Jump to content


Photo

PLi HD skin

Dutch

  • Please log in to reply
103 replies to this topic

Re: PLi HD skin #41 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 13 November 2012 - 21:55

Ik snap er niets van. Jij wilt een Magic-(E)HD skin, maar hebt een PLi-HD skin en die is nu vervangen (na een update) door wat?

De pli HD skin is bij mij pleite in ieder geval. Is ineens vervangen na een update voor die nieuwe.
Ik begreep dat ze die oude niet meer mochten aanbieden. Maar begrijp dat hij er dus nog wel is?


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: PLi HD skin #42 Stephan296

  • Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 13 November 2012 - 23:28

Laat maar.
Ik zoek het zelf wel uit.
Tegenwoordig wordt je hier afgezaagd bij je enkels als je kritiek geeft.

 Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans
 


Re: PLi HD skin #43 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 14 November 2012 - 08:14

Gewoon nu opnieuw updaten en het is opgelost. Vanochtend was de standaard skin er even door een type helemaal uit het image. (Het image was ook zo'n ruwweg 4 MB kleiner).... Er hebben vandaag ook Skuls aangestaan hierdoor... En de OpenPLi-HD skin is nu dus gewoon terug en standaard... (omdat die standaard geen overscan problemen geeft)...

Edited by littlesat, 14 November 2012 - 08:15.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: PLi HD skin #44 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,013 posts

+639
Excellent

Posted 14 November 2012 - 09:15

Skins zijn een uiting van persoonlijke smaak. En over smak wordt niet gediscussieerd.
Ik vind de standaard Pli-HD skin uitstekend voldoen.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: PLi HD skin #45 Dream1975

  • Senior Member
  • 1,634 posts

+14
Neutral

Posted 14 November 2012 - 12:29

Ik vind de nieuwe full HD perfect. Keep up the good work ;-)

Mutant HD2400, OpenPLi nightly, 2x DVB-C & 2x DVB-S

Mutant HD51, OpenPLi nightly, 1x DVB-C & 1x DVB-S

Wavefrontier T55 (Astra 1,2,3 en HB)

Smartcards Ziggo (Irdeto) and CDS (Seca) on Oscam

 


Re: PLi HD skin #46 spacer

  • Senior Member
  • 54 posts

+1
Neutral

Posted 14 November 2012 - 17:14

Zou het mogelijk zijn om de achtergronfd bij pli hd night zwart te laten zijn inplaats nvan een soort antraciet?

Re: PLi HD skin #47 bollegekke

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 November 2012 - 17:24

Die nieuwe fullhd skin voor openpli vind ik ook te gek. Alleen ben ik nog op zoek naar transparente picons(13.0+19.2+23.5+28.2) die passen bij deze skin. Die van OCRAM zijn niet echt van een hoge kwaliteit. Iemanddie weet waar ik goede transparente picons kan vinden?

Re: PLi HD skin #48 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 14 November 2012 - 17:32

Zoals bij veel zaken speelt smaak een grote rol. Zoveel hoofden zoveel zinnen.
In eerste instantie was ik persoonlijk 'minder gecharmeerd' van de kleur van de achtergrond. Op dit moment vind ik het na enige gewenning toch een prima skin met een lekker rustig beeld.
Mooi zo laten zou ik willen zeggen en vooral doorgaan!!! :)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: PLi HD skin #49 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 November 2012 - 17:43

Zou het mogelijk zijn om de achtergronfd bij pli hd night zwart te laten zijn inplaats nvan een soort antraciet?


Voor de echt doorgewinterde zwartgallige kijker.... :D

Zet deze in etc/enigma2

http://openpli.org/f...502#entry313502

Attached Files


Edited by delagroov, 14 November 2012 - 17:44.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: PLi HD skin #50 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 14 November 2012 - 17:48

Zoals bij veel zaken speelt smaak een grote rol. Zoveel hoofden zoveel zinnen.
In eerste instantie was ik persoonlijk 'minder gecharmeerd' van de kleur van de achtergrond. Op dit moment vind ik het na enige gewenning toch een prima skin met een lekker rustig beeld.
Mooi zo laten zou ik willen zeggen en vooral doorgaan!!! :)


Dat is precies mijn insteek .
S' avonds is het rustig aan de ogen en toch scherp.
Dat het op verschillende TV anders uitwerkt is een variable factor/afhankelijk van de instellingen of mogelijkheden van je TV

Mijin samsung is erg goed in zwart tinten, dus is het hier goed. En neutraal gecalibreert zonder te extreme waarden of beeldverslechteraars

Bij een ander is het misschien te grijs...

Edited by delagroov, 14 November 2012 - 17:52.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: PLi HD skin #51 hulkman

  • Senior Member
  • 757 posts

+10
Neutral

Posted 15 November 2012 - 22:15

Even voor de goede orde, zonder iemand iets te ontzeggen,

De Pli-hd skin en hun afgeleiden vinden hun oorsprog toch bij de Merlin images van Dr.Best, toen nog in SD bij Gemini (IHAD) verder ontwikkeld door VALI. Parallel daaraan is de skin bij Pli geïntroduceert door Milo en later doorontwikkeld voor HD schermen door ???

Van de oorspronkelijke data is weinig over door de opvolgende generatis images. Als je de tekst van de skin bekijkt valt het op dat er stukken in staan met de strekking: Niet bekend waarom dit stukje code er in zit, maar het moet blijven, anders werkt het niet. <geinig>

Volgens mij is dit de skin met een rijke geschiedenis, waar hele gevechten om gestreden zijn en soms goed bedoelende skin ontwikkelaars de kop heeft gekost.

D'r moest maar eens een boek over geschreven worden.

Is hier ook een WIKI van?

