin.
Greetings, Black Tiger

Re: ET9500 bye bye DMM #23 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 3 March 2012 - 17:30

Ben benieuwd naar de duurzaamheid van de hardware.
Tenzei de prijs laag is, dan is het niet erg om om de zoveel jaar nieuwe te kopen. (uitgedroogde elco's/afwijkende waarde etc. etc.)
Die 2 tuners is niet zo'n probleem, daar er de nodige usb tuners gesupport zijn toch?

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: ET9500 bye bye DMM #24 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 March 2012 - 18:29

Toetsenbordje werkt nu ook al op andere ET modellen....

Iemand al een prijs kunnen vinden..???

Kijk maar op de bekende veilingsite. Dit is geen eigen toetsenbord, maar een 'rii mini'. Te koop voor zo'n US$ 30,- inclusief verzendkosten. Met de € op ca. $1,30 belandt dit 'hebbeding' dus al voor ca. €23,- in de brievenbus. :)

Re: ET9500 bye bye DMM #25 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 March 2012 - 18:42


Toetsenbordje werkt nu ook al op andere ET modellen....

Iemand al een prijs kunnen vinden..???

Kijk maar op de bekende veilingsite. Dit is geen eigen toetsenbord, maar een 'rii mini'. Te koop voor zo'n US$ 30,- inclusief verzendkosten. Met de € op ca. $1,30 belandt dit 'hebbeding' dus al voor ca. €23,- in de brievenbus. :)


Sorry
Ik bedoel een prijs van de box

Die rii heb ik werkend ...
Is leuk...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9500 bye bye DMM #26 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,441 posts

+43
Good

Posted 3 March 2012 - 18:59

Uhm, de 7020HD is toch echt een twintuner.

Laten we eerlijk zijn, de Dreambox kan al lang niet meer tippen aan apparaten als VU en ET9x gezien de prijsklasse.
De kwaliteit is ook vergelijkbaar.

Dat betekent óók nog steeds geen HD PiP

Hoeveel mensen gebruiken dat? Dat is een leuke maar verder totaal oninteressante optie, dus zeker niet als nadeel argument geschikt. Ik kan trouwens op mijn ET9000 ook op de HD zenders PiP kijken, werkt niet atlijd inderdaad en als het werkt is het hakkelig.

Dat er geen snellere processor in zit, oke nadelig, men had meer mogen verwachten qua snelheid.

Van de andere kant... meerdere tuners mogelijk... een nieuw apparaat met nieuwe opties... de laatste met nieuwe opties die ik van Dream ken is de 8000, die veel en veel te duur is voor wat je krijgt, nog steeds overigens.
Dream is weer teruggevallen om HD van de oudere types te maken (500, 7020). Leuk, maar voegt weinig toe omdat het geen twintuners zijn geworden.

Wat echt jammer is, is dat ze het warmteprobleem nog steeds niet opgelost hebben. Dat ze een koelertje onder de harddisk bouwen is leuk maar dat is een workaround. De VU kent dat probleem niet.
Volgens mij gaat deze in de prijsklasse tussen 425 en 550 vallen in het begin.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: ET9500 bye bye DMM #27 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 3 March 2012 - 20:58

De kwaliteit is ook vergelijkbaar.


Wat mij betreft beter. Ik ga niet in discussie over de kwaliteit van de laatste modellen die goed schijnen te zijn, maar DMM heeft in het verleden de nodige twijfelachtige apparaten op de markt gezet.

Re: ET9500 bye bye DMM #28 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 3 March 2012 - 21:05

Dat betekent óók nog steeds geen HD PiP

Hoeveel mensen gebruiken dat? Dat is een leuke maar verder totaal oninteressante optie, dus zeker niet als nadeel argument geschikt. Ik kan trouwens op mijn ET9000 ook op de HD zenders PiP kijken, werkt niet atlijd inderdaad en als het werkt is het hakkelig.

Ik noem dit expliciet, niet omdat IK daar niet buiten kan (ik vind het persoonlijk wel een vereiste namelijk), maar omdat het nog regelmatig voorkomt dat mensen een box hebben gekocht en er DAN pas achterkomen dat hij geen PiP in HD kan. Op de box stond "PiP", dus gingen ze er (naar mijn idee terecht) van uit dat dat dan geldt voor SD èn HD. De praktijk leert ook dat men geneigd is bij een nieuw type er van uit te gaan dat zoiets dan opeens wèl kan (ook weer blind...). Voor deze mensen wil ik dus vast melden dat er precies dezelfde "chipset" (SoC) in zit en dat er dus géén sprake is van extra functionaliteit!

