OpenPLI4?
Re: OpenPLI4? #81
Re: OpenPLI4? #82
Posted 18 March 2013 - 17:21
Als ik een nieuwe bouw met git clone -b upstream git://git.code.sf.net/p/openpli/openpli-4 krijg ik dit:
fatal: Could not read from remote repository.
Please make sure you have the correct access rights
and the repository exists.
Heb inmiddels ook al gezien dat de upstream (nog) niet bestaat. Was een beetje te snel met posten. Nog ff wachten dan maar.
Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.
Re: OpenPLI4? #83
Posted 18 March 2013 - 18:29
Wil binnenkort alles weer een keer cleanen, aangezien ik zoveel heb zitten rommelen....
Lijkt het me handig om een schone start te maken.....
En als ik dan volgende week dit gedaan heb, en de dag erna eea in alpha of beta komt....[ zonde van het werk.. ]
Ook voor alle PLi machientjes of gaan er uitzonderingen komen...???
Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol
XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.
Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out.
Re: OpenPLI4? #84
Posted 19 March 2013 - 14:56
Met PLI4 verdraagt de mount command filesystem swap niet meer.
error= mount: unknown filesystem type 'swap'
Probleem is waarschijnlijk dat de "util-linux" versie van "mount" in het image geslopen is. Ik heb daarvoor een patch onderweg voor OE-core die dat oplost zodat je weer gewoon de busybox mount krijgt.
Mounten van ext2/ext3 werkt ook niet met die util-linux-mount, omdat die "ext3" probeert te laden maar hij moet om "ext4" vragen.
@Milo,
Heeft U reeds enig nieuws aangaande het mounten van swap partitie en of file via de fstab file gedurende het booten in de oe-core die gebruikt zal worden voor PLI4 ?
Indien de oe-core deze mogelijkheid niet meer gaat bieden, zal ik mijn plugin ervoor aanpassen. Dit is echter zinloos als oe- core deze mogelijkheid terug bied, wat logischer is want zo blijven we bij de standaard gebruikte linux praktijken.
Edited by christophecvr, 19 March 2013 - 14:57.
Re: OpenPLI4? #85
Posted 20 March 2013 - 14:56
Heeft U reeds enig nieuws aangaande het mounten van swap partitie en of file via de fstab file gedurende het booten in de oe-core die gebruikt zal worden voor PLI4 ?
Indien de oe-core deze mogelijkheid niet meer gaat bieden, zal ik mijn plugin ervoor aanpassen. Dit is echter zinloos als oe- core deze mogelijkheid terug bied, wat logischer is want zo blijven we bij de standaard gebruikte linux praktijken.
Ik heb geen idee wat je bedoelt... Wat denk je dat er verandert en waarom is dat belangrijk en welke plugin bedoel je?
Re: OpenPLI4? #86
Posted 20 March 2013 - 18:04
Ik heb geen idee wat je bedoelt... Wat denk je dat er verandert en waarom is dat belangrijk en welke plugin bedoel je?
Mijn systemtools plugin. De openpli 4 verdraagt het mounten van een swapfile of swappartatie niet meer niet met mount en niet via de fstab file bij het booten. (Dit was reeds zo met dreamboximages oe2.0 ook al). vandaar dat men het aktiveren van de swap partitie met een deamon moet doen gedurende het starten . (Overigens heb ik het zo nu bij mij gedaan op mijn dm8000)
in fstab file zetten :
/media/cf/swapfile swap swap defaults 0 0
werkt niet meer.
ook mount /media/cf/swapfile swap -t swap -o defaults werkt niet. in openpli4 in 3 wel.
Het enige commando dat nog werkt voor aktiveren van een swapfile =
swapon /media/cf/swapfile
Re: OpenPLI4? #87
Posted 21 April 2013 - 21:42
OM UBIFS ook op openpli-4 te zetten ben ik aan de slag gegaan met de nieuwe recipes en DMM patches.Na wat stoeiwerk liep de build door tot de laatste 3 taken(wat, als ik het goed begrijp het maken van de nfi file).
Na een aantal uren (ja nieuwe build duurt 50 minuten) heb ik maar besloten om de de gehele directory /openpli-oe-core te verwijderen en van de grond af aan opnieuw op te bouwen.
Wat schets mijn verbazing, dezelfde error blijft nl:
Configuring e2fsprogs-mke2fs.
Configuring kernel-module-rt2800usb.
Configuring enigma2-plugin-extensions-graphmultiepg.
