Jump to content


Photo

ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #41 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 29 July 2012 - 09:37

Zo te zien sluit deze dan mooi aan in het rijtje van de VU+ !!
Ook deze machines hebben daar problemen mee ( eerste generatie )
Mijne is hierdoor ook overleden precies 1 week na de garantie
Elco's mochten niet meer helpen . Het was gewoon over en uit !

En zoals ik eerder in een andere post had aangegeven heb ik nu de ET9500
http://openpli.org/f...post__p__284959
En heb daar al bij gezet dat we het wel zien als we 2 jaar verder zijn of deze goed of slecht is qua Elco's
Time will tell !!

Btw als je hem terug hebt zou ik hem meteen doorverkopen geld bijleggen en een andere kopen

Edited by Gman2oo6, 29 July 2012 - 09:38.

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #42 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 29 July 2012 - 10:07

Welke adviseer je dan wel?

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #43 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 29 July 2012 - 10:56

Stephan,

Jij hebt gewoon een maandagochtend box....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #44 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 July 2012 - 11:02

@Stephan,

Ik weet niet waar je woont, of waar je de box gekocht hebt..


Maar ga eens praten met de verkoper....
Geef je ongenoegen aan...

En als het echt van die Chineese meuk is in jouw ogen, koop dan een een closed box van cds
Want het kopen van welke andere box dan ook zal toch bijna altijd uitmonden in made in Ch...... [ of in ieder geval een gedeelte ervan ]

En ik denk dat je soms pech kunt hebben met elektronica, maar toch ook veel plezier....
;)

Edited by dylantje, 29 July 2012 - 11:02.

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #45 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 29 July 2012 - 11:14

Welke adviseer je dan wel?

Uhh vind je het goed als ik er geen aanraad ....zou niet weten hoe de rest zich houdt
Denk eerder dat ze allemaal wat hebben , Je moet er gewoon "geluk" mee hebben

@Stephan,

Ik weet niet waar je woont, of waar je de box gekocht hebt..


Maar ga eens praten met de verkoper....
Geef je ongenoegen aan...

En als het echt van die Chineese meuk is in jouw ogen, koop dan een een closed box van cds
Want het kopen van welke andere box dan ook zal toch bijna altijd uitmonden in made in Ch...... [ of in ieder geval een gedeelte ervan ]

En ik denk dat je soms pech kunt hebben met elektronica, maar toch ook veel plezier....
;)


Eigenlijk sluit ik mij hierbij aan
ben van een IPbox 9000 naar een DM800 toen een VU+ Duo en nu naar een ET9500
Ook al houdt de hardware het wel uit de techniek gaat ook vooruit dus voor dat je het weet loopt je box van 2 jaar oud alweer heel erg achter
Beste is gewoon iedere 2 jaar een nieuwe te kopen

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #46 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 July 2012 - 11:27

@Gman,

Welke/wat ben je dan nog het meest tevreden over???

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #47 ET9000

  • Senior Member
  • 70 posts

+1
Neutral

Posted 29 July 2012 - 11:40

Mijn ET9000 was 3 keer in 1 jaar overleden (in totaal 5 maanden zonder gezeten). Je heb gewoon 2 jaar garantie punt uit!
Bij Importeur Clarke-Tech ........ doen men niet zo moeilijk, ze sturen het door naar clarke-Tech!

Edited by Frenske, 29 July 2012 - 12:24.
Ik deel jouw mening maar heb toch de (sluik)reclame verwijderd.


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #48 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 29 July 2012 - 11:46

@dylantje, jij schijnt niet snel tevreden te zijn met je huidige ontvangers, ik zie je bijna altijd vragen wat dan de beste box moet zijn ;)

Ik zie in elk geval in de posting van @Gman dat hij daar geen antwoord op wil geven .....

