Jump to content


Photo

De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000

et et5000 et6000 xtrend pli

  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#1 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 11 March 2012 - 11:44

Weer een vraag....

Waarschijnlijk ga ik als een extra box een et kopen..
Liefst de 9500 maar als lieffie het te veel vindt worden...
Zal het een ET 5 of 6000 moeten worden....
Maar wie kan me nu de echte verschillen in deze 2 boxen uitleggen...
Zie zelf zo weinig verschillen, alleen in de prijs is wel een klein/redelijk verschil.

Werkt PLI vlekkeloos op beide?
Past er een schijf in?
Hitte problemen?
Zijn er NL of DE versies?
Enz enz enz

Wat nog meer ik hoor het graag...

Liefst veel ervaringen..

Thanks

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #2 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 12 March 2012 - 22:23

Toch spannend .....

Niemand ervaringen met deze 2 boxen...[ kan het image er ook wel uit hahahahaha :huh: -_- :wacko: ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 13 March 2012 - 06:53

Ach, een e2 doos is een e2 doos.
Zeker voor de slaapkamer maakt het niet uit wat je aanschaft.
De verschillen zal je als 'kijker' niet snel ervaren.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 13 March 2012 - 06:56

ik zou zeggen gewoon de et5000 is meer dan genoeg voor op je slaapkamer er kan schijf in maar een usb schijf extern en ja pli werkt er erg goed op.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #5 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 13 March 2012 - 07:24

De 6000 heeft meer geheugen.

Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #6 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 13 March 2012 - 07:39

ligt eraan of je gebruik wil maken op je slaapkamer van o.a. de webbrowser of HbbTV
dan heb je de et6000 nodig omdat die het minimale geheugen van 512MB onboard heeft, de et5000 heeft 'maar' 256MB

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #7 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 March 2012 - 18:31

Thanks ALL...
Alleen is mijn probleem een 6000 voor €199 of een 5000 voor €179
Die 2 tienen ga ik niet dood aan ..
Alleen was/ben ik bang om misschien weer de 5000 te kopen en dan later te horen dat had je nou net niet moeten doen!!!!!!!!!, want die ondersteunen we niet meer. Of die hardware is echt verouderd tov de 6000 of weet ik wat voor achteraf probleempjes nog al meer...
En dat leek me wel wat...

@Hemertje Als ik dan toch geld uit geef, wil ik natuurlijk jullie spulletje ten volste benutten...
En draait dus op de 5000 geen hbbtv? en kan er geen schijf in?

Ps: [ vraag me wel eens af hoe oud de PLI core is, en hoe lang jullie al bezig zijn/dit nog blijven doen...]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 13 March 2012 - 20:30

Zo snel verouderd die hardware nu ook weer niet, kijk naar de dm800, dat is ook niet de jongste box en heeft de dm800se als opvolger gekregen.
Beide boxen worden gewoon ondersteund.

P.S. Je wilt niet weten hoe oud we zijn, dan zou je nog wel eens kunnen schrikken ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #9 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 13 March 2012 - 20:36

wij zijn ook wel benieuwd naar jou leeftijd aangezien je die niet hebt ingevuld ;)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #10 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 March 2012 - 20:43

Zo snel verouderd die hardware nu ook weer niet, kijk naar de dm800, dat is ook niet de jongste box en heeft de dm800se als opvolger gekregen.
Beide boxen worden gewoon ondersteund.

P.S. Je wilt niet weten hoe oud we zijn, dan zou je nog wel eens kunnen schrikken ;)



@Hemertje Ik ben 40+.. niet ingevuld omdat meeste profielen fake zijn imo...... ;) ;)
Maar ik ben benieuwd over levensduur en ondersteuning enz. ivm de toekomst/stabiliteit van PLI en of die dan nog wel verzekerd is?? :rolleyes: :rolleyes:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 March 2012 - 20:47

Gemiddeld zitten wij daar ook wel aan. ;)

Het PLi team bestaat sinds 2004, dus we zijn al even bezig. En voorlopig niet van plan om op te houden, in tegendeel, ik heb de laatste maand, nu we "los" zijn dan DMM, meer development gezien dan in de twee jaar daarvoor. :)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #12 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 March 2012 - 21:43

