Jump to content


Photo

ET5000 Bootloader hangt...

ET5000 et5000 pli xtrend

  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1 pepper

  • Senior Member
  • 92 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2012 - 13:16

Al 2 x hetzelfde probleem met ET5000.
Bij nieuwe ET5000, nieuwe bootloader geinstalleerd en hierna nieuwste PLI.
Na installatie start ontvanger weer op en kan alles ingesteld worden.
Box geeft geen problemen.
Na het verwijderen van de stroom en daarna weer aansluiten geeft problemen.
Ontvanger blijft om Xtrend logo hangen en gaat niet meer verder.
Als ik hierna een nieuwe image erin wil laden wil dit niet lukken.

Leverancier had ontvanger al met oudere image van oktober 2011 geleverd.
Toen ik hier vragen over heb gesteld, werd mij verteld dat de nieuwe PLi versie geen beeld gaf en de versie uit okt 2011 wel.
Dit laatste kan wel kloppen, want toen ik de ontvanger aansloot, startte deze om met de oude versie.

Ik had 1e ontvanger teruggestuurd en heb hierna een nieuwe ontvanger gekregen.
Hiermee hetzelfde probleem

Is dit bekend een bekend probleem ?

VU+ Solo2 - ET 7500 - ET5000
Powered by OpenPLi


Re: ET5000 Bootloader hangt... #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 26 April 2012 - 14:49

Na het verwijderen van de stroom en daarna weer aansluiten geeft problemen.

Zo wie zo een niet verstandige methode na een verse flash.... Ik zou via het menu de eerste keer minstens herstarten kiezen via het menu.... zo wordt ook alles voor het uitzetten weer netjes opgeslagen. Koud de spanning eraf halen is not-done... Zeker de eerste keer!!!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ET5000 Bootloader hangt... #3 pepper

  • Senior Member
  • 92 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2012 - 14:53

Misschien niet duidelijk uitgelegd, maar inderdaad ook 2 x een herstart vanuit menu gedaan. Geen probleem.
Na uitzetten en verplaatsen naar de goede opstelling, moest toch het stroom eraf.
Hierna komt hij dus niet meer verder dan het opstartscherm.

VU+ Solo2 - ET 7500 - ET5000
Powered by OpenPLi


Re: ET5000 Bootloader hangt... #4 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 26 April 2012 - 14:56

Heb je op de nieuwe plek wel een internet aansluiting?

Geen idee of dat er mee te maken heeft maar kan me zo voorstellen dat de box blijft zoeken naar een aansluiting als die niet is aangesloten.

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: ET5000 Bootloader hangt... #5 pepper

  • Senior Member
  • 92 posts

0
Neutral

Posted 26 April 2012 - 20:32

Het wel of niet hebben van een internetaansluiting is volgens mij niet relevant.
Hij begint zelfs niet met opstarten, het configureren en verbinding maken met internet is een later stadium

VU+ Solo2 - ET 7500 - ET5000
Powered by OpenPLi


Re: ET5000 Bootloader hangt... #6 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 26 April 2012 - 21:20

Heb er ook 1..[ pas ]
Startte gewoon op.. [ Geen bootloader update gedaan ] [ mijn bootlader ziet er wel heel raar uit] [ maar werkt wel] [ deze misschien terugzetten?]
Heb meerdere keren flash gedaan..
PLI op stick erin.
stick erin heel even wachten. pijltje omhoog
Pli start op en beeld update klaar.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #7 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 May 2012 - 14:12

Uhmmm..
Ik nu ook een probleem met de et5000
Rode en Groen led..
En meer niet...
Geen flash of wat dan ook.
Vanmorgen nog beeld..[ gister update gedaan... ]
Nu niets meer, nieuwe PLI flash geprobeerd....niet
Originele image niets rode en groen led daar blijft het bij...
Dus als iemand de oplossing heeft...... :wub:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #8 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 May 2012 - 20:03

Zou ik in het netwerk de map root van mijn et5000 kunnen verwijderen?
Start ie dan misschien wel op, via de bootloader?[ usb ]
Of schrijf ik mijn box dan meteen af.....

