Jump to content


Photo

Enigma2 op een Raspberry Pi?


  • Please log in to reply
70 replies to this topic

Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #61 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2015 - 11:58

haha - ik heb nog een wat oudere, edoch uitstekend werkende RPi ( 256Mb, LAN en ook met MPEG2 licence ) in de donatie voor echte educatieve doeleinden, interesse MiLo cq Erik ;-)



Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #62 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2015 - 12:23

Ik lees eigenlijk nu pas in dit topic, dat een commercieel bedrijf beginnend met een G, reeds aan de haal is gegaan met dit idee: niet vreemd natuurlijk ...

Echter wat mij betreft des te meer reden om dat commercieel gewin over de rug van anderen meteen af te breken en het op deze manier het open source ruim in te slingeren.

Ik lees in datzelfde topic dat o.a.  WanWizard er ook niet helemaal gelukkig mee is  ...



Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #63 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,682 posts

+1,740
Excellent

Posted 5 February 2015 - 13:37

Niks tegen de oplossing. TV in mijn huis is er op gebaseerd, ik heb nergens coax liggen.

 

Waar ik iets tegen heb zijn commerciele bedrijven die aan de haal gaan met open source oplossingen zonder zich ene lor aan te trekken van attribution en copyright...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #64 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 5 February 2015 - 14:52

haha - ik heb nog een wat oudere, edoch uitstekend werkende RPi ( 256Mb, LAN en ook met MPEG2 licence ) in de donatie voor echte educatieve doeleinden, interesse MiLo cq Erik ;-)

Nee dank je, ik heb niks met kant-en-klare boards die veel te duur zijn. Ik maak m'n eigen spul met 8 bits microcontrollers, kost maar een paar euro.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #65 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 5 February 2015 - 15:21

Mooi dat scheelt dan weer :) maar wat een negativiteit Erik.

Enfin nu nog hopen op een mooie client oplossing voor enigma2 ontvangertjes, liefst met transcoding mogelijkheid ook nog ;-) als server dat kan ( lees bijvoorbeeld ET10000 ).

Anders toch maar langzaam naar een tvheadend opstelling, hoewel dat wel weer het wiel van voren af aan uitvinden is, als gebruiker zijnde, met name favorieten maken is een tijdrovend verhaal, nog maar niet te spreken van hoe je dat op de client weer goed krijgt als je Kodi gebruikt dan:  we hobbyen lekker door ...


Edited by dolphs, 5 February 2015 - 15:22.


Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #66 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 5 February 2015 - 16:06

Ik heb momenteel vijf van die dingen in huis, dat gaat nog verdubbelen ongeveer. Als ik daar elke keer vijftig euro aan zou moeten uitgeven zou het erg duur worden...


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #67 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 3 February 2016 - 17:40

Dit was dus dat topic waar ik een jaar geleden al aan het hengelen was, maar helaas tijd en kennis ontbreekt het mij waardoor ik aan OpenELEC (kodi) vast zit.

Gezien een WeTek nu ook " voorzichtig " wordt gesupport, wellicht ook de Pi ( mits MPEG en VC codec beschikbaar bij eindgebruiker is )


Edited by dolphs, 3 February 2016 - 17:42.


Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #68 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 3 February 2016 - 17:44

Er zijn twee mogelijkheden. Of iemand met terdege kennis van de Pi gaat zich er eens fijn in verdiepen en maakt z'n eigen image op basis van OpenPLi. Of de fabrikant maakt een nette BSP en doet een officieel verzoek bij ons. Zo werkt het al enige tijd en dat gaat niet "zomaar" veranderen. Gezien de prijs van de Pi verwacht ik echt geen bijster actieve houding van de fabrikant. Je kunt niet van twee walletjes eten.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #69 pinheads

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 27 April 2016 - 09:46

Hallo

Ik heb in  dit verband nog een vraag

is het mogelijk de desktop van rasp pi op xtrend 8000 te laten verschijnen zoiets als bij XRDP of VNC?



Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #70 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 27 April 2016 - 15:23

Natuurlijk is dat mogelijk. Ze draaien allebei gewoon Linux. Makkelijkst is om een gewone desktop omgeving op de ET8000 te draaien. Dat maakt 't meteen tamelijk nutteloos aangezien de ET8000 een snellere processor heeft dan de Pi. Je bent dan wel de E2 functionaliteit van de ET8000 kwijt, dus dat vraagt nog wat werk...
Real musicians never die - they just decompose

Re: Enigma2 op een Raspberry Pi? #71 pinheads

  • Member
  • 2 posts

0
Neutral

Posted 29 April 2016 - 11:09

Goede middag

Mijn bedoeling is in internet te serven tijdens reclame blokken met ET is dat nogal onhandig ,daarom dacht ik de desktop van de PI op mijn ET te halen en zo met een PIP alles te volgen;bestaat er een plugin voor dat of moet er iets geprog worden,zoja heeft u een idee waar ik kan beginnen te zoeken?




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users