Uhh vind je het goed als ik er geen aanraad ....zou niet weten hoe de rest zich houdt
Denk eerder dat ze allemaal wat hebben , Je moet er gewoon "geluk" mee hebben


Aangezien de garantie van het apparaat verlopen is zou ik de elco's vervangen en hopen dat de box dan weer stabiel gaat werken, je hebt wat dat betreft toch niet veel te verliezen.
Feit is wel dat het een trend lijkt te zijn de specs van de te gebruiken componenten zo laag tegen de ondergrens aan te leggen dat de componenten meer te lijden hebben en snel defect raken.
Ik zie dat als een verkeerde vorm van bezuiniging maar omdat het vaak om grote aantallen gaat, valt daar gewoon een deel van de winst uit te behalen.
Dit zie je overigens erg veel bij (zoals eerder opgemerkt) de goedkope chinese massa productie.
In sommige gevallen is de prijs echter zo laag dat je eigenlijk ook niet teveel mag verwachten, ik heb nog diverse ontvangers welke ouder izjn dan 15 jaar, oa een Nokia mediamaster 9500 en 9600, die nog gewoon werken, zoiets hoef je tegenwoordig echt niet meer te verwachten ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #49 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 29 July 2012 - 11:54

Tech,

Ik ben ZEEER tevreden over mijn boxen, zeker met PLI. :wub:

Alleen heb je altijd de discussie tussen DMM, ET en VU.... ip ken ik helemaal niet...
Dus een ervaring van een ervaringsdeskundige, geeft mij altijd wel een fijn gevoel...

En ik las ook dat hij er geen aan zou bevelen, maar een ervaring is anders dan een aanbeveling?? :unsure:

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #50 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 29 July 2012 - 12:23

Aangezien we toch off topic zijn ;)

Ik denk dat het op zich niet veel uitmaakt welke enigma2 ontvanger je gebruikt, tenzij het goedkope clone ontvangers betreft maar dat merk je direct in de prijs.
Door het gebruik van dezelfde grafische interface voelen alle boxen gelijk aan.
Ikzelf heb momenteel (aan e2 ontvangers) een Vu+Duo, Vu+Solo, AZbox minime (cable en sat) en ET9000 receiver staan, en ben eigenlijk met alle ontvangers tevreden :)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #51 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 29 July 2012 - 12:38

Ok om mijn ervaring te delen

De AB-COM / CubeRevo IPBox 9000 HD ( koreaans merk )

Posted Image

Deze was prima voor die tijd alleen de software liep erg achter
Updates vanuit de fabriek waren zeldzaam . De Opensource Community
Had op een gegeven moment E2 draaien op deze box en moet gezegd worden dat liep prima
Dus ik persoonlijk was erg tevreden over dit merk

De DM800HD ( Duits merk met onderdelen uit ...juist China en Taiwan )

Posted Image

Tja wat moet ik hierop zeggen hij deed wat hij moest doen
Persoonlijk vond ik dit 1 van de lelijkste boxen die ik heb gehad ( maar dat is smaak )
Deze is de deur uit gegaan omdat ik toch iets meer wilde en ik vond het concept opensource wel erg closed worden
Nadeel van deze was de warmte die hij produceerde !!

De VU + Duo ( een Koreaans merk ala de eerste box hierboven )

Posted Image
Hier kan ik van zeggen schitterende box
Alles wat erop zit werkt zoals het hoort maar ook deze kent zijn beperkingen en fouten
Beperkingen vond ik de vaste tuners en de luidruchtige fan
En laat mij nou net de eerste generatie hebben waarvan de Elco's kapot gaan ( in mijn geval iets meer zelfs )
Dat is ook de enigste rede waarvoor ik nu de volgende box heb ( anders stond deze er nog hoor )

De Xtrend ET9500 ( en alweer een Koreaans merk )

Posted Image


Ook deze is weer een stap beter en beschikt over meerdere eigenschappen die de andere niet hebben
Alles loopt gewoon soepel zoals het hoort + punt is verwisselbare tuners , Geen luidruchtige fan enz
En door PLI ook nog eens helemaal up-to-date ( net zoals de VU+ )
Tevens vind ik dit persoonlijk de mooiste box qua uiterlijk wat ik heb gehad
Tot vandaag heb ik nog geen problemen of rare dingen kunnen ontdekken aan deze box
( maar goed de toekomst zal het uitwijzen )

