Jump to content


Photo

OpenPLi 3.0: from alpha to beta status....


  • Please log in to reply
250 replies to this topic

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #121 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,477 posts

+43
Good

Posted 20 October 2012 - 22:20

Even een swap op je cf/usb zetten en dan draait het ook met 3.0 als een trein. En je kan weer updaten... :)

Edited by catastrofus, 20 October 2012 - 22:20.

2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 9.0r/nb) + een et10k/osmini ((nb) geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #122 pinolief

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 22 October 2012 - 19:55

Ik heb een Dreambox 8000 en de volgende ervaring met PLI 3.0 die ik wil melden:
Als ik een image van DM zelf gebruik en overschijf deze met een PLI image dan blijft het startplaatje van DM actief. (wereldbol met kleuren).
Tijdens gebruik een andere skin gebruiken of zenderlijst inladen en de GUI herstarten dan blijft PLI hangen met de tandwieltjes, uit en aanzetten de enigste optie.
Het gaat beter als ik de skin of zenderlijst vervang om een echte reboot te doen.Bij de oudere PLI nooit last van dit allemaal gehad.

De twee bekende tools die te downloaden zijn om wachtwoord aan te passen werken niet, ww blijft ongebruikt en ik kan geen ww toepassen.
De tools werkten wel met de PLI 2.1 versie.
Als je een andere image gebruikt kan je de opnames niet zien in de player die je krijgt als je op de video knop vd AB drukt, in de mediaplayer zelf zie je ze wel, gebruikt PLI een afwijkend formaat oid?
Ik gebruik de optie om opnames te verplaatsen in mappen die ik heb aangemaakt, met de groene knop activeer je het verplaatsen. Je krijgt ook de keuze voor verplaatsen door de kleurentoetsen en de nummer toetsen maar als je meer mappen hebt dan deze toetsen moet je toch nog scrollen door de namen heen. Waarom kun je niet zelf aangeven welke map onder welke sneltoets kan? Dat scheelt een hoop tijd.

Waarom ,waarom is de knipperende klok optie tijdens opnemen er al lang bij PLI uitgehaald? Ik vind het erg makkelijk om de klok te zien knipperen, vooral met slechtere ogen erg makkelijk op afstand te zien.
Mischien weet ik het niet maar kan het display vd DM worden veranderd naar eigen smaak? bv een picon? Het schijnt te kunnen.
Kunnen de timers niet apart worden gebackupped?
Als ik schoon wil starten moet ik er altijd screenshots van maken zodat er ik geen een vergeet. 20 timers in gebruik is bij mij heel normaal en omdat dat kan!! (gemiste kans UPC en KPN!!!!!!!,Daarom een Dreambox!)
De HBBtv functie in de originele DM firmware lijkt erg goed te worden, wanneer is PLI zover?
Ik heb KPNtv voor de zekerheid ernaast en vanwege Politiek24, kan PLI niet iets maken dat je dergelijke zenders die ook via internet uitgezonden worden kan zien? Ik zou dan het stomme KPN kastje niet meer nodig hebben en ....het abbo ervan ook niet:)

De PLI images zijn al een hele tijd mijn favoriet en werken zeer stabiel, crashes komen maar zelden voor.
Ik ben dik tevreden met PLI en de DM8000, de echte hobbyisten weten waarom ;)

Edited by pinolief, 22 October 2012 - 19:56.


Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #123 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,499 posts

+118
Excellent

Posted 22 October 2012 - 20:36

we kunnen veel, alleen nog geen gedachten lezen
welke 2 bekende tools bedoel je?

bij OpenPLi kan je alle bestanden afspelen onder de Videoknop, de Mediaspeler heb je dus niet eens nodig

welke skin gebruik je?

HbbTV op een dreambox met OpenPLi gaat nooit werken, hun code is niet beschikbaar en als die al beschikbaar was mogen we hem niet gebruiken door de licenties die eraan hangen.

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #124 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 22 October 2012 - 20:38

De HBBtv functie in de originele DM firmware lijkt erg goed te worden, wanneer is PLI zover?


dmm heeft de keuze gemaakt dit closed source te houden, daarom zal het nooit in OpenPLi kunnen komen.

Ik heb KPNtv voor de zekerheid ernaast en vanwege Politiek24, kan PLI niet iets maken dat je dergelijke zenders die ook via internet uitgezonden worden kan zien? Ik zou dan het stomme KPN kastje niet meer nodig hebben en ....het abbo ervan ook niet:)


volgens mij ondersteunt de dm8000 geen wmv/wma codecs, dus zal dit op jouw box vermoedelijk niet gaan.

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #125 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 23 October 2012 - 08:51


De HBBtv functie in de originele DM firmware lijkt erg goed te worden, wanneer is PLI zover?


dmm heeft de keuze gemaakt dit closed source te houden, daarom zal het nooit in OpenPLi kunnen komen.

