Jump to content


Photo

history HD DUT hangt?


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

Re: history HD DUT hangt? #41 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2013 - 10:34

Ik gebruik Cccam ...hwb overal geen last van..alleen de kanalen die hier vermeldt zijn. jammer dat o.a. history hd soms hangt.

Re: history HD DUT hangt? #42 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 19 February 2013 - 10:38

Volgens mij is het helemaal geen fout van de kaart. Volgens mij heeft alles gewoon te maken met het anti-cardshare algoritme... De kaart doet juist wat die moet doen!!


Dan is dat algoritme fout.
We zouden vier kanalen tegelijkertijd moeten open krijgen, en dat gaat niet!! (met bepaalde kaarten)

En het wordt wel eens tijd dat we ernstig genomen worden, en niet steeds om de oren geslagen worden met opmerkingen dat we vanalles fout doen.


Willy

Edited by doglover, 19 February 2013 - 10:39.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #43 teo1966

  • Senior Member
  • 1,109 posts

+10
Neutral

Posted 19 February 2013 - 14:45

heb deze prio erin zitten op cccam 2.30 met een c+ kaart en draait tot nu toe , tot volle tevredenheid

P: 0100:00006A
I: 0500
I: 0622
I: 0624
I: 0648
I: 098C
I: 09C4
I: 0B00
I: 0D00
I: 0D03
I: 0D05
I: 0D70
I: 0D95
I: 0D96
I: 1702
I: 1811
I: 1817
I: 1818
I: 1819
I: 1833
I: 1863

Attached Files


VU+ULTIMO4K/HD11/HD530C/HD51/multibox openpli 9.0


Re: history HD DUT hangt? #44 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2013 - 15:57

Bedankt teo1966...gaat het meteen proberen

Re: history HD DUT hangt? #45 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 19 February 2013 - 16:39

Nou teo1966...heb de gegevens in mijn prio gezet en moet eerlijk zeggen, tot nu toe gaat het goed. nogmaals bedankt!

Re: history HD DUT hangt? #46 redneck eyeball

  • PLi® Core member
  • 9,741 posts

+15
Neutral

Posted 19 February 2013 - 16:48

2. De truuk van de kaart eens een nacht op 1 SID laten staan is ook geprobeerd. Reusltaat: de freezes zijn inderdaad weg, maar we beginnen weer van voor af aan. dwz. na een tijdje op één van de genoemde zenders komen de freezes terug.
Heeft hetzelfde effect als een kaart update vragen. (Is niet verwonderlijk want het is in feite een kaart update)

Dan vraag jij te veel ECM's aan jouw kaart.
Dat laten staan heeft niets te maken met een kaart update vragen. Dat laten staan is een cooldown periode. Afhankelijk van hoe 'gestraft' jouw kaart is, hoe langer dat duurt.
De kaart vervangen lost niets op, enkel tijdelijk. Tot ook die kaart gestraft wordt.
Niemand zegt trouwens dat jij 24/24 in staat zou moeten zijn om 4 streams te doen. Zoiets is voorzien voor B2B. Je kan dat ook wel tijdelijk, gedurende verschillende uren, maar duurt het te lang, dan wordt jouw kaart gestraft.
Iets zegt me dat jij niet gewoon tv zit te kijken, maar aan het sharen bent. De kaart doet gewoon wat ze moet doen. Het algoritme werkt dus prima denk ik.

Wil je echt zeker zijn of je een probleem hebt met de kaart of niet ? Stop de kaart dan eens in een CI module. Ook weer op één en de hele nacht. Zodat alle tellers terug op 0 staan.
En kijk dan eens via de CI module. Wel de high bitrate support aanzetten in het menu, anders krijg je ook storingen.

Volgens mij is het helemaal geen fout van de kaart. Volgens mij heeft alles gewoon te maken met het anti-cardshare algoritme... De kaart doet juist wat die moet doen!!

Exact !

