Jump to content


Photo

Puntentelling op het forum.


  • This topic is locked This topic is locked
52 replies to this topic

Re: Puntentelling op het forum. #21 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 March 2012 - 16:21


Nogmaals: kijk maar eens goed welk spelletje er gespeeld werd. Het is echt heel duidelijk.
En ook nogmaals: het zal me een zorg zijn of ik veel puntjes heb. Het gaat mij erom dat dit systeem misbruikt wordt voor heel andere doeleinden dan het discussiëren over hobby's. En dat vind ik een serieus forum onwaardig.


Nou ga dan ook gewoon met die hobby verder.. ;)
En luister nu eens naar de mod die eerlijk aangeven waar de schoen wringt.... :D
En spelletjes spelen op een forum voor punten.... :( :(
Hoe oud zijn we...... -_-
Gebruik dit bizar vriendelijk forum waar het voor bedoeld is... :wub: :wub: :wub:


Krijg je van mij binnenkort meer punten.[ 1 heb je er al.. ]
En mogen ze van mij eraf, als je dat wilt..
En ik heb ook nog wel wat airmiles als je die wilt hebben...

Wees een vent.
En een pli supporter met of zonder punten...

Edited by dylantje, 4 March 2012 - 16:22.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Puntentelling op het forum. #22 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 4 March 2012 - 16:26



Wij als forum moderators kunnen zien wie er een plusje of minnetje geeft.
Dat is maar goed ook want er zijn mensen die "vriendjes" vragen elkaar zoveel mogelijk plusjes te geven.
.


Er zijn ook mensen die niets snappen van die punten [ik dus], en uitproberen wat er gebeurd.
En iemand zomaar een punt minder geven. Nu dus niet meer,nu ik dit gelezen heb!
UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Puntentelling op het forum. #23 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 4 March 2012 - 16:28

Ik dacht in eerste instantie dat het puntensysteem iets van het forum zelfs was ofzo. Pas nu zie ik dat het iets is wat de gebruikers zelf kunnen geven.
Leuk, maar ineffectief en kan zelfs nadelig werken, hetgeen ook bij Webwereld te zien is.
Zo gauw iemand een commentaar geeft wat een aantal mensen niet bevalt, zit je stevig in de min en zie er dan nog maar eens uit te komen.

Dan kun je beter een waarderingssysteem hebben, waarin gebruikers een post van je kunnen waarderen bijv. waarin je hulp bied en waarin ze gewoon niets doen als het hun niet bevalt.

Nee, dat kan niet. Ik heb overigens even gekeken van wie de downvotes zijn, en dat zijn zeker geen eendagsvliegen.

Hetgeen mijn stelling ook bewijst, dat men dus al snel minpunten geeft als iets niet bevalt, zonder er goed genoeg over na te denken, als zelfs meer ervaren gebruikers dit gaat doen.
Je ziet uiteraard altijd klachten over ontvangers als er problemen zijn. Ligt dat aan de ontvanger of aan de firmware? Ik ken mensen zat met een VU+Duo om in dit voorbeeld te blijven, die het ding al de nodige jaren hebben zonder ook maar een enkel probleem.
Er is dus ook geen reden (behalve voor beginners) om iemand af te kraken omdat iemand vindt dat het een ontzettend goede ontvanger is vergeleken met de ET9000. Ik zou hem een plusje geven want voor de eerste release is dat zeker het geval.

Hoe dan ook, gezien m'n ervaringen op webwereld met dat systeem, doe ik er niet aan mee, en vind het ook geen goed systeem voor op een forum.
Waardering laten blijken voor iets is goed, afkeuring geven niet.
Greetings, Black Tiger

Re: Puntentelling op het forum. #24 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 March 2012 - 16:29




Wij als forum moderators kunnen zien wie er een plusje of minnetje geeft.
Dat is maar goed ook want er zijn mensen die "vriendjes" vragen elkaar zoveel mogelijk plusjes te geven.
.