Gemiddeld zitten wij daar ook wel aan. ;)

Het PLi team bestaat sinds 2004, dus we zijn al even bezig. En voorlopig niet van plan om op te houden, in tegendeel, ik heb de laatste maand, nu we "los" zijn dan DMM, meer development gezien dan in de twee jaar daarvoor. :)


He spannend...
LOS zeg je.... [ van dmm ] Misschien daarom juist andere boxen zoeken en de dmm links laten.. ]

En dat is juist mijn drive..[ lees verslaving..] alleen tijd is mijn grootste vijand zoals bij vele waarschijnlijk...]
Ik kom niet los van PLI telkens weer nieuwe features....

opensource BIZAR!!!!

En betere ondersteuning dan waar dan ook..

Edited by dylantje, 13 March 2012 - 21:43.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #13 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 13 March 2012 - 22:03

en de dmm links laten..


Het klinkt wel stoer om nu het boze DMM zijn code gesloten heeft, een aantal mensen hun plugins geblokkeerd hebben de vinger terug omhoog te steken naar DMM.

Als je het mij vraagt is dat een slecht plan. Het gaat niet om de fabrikant, maar om de gebruikers. Veel DMM-bezitters zijn trouwe PLi-gebruikers. Openbronprojecten staan en vallen bij de gebruikers. Ik denk niet dat het een gezond idee is om de PLi-gebruikers die een Dreambox bezitten de deur te wijzen. Ik denk juist dat als teken van goede wil naar DMM en hun fans, de Dreambox-ondersteuning zo lang mogelijk in stand moet blijven, ook al wordt het in de toekomst door potentiële-incompatibiliteit wellicht moeilijker.

Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #14 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 March 2012 - 22:55

en de dmm links laten..


Het klinkt wel stoer om nu het boze DMM zijn code gesloten heeft, een aantal mensen hun plugins geblokkeerd hebben de vinger terug omhoog te steken naar DMM.

Als je het mij vraagt is dat een slecht plan. Het gaat niet om de fabrikant, maar om de gebruikers. Veel DMM-bezitters zijn trouwe PLi-gebruikers. Openbronprojecten staan en vallen bij de gebruikers. Ik denk niet dat het een gezond idee is om de PLi-gebruikers die een Dreambox bezitten de deur te wijzen. Ik denk juist dat als teken van goede wil naar DMM en hun fans, de Dreambox-ondersteuning zo lang mogelijk in stand moet blijven, ook al wordt het in de toekomst door potentiële-incompatibiliteit wellicht moeilijker.



Ik wil zeker niet stoer doen.
Maar ik ben het zeker met je eens....
PLI zou de huidige boxen zeker moeten blijven ondersteunen als zij dat willen..
Maar door het dicht gaan van DMM zijn de nieuwe boxen van DMM niet zo dream meer.
En misschien om het risico van de arogantie van de marktleiders te verkleinen [ lees DMM ]
Is het wat om meer boxen te hebben waar PLI op draait dan 1 of 2 merken zoals het nu zou kunnen worden...[ ook dat is natuurlijk aan het PLI team .. ]

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 13 March 2012 - 22:56

Is dat zo? (@Zuppelan)

Volgens mij is het andersom, en zijn er een aantal plugin bouwers die hun plugin alleen op DMM hardware toestaan.

Daar ging de opmerking ook niet over. Toen DMM's code nog GPL was moesten we oppassen met aanpassingen, omdat onze versie te mergen moest blijven met die van DMM. En dus was er van structurele wijzigingen (lees: verbeteringen) geen sprake. Nu de DMM code niet langer meer beschikbaar is, is dat probleem weggevallen, en kunnen we onze eigen koers varen.

Dat dit gaat uitmonden in een incompatibiliteit, het zij zo. Gebruikers zullen dan een keuze moeten gaan maken.

PLi zal images voor DMM hardware blijven maken zolang DMM drivers levert die dat mogelijk maakt, en zolang onze ontwikkelingen niet gehinderd worden door de beperkingen van die drivers (die alleen op een stokoude kernel nog draaien).

Mocht die ondersteuning weg vallen, dan moet je daar niet het PLi team over aanspreken, dat moet je DMM vragen waarom ze ons het werken onmogelijk maken...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #16 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 13 March 2012 - 23:12

Weer een vraag....

