Jump to content


Photo

ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #61 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 3 August 2012 - 21:39

hoezo maar 2 jaar garantie?

de fabrikant dient je conform het europees recht je garantie te leveren voor een tijdsduus van een normale levensduur
dat lijkt me echt geen 2 jaar voor een STB maar eerder 5 jaar...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #62 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2012 - 05:50

hoezo maar 2 jaar garantie?

de fabrikant dient je conform het europees recht je garantie te leveren voor een tijdsduus van een normale levensduur
dat lijkt me echt geen 2 jaar voor een STB maar eerder 5 jaar...

Het verschil is dat in de garantie periode, die inderdaad 2 jaar bedraagt, je volledig recht hebt op gratis herstel of vervanging (tenzij de leverancier kan bewijzen dat de klant schuld heeft aan het gebrek).
De periode daarna is geheel anders ingericht: een apparaat moet voldoen aan de 'normaal te verwachten levensduur'. Dat betekent dat b. v bij een (aangenomen) levensduur van 5 jaar een reparatie na 3 jaar voor 3/5 door de klant betaald moet worden. Tenzij de klant kan bewijzen dat het product een gebrek had, maar dat zal in de praktijk nauwelijks mogelijk zijn.

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #63 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 August 2012 - 09:31

Met alle respect...

Ik heb nog niet vaak van iemand vernomen dat die normaal te verwachten levensduur, iets heeft op geleverd....
Meestal helaas pinda en geen garantie...
Als iemand deze "garantie" wel ooit heeft gekregen, misschien handig om de brief te delen.
Want het lijkt me dat deze levensduur "garantie", meestal met meerdere brieven "gekregen" moet worden :unsure: :unsure:

Naar wat ik er van weet is het een Europees verdragje oid waar je naar zou moeten verwijzen....

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #64 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 4 August 2012 - 10:45

Nee, juist niet. Het is de Nederlandse wet die afwijkt (ten goede, althans dat is de bedoeling) van de Europese regelgeving.
Zie consuwijzer:

"Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet."

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #65 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 August 2012 - 10:53

Ik blijf me verbazen over mijn eigen domheid.... :( :( :(

Ik kan beter stoppen met, wat ik er van weet .....



Want das niet veel hahahahahahahahaha

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #66 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2012 - 12:02

Maar je hebt wel gelijk met die 'meerdere brieven'. Ik heb het inmiddels een paar maal bij de hand gehad, en er is een heel duidelijk verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen!

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #67 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 4 August 2012 - 13:10

ja, de dealers 'weten van niks' . De wet is natuurlijk ook half af. Dan moet je ook eisen dat de verwachte levensduur door de fabrikant bekend wordt gemaakt zodat de koper zich vóór de aankoop kan informeren en daar achteraf de verkoper mee om de oren kan slaan.

Ik denk dat Rusland dat wél in de wet heeft gezet, want een gebruiksaanwijzing met Russisch is wel voorzien van een verwachte levensduur. Soms met een apart inlegvel: "alleen voor Rusland: de verwachte levensduur van dit apparaat bedraagt..."

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #68 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 August 2012 - 20:04

Tsja...
Dus de vraag blijft.......

Wat is voor welk apparaat de verwachte levensduur.......

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #69 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 4 August 2012 - 21:01

Sja, de wet zegt: die wordt bepaald door de fabrikant en anders een deskundige. En WIJ zijn allemaal deskundig. :D

Edited by zeeteefje, 4 August 2012 - 21:02.


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #70 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 4 August 2012 - 21:12

Welke adviseer je dan wel?

Dreambox DM8000 :P
Werkt hier al meer dan 3 jaar probleemloos. made in Holland.(Prodrive).