Ik heb KPNtv voor de zekerheid ernaast en vanwege Politiek24, kan PLI niet iets maken dat je dergelijke zenders die ook via internet uitgezonden worden kan zien? Ik zou dan het stomme KPN kastje niet meer nodig hebben en ....het abbo ervan ook niet:)


volgens mij ondersteunt de dm8000 geen wmv/wma codecs, dus zal dit op jouw box vermoedelijk niet gaan.

Helemaal waar.

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #126 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 23 October 2012 - 12:26

Ik gebruik de optie om opnames te verplaatsen in mappen die ik heb aangemaakt, met de groene knop activeer je het verplaatsen. Je krijgt ook de keuze voor verplaatsen door de kleurentoetsen en de nummer toetsen maar als je meer mappen hebt dan deze toetsen moet je toch nog scrollen door de namen heen. Waarom kun je niet zelf aangeven welke map onder welke sneltoets kan? Dat scheelt een hoop tijd


Waarom? Omdat er nog nooit iemand om gevraagd heeft. Wil je de eerste zijn? Doe een voorstel hoe je dat wil zien werken!
Real musicians never die - they just decompose

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #127 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 23 October 2012 - 12:58

gisterenavond terug een probleem gehad, op het moment dat er een nieuwe opname moest gestart worden : box zat kompleet vast en moest met de aan/uit schakelaar achteraan gereset worden. Ik denk niet dat het een geheugenprobleem was, want ik doe regelmatig een "free" en ik zie dat het geheugenplaatje vrij stabiel blijft - slechts 10% van de beschikbare cache wordt gebruikt. Ik moet wel zeggen dat ik al een paar dagen een "stroperig" gevoel had : box reageert niet onmiddelijk op de afstandsbediening, scrollen in zap-lijst gaat trager, kortom toch een aanwijzing dat er iets op til was. is er één of ander commando dat ik kan gebruiken als ik dit "stroperige" gevoel nog eens opmerk ?
DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #128 DDX

  • Senior Member
  • 197 posts

+1
Neutral

Posted 23 October 2012 - 22:23

Ik zou gewoon een sd/cf kaartje zoeken en swap instellen.

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #129 pinolief

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 23 October 2012 - 22:28


Ik gebruik de optie om opnames te verplaatsen in mappen die ik heb aangemaakt, met de groene knop activeer je het verplaatsen. Je krijgt ook de keuze voor verplaatsen door de kleurentoetsen en de nummer toetsen maar als je meer mappen hebt dan deze toetsen moet je toch nog scrollen door de namen heen. Waarom kun je niet zelf aangeven welke map onder welke sneltoets kan? Dat scheelt een hoop tijd


Waarom? Omdat er nog nooit iemand om gevraagd heeft. Wil je de eerste zijn? Doe een voorstel hoe je dat wil zien werken!

Geen idee wat je met je antwoord bedoelt, sorry

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #130 pinolief

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 23 October 2012 - 22:35

we kunnen veel, alleen nog geen gedachten lezen
welke 2 bekende tools bedoel je?
Change root password en passsword changer meen ik uit mijn hoofd.

bij OpenPLi kan je alle bestanden afspelen onder de Videoknop, de Mediaspeler heb je dus niet eens nodig
Dat klopt inderdaad maar als je een andere image gebruikt (Dream, Oozoon, LT team enz) zie je de opgenomen files niet en de mappen die je eventueel aangemaakt hebt ook niet. Je hebt dus PLI nodig. Met de aparte videoplayer gaat het wel maar dan zie je alles en de logische structuur niet. Daarom mijn vraag: Gebruikt PLI een afwijkend systeem of formaat?

welke skin gebruik je?
PLI-HD of Magic, ook andere skins geprobeerd maar hetzelfde

HbbTV op een dreambox met OpenPLi gaat nooit werken, hun code is niet beschikbaar en als die al beschikbaar was mogen we hem niet gebruiken door de licenties die eraan hangen.

Okay, altijd gedacht dat Dream open source was maar dat is dus verleden tijd helaas.

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #131 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,931 posts

+695
Excellent

Posted 24 October 2012 - 07:35

Het is al een jaar zo dat DMM closed source is....

Edited by littlesat, 24 October 2012 - 07:35.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #132 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,052 posts

+298
Excellent

Posted 24 October 2012 - 13:16



Ik gebruik de optie om opnames te verplaatsen in mappen die ik heb aangemaakt, met de groene knop activeer je het verplaatsen. Je krijgt ook de keuze voor verplaatsen door de kleurentoetsen en de nummer toetsen maar als je meer mappen hebt dan deze toetsen moet je toch nog scrollen door de namen heen. Waarom kun je niet zelf aangeven welke map onder welke sneltoets kan? Dat scheelt een hoop tijd


Waarom? Omdat er nog nooit iemand om gevraagd heeft. Wil je de eerste zijn? Doe een voorstel hoe je dat wil zien werken!