Overigens is de PiP op deze SoC niet "hakkelig", het is voor HD gewoon "niet geimplementeerd". Wat je ziet is een workaround in software waarbij alleen I-frames gedecodeerd worden. Beter dan dat kan het dus nooit worden op deze SoC.

Dat er geen snellere processor in zit, oke nadelig, men had meer mogen verwachten qua snelheid.

Ik heb het nergens gehad over processorsnelheid. Processorsnelheid is voor een STB totaal NIET interessant. De processor doet bijna niets. Dat betekent dat je voor bijna alle features aangewezen bent voor wat je in hardware meekrijgt. Zelfde SoC is dus gelijk aan zelfde features, klaar. Alleen de hoeveelheid RAM kan nog ietsje uitmaken, hoewel dat tegenwoordig ook wel ruimschoots voldoende is.

Van de andere kant... meerdere tuners mogelijk... een nieuw apparaat met nieuwe opties... de laatste met nieuwe opties die ik van Dream ken is de 8000, die veel en veel te duur is voor wat je krijgt, nog steeds overigens.

Meer of minder tuners, dat is het enige waar ze met dezelfde SoC onderscheid mee kunnen maken tussen verschillende modellen. Vind je dat ook niet een beetje mager?

De dm8000 is uiteraard erg duur (wordt inmiddels niet meer gemaakt overigens), maar heeft nog steeds een aantal features (in de SoC!) die alle andere SoC's moeten ontberen... Bij mij doet de dm8000 het nog steeds prima als huiskamerbox, met vier echte DVB-S2 tuners.

Dream is weer teruggevallen om HD van de oudere types te maken (500, 7020). Leuk, maar voegt weinig toe omdat het geen twintuners zijn geworden.

Dat is marketing. De 500HD en 7020HD hebben alleen hun typenummers gemeen met de 500 en de 7020, verder niks. Wat de 7020HD biedt is, zo uit mijn hoofd, precies dezelfde SoC, dus ook weer precies dezelfde functionaliteit. Alleen een bagger-oude kernel die nog nooit eens geupdate is. En een veel te hoge prijs + closed source enigma.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9500 bye bye DMM #29 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 3 March 2012 - 22:51

Uhm, de 7020HD is toch echt een twintuner

Excuus, dat wist ik niet, mijn fout. Ik zie wel dat hij met een kabeltuner wordt geleverd, niet met twee S tuners, maar misschien kan men dat wel vragen om dat te wisselen bij aanschaf.

Processorsnelheid is voor een STB totaal NIET interessant.

Ben ik niet helemaal met je eens. De DM500HD is bijv. een stuk sneller dan de DM800hd, net vanwege een snellere cpu.
Voor de werking op zich zal de cpu niet zo interessant zijn, maar voor het opstarten zeer zeker. En je wordt niet blij van een traag startende of herstartende ontvanger. Dat was ook de reden dat de DM800HD snel naar de slaapkamer verhuist is en de gewone niet-hd DM7020s weer in de kamer is komen te staan totdat de ET9000 kwam.

V.w.b. de DM8000, weet ik niet wat je bedoeld met een SoC. Hoe dan ook is of was hij niet "te duur" maar echt "veel te duur". Leuk dat ie dingen kan, maar hij wordt je zowat compleet leeg verkocht, alle leuke dingen die je ermee wilt, zul je dus zelf bij moeten kopen, hetgeen de prijs alleen nog maar duurder maakt.
Twee tuners extra erbij, nou da's mooi, maar dan heb je dus ook die kosten erbij, zelfde voor de dvdschrijver etc. En de ingebouwde wifi was bij een kennis zelfs zonder beveiliging niet eens aan de praat te krijgen. Alleen wilde hij hem alleen voor die wifi reden niet terugsturen.:)

V.w.b. de vermelding is het natuurlijk wel goed om te weten dat hij dat de ET9000 niet in PiP kan, maar het verleden met TV's heeft al aangetoond dat de PiP een oninteressante functionaliteit is voor de meeste mensen. Het is even een leukigheidje en dan wordt het verder niet meer gebruikt.
Overigens vind ik het persoonlijk wel handig, met name om tijdens reklame weg te zappen en ondertussen in het kleine scherm in de gaten te houden of de boel alweer verder gaat.;)
Ik wilde alleen maar zeggen dat dit niet echt als nadeel-argument kan worden gebruikt. Het had Xtrend echter wel gesierd als ze gezorgd hadden dat het met deze nieuwe ontvanger wel kon.

