Jump to content


Photo

history HD DUT hangt?


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

Re: history HD DUT hangt? #81 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 21 February 2013 - 20:01

Bij mij staat het spul al sinds dag 1 correct gelimiteerd ingesteld.... wanneer zijn jullie daarmee begonnen?


Vanaf dag één.

Willy

@parasol: Niet allen red heeft een test gedaan. In deze thread staat er nog één. Maar die past niet in jouw verhaal zeker.

Edited by doglover, 21 February 2013 - 20:03.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #82 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 21 February 2013 - 20:10

Kun je dit zelfde gedrag ook reproduceren met oscam icm 1 kaart zodat de loadbalancer de boel niet verstiert?
En welke box heb je in gebruik ? Een vu meen ik toch?

Ik vraag dit omreden om een bug in de softcam uit te sluiten. Wellicht is het box gerelateerd, maar ik zie ff niet hoe. Maar om maar iets idioot te bedenken wat het niet zal zijn:
Stel nu dat ontvangst van History HD telkens heel kort gestoord wordt waardoor softcam CCcam opnieuw behalve de 0100 caid ecm ook ff een "vreemde" provider ecm naar de kaart stuurt dan telt de kaart rustig een strafpuntje bij de tellertjes op. Qua beeld zie je geen verschil, de onderbreking is miniscuul klein en dus optisch niet waarneembaar.

Edited by theparasol, 21 February 2013 - 20:15.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #83 greeve

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 21 February 2013 - 21:02

Dit probleem is ook in andere softcams bekend als Oscam dat History Hd en Travel channel en nog wel meer channels problemen geven

Re: history HD DUT hangt? #84 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 21 February 2013 - 21:12

Het kan zomaar zijn dat die load balancer de boel om zeep helpt... Per x seconde doet een kaart wel maar 4 zenders... Maar het kan dan wel zondermeer zijn dat hij dan meer dan 4 verschillende zenders tegelijkertijd bezig is....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: history HD DUT hangt? #85 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 21 February 2013 - 21:18

oscam ratelimiter: Maar niet op dezelfde kaart: onmogelijk, het wordt namelijk per reader / kaart bijgehouden. Ja, kan wel maar dan staat je ratelimiter onjuist ingesteld.
bv max ecm: 4, ratelimittime 5 of een cooldown value ingesteld terwijl je weet dat er gewoon 30 clients aan gaan lopen trekken als ze de kans krijgen.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #86 redneck eyeball

  • PLi® Core member
  • 9,741 posts

+15
Neutral

Posted 21 February 2013 - 23:33

Willy vergelijkt appelen met peren.
Doe nu eens gewoon dezelfde test ipv met Oscam te liggen prullen.

Doe gewoon eerst de kaart de hele nacht op één. Dan pas ben je zeker dat je start met een kaart waarvan de tellers op nul staan.
En ja, ook met jouw nieuwe kaart, want die heeft ongetwijfeld ondertussen al héél wat strafpunten binnen gekregen.
Gebruik cccam ipv oscam.
Rename jouw cccam.cfg naar cccam.old, zodat je enkel de default settings gebruikt. Geen SID beperkingen of loadbalancing.
Start drie opnames, maakt niet uit welke zenders, maar doe voor de lol maar alle zenders waarvan je denkt dat het fout zal gaan.
Zet de ontvanger dan op een vierde zender.
Laat nu eens de hele dag of nacht aanstaan. Je zal zien dat het gewoon blijft werken.

Loadbalancing moet je zeker nooit gaan gebruiken, dat loopt gegarandeerd fout af. Da's ook redelijk logisch, want dat is hetzelfde als zou je non stop zitten te zappen. Dus kom je over de ECM limiet heen, ook in burst mode.

Re: history HD DUT hangt? #87 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 22 February 2013 - 09:55

Mijn test is gebeurd op 25/01/2013 om 09h45 op mijn VU-Duo+
De CCcam.cfg was leeg op twee entries na van
SID LIMIT: /dev/sci0 4 11
SID LIMIT: /dev/sci1 4 11

Dit om de geopende kanalen te kunnen zien in de CCcam webif (zonder deze lijn geeft CCcam webif niet de geopende SID's)
De nacht voordien heeft de box de volgende opname gemaakt:

20130125 0325 - Investigation Discovery - Dr_ G_ Medical Examiner.ts

Een opname van 70 minuten. Welke het enige code aanvraag was die nacht. (tenzij per ongeluk een van mijn andere boxen open gestaan heeft - maar dat is onwaarschijnlijk) De kaart heeft dus minstens 70 minuten maar één kanaal moeten decoderen.

Deze zelfde opnames lopen al vanaf 08/12/2012 tot op heden iedere nacht. Zodat iedere nacht de kaart maar één kanaal decodeerd voor minstens 70 minuten.
Volgens mij ruim genoeg om de tellers weer op nul te zetten. Al zal redneck hier weeral vinden dat dit niet genoeg is.

Ook op mijn ET-9500 worden dezelfde storingen gegenereerd. Zodat hardware storingen (kaartlezer) zeer onwaarschijnlijk worden.