Er zijn ook mensen die niets snappen van die punten [ik dus], en uitproberen wat er gebeurd.
En iemand zomaar een punt minder geven. Nu dus niet meer,nu ik dit gelezen heb!



Ik wil graag een puntje verdienen.....

Dus het is simpel...
Geeft iemand je de gouwe tip..
Of helpt ie je echt verder......
Kun je rechtsonderin een groen vinkje aanklikken.
Bonus voor de helper...


Is het te negatief of schofferend/onterend..
Kun je rechts onder rood klikken...

Zo duidelijker??
Graag op de groene......[ want ik heb scoringsdrang.. ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: Puntentelling op het forum. #25 MaxR

  • Senior Member
  • 165 posts

+6
Neutral

Posted 4 March 2012 - 16:31

En hoeveel keer moet er op + gedruk zijn, voor je een punt er bij krijgt?


IK heb op groen gedruk bij je dylantje .

Edited by MaxR, 4 March 2012 - 16:33.

UPC Power 200 + Film1 + RoyaalHD + Horizon + Samsung UE55D8000

Re: Puntentelling op het forum. #26 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 4 March 2012 - 16:54

F5 maar dan zie je dat hij er een bij heeft gekregen.

Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: Puntentelling op het forum. #27 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 4 March 2012 - 16:56


Satkiekerd,
Ik heb even naar je puntentelling gekeken (alleen het beperkte groepje moderators kunnen dat) en de negatieve punten heb je gistermiddag tot -avond "gescoord". Het gaat om verschillende mensen die je die score gaven. Het is niet dat een of andere persoon je wilde pesten of zo.

Nogmaals: kijk maar eens goed welk spelletje er gespeeld werd. Het is echt heel duidelijk.

En ook nogmaals: het zal me een zorg zijn of ik veel puntjes heb. Het gaat mij erom dat dit systeem misbruikt wordt voor heel andere doeleinden dan het discussiëren over hobby's. En dat vind ik een serieus forum onwaardig.

Ik zoek het uit want er zijn, na wat verder zoeken, inderdaad vraagtekens bij te plaatsen. Ik overleg 't binnen de moderators en dan regelen we de rest via PM.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Puntentelling op het forum. #28 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 March 2012 - 17:18

Het gaat mij erom dat dit systeem misbruikt wordt voor heel andere doeleinden dan het discussiëren over hobby's.


Wat voor doeleinden heb je het nu over?

Het is een forum over de OpenPli software.
Een hoop, nee zeg maar gerust de meeste zijn hier anoniem.
Al zou je weten wie die rotpuntjes gaf zit je nog met een fantasie naam.

Dan is dus de ene fantast is het niet eens met de andere fantast, so what!

Leuke software die Pli overigens, heb er veel plezier van.

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Puntentelling op het forum. #29 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 4 March 2012 - 17:46

Leuke software die Pli overigens

Leuk? Volgens mij is het de best ondersteunde software op dit moment, en dat zeker voor de Nederlandse markt! Leuk is een understatement.;)
Greetings, Black Tiger

Re: Puntentelling op het forum. #30 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 4 March 2012 - 17:56

Leuk is een understatement. ;)


Kom, kom Zwarte Tijger, ga mij nou niet overtreffen.
Anders moet ik strafpunten geven!

 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: Puntentelling op het forum. #31 doddema

  • Senior Member
  • 528 posts

+14
Neutral

Posted 4 March 2012 - 18:08

Ik vind die punten telling wel leuk.

Ik post niet zoveel, daarom ben ik trots op mijn 5+ punten (en 0 min punten).

Dolf.

Edited by doddema, 4 March 2012 - 18:09.

VU+Ultimo met OpenPLI 4.0, 2TB hdd. Oscam, CD seca3 kaart en Ziggo kaart.
Dreambox 7025+ met temperatuur geregelde koeling, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart.
VU+DUO met openPLI CCcam.