Configuring vsftpd.
Configuring rtl8192cu.
Configuring enigma2-plugin-systemplugins-satfinder.
Configuring modutils-loadscript.
Configuring enigma2-plugin-systemplugins-videotune.
Configuring enigma2-plugin-extensions-audiosync.
Collected errors:
* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for madwifi-ng:
* kernel-module-ath-rate-amrr * kernel-module-ath-rate-sample * kernel-module-wlan-ccmp * kernel-module-wlan-tkip * kernel-module-ath-hal * kernel-module-wlan-wep * kernel-module-ath-rate-onoe * kernel-module-wlan * kernel-module-ath-pci * kernel-module-ath-rate-minstrel * kernel-module-wlan-scan-sta * kernel-module-wlan-acl * kernel-module-wlan-xauth * kernel-module-wlan-scan-ap *
* opkg_install_cmd: Cannot install package madwifi-ng.
* satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for packagegroup-core-boot:
* busybox-hwclock *
* opkg_install_cmd: Cannot install package packagegroup-core-boot.
ERROR: Function failed: do_rootfs (see /home/thomas/openpli-oe-core/build/tmp/work/dm8000-oe-linux/openpli-enigma2-image/1.0-r0/temp/log.do_rootfs.20881 for further information)
Er zijn tussen 10 april en heden 2 commits geweest betreffende upstream, namelijk:
http://sourceforge.n...bb0fd7f26ddcf0/
en
http://sourceforge.n...05f7a9bab61425/
Daar zijn wijzigen aangebracht in wpa_supplicant en busybox.
Ik heb al gegoogled op depencies maar ik kom er niet echt uit.
Dreambox dm920, Uclan Ustym4Kpro, Gigablue UHD TRIO 4K and Dreambox dm8000. Wavefrontier T55 13.0|19.2|23.5|28.2 + Ziggo.
Re: OpenPLI4? #88
Posted 22 April 2013 - 08:52
Een snelle workaround is om madwifi uit het image te verwijderen. Dan heb je alleen geen wifi.
Probleem lijkt iets met packaging te maken te hebben. Hij bouwt een aantal modules, maar die eindigen niet in de ipk's. Al die kernel-module-blabla packages die hij mist hadden door madwifi-ng geleverd moeten worden, maar om een of andere reden zijn die niet gemaakt. Waarschijnlijk staat er een FILES_... variabele fout en blijven de packages daardoor leeg.
Oorzaak zit waarschijnlijk in een wijziging of fix in OE-core, niet in onze repo.
Overigens bootte het UBI image op mijn dm8000 niet.
Edited by MiLo, 22 April 2013 - 08:54.
Re: OpenPLI4? #89
Posted 23 April 2013 - 22:33
Bij Mij zelfde probleem , maar het is enkel mad wifi rest ziet er ok uit.
Collected errors:
| * satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for madwifi-ng:
| * kernel-module-ath-rate-amrr * kernel-module-ath-rate-sample * kernel-module-wlan-ccmp * kernel-module-wlan-tkip * kernel-module-ath-hal * kernel-module-wlan-wep * kernel-module-ath-rate-onoe * kernel-module-wlan * kernel-module-ath-pci * kernel-module-ath-rate-minstrel * kernel-module-wlan-scan-sta * kernel-module-wlan-acl * kernel-module-wlan-xauth * kernel-module-wlan-scan-ap *
| * opkg_install_cmd: Cannot install package madwifi-ng.
| ERROR: Function failed: do_rootfs (see /home/christophe/openpli40/openpli-oe-core/build/tmp/work/dm8000-oe-linux/openpli-enigma2-image/1.0-r0/temp/log.do_rootfs.22963 for further information)
ERROR: Task 7 (/home/christophe/openpli40/openpli-oe-core/meta-openpli/recipes-openpli/images/openpli-enigma2-image.bb, do_rootfs) failed with exit code '1'
NOTE: Tasks Summary: Attempted 3733 tasks of which 3732 didn't need to be rerun and 1 failed.
No currently running tasks (3732 of 3734)
Summary: 1 task failed:
/home/christophe/openpli40/openpli-oe-core/meta-openpli/recipes-openpli/images/openpli-enigma2-image.bb, do_rootfs
Summary: There was 1 ERROR message shown, returning a non-zero exit code.
Ik zal nu proberen zonder madwifi, zelf gebruik ik de wifi van box toch niet.