Edited by dylantje, 3 May 2012 - 20:04.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #9 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 3 May 2012 - 22:00

Probeer de laatste bootloader nog een keer te flashen, en daarna de nieuwe pli, lukt het dan nog niet, mag je hem terug naar de dealer brengen en die stuurt hem dan naar de importeur/fabriek terug, want dan moet ie daar opnieuw geflashed worden, heb dit al met meerdere ET5000's gehad.
De meeste gaan goed, maar soms mislukt het op de een of andere manier.

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: ET5000 Bootloader hangt... #10 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 May 2012 - 13:27

Probleem, met de ET5000.

Start hem, rode en groen led.
Hij werktte met PLI, geen problemen gehad.
Gister update gedaan, aan gehad gisteravond, vanmorgen, en niets aan de hand.
Vanmiddag aan, rode en groen led, en verder niets...........

Alleen wat ik ook doe, de rode en groene gaan meteen aan.

Kan niet flashen, lijkt het..
Ik doe het als volgt:
format een usb in fat32
Zet daar de et bootloader op.uitgepakt stat er dan een map et5000
stroom eraf, usb erin.
stroom erop, wazig rood lampje, meteen groen en rood.
Kan pijltje op klikken wat ik wil niets [ op de box ]
2 verschillende usb geprobeerd.

Niets.

Ook geprobeerd met ander fat

Niets

Documentje op image veranderd van noforce naar force

Ook niets

Dan alleen het nieuwste PLI image.
Zelfde verhaal...
Ook al oudere images geprobeerd.. [ 24-3, ook niets ]

Originele image van ET
Beide sticks, beide format manier.


Ook een keer force noforce..

Niets.

Wat ik nu niet weet is welke bootloader staat, want die heb ik na aankoop niet veranderd.
Dus welke er origineel op zou staan??
Maar die boorloader vernieuwen lukt me dus nu al niet meer.
En daardoor kan ik niet zien of de huidige bootloader werkt of niet???
Maar even flauw rode led, en daarna meteen groen en rood, vind ik wel heel vreemd.....
Want altijd, ging hij van flauw rood naar oranje....


Toen dit nog gedaan....


Usb stick leegmaken.
Bootloader downen vanaf et-view.com

Maak een map aan met de naam et5000 en een map et5x00
Prop in beide de bootloader.
Ontvanger uit op de achterkant.
Aanzetten en vooraf de knop naar boven indrukken en vasthouden.
Er moet even, ca. 2 seconden, een oranje en een groene led gaan branden.
Box start opnieuw op.

Lukt dat niet dan knop bij opstart een aantal keer indrukken, snel achter elkaar.
Probeer ook even naar rechts, sommige boxen willen juist die knop hebben, weet niet waarom.

Stap 2.

Image downen.
usb stick leegmaken.
Image in de map et5x00 stoppen. [ en ook in et5000 ]



En dat gaf het idee dat hij flashte...
Groen en gele led....
Dus flash.

Startte op en dan meteen weer rood en groen.....
En blijft hij hangen tot de bootloader..

Ook bootloader al geflasht...

Alles meerdere keren gedaan...

Maar steeds alleen afbeelding [ bijlage ] is max haalbare.....[ helaas ]


Dus wie kan me helpen....

Laatste kans anders gaat ie retour....

Attached Files


Edited by Frenske, 5 May 2012 - 09:39.
Gelieve niet opnieuw een bericht te posten betreffende hetzelfde probleem. Ik heb ze maar samengevoegd.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #11 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 May 2012 - 13:47

Probeer de laatste bootloader nog een keer te flashen, en daarna de nieuwe pli, lukt het dan nog niet, mag je hem terug naar de dealer brengen en die stuurt hem dan naar de importeur/fabriek terug, want dan moet ie daar opnieuw geflashed worden, heb dit al met meerdere ET5000's gehad.
De meeste gaan goed, maar soms mislukt het op de een of andere manier.