Re: PLi HD skin #52 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 15 November 2012 - 22:18

Van de oorspronkelijke data is weinig over door de opvolgende generatis images. Als je de tekst van de skin bekijkt valt het op dat er stukken in staan met de strekking: Niet bekend waarom dit stukje code er in zit, maar het moet blijven, anders werkt het niet. <geinig>


Of nog grappiger: deze regel met mijn naam er in MOET in deze skin blijven staan ;)

Re: PLi HD skin #53 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 15 November 2012 - 23:36

Die nieuwe fullhd skin voor openpli vind ik ook te gek. Alleen ben ik nog op zoek naar transparente picons(13.0+19.2+23.5+28.2) die passen bij deze skin. Die van OCRAM zijn niet echt van een hoge kwaliteit. Iemanddie weet waar ik goede transparente picons kan vinden?

Kun je even toelichten wat er aan de kwaliteit specifiek mis is? Momenteel zijn namelijk al een deel van de logo's aangepast om zelfs op 256x256 binnen xbmc haarscherp te zijn. De hd picons van 100x60 voldoen hier naar mijn mening al een tijdje aan. Dus verklaar u nader... Hou ook rekening met het feit dat ik het ook maar moet doen met de logo's die ik vind. Mocht het echt zo ruk zijn, je kunt altijd een bijdrage leveren op github.

Re: PLi HD skin #54 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 16 November 2012 - 07:40

Misschien met doorzichtige picons op een VU+DUO of zo?.....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: PLi HD skin #55 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 16 November 2012 - 14:24

Is het eenvoudig om OpenPli HD skin zelf te bewerken? En dat je ook gelijk kunt zien wat je gedaan hebt? Tot nu toe is me het nog niet naar tevredenheid gelukt. Ik bedoel dus dingen veranderen die ik leuk vind. In het begin had je daar e2skinner2 voor maar dat werkt niet meer.

Edited by Loui (K), 16 November 2012 - 14:26.


Re: PLi HD skin #56 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 16 November 2012 - 15:05

Is het eenvoudig om OpenPli HD skin zelf te bewerken? En dat je ook gelijk kunt zien wat je gedaan hebt?


Nee, helaas. Telkens een restart noodzakelijk. Het is bijna net zo onhandig als core-kernel development.
Het zou al heel wat zijn als er een nieuwe skin kan worden geladen zonder dat enigma opnieuw moet worden herstart. Geen idee hoe complex zoiets is. Het probleem is natuurlijk dat de tijd die je daar in steekt in het normale gebruik niet terugverdient, omdat je normaliter zelden skin wijzigt; sterker nog, door de wellicht complexere opzet, kost het meer geheugen terwijl het gros van de gebruikers daar niks aan heeft.

Re: PLi HD skin #57 bollegekke

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 16 November 2012 - 16:35

Die nieuwe fullhd skin voor openpli vind ik ook te gek. Alleen ben ik nog op zoek naar transparente picons(13.0+19.2+23.5+28.2) die passen bij deze skin. Die van OCRAM zijn niet echt van een hoge kwaliteit. Iemanddie weet waar ik goede transparente picons kan vinden?

Kun je even toelichten wat er aan de kwaliteit specifiek mis is? Momenteel zijn namelijk al een deel van de logo's aangepast om zelfs op 256x256 binnen xbmc haarscherp te zijn. De hd picons van 100x60 voldoen hier naar mijn mening al een tijdje aan. Dus verklaar u nader... Hou ook rekening met het feit dat ik het ook maar moet doen met de logo's die ik vind. Mocht het echt zo ruk zijn, je kunt altijd een bijdrage leveren op github.


Mijn excuses OCRAM, het was niet mijn bedoeling om jouw werk te bekritiseren. Jij hebt in ieder geval een aanbod gecreeerd, en dat waardeer ik. Met "niet echt van een hoge kwaliteit" heb ik wellicht het probleem niet correct beschreven. Hoewel de transparente picons prima werken op een skin als DMConcinnity, vind ik ze niet echt passen bij de Pli skin waarover deze topic gaat. Sommige logo's vervagen in de infobar, bijvoorbeeld o.a. 13th Street. Sommigen zie je totaal niet omdat de skin donker is, en sommigen zien er dan weer korrelig uit. Dit vind ik niet het defect van de picons zelf, maar het combineert niet lekker met de Pli Skin. Last but not least zijn bepaalde zenders die ik vaak bekijk ook niet inbegrepen (Sky Calcio-kanalen en AlJazeera Sport HD).

Maar zoals ik al zei, het ligt niet aan de picons zelf, want op een andere skin zoals DMConcinnity vind ik ze wel goed.

Re: PLi HD skin #58 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 16 November 2012 - 16:36

Of nog grappiger: deze regel met mijn naam er in MOET in deze skin blijven staan

Het lijkt net een kettingbrief.... zelfs ik doe daar aan mee.... ;)

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: PLi HD skin #59 delagroov

  • Senior Member
  • 1,579 posts

+21
Neutral

Posted 16 November 2012 - 16:50

Het is toch wel handig als je weet wie er allemaal aan een skin sleutelt

Jou heb ik alsnog in the header toegevoegd...omdat je al die templates hebt toegevoegd.

Edited by delagroov, 16 November 2012 - 16:50.

Vu+ Solo2 / Atemio Nemesis / Et9000 / TM Twin / Spark2

Astra 1/2/3 en HB / Harmony Touch, & 600
https://github.com/d...in-PLi-Full-HD-Night


Re: PLi HD skin #60 BuGless

  • Senior Member
  • 539 posts

+16
Neutral

Posted 16 November 2012 - 17:21

Het is toch wel handig als je weet wie er allemaal aan een skin sleutelt


"git blame" is your friend.



Also tagged with one or more of these keywords: Dutch

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users