Waarom stel je zo'n vraag hier.
Je kan toch gewoon Duck Duck Go/Googlen, en de specificaties zelf naast elkaar houden.

Persoonlijk vind ik het nogal wat forumvervuiling(maar ja ben geen mod hier, en da's maar goed ook), van die ik wil voorgekauwd worden vragen, zonder zelf te zoeken op internet. Stel de vraag op sat4all of et forums.

Edited by J3r03n5ky, 13 March 2012 - 23:13.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #17 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 13 March 2012 - 23:26


Weer een vraag....

Waarom stel je zo'n vraag hier.
Je kan toch gewoon Duck Duck Go/Googlen, en de specificaties zelf naast elkaar houden.

Persoonlijk vind ik het nogal wat forumvervuiling(maar ja ben geen mod hier, en da's maar goed ook), van die ik wil voorgekauwd worden vragen, zonder zelf te zoeken op internet. Stel de vraag op sat4all of et forums.


Ik stel hier vragen....
Vooral omdat je hier normaal [ soms misschien wel te uitgebreid, maar wel met een resultaat ] antwoord krijgt.
Omdat ik een ban op sat4..ll heb omdat je daar alleen maar dmm mag aanprijzen, en niet .........
Ik zoek me rot..... maar ik wil wel zeker weten dat mijn boxen met PLI werken [ de rest kan me gestolen worden..]
En op een ET forum lees ik wel eea maar zoals ik al aangaf PLI wil ik goed werkend hebben.. [ en misschien iets te vooringenomen??]Hier krijg je meteen de pin op je neus als vooringenomen bent, en daar houd ik wel van...]

Lees een box zonder tuner..... wie zou dat bedenken op een et forum???

En als laatste die google gebruik ik zoveel... Dat ik een prijsverschil van €20 vind, in 2 boxen die qua spec niet ver uit elkaar liggen....[ waarom zijn ze er dan???????]
En wat doe je dan als leek???[ ik waarschijnlijk weer de verkeerde kopen, en daar achteraf achter komen...... ]
Wordt het nu echt allemaal zo ontzettend voorgekauwd???

En een mod zal ik nooit kunnen worden.... B)

Daarvoor ben ik te dom ;)

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #18 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 14 March 2012 - 00:07

Verwijzingen naar Google zijn belachelijk. Zowat alles is wel met Google te achterhalen, dan hoeft niemand ook een forum te beginnen.
En waarom het wiel 2x uitvinden en een boel zoeken, terwijl er misschien iemand is die al de antwoorden opgezocht heeft en klaar heeft liggen? Vragen staat vrij.

En verwijzen naar een ander forum, zeker een met een bepaald ongebruikersvriendelijk beleid, is ook forumvervuiling!;)
Bijkomend werd er ook gevraagd of er Pli op kan draaien, dus is het on-topic. Ben dan ook niet zo gecharmeerd ervan als mensen dit soort uitlatingen gaan doen.
Forumvervuiling is een veel te sterk woord voor iets wat in dit geval zeer zeker helemaal niet van toepassing is.
Bevalt het je niet, dan lees je het toch niet?
Greetings, Black Tiger

Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #19 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 14 March 2012 - 00:24

Ok ok. got the point.

Zal voortaan minder reageren en vooral minder topics doorlezen waarvabn ik vinddat het elders makkelijk tevinden is.
Hmmm Ik ga een soort retard/libelle/margriet/jipenjanneke/ikkangeenzoekmachinegebruiken negeer filter toepassen :lol:

Sommige forums hebben negeer user optie, misschien ietsvoor hier?

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: De echte verschillen tussen ET5000 en ET6000 #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 14 March 2012 - 11:55

Deels deel ik de mening van jeroen, je kunt de zoekfunktie gebruiken.
Anderszijds is deze vraag niet echt aan bod geweest en is er ook weinig informatie beschikbaar via de zoekfunktie dus is de vraag terecht :)


Ik ben ook meer een google zoeker, alhoewel je daar soms de bomen het bos ook niet ziet vanwege alle reclame.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: et et5000 et6000 xtrend, pli

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users