Re: history HD DUT hangt? #47 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 20 February 2013 - 08:38

Ik stop ermee want niemand geloofd mij toch.

Een redneck denk maar niet dat ik van jou ooit een epg vraag zal beantwoorden.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #48 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 20 February 2013 - 11:31

Ik stop ermee want niemand geloofd mij toch.

Een redneck denk maar niet dat ik van jou ooit een epg vraag zal beantwoorden.

Willy


Ik geloof je wel, zit hier ook met zo'n kaartje, netjes voorzien van de laatste update, laat ik de kaart maximaal 3 of 4 SID's / 10 seconden doen, dan duurt het geen halve dag of ze zit op zwart, limiteer ik ze tot 2 SID's dan blijft het goed gaan, History HD kwam telkens in het lijstje met opnames voor.

Dus als je met zo'n kaartje zit te kijken en je neemt graag veel op, dan ben je door CD en TVV hun schuld, bijna verplicht om te gaan sharen, gelukkig heb ik nog een camping kaartje van de ouders, dat bijspringt, dit kaartje lijkt minder vlug op zwart te gaan, maar kan ook geen History HD aan, dus is een slechte vergelijking.

Ik kan me ook best voorstellen dat indien je een groot gezin hebt, dat je dan ook woest bent op CD en TVV, met hun flauwe kinder praktijkjes, want tv kijken is dan onmogelijk.

Hun slogan zou beter het volgende zijn:

Een fantastisch aanbod* en 400+ gratis** zenders.

*Wij bieden u een beperkt aanbod aan met geringe kwaliteit aan overdreven prijzen, u moet wel kijk-shaping doen, zodat u niet teveel SID's in gebruik neemt.
**Een enorm aanbod in een betere kwaliteit dan waarvoor u betaalt, zoveel te kijken als u wilt, geen kijk-shaping noodzakelijk, dit plukken/stelen wij gratis weg van de andere providers, maar de pluimen hangen wij aan onze kont.

Re: history HD DUT hangt? #49 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 20 February 2013 - 11:37

Je moet de kaart echt minimaal een heel uur, maar het liefst zelfs een hele nacht 1 zender laten decoderen zonder ook tussendoor te zappen. Dan pas zijn al de tellers op 0... Daarna moet het gewoon met sidlimit 4 en 12 seconde blijven werken...

Behalve o.a. op History HD... Ik heb echt het idee dat het op deze zender vanaf 2 SIDs op de kaart mis kan gaan... Tenminste als ik de fora zo volg... De tellers gaan daar misschien twee keer zo hard... (en zo zijn er nog een paar zenders die via SkyLink/CSLink komen).

Edited by littlesat, 20 February 2013 - 11:41.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: history HD DUT hangt? #50 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2013 - 12:37

de aanpassing van cccam prio en andere bovenstaande tips........na een reset en een uur op history hd of eurosport hd gaat het naar zwart jammer genoeg. wat osram en doglover bovenstaand vertellen ben ik er helemaal mee eens. je betaald je blauw aan hun aanpassingen maar wat krijg je ervoor terug.

je bent bijna geneigd zoals ocram het zegt om te sharen, want kwaliteit is ook bagger.

ik ben echt een history hd kanaal liefhebber maar kan er jammer genoeg niet kijken. pfffffff

Re: history HD DUT hangt? #51 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,954 posts

+695
Excellent

Posted 20 February 2013 - 12:39

Met aanpassingen aan prio's los je dit ook niet op... Zorgen dat je niet shared alias je kaart niet teveel belast is de oplossing...

Edited by littlesat, 20 February 2013 - 12:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: history HD DUT hangt? #52 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,910 posts

+1,787
Excellent

Posted 20 February 2013 - 12:48

Als 3 simultane requests al genoeg is om de kaart binnen de kortste keren over de rooie te krijgen dan hoef je niet eens te sharen.