Trouwens reeds in 2011, ruim voor de introductie van SID limiet, had mijn kaart reeds problemen.
Zie hier:
http://openpli.org/f... maar kanalen

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #88 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 22 February 2013 - 11:01

Ik had ook last van opnames die of helemaal zwart waren (en dus niet te bekijken waren) of iedere 10 sec een freeze hadden.
Ik had onderstaande in cccam.cgf staan verder helemaal leeg, behalve een F regel naar de decoder in de slaapkamer.
SID LIMIT: /dev/sci0 4 11
SID LIMIT: /dev/sci1 4 11

IK heb het aangepast naar, onderstaande, en sindsdien geen last meer gehad van.
SID LIMIT: /dev/sci0 4 10
SID LIMIT: /dev/sci1 4 10

Na de aanpassing naar 10 sec heb ik inderdaad de kaar1 1 nacht op NEd1HD laten staan.
Ik weet niet precies wat nu geholpen heeft, ben in ieder geval nu van de problemen af.

Re: history HD DUT hangt? #89 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 22 February 2013 - 11:30

Wel bij sommigen helpt dit.
Bij mij helpt dit voor geen meter meer. (althans op de oude kaart)
Ik zal het dus wel verkeerd doen. Luister niet. Ben niets waard. Wel dan moet je van mij ook geen epg meer willen, want die zal ook wel op niets trekken.

Willy

Edited by doglover, 22 February 2013 - 11:33.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #90 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 22 February 2013 - 12:50

Dank je wel!
Ook alvast een fijn weekend toegewenst.

Re: history HD DUT hangt? #91 Joppel

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 22 February 2013 - 22:15

Ik heb dit probleem volgens mij ook gehad ......

Ik had op 2 kaarten 4 sids vastgezet, en had op beide kaarten dezelfde problemen als hier boven beschreven.
Ik kreeg Oscam met geen mogelijkheid stabiel, het beeld bleef om de 10 seconden stil staan.

Ik heb van alles geprobeerd, en zelfs omnikey readers gekocht, omdat ik misschien de smartreaders wel niet goed werkten met oscam.
Ook de omnikkey readers waren helaas niet de oplossing.

Toen ben ik gaan monitoren of ik kon ontdekken wanneer het gebeurde, en of ik iets kon zien in de log.
In de log ontdekte ik niets, maar wanneer de 1e dreambox 1 sid aanvroeg op de kaart beneden, en de 2e dreambox vroeg opdezelfde kaart MTV NL aan, dan ging het mis.
Op de tweede kaart ging het steeds mis wanneer er een aanvraag kwam op Eurosport HD.

Na veel speurwerk kwam ik een lijst tegen met Coderingen CA-ID.

Wat mijn opviel was dat wanneer er een aanvraag op een sid met code 100 kwam terwijl er al een aanvraag was op een sid met code 1817; 1818 of 1819 dat de boel dan bleef hangen.

Ik heb toen de sids gegroepeerd zodat op 1 kaart alleen code 100 sids vrijgeschakeld kunnen worden, en op de andere kaart de code 1817/1818/1819 sids.

Sinds ik dit gedaan heb, loopt het als een trein en heeft het probleem zich niet meer voorgedaan met sidlimit op 4/11 ingesteld.

Ik hoop dat dit voor jullie ook een oplossing kan zijn.

Helaas kan ik de lijst met coderingen niet als bijlage toevoegen (weet niet hoe dat moet :rolleyes: )

Edited by Joppel, 22 February 2013 - 22:17.


Re: history HD DUT hangt? #92 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 23 February 2013 - 08:35

Helaas kan ik de lijst met coderingen niet als bijlage toevoegen (weet niet hoe dat moet :rolleyes: )


Is het een log bestand? kun je die niet inpakken met winrar of winzip! die kan je dan zo plaatsen hier door onderaan op voledig bewerker gebruiken te klikken daar zit dan de optie bestand toevoegen bij.

Edited by Loui (PD1LOI), 23 February 2013 - 08:37.


Re: history HD DUT hangt? #93 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 February 2013 - 13:43

@Doglover:

Wellicht proberen waard, op ander forum had iemand net als jij ook last van zelfde verschijnselen.
Echter deze werkte met oscam en heeft met een recente oscam volgende toegevoegd:

cwcycle_check_caid			= 0100 (alleen CDS/TVV/en nog wat andere dus)
cwcycle_maxlist			   = 4000 (maximaal 4000 items, dat is de max, en ik zie niet in waarom je dat lager zou willen zetten)
cwcycle_keeptime			  = 15 (15 minuten lang onthouden wat de cycletijd was voor een zender, anders moet ie dat bij elke zap uitvinden)
cwcycle_onbad				 = 1 (indien een 'fout' antwoord is gevonden wil ik die dus niet gebruiken, dus droppen)
cwcycle_dropold			   = 1 (en tevens oude antwoorden zijn niet meer nuttig en wil ik ook droppen)

De controlwordcycle check is net toegevoegd na maanden van testen en hiermee kun je foute controlword antwoorden van de kaart afvangen.
Hierdoor zal de kaart in "knipperlicht" strafstand je niet het beeld kunnen verstieren en tevens heb je goede controle waar nu probleem onstaat en of het erger of minder wordt adhv de ecm nok percentage.