Voor het boot probleem blijkt dreamload te moeten gebruikt worden. dit voor de omschakeling naar UBIFS (tenminste bij 3.0 wordt daarmee het probleem opgelost wordt er gezegd.)
Morgen ga ik het dan proberen als ik de build afkrijg zonder madwifi (met feeds inbegrepen)
Re: OpenPLI4? #90
Posted 23 April 2013 - 22:46
Wifi eruit gehaald en build loopt nu door tot einde. Ja die busybox-hwclock komt er bij mij in na de ubi patches.
Ik heb nog een nfi file met ubi erin. Maar de box blijft dan hangen op dhcp... .Hetzelfde effect krijg ik als ik de oude 20130107 driver vervang door de nieuwe 20130325 driver. Wat dus niet kan zonder aanpassingen in de /boot partitie. Gutemine heeft mij daarvoor op de vingers getikt.
Re: OpenPLI4? #91
Re: OpenPLI4? #92
Posted 23 April 2013 - 23:41
Dit staat helemaal los van de driverversie. Ik denk eerder dat je bijvoorbeeld de kernelargumenten vanuit de bootloadersettings overload?
Of dat in openpli4 nog niet de juiste cmdline (met ubifs rootfs) geselecteerd wordt.
Dat met die driver was nog gewoon in jffs2. Is alweer een tijdje geleden.Laten we dat maar vergeten. Bedankt voor je antwoord.
Re: OpenPLI4? #93
Posted 24 April 2013 - 08:05
@Beeker,
heb jij reeds gebprobeerd de laatste pli4 met de ubifs te instaleren met de laatste dreamload 1.3.3.9 ?
Indien zo boot hij dan ? Anders is het verloren tijd om het zelf te proberen indien jij het hebt gedaan en het niet werkt.
Als je het nog niet hebt gedaan probeer ik het eens.
Re: OpenPLI4? #94
Re: OpenPLI4? #95
Posted 24 April 2013 - 09:05
@Beeker,
heb jij reeds gebprobeerd de laatste pli4 met de ubifs te instaleren met de laatste dreamload 1.3.3.9 ?
Indien zo boot hij dan ? Anders is het verloren tijd om het zelf te proberen indien jij het hebt gedaan en het niet werkt.
Als je het nog niet hebt gedaan probeer ik het eens.
Nee nog niet.druk druk.
Re: OpenPLI4? #96
Posted 24 April 2013 - 09:37
Hey Milo,Een snelle workaround is om madwifi uit het image te verwijderen. Dan heb je alleen geen wifi.
Probleem lijkt iets met packaging te maken te hebben. Hij bouwt een aantal modules, maar die eindigen niet in de ipk's. Al die kernel-module-blabla packages die hij mist hadden door madwifi-ng geleverd moeten worden, maar om een of andere reden zijn die niet gemaakt. Waarschijnlijk staat er een FILES_... variabele fout en blijven de packages daardoor leeg.
Oorzaak zit waarschijnlijk in een wijziging of fix in OE-core, niet in onze repo.
Overigens bootte het UBI image op mijn dm8000 niet.
Think that I found the possible error,
Into .bb file openpli-oe-core/meta-openpli/recipes-connectivity/madwifi/madwifi-ng_r.inc line 34
It's a hard tagetting to /lib/modules/ this can't be right as it should be in a directory "${donot know witch}/lib/modules/"
My problem is the do not know which -
FILES_${PN}-modules = "/lib/modules/"
Edited by Frenske, 24 April 2013 - 12:01.
Nederlands topic. Toch? ;)
Re: OpenPLI4? #97
Re: OpenPLI4? #98
Posted 24 April 2013 - 09:42
This notation should be fine, actually.
FILES_${PN}-modules = "/lib/modules/"
The FILES variable uses an absolute path notation for the relative path in the installation directory.
So though you might expect to put ${D} before it, you shouldn't.
Edited by Frenske, 24 April 2013 - 12:02.
Nog steeds Nederlands. Toch? ;)
Re: OpenPLI4? #99
Posted 24 April 2013 - 10:25
Ok het build wel zonder mad wifi. maar ik ga het niet proberen, daar in map na het builden
openpli40/openpli-oe-core/build/tmp/deploy/images/dm8000 de files openpli-enigma2-3.0-dm8000.rootfs.ubi en openpli-enigma2-3.0-dm8000.rootfs.ubifs niet aanwezig zijn zoals bij openpli 3.0
Re: OpenPLI4? #100
3 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users
-
Google (1)