Jump to content


Photo

Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ?

Vu+ Solo2

  • This topic is locked This topic is locked
82 replies to this topic

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #21 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 21 January 2013 - 12:30


in de browser het ip van je box zetten en je zit n openwebif daar kun je een ab zien aan de linkerkant.


Hiermee kun je inderdaar wel je gegevens mee inkloppen.
Ook werken met deze omzeiling de plugins waarbij de cijfers toetsen op de ab niet reageren.
De Vu ultimo en de Uno2 heeft dit probleem onder andere bij de plugins. (boblight).
Nu maar wachten en hopen op de oplossing.
Maar ik denk als deze remotecontrol_text_support optie erin komt dat het probleem verholpen is.

Ron...


Uno2 heb ik iets gemist,, of bedoel je Solo2

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #22 RvH

  • Member
  • 18 posts

0
Neutral

Posted 21 January 2013 - 17:22



in de browser het ip van je box zetten en je zit n openwebif daar kun je een ab zien aan de linkerkant.


Hiermee kun je inderdaar wel je gegevens mee inkloppen.
Ook werken met deze omzeiling de plugins waarbij de cijfers toetsen op de ab niet reageren.
De Vu ultimo en de Uno2 heeft dit probleem onder andere bij de plugins. (boblight).
Nu maar wachten en hopen op de oplossing.
Maar ik denk als deze remotecontrol_text_support optie erin komt dat het probleem verholpen is.

Ron...


Uno2 heb ik iets gemist,, of bedoel je Solo2


Je hebt gelijk de Solo2 bedoel ik.
Al die types vu ook.

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #23 Vriendje Stokvis

  • Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 23 January 2013 - 08:25

Maar is er inmiddels a een oplossing voor het afstandsbediening probleem via de webinterface werkt ook ninet bij mij.
Of zijn de bouwers er nog nog niet uit

groeten vriendje stokvis

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #24 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 23 January 2013 - 08:59

ViX en Aaf hebben een work-a-round gemaakt. Dit met een aparte plugin waarmee je de AB in een textmodus kunt zetten (waar dit weer voor nodig is???).... Alleen die andere kant waar die config daadwerkelijk iets doet is wazig... Die heb ik nog niet gevonden...

Maar ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat VU de AB verkeerd aanmeldt aan E2.... zodat E2 denkt dat het met een toetsenbord te maken heeft of zo iets... Waardoor in sommige velden de cijfers niet werken...

Dus ergens "weer" een VU-kwaaltje....

Edited by littlesat, 23 January 2013 - 08:59.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #25 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 23 January 2013 - 12:51

Maar is er inmiddels a een oplossing voor het afstandsbediening probleem



http://hasthelargeha...heworldyet.com/
Real musicians never die - they just decompose

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #26 Replay256

  • Senior Member
  • 76 posts

+1
Neutral

Posted 23 January 2013 - 14:09

Snap ik niet, Vu+ moet gewoon met een oplossing komen, simple as that..
ik heb ze een mailtje gestuurd maar natuurlijk geen reactie terug..

Gr

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #27 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 26 January 2013 - 14:10

nog maar 10x keer herhalen dan...
en als iedereen dat dan gelijk doet die er last van heeft...!

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #28 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 January 2013 - 15:33

Ik ben toch benieuwd hoeveel indruk dat bij VU+ maakt als ze weten dat alleen PLi er last van heeft; bij mijn weten werkt het in elk ander image wel goed (hoewel er vast wel ergens een image is dat ik niet heb geprobeerd).

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #29 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 26 January 2013 - 15:34

Wat doet VTi dan anders dat er daar geen problemen zijn, of heeft het ermee te maken dat VTi alleen voor VU+ images maakt?

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,614 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 January 2013 - 15:55

Ja. Die verbouwen gewoon de boel, en hacken net zo lang totdat ze een workaround for the problemen hebben gevonden.

Wij kunnen dat niet doen, omdat er dan 15 andere boxen omvallen. Alternatief is dat je de code vol stopt met "IF dezebox THEN doe-een-smerige-hack", en daar passen we voor, want voor je 't weet zit je met code die niet meer te onderhouden is...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #31 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 26 January 2013 - 16:15

VTi verbouwt helemaal niets: die gebruikt gewoon een OI van VU+ en plakt daar wat opsmuk aan vast.

Overigens valt het met de hoeveelheid en de ernst van die "als-dan's" wel mee, zelfs voor image bouwers die veel meer boxen ondersteunen.