Ik had half jaar geleden hier al aangekondigd dat er weldegelijk hardware kwaliteitsverschil zit in duurdere en goedkopere boxen. men wou er toen niks van horen, maar gezien alle postings hier is het mij duidelijk.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #71 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2012 - 21:13

Sja, de wet zegt: die wordt bepaald door de fabrikant en anders een deskundige. En WIJ zijn allemaal deskundig. :D

Volgens mij is er sprake van 'een normaal te verwachten levensduur'.
In voorkomende gevallen ben ik bij collega importeurs gaan informeren naar die te verwachten levensduur, me voordoende als geïnteresseerde koper. Dat geeft een aardig idee voor verdere onderhandeling........

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #72 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 4 August 2012 - 21:15


Welke adviseer je dan wel?

Dreambox DM8000 :P
Werkt hier al meer dan 3 jaar probleemloos. made in Holland.(Prodrive).

Ik had half jaar geleden hier al aangekondigd dat er weldegelijk hardware kwaliteitsverschil zit in duurdere en goedkopere boxen. men wou er toen niks van horen, maar gezien alle postings hier is het mij duidelijk.

En daarbij vergeet je even alle negatieve ervaringen met de hardwarekwaliteit van DM.....??
Je kunt van de ervaringen van een paar forumgenoten natuurlijk weinig statistische waarde verwachten. Ik denk dat je hooguit kunt concluderen dat de kwaliteit van DM, VU en ET niet voor elkaar onderdoet.

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #73 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 5 August 2012 - 10:11


Welke adviseer je dan wel?

Dreambox DM8000 :P
Werkt hier al meer dan 3 jaar probleemloos. made in Holland.(Prodrive).

Ik had half jaar geleden hier al aangekondigd dat er weldegelijk hardware kwaliteitsverschil zit in duurdere en goedkopere boxen. men wou er toen niks van horen, maar gezien alle postings hier is het mij duidelijk.


@ jeroensky

Volgens mij zijn er ook andere problemen met een dmm [ alleen de prijs is al het bewijs, 2 boxen voor prijs van 1 ]
Wat is volgens jouw de verwachte levensduur van een ET en natuurlijk dan van een dmm. [ en kun je dat hard maken ..... ]

Ps, Geen PLI er meer?

Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #74 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 5 August 2012 - 13:18



Welke adviseer je dan wel?

Dreambox DM8000 :P
Werkt hier al meer dan 3 jaar probleemloos. made in Holland.(Prodrive).

Ik had half jaar geleden hier al aangekondigd dat er weldegelijk hardware kwaliteitsverschil zit in duurdere en goedkopere boxen. men wou er toen niks van horen, maar gezien alle postings hier is het mij duidelijk.

En daarbij vergeet je even alle negatieve ervaringen met de hardwarekwaliteit van DM.....??
Je kunt van de ervaringen van een paar forumgenoten natuurlijk weinig statistische waarde verwachten. Ik denk dat je hooguit kunt concluderen dat de kwaliteit van DM, VU en ET niet voor elkaar onderdoet.

Volgens mij is er minder gedonder met 1e generatie dm8000 (niet gebouwd in Azie(no offence), dan met elke anderewillekeurige dm.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #75 Jeroensky

  • Senior Member
  • 2,177 posts

+12
Neutral

Posted 5 August 2012 - 13:23



Welke adviseer je dan wel?

Dreambox DM8000 :P
Werkt hier al meer dan 3 jaar probleemloos. made in Holland.(Prodrive).

Ik had half jaar geleden hier al aangekondigd dat er weldegelijk hardware kwaliteitsverschil zit in duurdere en goedkopere boxen. men wou er toen niks van horen, maar gezien alle postings hier is het mij duidelijk.


@ jeroensky

Volgens mij zijn er ook andere problemen met een dmm [ alleen de prijs is al het bewijs, 2 boxen voor prijs van 1 ]
Wat is volgens jouw de verwachte levensduur van een ET en natuurlijk dan van een dmm. [ en kun je dat hard maken ..... ]

Ps, Geen PLI er meer?