Als je uitsluitend op je eigen kaart kijkt is komt alles wat je kijkt, streamt of opneemt van die kaart, en is het binnen de kortste keren raak. Daar heeft doglover absoluut een punt.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: history HD DUT hangt? #53 abdellove

  • Senior Member
  • 380 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2013 - 13:10

nou ik shared niet en probeer de kaart niet al te belasten. maar zoals gezegd na een paar uur kijken is het weer raak en gaat het hangen en toevallig alleen op de zender waar ik graag naar kijk history hd. als het nou weleens op nederland 1 gebruikt ( behalve op zondag tussen 19:00 en 20 :00 uur) zou ik het niet erg vinden.hihih

Re: history HD DUT hangt? #54 GVW

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2013 - 13:30

Het is waar dat m.n. History HD en nog een aantal zenders meer problemen geven als andere kanalen.

Het is ok waar dat het allemaal kanalen zijn die Canal Digitaal niet als enige 1 op 1 levert maar dat meerdere sat providers dezelfde feed gebruiken.

Er zijn dus meerdere coderingen mogelijk om hetzelfde kanaal te openen. Een Noorse kaart kaart zou dus zomaar de nederlandse History HD kunnen openen omdat de codering voor de Noorse provider (weet niet of het zo is even al voorbeeld) ook mee wordt gezonden.

Doordat er meerdere coderingen zijn kan het zo zijn dat de kaart in de war raakt en bij elke aanvraag dubbel belast wordt.

Een enkele aanvraag resulteerd in het algoritme op de kaart in een dubbele aanvraag in de teller op de kaart. Dus met twee simultane aanvragen levert dus 4 stapjes in de teller op. 3 aanvragen levert dus 6 stapjes in de teller en daardoor zal de kaart dus in penalty mode terecht komen.

Dit zla waarschijnlijk is mijn verwachting een fout in de programmering van de kaart zijn waar geen rekening mee is gehouden. Mogelijk zijn nieuwere kaarten hier al weer op aangepast maar daardor kan CanalDigitaal ook weer meer beinvloeden en beperken.

Oplossing zou zijn (Dat kan o.a. met OSCAM maar ook met de juiste C: regel in CCcam) om alleen de provider 0100 00006A of voor belgie 0100 00006C door te laten. Mogelijk resulteerd dit in het niet onnodig door laten tellen van de ingeboude teller op de kaart.

Graga jullie mening

Groeten,
GVW

Re: history HD DUT hangt? #55 GVW

  • Senior Member
  • 67 posts

0
Neutral

Posted 20 February 2013 - 13:37

P.S. Het zou ook nog aan de EMM's kunnen liggen die een extra belasting voor de kaart vormen en die een extra "count" in de teller teweeg brengen.

Zet voor de zekerheid de update naar de kaart eens uit en kijk dan nog eens.
Groeten,
GVW

Re: history HD DUT hangt? #56 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 20 February 2013 - 13:46

Oplossing zou zijn (Dat kan o.a. met OSCAM maar ook met de juiste C: regel in CCcam) om alleen de provider 0100 00006A of voor belgie 0100 00006C door te laten. Mogelijk resulteerd dit in het niet onnodig door laten tellen van de ingeboude teller op de kaart.


Getest en toch traden er nog freezes op. Is Eén van de eerste wegen die ik bewandeld had.

Zet voor de zekerheid de update naar de kaart eens uit en kijk dan nog eens.


Dit was het allereerste wat ik getest had (zo eens in de maand een manuele update is nog wel te overleven).
Ook geen effect op de freezes.