Alleen een bagger-oude kernel die nog nooit eens geupdate is. En een veel te hoge prijs + closed source enigma.

Zijn we het in de basis toch eens.;)
Greetings, Black Tiger

Re: ET9500 bye bye DMM #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,512 posts

+1,734
Excellent

Posted 4 March 2012 - 01:24

SoC = System-on-Chip, zie http://en.wikipedia....ystem_on_a_chip

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9500 bye bye DMM #31 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 4 March 2012 - 01:51

Goh, ze vinden toch vanalles uit he, techniek staat voor niks. Weer iets bijgeleerd, thanks!
Greetings, Black Tiger

Re: ET9500 bye bye DMM #32 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 4 March 2012 - 02:38


En optioneel: QWERTY Remote Control .
Mooi klein, lijkt me handig. (als de prijs ook maar klein blijft) :)

Toetsenbordje werkt nu ook al op andere ET modellen....


Iemand al een prijs kunnen vinden..???



hier is die

http://www.riitek.co..._Info.asp?id=61

en de prijs los is ongeveer 40 euro

http://www.ebay.nl/i...0-/260746927181

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: ET9500 bye bye DMM #33 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 07:47

Grappig te zien dat als ik één reactie geef op de vermeende kwaliteit dat gelijk goed is voor 11 (!) 'strafpunten'! En dat zonder dat er inhoudelijk op gereageerd wordt.
Dat geeft wel aan wat de functie van het puntensysteem op dit forum is...... :rolleyes:

Re: ET9500 bye bye DMM #34 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 March 2012 - 09:47

Dat geeft wel aan wat de functie van het puntensysteem op dit forum is...... :rolleyes:


Jazeker, ik geloof zelfs dat er leden van dit forum zijn die in korte tijd van hun vrienden uit een ander forum even wat punten er bij krijgen. :blink:

Maar als er 11 punten afgaan, tsja
Zal toch niet aan jou liggen lijkt me.

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: ET9500 bye bye DMM #35 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 March 2012 - 10:47

V.w.b. de DM8000, weet ik niet wat je bedoeld met een SoC. Hoe dan ook is of was hij niet "te duur" maar echt "veel te duur". Leuk dat ie dingen kan, maar hij wordt je zowat compleet leeg verkocht, alle leuke dingen die je ermee wilt, zul je dus zelf bij moeten kopen, hetgeen de prijs alleen nog maar duurder maakt.
Twee tuners extra erbij, nou da's mooi, maar dan heb je dus ook die kosten erbij, zelfde voor de dvdschrijver etc. En de ingebouwde wifi was bij een kennis zelfs zonder beveiliging niet eens aan de praat te krijgen. Alleen wilde hij hem alleen voor die wifi reden niet terugsturen. :)

Dvdspeler, dvdschrijver, wifi, harddisk dat zijn nou dingen die voor MIJ totaal NIET interessant zijn. Zitten er bij mij dan ook niet in. Dat is echt iets voor "gebruikers". De dm8000 kan vier tuners herbergen, heeft het mooiste/duidelijkste schermpje (nog steeds) van alle ontvangers en.... HD PiP!

Voor de gevorderde gebruiker zeer interessant dus. Alleen wel erg duur ja.

Het is mijn overtuiging dat je
- spelletjes speelt op een spelconsole (niet op een pc en niet op een ontvanger)
- filmpjes ("rare formaten, p2p...", dvd, bluray) afspeelt op je mediaplayer (en dus niet op een ontvanger, eventueel wel spelconsole zoals de ps3, die dat prima kan)
- tv kijkt op je ontvanger

Men wil graag alles-in-één, maar dat is en blijft gewoon een utopie.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9500 bye bye DMM #36 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 4 March 2012 - 10:49

Grappig te zien dat als ik één reactie geef op de vermeende kwaliteit dat gelijk goed is voor 11 (!) 'strafpunten'! En dat zonder dat er inhoudelijk op gereageerd wordt.
Dat geeft wel aan wat de functie van het puntensysteem op dit forum is...... :rolleyes:

Ja, dat is echt raar. Ik vind niet dat er qua formulering iets mis is met die post. Het is flauw als mensen gaan beoordelen op grond van de boodschap die ze niet aanstaat. Je krijgt een puntje van mij ter compensatie ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9500 bye bye DMM #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,512 posts

+1,734
Excellent

Posted 4 March 2012 - 10:52

Tja, het is maar hoe je 't bekijkt.