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #52 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 29 July 2012 - 19:03

Aangezien we toch off topic zijn ;)

Ik denk dat het op zich niet veel uitmaakt welke enigma2 ontvanger je gebruikt, tenzij het goedkope clone ontvangers betreft maar dat merk je direct in de prijs.
Door het gebruik van dezelfde grafische interface voelen alle boxen gelijk aan.
Ikzelf heb momenteel (aan e2 ontvangers) een Vu+Duo, Vu+Solo, AZbox minime (cable en sat) en ET9000 receiver staan, en ben eigenlijk met alle ontvangers tevreden :)


Hoe zit het met Azbox?
Ik had een Azbox maar heb deze de deur uitgedaan omdat de firmware niet ok was.
Ik kon niet eens een timer instellen als hij in standby zou staan want dan nam hij gewoon niet op.
Maar wel super beeld kwaliteit als ik heel eerlijk ben.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #53 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 29 July 2012 - 19:36

Hier alle merken gehad (ab ip box Volgens mij de 900 / Azbox Elite (waardeloze box ooit) / Dreambox 800HD en 500HD) op de vu na en kan niet anders zeggen dan dat de et's (et9000/et5000) de beste zijn wie ik ooit gehad hebt.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #54 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 30 July 2012 - 00:46

AZBox ??? Ik noem het AZBak
Wat een klere ding was dat niks ging niks liep en alles kon volgens de makers
En dan had ik de AZbox Premium HD+ Twintuner
Nou twintuner my ass als je iets opnam moest je het ook maar meteen kijken want zappen ging niet
Zou toen ook compatible zijn met Ziggo ....dus niet
De leverancier is toen nog tot aan de deur geweest en ook hij kreeg het niet opgelost !!

Nee die komt er hier nooit meer in

Zo heb ik ook nog ervaring met de DM8000HD en de DM500HD en Clarke Tech C-Tech HD5000

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #55 KarMar

  • Senior Member
  • 83 posts

+2
Neutral

Posted 31 July 2012 - 06:40

Mmmm

Toch spijt ervan dat ik een ET9500 heb aabgeschaft, want ook hier probleempjes.
Ten eerste de flinke warmte die hij ontwikkeld, ook fannetje erin gezet om t ekoelen.
Dan het probleem dat hij de 2 card reader niet werkt, nu telkens wisselen van kaart in 1 card reader tussen Canal+ en Ziggo.

Ben nu wel ana het wachten tot dat leverancier nieuwe levering krijgt zodat ik kan omruilen, dat is mij schriftelijk toegezegd via mail.
Maar is nu ook weer een week.

Had ik toch maar de 7020HD genomen, maar die was toen niet lverbaar en moest ik wachten, had ik maar gewacht ;-(

Heb nu weinig vertrouwen in die ET9500 als ik het hier zo allemaal lees.

VU+ DUO2 4K SE - Vuplus DVB-S NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)  ~  Vuplus DVB-C NIM(BCM3148) (DVB-C)
OpenPLi 8.3-release (2022-09-06-release-8.3): Pli-FullNightHD skin  |  OScam  |  500 GB ATA (Samsung SSD 860)  ~  32 GB USB TOSHIBA (TransMemory)
Big-Bisat Multi beam (Visiosat) 19,2° / 13° / 23,5° / 28,5°  |  Internal Card:
Canal Digitaal  External Card: Ziggo  |  ISP: T-Mobile Thuis Fiber  ~  Ziggo Cable


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #56 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 July 2012 - 07:45

Elk stuk electronica heeft zo zijn uitvalspercentage, ik heb nog nooit een toestel gezien waarbij dat 0 is.