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #57 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 20 February 2013 - 16:44

Dit lijkt hetzelfde probleem te zijn:

http://openpli.org/f...ontaan-uitvalt/

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #58 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 20 February 2013 - 17:49

@GVW: De kaart heeft totaal geen weet van al die extra coderingen, domweg omdat dit door de softcam niet doorgegeven wordt. En in geval van oscam weet ik dit heel heel erg zeker. Daarnaast zenden Skylink/CSLink kanalen geen emm's uit voor provider canaldigitaal dus die theorie gaat ook al niet op.
In het algemeen locked de kaart sneller, vermoedelijk bij meer dan 2 verschillende kanalen als je een Skylink/CSlink kanaal bekijkt.
Wellicht juist wel omdat de kaart geen emm's te verwerken krijgt?
Maar we kunnen het er hier lang en breed over hebben. Het snijdt meer hout om je probleem bij servicedesk van de provider in te dienen. Zij kunnen bij genoeg "klachten" als enige besluiten om de firmware van de kaart te updaten / danwel kaart replacen met iets wat wel 4 verschillende kanalen toestaat icm met deze zenders.
Hoewel ik dat laatste absoluut niet verwacht. Maar zolang er geen of onvoldoende officiele klachten zijn icm door hun gecertificeerde tunerboxen zie ik het somber in.
Het melden van ik heb problemen met mijn vu box als ik die kanalen bekijk is bij voorbaat al kansloos. Je zult je best moeten doen met een certificeerde dualtunerbox icm opnames op die kanalen. Als dat lukt flink janken aan de lijn en al je vrienden hetzelfde laten doen ook al hebben die niet zo'n opstelling. Het moet klachten regenen maar ik vrees dat je dit probleem niet gaat tegenkomen met gecertificeerde boxen van canaldigitaal.

@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: history HD DUT hangt? #59 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,289 posts

+651
Excellent

Posted 20 February 2013 - 19:14

Als dit waar is:

Niemand zegt trouwens dat jij 24/24 in staat zou moeten zijn om 4 streams te doen. Zoiets is voorzien voor B2B. Je kan dat ook wel tijdelijk, gedurende verschillende uren, maar duurt het te lang, dan wordt jouw kaart gestraft.
De kaart doet gewoon wat ze moet doen. Het algoritme werkt dus prima denk ik.


Dan heeft M7 ons niet de hele waarheid vertelt, gezien hetvolgende citaat:

Algemeen:
Het is voor TV VLAANDEREN klanten vanaf 13/12/2011 niet langer mogelijk om per smartcard méér dan vier verschillende zenders gelijktijdig te decoderen. Vier zenders wil zeggen dat u op één ontvanger gelijktijdig drie opnames maakt, terwijl u naar een vierde zender kijkt. Uiteraard indien uw ontvanger dit technisch aankan.

Als uw ontvanger méér dan vier zenders gelijktijdig decodeert zal het beeld zwart worden. Als uw ontvanger vervolgens minder dan vier zenders decodeert zal uw ontvanger na enkele minuten weer beeld geven.


Hieruit blijkt dat we gewoon 4 zenders gelijktijdig moeten kunnen ontvangen,
Geen woord over beperking in de tijd. En dat dit geen 24/24 gaat.
Ik denk dat als je dit voor de rechtbank zou brengen, dat M7 aan het korste eind trekt.
Maar ja, wie wil hier aan beginnen, laat staan dat je wss over 4 tot 5 jaar een uitspraak hebt. Om nog maar te zwijgen over de kosten.

Willy

Edited by doglover, 20 February 2013 - 19:17.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: history HD DUT hangt? #60 redneck eyeball

  • PLi® Core member
  • 9,741 posts

+15
Neutral

Posted 20 February 2013 - 19:25

Ik doe regelmatig 4 simultane opnames, maar zo'n opname duurt nooit langer dan een paar uur. Doe jij wel 24/24 opnames ? ;)

Om het te testen heb ik hier nu 4 opnames lopen. Onder andere van History HD.
Ik zal ze de hele nacht laten lopen. Ik ben benieuwd of ik morgenvroeg nog beeld heb.
Ik gebruik cccam 2.3 om dit te testen.



10 user(s) are reading this topic

0 members, 10 guests, 0 anonymous users