Ik heb die post nog eens bekeken, en die tekst komt toch echt over als een "VU is het beste sinds gesneden brood" praatje.

Op een forum dat bol staat van "Mijn VU wil niet meer werken" kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet waarderen...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9500 bye bye DMM #38 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 March 2012 - 10:56


Grappig te zien dat als ik één reactie geef op de vermeende kwaliteit dat gelijk goed is voor 11 (!) 'strafpunten'! En dat zonder dat er inhoudelijk op gereageerd wordt.
Dat geeft wel aan wat de functie van het puntensysteem op dit forum is...... :rolleyes:

Ja, dat is echt raar. Ik vind niet dat er qua formulering iets mis is met die post. Het is flauw als mensen gaan beoordelen op grond van de boodschap die ze niet aanstaat. Je krijgt een puntje van mij ter compensatie ;)

Dank je wel: compenseert toch weer zo'n 9%....
Maar voor mij is het wel duidelijk wat hier gebeurt. En ik vind het heel jammer dat een (volgens mij als serieus bedoeld) forum als dit daarvoor een platform schept.

Maar goed: ik realiseer me dat ik nu wel een heel eind off-topic ga. Excuses daarvoor: ik heb er dan ook maar even een nieuw draadje aan gewijd.

Re: ET9500 bye bye DMM #39 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 March 2012 - 12:18

Tja, het is maar hoe je 't bekijkt.

Ik heb die post nog eens bekeken, en die tekst komt toch echt over als een "VU is het beste sinds gesneden brood" praatje.

Op een forum dat bol staat van "Mijn VU wil niet meer werken" kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet waarderen...


En dit heeft me dus op een ander forum begint met s endigt op ll een BAN opgeleverd....
Omdat daar alleen maar dmm is de beste geroepen wordt....????
Terwijl er heeeeel veel mensen het met me eens waren... [ Et is ook heel mooi spul ieder zijn voorkeur... maar relastisch blijven/zijn.... ] prijs kwaliteit ]
Dus een puntensysteem is wel een blijk van .....
En totaal iets anders dan een ban....
Dus ik vind die punten wel aardig..
Zij het niet dat ze naar een bepaalde tijd wel weer op nul zouden mogen als je veel -punten heb.......

Alleen zoek ik revieuws en prijzen van deze volgens mij hele mooie box...
.
En het ging me erom dat dmm uitkomt met oudere types [ zooi ] en de et toch wel iets anders zijn...
Luisternd naar de wensen van hun klanten.. dbvc, losse tuners etc...
En dat dit dan op vertrouwde soft hardware draait is dat een echt probleem?????

Leve PLI. Doneer een keer!!!!
Deze mensen zijn de top of Freeware!!!

En doneer zodat ze deze box ook [ meteen ] aan kunnen schaffen en er op los kunnen testen/ontwikkelen...
[ En zodat we een oblectief antwoord krijgen op wat goed en niet goed is, en dan onderbouwd natuurlijk... ]



ps: en ik wil ook wel pluspunten hahahahahahaha :huh: ^_^ :lol: :D :wub: <_< :rolleyes:

Edited by dylantje, 4 March 2012 - 12:21.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9500 bye bye DMM #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,512 posts

+1,734
Excellent

Posted 4 March 2012 - 12:29

Wees blij dat je daar alleen maar een BAN hebt gekregen. Mijn account hebben ze destijds verwijderd, inclusief alle posts. En een permanente IP block. :)

Een ban moet echt het allerlaatste redmiddel zijn om uit een uitzichtloze situatie te raken, en niet iets om te gebruiken door een moderator om zijn persoonlijke frustraties te botvieren. Als een moderator daar niet boven kan staan, dan moet hij opstappen.

Wij als moderators houden echt wel in de gaten hoe er met dit systeem omgegaan wordt, alle uitschieters (zowel naar boven als naar beneden) worden bekeken, en zullen ingrijpen als er zaken gebeuren die niet in de haak zijn.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users