IK geef aan de dm8000. Of je nou 2 boxen in zeg 3 jaar koopt, of 1 in 3 jaar die dubbel zo duur is....
Ik probeer alleen aan te geven dat men in het begin zo opperde dat de dm8000 gelijke hardware kwaliteit was als andere niet DMM boxen, en dus als achterlijk duur werdt bestempeld.

Over (offtopic) geen OpenPli. Deed me pijn om van Openpli af testappen, maar verhaal is dat oe2.0 licentie geneuzel. Ik geef de voorkeur aan zoveel mogelijk hardware support.
Daar bedoel ik mee, Blu Ray play & BDMV brand support(onbeveiligd), en blindscan. Enige wat ruk is aan oe2.0 van DMM is de EPG. Die gaat alleen tot volgende programma bij zenders zonder hbbtv.(xmltv import is nog niet ondersteund). XMLTV doe ik nu via firefox browser plugin, en zodoende programmeren via webif timer. :D
Ben nu al aantal maanden aan het plakken bij GP2.1 & oe2.0 combinatie. (natuurlijk is oe2.0 rete beta). Soms checkl ik hier of er wat toegevoegd is aan openpli3.0 betreft bv bovenstaande.

Edited by Jeroensky, 5 August 2012 - 13:28.

Dreambox Dm8000 with all hardware addons donated to OpenPli. No interests anymore in policy of CanalDigitaal / M7 group and now-a-days channel encryption (like CI+ / HD+).

Good luck Enigma2 / OpenPli, it was fun with Sky Movies and so on, collected a nice collection of movies. Now back to basic boring lineair TV with KPN iTV (VDSL2 pair bonding 219 / 63 Mbps).

The VDSL pair bonding is excellent for... torrents to NAS in higher quality then HDTV (Like Dolby-TrueHD or DTS-Master-Audio soundquality ) :D


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #76 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 5 August 2012 - 14:23

Ik wil niet veel zeggen, maar de kwaliteit van Koreaans en Chinees werk is tegenwoordig gewoon goed tot zeer goed. Ik moet nog zien welk Europees bedrijf daar nog tegen op kan.

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #77 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 5 August 2012 - 14:36

Mee eens. DMM is pas met de laatste modellen betere kwaliteit gaan leveren. Bij de vroege modellen zaten meer problemen dan nu met de eerste Vu en ET's. ET kreeg direct kritiek op de temperatuur, maar dan vooral in combinatie met de gebruikte 85 graden elco's. Die elco's zijn in latere producties meteen vervangen voor 105 graden, men heeft zich de kritiek kennelijk aangetrokken. De eerste ET's worden deze kerst pas 2 jaar, dus het blijft afwachten of er ook werkelijk problemen van komen.

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #78 jozy

  • Senior Member
  • 72 posts

+1
Neutral

Posted 8 May 2013 - 21:55

Beste leden

Ik ervaar nu een soortgelijk probleem. Mijn et9000 begon opeens met zn frontled te knipperen en ging niet aan.

Ik heb de stroom er volledig afgehaald en daarna weee gestart. Hierna deed hij het maar begon daarna weer uit te vallen. Bij hetzelfde doet hij het weer eetc

Garantie is al verlopen helaas. Is hier een makkelijke how to om te repareren?

Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #79 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,405 posts

+394
Excellent

Posted 8 May 2013 - 22:09

Altijd eerst maar eens een image flashen zonder restore van oude zooi.
Dan de basis herinstalleren en dan maar eens afwachten.
Blijft het probleem erin zitten, dan zal inderdaad een hardware issue zijn.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: ET9000 voor 2e keer in 1 jaar overleden #80 jbnl

  • Senior Member
  • 282 posts

+8
Neutral

Posted 8 May 2013 - 22:12

Kijk anders hier eens, dit lijkt een beetje op het zelfde probleem:

 

http://www.et-view-s...




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users