Edited by theparasol, 23 February 2013 - 13:44.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #94 greeve

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 23 February 2013 - 14:16

@Doglover:

Wellicht proberen waard, op ander forum had iemand net als jij ook last van zelfde verschijnselen.
Echter deze werkte met oscam en heeft met een recente oscam volgende toegevoegd:

cwcycle_check_caid			= 0100 (alleen CDS/TVV/en nog wat andere dus)
cwcycle_maxlist			   = 4000 (maximaal 4000 items, dat is de max, en ik zie niet in waarom je dat lager zou willen zetten)
cwcycle_keeptime			  = 15 (15 minuten lang onthouden wat de cycletijd was voor een zender, anders moet ie dat bij elke zap uitvinden)
cwcycle_onbad				 = 1 (indien een 'fout' antwoord is gevonden wil ik die dus niet gebruiken, dus droppen)
cwcycle_dropold			   = 1 (en tevens oude antwoorden zijn niet meer nuttig en wil ik ook droppen)

De controlwordcycle check is net toegevoegd na maanden van testen en hiermee kun je foute controlword antwoorden van de kaart afvangen.
Hierdoor zal de kaart in "knipperlicht" strafstand je niet het beeld kunnen verstieren en tevens heb je goede controle waar nu probleem onstaat en of het erger of minder wordt adhv de ecm nok percentage.


Ga die optie ook eens checken , ben benieuwd wat het doet?
Heb wel eens gehoord dat je oscam daar heel onstabiel van word , kan dat ?

Re: history HD DUT hangt? #95 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 February 2013 - 14:46

In twente zeggen ze van te veule heuren woi kaal ;)

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #96 greeve

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 23 February 2013 - 14:53

In twente zeggen ze van te veule heuren woi kaal ;)


Ik heb anders haar genoeg :D

Re: history HD DUT hangt? #97 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 February 2013 - 15:07

Nee, even zonder gekheid te maken. De controlwordcycle check is echt goed te gebruiken icm met onze nederlandse smartcards. Zodra ze onzin beginnen uit te kramen kun je in elk geval voorkomen dat deze controlwords gebruikt gaan worden.
De geruchten over instabiel hoor je altijd icm met oscam. Het is nu eenmaal geen softcam die je installeert en klaar is kees. Ik kom nog steeds geposte configs tegen die kant nog wal raken en ik kan me voorstellen dat er al gauw instabiel geroepen wordt.
Oscam kan het beste ingesteld worden door lui die kennis hebben van coderingssytemen. Het lukraak gokken van instellingen leidt al gauw tot een instabiel geheel.
Los daarvan is oscam dusdanig "on the move" dat wel haast dagelijks updates plaatsvinden. Niet altijd levert dit voor jou gebruik een stabiel geheel.
Maar ik moet zeggen laatste tijd wordt het beter en beter.
Het is jammer dat openpli niet meer dagelijks "fresh" de laatste oscam meebakt. Qua ontwikkelingsmodel en opensource gedachte zitten oscam en openpli nl op 1 lijn.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #98 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 23 February 2013 - 15:37

geen cw's of foute cw's maakt niks uit, het resultaat is dat je geen beeld hebt.

Kortom, deze feature heeft geen zin voor gewone gebruikers zoals doglover, die legaal met hun eigen kaart tv willen kijken. Alleen als je aan kaartsharen doet zou het wellicht iets toevoegen.
Maar dat doen we hier niet. En dit illustreert ook weer waarom we op een gegeven moment hebben gevraagd aan gebruikers om hun oscam discussies niet meer op dit forum te voeren, wij willen daar niet bij betrokken worden.

Re: history HD DUT hangt? #99 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 23 February 2013 - 15:43

Niet zo kort door de bocht, doglover heeft ook een tweede kaart. Als er een onzin begint uit te kramen worden de antwoorden genegeerd en kan de tweede kaart het overnemen.
Voorheen kon dat niet. Anyways, mbt cardsharing ben ik het met je eens. Maar dit is een feature wat ook zonder te sharen goed te gebruiken is.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #100 Joppel

  • Member
  • 12 posts

0
Neutral

Posted 23 February 2013 - 17:14

Hier dan de lijst met het overzicht van de 100 en 1817/1818/1819 coderingen.

Zoals je in de lijst ziet is History HD een 100 codering welke in combinatie met de 18xx codering problemen geeft. (andersom natuurlijk ook).

Op reader 1 lees ik nu 4 kanalen met een 100 codering.
Op reader 2 lees ik nu 4 kanlalen met de 18xx coderingen.

Ik heb sinds die tijd geen problemen meer.

Attached Files


Edited by Joppel, 23 February 2013 - 17:15.



9 user(s) are reading this topic

0 members, 9 guests, 0 anonymous users