Geen idee wat je met je antwoord bedoelt, sorry


Je vroeg "waarom" die functie er niet was. Mijn antwoord was "omdat er niemand om vroeg".

Daarop nam ik aan dat je wil weten wat er moet gebeuren om die functionaliteit te krijgen, en het antwoord op die impliciete vraag is dat je een voorstel zou kunnen doen hoe je dat zou willen zien werken. Moet hij alleen maar het laatstgebruikte item bovenaan zetten bijvoorbeeld? Wil je het op de box configureren? En welke knoppen zou je dan moeten indrukken om ervoor te zorgen dat de "CSI" directory altijd onder de "3" zit? Ik noem maar wat. Ik kan je gedachten niet lezen, dus ik wil weten wat je voor ogen hebt.
Real musicians never die - they just decompose

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #133 jansh02

  • Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 25 October 2012 - 20:09

De traagheid is mogelijk te verklaren dat hdmi cec ingeschakeld is, en deze niet goed communiceert met de tv, ik had het zelfde probleem en nadat ik het heb uitgeschakeld was het probleem ook verdwenen

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #134 Brains

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2012 - 08:55

Ik draai nu al een tijdje PLI 3.0. In het begin wilden mijn twee tuners niet goed werken. Ik moest toen iets updaten fgpa o.i.d. Als ik nu ga updaten, gewoon via de ontvanger zelf, moet ik dan dat iedere keer doen dat FGPA Als ik het verkeerd heb beschreven sorry.
TV panasonic VT10 50 inch, VU Ultimo twee tuners, dreambox 7020, Wavefrontier 90, 4lnb's QUAD .

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #135 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,450 posts

+397
Excellent

Posted 28 October 2012 - 09:08

Welkom op het PLi support forum.
Nee hoor, dat is niet bij iedere upgrade van PLi nodig. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #136 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 28 October 2012 - 10:00

Ik draai nu al een tijdje PLI 3.0. In het begin wilden mijn twee tuners niet goed werken. Ik moest toen iets updaten fgpa o.i.d. Als ik nu ga updaten, gewoon via de ontvanger zelf, moet ik dan dat iedere keer doen dat FGPA Als ik het verkeerd heb beschreven sorry.


Ook welkom hier,en wees niet bang om vragen te stellen al zijn ze simpel we helpen je graag.

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #137 Brains

  • Member
  • 9 posts

0
Neutral

Posted 28 October 2012 - 10:10

Ik dank jullie hartelijk voor de antwoorden. Ik zal mij bij vragen echt niet schamen. Want vragen stellen is gewoon een must. En vooral als je nog maar een driekwart jaar bezig bent met deze software. Maar het boeit mij wel, het is een verrijking, en het is kostenbesparend. Alleen al, dat je geen ci moduul meer nodig hebt en een goede ci moduul om en nabij de 100 euro kost.

Ja natuurlijk moest ook mijn echtgenote er aan wennen. Maar die is ook al gewoon er mee bezig, alsof ze nooit iets anders heeft gedaan. Ik ben er verrukt over. Dus een vast nieuwe gebruiker. :wub:

Dank voor de welkoms woorden. Mijn naam geeft aan alsof ik veel zou weten. Nou neen. Maar als ik iets weet dan help ik. En om overal een andere naam te gebruiken?? :ph34r:
TV panasonic VT10 50 inch, VU Ultimo twee tuners, dreambox 7020, Wavefrontier 90, 4lnb's QUAD .

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #138 natte

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 30 October 2012 - 22:42

Beste vrienden,

sinds ik 3.0 heb kan ik niet meer naar de astra 28,23 en hotbird kijken. ook alle canaalhdkanalen kan ik niet meer zien.
ik heb een et5000. kan iemand mij helpen aub.hij zegt steeds bij deze kanalen "afstemmen mislukt"
Dank hoor.
Een belgische leek:-(

Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #139 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,499 posts

+118
Excellent

Posted 30 October 2012 - 22:44

kijk eens onder je satelliet instellingen en zet de satellieten setup goed
deze staat nu waarschijnlijk op "automatisch"

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: OpenPLi 3.0: from alpha to beta status.... #140 natte

  • Member
  • 20 posts

0
Neutral

Posted 30 October 2012 - 22:58

ja hoor alles terug op sats gezet.maar hij vindt ze niet meer. alleen op astra23 slov-3 ook hd kanalen alleen van astra 19 en alle posten daar geen probleem. dank opvolging


10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users