Zal er wel van komen...
Alleen snap ik niet wat ze dan op de fabriek kunnen flashen...
Ik heb het idee dat ik toch in het flashmemory oid zelf toch ook leeg zou moeten kunnen maken.....
Zie het als format C oid.......

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #12 RobSat

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 4 May 2012 - 21:00

Sinds vorige week heb hetzelfde probleem, ook met een Xtrend ET-5000: rode en groene LED en kom niet verder dan het Xtrend logo.
Ook image opnieuw geflashed en dat lijkt iets te doen (aan de lampjes te zien), maar blijft na opstarten weer hangen op Xtrend logo.
Ik heb de nieuwste bootloader (begin dit jaar er al opgezet), maar die opnieuw erop zetten is me niet gelukt.

Na wat gegoogle heb ik soortgelijke ervaringen gevonden, maar bij geen enkele een concrete oplossing gelezen. Vaak eindigt de post in RMA :-(

Ik ga nog maar eens die bootloader erop proberen te krijgen. Als dat niet lukt, dan maar RMA, tenzij hier iemand een oplossing weet...

Groet,
Rob

Re: ET5000 Bootloader hangt... #13 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 May 2012 - 21:43

Sinds vorige week heb hetzelfde probleem, ook met een Xtrend ET-5000: rode en groene LED en kom niet verder dan het Xtrend logo.
Ook image opnieuw geflashed en dat lijkt iets te doen (aan de lampjes te zien), maar blijft na opstarten weer hangen op Xtrend logo.
Ik heb de nieuwste bootloader (begin dit jaar er al opgezet), maar die opnieuw erop zetten is me niet gelukt.

Na wat gegoogle heb ik soortgelijke ervaringen gevonden, maar bij geen enkele een concrete oplossing gelezen. Vaak eindigt de post in RMA :-(

Ik ga nog maar eens die bootloader erop proberen te krijgen. Als dat niet lukt, dan maar RMA, tenzij hier iemand een oplossing weet...

Groet,
Rob

Hoe lang in gebruik???
En misschien na welke update??

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #14 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 4 May 2012 - 22:03

I know, maar de dealer waar ik kom heeft hem 3 weken geleden terug gestuurd, en heeft hem nog niet terug, dus zal wel een hele opgave zijn

Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: ET5000 Bootloader hangt... #15 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 5 May 2012 - 00:53

Hoe lang in gebruik???
En misschien na welke update??

Jij kan nu terecht zeggen dat je een echte hobbybox hebt gevonden. E.e.a. na maanden "voorpret" omdat je aan het zoeken en vergelijken was.
Inmiddels, na ongeveer 5 maanden "zoeken", dan toch de ET5000 gekocht. :wub:
En .... nu ???? Nu is de hobby ietwat omgeslagen en ben je driftig opzoek naar de ultieme formule hoe de box weer spelend te krijgen.
1 ding is zeker, de echte hobby op jouw slaapkamer zal zeker wel "minder" zijn :rolleyes:

Maar alle gekheid op een stokje, het wordt inmiddels wel verontrustend met de uitval van diverse boxen zoals VU+DUO's en ET-5000's. En het zijn toch wel gebeurtenissen (uitvallen) welke juist geconcentreerd in de laatste weken worden gemeld. Misschien een databank opzetten om alle methodes (zowel succesvolle alsmede niet succesvolle) en testen voor het oplossen van deze zonderlijke uitvallen toch tot een goed einde te brengen. ???

Re: ET5000 Bootloader hangt... #16 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 May 2012 - 09:40

Dat is leuk wat jij voorstel maar er zijn honderden wie nergens geen last van hebben zoals ik met de et5000 deze krijgt iedere dag een auto update van de image (enigma2-plugin-extensions-autoupdate_1.0-r2_mipsel.ipk) en het ding werkt altijd ? behalve als er wat met de image of de build is uiteraard niet maar dat is de laatste maanden niet meer gebeurt.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #17 pepper

  • Senior Member
  • 92 posts

0
Neutral

Posted 5 May 2012 - 13:45

Even voor de duidelijkheid.
Volgens mij is het zo, dat als de nieuwe Pli geflashed is en de spanning blijft op de ontvanger, je geen problemen hebt.
Als de spanning erafgehaald wordt, alleen nog beeld van bootloader

VU+ Solo2 - ET 7500 - ET5000
Powered by OpenPLi


Re: ET5000 Bootloader hangt... #18 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 May 2012 - 18:59


Hoe lang in gebruik???
En misschien na welke update??

