Jump to content


Photo

DM hangt op dhcp

dm800se

  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 30 May 2013 - 19:25

Na een upgrade (eer-)gisteren blijft de dm nu hangen op dhcp.  Ik denk dat ik eergisteren de upgrade uitgevoerd heb (dus geen flash) en dan is de machine intussen uit geweest en heeft het gisteren gewoon gedaan.  Ik kan me echter vergissen, dat gebeurt wel eens en gisteren de upgrade gedaan hebben zonder rebooten.

 

Anyweetjes, heb ik nu last van hetzelfde probleem als bij het flashen vanaf 22 mei?

Kan ik het systeem herstellen zonder flashen?  Zo nee, waar haal ik een goede iamge vandaan?  In de download staan alleen images vanaf 22 mei en die zijn niet goed volgens het forum.

 

 



Re: DM hangt op dhcp #2 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2013 - 15:30

Heeft iemand misschien suggesties hoe bovenstaand probleem aan te pakken?

 

In het uiterste geval kan ik natuurlijk flashen.  De vraag is dan met welk image?

 

Bij voorbaat dank.



Re: DM hangt op dhcp #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 31 May 2013 - 17:35

Gewoon even de image van de 18e flashen. Dat is helaas niet anders.
Ik ga er maar even vanuit dat jij een DM800se of een DM500hd hebt.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM hangt op dhcp #4 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2013 - 18:30

Dank voor je reactie Frenske.

Mijn probleem is: waar haal ik dat image vandaag?

 

Ahhhh, wacht effe.  Ik zie dat er zojuist een image van 20 mei in de download gezet is.  Die zal ik eens gaan proberen!



Re: DM hangt op dhcp #5 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2013 - 18:53

Ja! Mijn dm800se werkt weer.

Weer wat geleerd, af en toe een werkend image downloaden en opslaan voor het geval dat ...

 

Het opstarten na het flashen duurde wel lang... en ik kan niet meer met ssh inloggen, permission denied, wel met telnet met hetzelfde wachtwoord !!!!

In telnet sessie het wachtwoord met passwd "gewijzigd" in hetzelfde wachtwoord, uitgelogd en nu pikt ssh het wel....



Re: DM hangt op dhcp #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 31 May 2013 - 19:39

Ja! Mijn dm800se werkt weer.
Weer wat geleerd, af en toe een werkend image downloaden en opslaan voor het geval dat ...
 
Het opstarten na het flashen duurde wel lang... en ik kan niet meer met ssh inloggen, permission denied, wel met telnet met hetzelfde wachtwoord !!!!
In telnet sessie het wachtwoord met passwd "gewijzigd" in hetzelfde wachtwoord, uitgelogd en nu pikt ssh het wel....

Dat is de normale procedure indien je nog niet eerder ingelogd bent met ssh.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM hangt op dhcp #7 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 31 May 2013 - 20:16

Oke!

Kan me dat van eerdere flashes niet meer zo herinneren.

Wel is dat een week of wat geleden ook gebeurd en toen had ik niet eens geflashed.



Re: DM hangt op dhcp #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 1 June 2013 - 12:23

Standaard staat er geen password in de OpenPLI image, als je dan via telnet inlogt met 'root' hoef je geen password in te tikken.

 

Als je ssh gebruikt MOET er een password geset zijn voor de gebruiker 'root', probeer je toch in te loggen zal je zien dat je op het wachtwoord geweigerd wordt.

 

Inderdaad even in telnet het password wijzigen/maken en ssh zal (zoals je gemerkt hebt) weer werken.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: DM hangt op dhcp #9 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 1 June 2013 - 12:43

Als je ssh gebruikt MOET er een password geset zijn

En dat is maar goed ook... want stel je flashed eens opnieuw dan zou zomaar iemand van buiten op je box kunnen komen als de poort al/nog open staat.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM hangt op dhcp #10 Kluns

  • Senior Member
  • 222 posts

0
Neutral

Posted 3 June 2013 - 08:17

Snap ik, echter .... bij telnet heb ik wel het oorspronkelijke wachtwoord opgegeven om in te loggen.  Dat had dus ook zonder gekunt.

Nu herinner ik me dat passwd inderdaad niet, zoals normaal gebruikelijk, eerst om het oorspronkelijke wachtwoord vroeg, dus vermoedelijk doordat er geen wachtwoord was.

 

De autobackup heeft wel al mijn apps en instellingen teruggeplaats, wachtwoorden zitten daar dus niet bij.  Wel zo veilig en goed om te weten.

