OK hier full installatie rapport. Tuner probleem jammer genoeg aanwezig. Alle programma's met tuner dvb-s werken niet. Ze scannen wel. Maar nadien grijs. Het heeft niets te maken met hd of mpeg4. Transponders werkende met dvb-s mode gaan gewoonweg niet. Hoewel ze de aanwezige kanalen wel scannen. in menu ziet men deze kanalen in grijs.
De build van git is gedaan met eerste git clone command :
git clone -b upstream git://openpli.git.sourceforge.net/gitroot/openpli/openpli-oe-core
Dan heb ik een foutje betreffende package mpd_0.16.6.bb verbeterd. (gepatchte bb file in bijlage)
Dan heb ik ook de Makefile gepatched (sorry milo het was nu zo gedaan een volgende keer zal ik het weer op uw manier doen , maar deze is een p.i.t.a voor de local config maar dat begrijp ik wel volledig daar het gaat dienen voor de nightly builds en het is inderdaad stom van 99 % packages 10 maal te builden waar éénmaal zou volstaan).
Des al nietemin heb ik de gewijzigde Makefile als bijlage toegevoegd.
Nadat ik mijn gewijzigde Makefile er heb ingezet. de basis machine config geïntieerd met
make dm8000
Als dit ok was heb ik de site.conf aangepast voor mij :
Mijn site.conf
SCONF_VERSION = "1"
BB_NUMBER_THREADS = "12"
PARALLEL_MAKE = "-j 12"
BUILD_OPTIMIZATION = "-march=native -O2 -pipe"
DL_DIR ="/home/christophe/openpli40/sources"
#INHERIT += "rm_work"
DISTRO_FEED_URI = "http://192.168.65.2/feeds/${FEED_NAME}/${MACHINE}"
Dan gewoon de basis image gemaakt met :
make image
Warnings van de build in bijlage toegevoegd.
Na de succesvolle image build, heb ik de git gepatched voor mijn persoonlijke oscam. Git patch in bijlage toegevoegd (is zelfde als in openpli 3.0 en werkt nog steeds) RemoveOscam.....tar.gz
Dan de local-recipes gewijzigd. (Deze zijn wel degelijk anders dan in openpli3.0) local recipes toegevoegd in bijlage.
en de feeds gebuild met cvr-image
Build ok rapport van warnings toegevoegd.
Resultaten van test.
Box geflashed met browser firefox. OK .
Boot van Box OK
telnet acces ok. samba acces ok ssh niet getest.
ftp acces was NIET ok, maar door een paswoord in te voegen na telnet acces met commando passwd ftp acces ok .
Installatie oscam's ok
Installatie systemtools (die mijn plugin is ok) werking ervan ok.
Voor die korte test gaat alles maar geen transponders die werken met dvb-s. (dit heeft niets te maken met MPEG4 of HD SD )