Jump to content


Photo

Ter informatie:VU Duo2 release date


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #41 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 27 June 2013 - 13:04

Ik vind onderstaande toch wel een handige feature, geen slingbox of mac met idreamx meer nodig.

 

Vanaf nu hoef je geen seconde van je favoriete programma meer te missen want de VU+ Duo 2 levert nu ook de mogelijkheid om de beelden door te streamen naar je eigen person device (iPad, iPhone, ...). De VU+ Duo2 doet dit door de beelden te converteren naar een voor je device leesbaar formaat.De directe digital-to-digital conversie maakt de VU+ Duo2 nog specialer dan hij al was. 

 

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt als je vrouw voor de buis zit te kijken, jij in de je werkkamer ook even een serie wilt bekijken op je xPad, en je drie kids zich  hebben opgesloten op hun kamer en allemaal een leuk kanaaltje naar zich toe laten streamen... 


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #42 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 27 June 2013 - 13:20

Ik vind onderstaande toch wel een handige feature, geen slingbox of mac met idreamx meer nodig.

 

Vanaf nu hoef je geen seconde van je favoriete programma meer te missen want de VU+ Duo 2 levert nu ook de mogelijkheid om de beelden door te streamen naar je eigen person device (iPad, iPhone, ...). De VU+ Duo2 doet dit door de beelden te converteren naar een voor je device leesbaar formaat.De directe digital-to-digital conversie maakt de VU+ Duo2 nog specialer dan hij al was. 

 

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt als je vrouw voor de buis zit te kijken, jij in de je werkkamer ook even een serie wilt bekijken op je xPad, en je drie kids zich  hebben opgesloten op hun kamer en allemaal een leuk kanaaltje naar zich toe laten streamen... 

Het is voor mij genoeg om alleen naar de iPad de HD kanalen te converteren, nu nog VLC of idreamx voor nodig op de mac


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #43 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 June 2013 - 15:34

Ik vind onderstaande toch wel een handige feature, geen slingbox of mac met idreamx meer nodig.

 

Vanaf nu hoef je geen seconde van je favoriete programma meer te missen want de VU+ Duo 2 levert nu ook de mogelijkheid om de beelden door te streamen naar je eigen person device (iPad, iPhone, ...). De VU+ Duo2 doet dit door de beelden te converteren naar een voor je device leesbaar formaat.De directe digital-to-digital conversie maakt de VU+ Duo2 nog specialer dan hij al was. 

 

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt als je vrouw voor de buis zit te kijken, jij in de je werkkamer ook even een serie wilt bekijken op je xPad, en je drie kids zich  hebben opgesloten op hun kamer en allemaal een leuk kanaaltje naar zich toe laten streamen... 

Als je dat goed voorbereid (= opnemen wat iemand in het gezin interessant zou kunnen vinden) kan dat nooit een probleem zijn.

En daarnaast: een box met vier tuners (even aangenomen dat die ook alle vier een eigen LNB hebben) kan natuurlijk best wat gezinsgrootte aan......



Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #44 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2013 - 15:50

Ik denk dat mirakels bedoelt dat je waarschijnlijk maar 1 stream kunt transcoden.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #45 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 June 2013 - 15:53

Ik denk dat mirakels bedoelt dat je waarschijnlijk maar 1 stream kunt transcoden.

Ahh, dat zou idd kunnen. Geen idee hoeveel transcoded streams die box aan kan.



Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #46 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2013 - 15:56

Ik wed op "1". Meer zou ook onzinnig zijn voor de meeste gebruikers.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #47 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 28 June 2013 - 16:09

Ik wed op "1". Meer zou ook onzinnig zijn voor de meeste gebruikers.

Behalve voor dat gezin van Mirakels dan ;)



Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #48 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2013 - 16:11

Het schijnt om het gezin van Amigo te gaan, ik neem aan dat we dat dan wel van hem horen ;)


Edited by Erik Slagter, 28 June 2013 - 16:11.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #49 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 28 June 2013 - 16:18

Het schijnt om het gezin van Amigo te gaan, ik neem aan dat we dat dan wel van hem horen ;)

Wat wil je horen?


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #50 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 28 June 2013 - 18:09

Of één kanaal tegelijk transcoden voldoende is ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #51 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 28 June 2013 - 18:28

Yep, enne stond er al ;)


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #52 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 29 June 2013 - 09:52

Wat ik nog wel moet zien, of de VU duo2 ook ondertitels mee transcodeerd.

 

Lukt nu niet met zenders waar je de ondertiteling kan kiezen.

 

Transcoding

 

 

That's currently not supported. VLC has sadly some mature stability issues when subtitles are enabled for transcoding. I think the problem is that Enigma 2 devices are transmitting the whole teletext through the subtitles track. Maybe the next version of VLC can handle this better.


Edited by amigo, 29 June 2013 - 09:54.

VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #53 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 June 2013 - 09:57

Huh, je haalt hier iets aan van VLC? VLC kan inderdaad ook transcoden, maar dat ga je juist niet gebruiken als de hardware van de ontvanger dat voor je doet... En ja, inderdaad, transcoding met VLC heeft altijd wel een paar eh... interessante bugs.

 

In principe moeten ondertitels het gewoon doen, alleen de video pid wordt vervangen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #54 amigo

  • Senior Member
  • 1,315 posts

+13
Neutral

Posted 29 June 2013 - 10:22

Ja omdat als ik HD zenders op de xPad wil bekijken nog steeds "randapparatuur" nodig ben. Nu op dit moment VLC dus.

 

Ben benieuwd of de VU dit straks wel doet.


VU+ Ultimo 4K - 78 Triax met triple Quad 


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #55 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 June 2013 - 10:38

Ja en nee vooralsnog, de VU+Solo2 en VU+Duo2 kunnen beide in hardware transcoderen, alleen heb je er wat software-support voor nodig en die moeten we nog maken ;)

 

De kwaliteit van het resultaat op de solo2 is overigens niet om naar huis te schrijven, hopelijk is op het de duo2 beter.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Ter informatie:VU Duo2 release date #56 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 June 2013 - 10:40

Oh ja, ze doen dus alleen codec transcodering he, de output is altijd h264 en de container is altijd transport stream. Je kunt het niet gebruiken om te transcoderen naar mpeg2 of naar rtsp, segmented transport stream (apple) e.d.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users