Edited by SatKiekerd, 26 January 2013 - 16:18.


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #32 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 26 January 2013 - 16:18

Ik ben toch benieuwd hoeveel indruk dat bij VU+ maakt als ze weten dat alleen PLi er last van heeft; bij mijn weten werkt het in elk ander image wel goed (hoewel er vast wel ergens een image is dat ik niet heb geprobeerd).


Als één klant het meld zou dit al indruk moeten maken. :D

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #33 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 26 January 2013 - 16:29

VTi verbouwt helemaal niets: die gebruikt gewoon een OI van VU+ en plakt daar wat opsmuk aan vast.

Overigens valt het met de hoeveelheid en de ernst van die "als-dan's" wel mee, zelfs voor image bouwers die veel meer boxen ondersteunen.


Zo wordt het een zinloos en eindeloos discussie.

Feit is gewoon dat VU+ veel probleempjes zelf kan oplossen en verbeteren.
Het is denk echt niet teveel gevraagd aan VU+ om dit op te lossen.
Toen ik dit nog regelde met VU+ waren ze altijd zeer gewillig en losten ze meteen de problemen op.

Andere images maker moeten ook gewoon eisen voor nette fixen en niet van de overbodige "als-dan's" anders blijft het nu en in de toekomst dit soort problemen bestaan.

Edited by WTE, 26 January 2013 - 16:30.

Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #34 dutchdreamer

  • Member
  • 17 posts

0
Neutral

Posted 27 January 2013 - 07:33

Ik ben toch benieuwd hoeveel indruk dat bij VU+ maakt als ze weten dat alleen PLi er last van heeft; bij mijn weten werkt het in elk ander image wel goed (hoewel er vast wel ergens een image is dat ik niet heb geprobeerd).


Zoals boven reeds gemeld werkt de afstandsbediening in OpenVIX en OpenAAF ook NIET.

daar schijnt dus een plugin voor te zijn om toch via een omweg gegevens in te kunnen voeren.

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #35 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 27 January 2013 - 12:26

OpenAAF heb ik al even niet gebruikt, maar in OpenVIX kan ik geen probleem ontdekken.
Nu is het hier het PLi forum, dus als er in die images wel problemen zijn, zou ik die daar melden.
Op ViX heb ik een aantal vermeende klachten gezien, maar die bleken bij onderzoek niet te kloppen.

Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #36 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 27 January 2013 - 12:37

Als ik het zo hoor is VIX geweldig goed bezig. Ik snap niet dat men openpli nog gebruikt. Een stelletje zeikerds zijn het die niets zelf op willen lossen en waarbij de fabrikant alles zelf moet voorkauwen.

@Openpli team: waarom droppen jullie de support voor VU niet gewoon. Dat is tenminste duidelijk voor gebruikers. Geen VU meer kopen als je openpli wilt.
En scheelt een hoop onrust op forum.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #37 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 27 January 2013 - 13:27

Met dank aan vix lost vu het probleem misschien zelfs niet op...
En met 1 hack if box is vu heb do ugly thinks volgen er zo meer.... Ook al is dat maar een kleine nietige hack....
Eigenlijk willen we heel graag dat het simpelweg gewoon goed oplost.... Daar hebben we eigenlijk allemaal voordeel van.
Als andere teams gaan hacken wordt dit niet echt gemakkelijk gemaakt.

Edited by littlesat, 27 January 2013 - 13:28.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #38 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 27 January 2013 - 13:31

Daarom, droppen dat VU spul. Laten ze maar zaken doen met VIX. Die zitten tenminste op vergelijkbaar programmeer niveau!

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #39 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 27 January 2013 - 13:45

Maar de grote vraag is en blijft... Waarom doen die cijfer toetsen het net in sommige edit schermen...
Ik vermoed dat de drivers de afstandsbediening aanmeld aan e2 alsof het een toetsenboard is..... En daar zit natuurlijk een beginnersfout,...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Vu+ SOLO 2 afstandsbediening probleem is het al opgelost ? #40 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 27 January 2013 - 14:43

klopt. de driver rapporteert dat de AB onder andere de A-Z keys heeft. Enigma concludeert op basis van het feit dat de AB een 'A' toets heeft, dat de AB een toetsenbord is, waardoor de nummertoetsen geen letters meer kunnen weergeven.

Vu zelf heeft dat probleem niet omdat ze testen met een oude enigma waar de key capabilities niet worden gechecked.
Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users