Erg vervelend dat dit jou moet overkomen, maar er zijn ook een heleboel mensen zeer tevreden met hetgeen ze hebben aangeschaft.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #57 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 31 July 2012 - 17:49

Ten eerste de flinke warmte die hij ontwikkeld, ook fannetje erin gezet om t ekoelen.


das raar, er zit standaard een fan in een et9500, die kan je gewoon aanzetten.
(staat standaard uit omdat een fan eigenlijk niet nodig is, maar als je een hele 'hete' harde schijf monteert zou je de fan op automatisch kunnen zetten)

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #58 digiben

  • Member
  • 45 posts

+1
Neutral

Posted 31 July 2012 - 19:18

Vreemd met de warmte valt het toch wel mee...als ik naar me 8000 keek werd deze toch warmer .

Met de uitval lees ik meer in de types van de 9000 ...

Ik zie er om me heen toch heel wat 9500 staan ca 6 en nog geen gekke dingen tegen gekomen in de familie kring.

Dan nog een paar met de 9200 en ook deze niet uitgevallen en of storingen....maar ja ze moeten natuurlijk allemaal nog wel een jaartje ouder worden.

Heb hiervoor toch wat gehad als alle dreamboxjes en reelbox(jes).....
en bij de laatste dure box is me toch heel wat tegen gevallen met voeding etc kapot met meerdere modellen ...maar ja
kan ook aan de nederlandse importteur( in grave) liggen die onbetrouwbaar is met oude gerepareerde rommel te verkopen.

Hier met de xtrend boxjes moet het nog bewijzen of ze na 2 jaar nog spelen ...heb ze nog maar ca een half jaar ;-)

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #59 rhinoceros

  • Senior Member
  • 569 posts

+23
Neutral

Posted 2 August 2012 - 11:45

Het probleem is zeer waarschijnlijk warmte en het is onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is aan de elektrische kant. Elco's zou ik nog lang niet verdenken. Herstarten of lange tijd uitschakelen heeft elektrisch gezien ook geen zin. Lange tijd uitschakelen heeft als voordeel dat de temperatuur afneemt. Zeer waarschijnlijk houdt de chipset er mee op boven een bepaalde temperatuur. Daarmee is het apparaat nog niet beschadigd. Vervangen van moederbord heeft dan geen zin en een nieuw apparaat zal waarschijnlijk precies hetzelfde doen.

Het probleem zit hem in de opstelling van het apparaat. Als dit in een kast is helpt het niet als de bovenkant aardig wat ruimte heeft. Het is ook niet voldoende dat de voorkant open is. En het is zelfs niet zeker dat een ventilator in het apparaat veel helpt. Het belangrijkste is een ventilatie in de kast zelf. Dat om de ophoping van warme lucht te voorkomen. Zelfs met ventilator in het apparaat kan de temperatuur in de kast vlak boven het apparaat blijven stijgen.

Zelf heb ik een et9000 zonder ventilator. Het apparaat is ontworpen zonder ventilator en er is inderdaad geen temperatuur probleem als er twee meter vrije ruimte is naar boven. Bij mij staat het apparaat in een kast met misschien 10 cm vrije ruimte aan de bovenkant. Met een klein geruisloos ventilatortje in de achterkant van de kast boven het apparaat. Werkt al lange tijd prima en stabiel.

"Het enige wat we leren van de geschiedenis is dat we niets leren van geschiedenis.", Georg Wilhelm Friedrich Hegel, 1831


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #60 cheapwatcher

  • Senior Member
  • 169 posts

+5
Neutral

Posted 2 August 2012 - 12:46

Ik heb mijn et 9000 (van Clarke Tech) in een open meubel staan van glas. Daarboven zo'n 20 cm niets en dan weer een glazen plaat. Dus er is heel veel ventilatie. Ik heb nooit last van warmteproblemen gehad. Heb de ontvanger nu bijna 1.5 jaar.

Edited by cheapwatcher, 2 August 2012 - 12:47.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users