Maar volgens mij is het een wondermachinetje.....
Het bijzondere aan de Raspberry is niet dat hij veel kan, want hij kan eigenlijk helemaal niet zoveel, het bijzondere is de prijs...
Posted 22 February 2013 - 18:41
Maar volgens mij is het een wondermachinetje.....
* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 23 February 2013 - 18:42
Ik heb dit reeds uitgeprobeerd met de xbian-distributie speciaal gemaakt voor xbmc, via het tuxbox-protocol kan ik gewoon satelliet kijken op mijn raspberry pi. Gek genoeg moet je voor de SD-kanalen eenmalig een code aankopen (kost slechts een paar pond) omdat je anders mpeg2 niet kan decoderen (in hardware).Zonder tuner of cardreader kan ook. Je kan gewoon de stream van een andere ontvanger bekijken.
Als er dan nog een USB tuner ingestoken wordt, en een cardreader, kun je het gebruiken als een volwaardige TV decoder.
Alleen daarvoor al zou het handig zijn. Als simpele client IP box.
Posted 23 February 2013 - 18:59
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Posted 23 February 2013 - 19:53
Uiteraard niet. Hij streamt gewoon van zijn Enigma-ontvanger naar zijn Pi, daar is helemaal geen CCcam voor nodig.
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Posted 23 February 2013 - 19:59
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Posted 23 February 2013 - 21:58
die hardware codecs zijn er dus op de RPI zoals ik hierboven schreef alleen moet je eenmalig een paar pond betalen en dan krijg je een code toegestuurd waardoor je hardware mpeg2 kan decoderen, nodig voor SD-kanalen.Een SoC (dus ook RPI) is bij lange na niet snel genoeg om software video te decomprimeren. Daarvoor moet je dus hardware codecs hebben. Zomaar VLC installeren gaat je dus niet helpen, die moet op z'n minst gebruik maken van de in hardware aanwezige codecs. Ik geloof dat we al eens eerder zoiets uitgelegd hadden
Posted 23 February 2013 - 23:40
Posted 31 December 2013 - 13:20
Is er ontwikkeling op dit gebied, ik bedoel dus Enigma2 GUI op de RPi?
Dat gecombineerd met xbmc ( OpenELEC ) zou nog wel eens een leuke client kunnen opleveren .
Wat mij betreft andere distro ook mogelijk zolang de client maar overweg kan met diverse backends en streaming flawless loopt zoals gewend tussen twee enigma2 dozen, dus zonder buffergedoe
Edited by dolphs, 31 December 2013 - 13:24.
Posted 31 December 2013 - 13:28
OpenPLi op een ARM-omgeving schijnt goed te kunnen (volgens MiLo). Ik hoor alleen heel vaak dat de linux-dvb-api maar heel beperkt of slecht geimplementeerd wordt en dat is een voorwaarde om enigma te kunnen draaien. Dat is ook iets wat je meestal niet kunt fixen (drivers, closed source, enz...)
Posted 31 December 2013 - 14:38
Ah dus daar zou een soort virtual ( dummy ) device voor moeten worden geschreven - Het is dus niet zo dat de GUI even kan worden geporteerd en hup hap op een RPi kan worden bijgezet in de vorm van een SKIN, met ook nog eens dezelfde functionaliteit afstandsbediening als we gewend waren van een "echte" enigma2 stb. Het zou hartstikke mooi zijn als je er een mooie enigma2 client van zou kunnen maken die op een backend connect waar de echte DVB-C/T, of DVB-S2 tuners inzitten ( ook enigma2, of andere backend als tvheadend ). Ik ben benieuwd wat MiLo hierover heeft te melden, fijn 2014 !
Edited by dolphs, 31 December 2013 - 14:39.
Posted 31 December 2013 - 14:56
Posted 31 December 2013 - 15:01
Enigma2 en de GUI enzo is geen probleem, dat werkt waarschijnlijk out-of-the-box op de RPi. Kwestie van de OpenPLi layer over die van de RPi gooien, machine instellen en bouwen maar.
tot daar klikt het vrij aangenaam ...
De drivers voor de decoders van de RPi - met een Broadcom chip - zijn echter ook grotendeels closed source, dus het interessante deel is weer eens niet toegankelijk.
Vandaar dat ik ook nooit zo'n ding gekocht heb.
en daar loopt het dan weer spaak inderdaad, ok duidelijk!
Posted 31 December 2013 - 15:01
Vandaar dat ik ook nooit zo'n ding gekocht heb.
En toch kun je er echt leuke dingen mee doen...
Posted 1 January 2014 - 09:06
Trouwens Om van een Raspberry Pi iets bruikbaars te maken moet je nog wat randapparatuur toevoegen.
AB, Flash geheugen, evt een USB tuner.
Tegen dat je klaar bent kost het ding evenveel als een XP-1000
Blijft natuurlijk een leuke hobby
Willy
~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)
Synology NAS
Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*
Posted 1 January 2014 - 10:02
Voeding, kastje...
Ik heb hier inderdaad ook de xp als plaatselijke server in het tuinhuisje staan, om het e.e.a. via USB te besturen, dat gaat daar prima mee.
Posted 1 January 2014 - 20:22
Ik denk eerder dat het de bedoeling is om de RPi te gebruiken als IP client die connect naar een 'grotere' ontvanger om via remotestream te kijken.
Is dat van de closed source drivers dan zo'n groot probleem ? Als je ziet wat XBMC met de RPi kan, doen ze dat dan allemaal via API calls ? Of hebben die wel toegang tot die closed source spullen ? Ik snap niet goed hoe dat precies gaat in dergelijke gevallen.
Voor info over iets specifieks kan je denk ik wel bij RPi zelf terecht, van wat ik al gezien heb over andere projecten proberen ze wel te helpen waar mogelijk.
Posted 2 January 2014 - 09:56
De RP heeft hardware aan boord om mpeg2 en mpeg4 (h264) af te spelen. Maar daar moet je dan uiteraard wel toegang toe hebben.
Posted 2 January 2014 - 10:25
Ik denk eerder dat het de bedoeling is om de RPi te gebruiken als IP client die connect naar een 'grotere' ontvanger om via remotestream te kijken.
Inderdaad dat is precies de exercitie, lijkt mij zeker niet zinloos.
RPi als client die dan naar backend connect en via nfs remote naar een NAS .
Eerste bevindingen RPi naar tvheadend OK, echter je moet niet ( teveel ) willen zappen - RPi naar enigma2 doos: wat een drama nog steeds.
De RP heeft hardware aan boord om mpeg2 en mpeg4 (h264) af te spelen. Maar daar moet je dan uiteraard wel toegang toe hebben.
Spul zou toch gewoon goed moeten kunnen draaien mits je de mpeg2 codec hebt gekocht voor paar poundjes.
RPi als server : hum nee daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen ...
Edited by dolphs, 2 January 2014 - 10:27.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users