Jij kan nu terecht zeggen dat je een echte hobbybox hebt gevonden. E.e.a. na maanden "voorpret" omdat je aan het zoeken en vergelijken was.
Inmiddels, na ongeveer 5 maanden "zoeken", dan toch de ET5000 gekocht. :wub:
En .... nu ???? Nu is de hobby ietwat omgeslagen en ben je driftig opzoek naar de ultieme formule hoe de box weer spelend te krijgen.
1 ding is zeker, de echte hobby op jouw slaapkamer zal zeker wel "minder" zijn :rolleyes:

Maar alle gekheid op een stokje, het wordt inmiddels wel verontrustend met de uitval van diverse boxen zoals VU+DUO's en ET-5000's. En het zijn toch wel gebeurtenissen (uitvallen) welke juist geconcentreerd in de laatste weken worden gemeld. Misschien een databank opzetten om alle methodes (zowel succesvolle alsmede niet succesvolle) en testen voor het oplossen van deze zonderlijke uitvallen toch tot een goed einde te brengen. ???


Haha, hij is sterk....
Maar je hebt gelijk, als mijn posten lees, twijfel ik vaak, misschien nu wel terecht???
En mijn hobby is er zeker niet minder door.
Maar als dit bijvoorbeeld had gelezen op PLI had ik zeker geen 5000 gekocht..[ want nu is het garantie, maar daarna?? box weg dus???, en ik denk zo dat daar meer mensen niet blij van worden.. ][ en dan is het een misschien wel een te dure hobby....]
Voor die paar tienen meer een 6000...[ had ik moeten doen ..]
Want nu begint het gezeur..........
En ben ik benieuwd wat de leverancier gaat zeggen als geld retour wil, ivm omruilgarantie.....
Want eigenlijk had ik gewoon een et9000 moeten kopen...
Alles klaar, hdd erin enz enz enz enz

Maar ja echte Hollander he, als het voor €180 kan waarom dan voor €300.....

En de hobby op mijn slaapkamer, wordt er misschien eerder weer meer om dan minder..... :D :D :D


Nogmaals, vaak word ik versleten als zeur,,,,,
De reden is nu wel weer duidelijk denk ik......................... :rolleyes:
En vooral omdat ik een nono ben aangaande enigma/PLI/ Linux of wat dan ook...

Dus een et5000... ik zou nu twijfelen.... :unsure:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #19 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 May 2012 - 19:06

Even voor de duidelijkheid.
Volgens mij is het zo, dat als de nieuwe Pli geflashed is en de spanning blijft op de ontvanger, je geen problemen hebt.
Als de spanning erafgehaald wordt, alleen nog beeld van bootloader


Uhm

Dit klopt ook niet..
Ruim een week intensief gebruikt.....
Geen stroom eraf gehad.....
's morgens werken, in de middag dood...

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET5000 Bootloader hangt... #20 teletub

  • Senior Member
  • 199 posts

+2
Neutral

Posted 6 May 2012 - 13:00


Even voor de duidelijkheid.
Volgens mij is het zo, dat als de nieuwe Pli geflashed is en de spanning blijft op de ontvanger, je geen problemen hebt.
Als de spanning erafgehaald wordt, alleen nog beeld van bootloader


Uhm

Dit klopt ook niet..
Ruim een week intensief gebruikt.....
Geen stroom eraf gehad.....
's morgens werken, in de middag dood...


Succes met het terug sturen vd box.

Edited by teletub, 6 May 2012 - 13:01.

Vu + Ultimo 3x Dvb-C  met OpenPli
Zgemma H2 met OpenPli




Also tagged with one or more of these keywords: ET5000, et5000 pli xtrend

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users