Re: Puntentelling op het forum. #32 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 5 March 2012 - 19:55

ik heb een wat onbehaaglijk gevoel bij het puntensysteem, snap het principe van zelfregulatie wel, maar heb wat moeite met de inherent aan dit systeem optredende subjectiviteit cq het vertekende beeld wat er door deze puntenuitreiking kan ontstaan ;)


lol, hee poster doddema en mijn persoontje, hetzelfde aantal plusjes en zo ongeveer hetzelfde aantal postings :P

b.t.w. twee dan maar, wat mij betreft gaat het niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van de postings :rolleyes:


mvrgr

Edited by aardbei, 5 March 2012 - 19:56.

1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Puntentelling op het forum. #33 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 5 March 2012 - 19:58

Ik was in het begin ook tegen, omdat ik bang was dat er misbruik van gemaakt zou gaan worden. Maar dat valt uiteindelijk erg mee, het is gelukkig maar een enkeling die dit probeert.

Re: Puntentelling op het forum. #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 5 March 2012 - 20:00

Ach mannen, laten wij ons nu eens niet druk gaan maken over het weggeven van punten. Dat doe ik sowieso ook al jaren niet meer met het songfestival. Sterker nog, daar kijk ik nog niet eens naar. :)

De moderatoren houden vreemde zaken in de gaten en verder niet zo heel erg wakker van gaan liggen. Er zijn wel groetere problemen lijkt mij. Laten wij ons bezig houden met technische aspecten van het PLI image.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Puntentelling op het forum. #35 aardbei

  • Senior Member
  • 199 posts

+8
Neutral

Posted 5 March 2012 - 20:04

ik ben zéér recent door m'n plusjes heen geraakt, anders kregen jullie er beiden een van me ;)
1 x DM800 OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
2 x DM600 OpenPli latest
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Re: Puntentelling op het forum. #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 5 March 2012 - 20:20

ik ben zéér recent door m'n plusjes heen geraakt, anders kregen jullie er beiden een van me ;)

Ach, morgen is er weer een dag. :P :D ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Puntentelling op het forum. #37 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2012 - 12:54

Inmiddels is via PM e.e.a. uitgezocht en rechtgezet. En dat was ook erg nodig.
Blijft over de vervelende constatering dat het blijkbaar erg eenvoudig is het huidige systeem te misbruiken.

Ik heb het volgende voorstel: laat het huidige stemsysteem in tact (daar wordt blijkbaar waarde aan gehecht), maar maak de stemmen openbaar. Simpelweg door onder een post te melden wie er positief en negatief gestemd heeft. Daarmee haal je het geheel uit de anonimiteit die blijkbaar tegenwoordig door enkelen omarmd wordt om stiekeme dingen te doen, terwijl de functionaliteit gelijk blijft.
Per slot van rekening: wie zou er niet mogen zien dat ik hem een puntje erbij (of eraf) heb gegeven? Ik heb geen enkele behoefte dat te verbergen.

Edited by SatKiekerd, 13 March 2012 - 12:54.


Re: Puntentelling op het forum. #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 13 March 2012 - 14:40

Even afgezien van of dat wenselijk is (anonimiteit heeft, naast de bewezen negatieve kant, ook wel wat positieve kanten), is het ook even de vraag of dat zo maar mogelijk is. We zitten nu met een 'buyware' forum waar niet 1-2-3 iets aan te veranderen is...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Puntentelling op het forum. #39 Gullie

  • Senior Member
  • 34 posts

+2
Neutral

Posted 13 March 2012 - 15:24

En ook nogmaals: het zal me een zorg zijn of ik veel puntjes heb. Het gaat mij erom dat dit systeem misbruikt wordt voor heel andere doeleinden dan het discussiëren over hobby's. En dat vind ik een serieus forum onwaardig.


Helemaal mee eens. Beetje kleuterachtig.

Re: Puntentelling op het forum. #40 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 13 March 2012 - 16:00

Kan hier geen slot op, zodat jullie je tijd ergens anders aan kunnen besteden :wacko:

Graag minpunten voor mij................. :lol:

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users