 

Dus flashen wist het root wachtwoord!  Als je dus om wat voor reden dan ook niet meer op de machine in kunt loggen dan is flashen een oplossing.

 

@Littlesat:

Ssh snap ik, maar telnet kan wel gewoon zonder wachtwoord en die poort staat open na flashen.  Je enige bescherming is de firewall ervoor in de verbinding naar internet, hopelijk blokkeert die de telnet poort (23?).



Re: DM hangt op dhcp #11 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 3 June 2013 - 10:54

De autobackup heeft wel al mijn apps en instellingen teruggeplaats, wachtwoorden zitten daar dus niet bij.

Dat zou wel zo moeten zijn (bij mij gebeurt dan tenminste wel altijd).
Let wel dat dit geen veiligheig biedt voor telnet - na het flashen is er een tijdje geen wachtwoord...
Real musicians never die - they just decompose

Re: DM hangt op dhcp #12 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2013 - 11:04

Snap ik, echter .... bij telnet heb ik wel het oorspronkelijke wachtwoord opgegeven om in te loggen.  Dat had dus ook zonder gekunt.

Nu herinner ik me dat passwd inderdaad niet, zoals normaal gebruikelijk, eerst om het oorspronkelijke wachtwoord vroeg, dus vermoedelijk doordat er geen wachtwoord was.

 

De autobackup heeft wel al mijn apps en instellingen teruggeplaats, wachtwoorden zitten daar dus niet bij.  Wel zo veilig en goed om te weten.

 

Dus flashen wist het root wachtwoord!  Als je dus om wat voor reden dan ook niet meer op de machine in kunt loggen dan is flashen een oplossing.

 

@Littlesat:

Ssh snap ik, maar telnet kan wel gewoon zonder wachtwoord en die poort staat open na flashen.  Je enige bescherming is de firewall ervoor in de verbinding naar internet, hopelijk blokkeert die de telnet poort (23?).

De standard server poorten zijn normaal gesproken altijd geblokkeerd bij een standaard moderne huis tuin keuken router , Tenzij je zelf instellingen hebt gewijzigd.

In belgië zijn deze poorten ook geblokkeerd door de providers. Telenet via hun modem voor alle huis abbonementen. Belgacom weet ik niet Als je een van hun standard modems gebruikt waarschijnlijk well.



Re: DM hangt op dhcp #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 3 June 2013 - 12:02

[off-topic]

Ja, fijn.

 

Ben ik al jaren heel erg blij mee, met dat idiote gedrag van die providers. Zogenaamd voor mijn veiligheid, maar eigenlijk gewoon om meer zakelijke abonnementen te kunnen verkopen... :(

[/off-topic]


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM hangt op dhcp #14 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2013 - 15:36

[off-topic]

Ja, fijn.

 

Ben ik al jaren heel erg blij mee, met dat idiote gedrag van die providers. Zogenaamd voor mijn veiligheid, maar eigenlijk gewoon om meer zakelijke abonnementen te kunnen verkopen... :(

[/off-topic][off-topic]

[off-topic]

 

Daar heb je volledig gelijk in. Telenet of Belgacom proberen gewoon je zakken leeg te melken met te dure abbonementen. Op dat gebied zijn ze in Nederland verwend het is daar véél goedkoper en pakken sneller.

 

Pak nu zelf heb ik de 100 XL waar ze zonder schroom 65 E per maand voor vragen (en dat is enkel internet). Voor distributie en telefoon vragen ze dan nog extra en niet min.

 

Daar haal je dan maximaal 13 MB/s download bij (gemiddeld 9 MB/s bij goede website zoals debian ubuntu)en ze hebben nog het lef van je upload te beperken tot jawel 250 KB/s

:angry:

[/off-topic]


Edited by christophecvr, 3 June 2013 - 15:37.


Re: DM hangt op dhcp #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 3 June 2013 - 15:42

[off-topic]

Ik zit iets beter. Ik heb ook Fibernet XL, haal soms 120Mbps down, en heb net geen 4.5Mbps up.

 

Ik heb die download snelheid helemaal niet nodig, maar wel de upload snelheid. En dus moet ik noodgedwongen 65 euro neerleggen voor een schamele 4.5Mbps. Voor zo'n bedrag heb je in Nederland een symmetrische glasverbinding.

[/off-topic]


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM hangt op dhcp #16 christophecvr

  • Senior Member
  • 3,131 posts

+140
Excellent

Posted 3 June 2013 - 15:54

[off-topic]

Ik zit iets beter. Ik heb ook Fibernet XL, haal soms 120Mbps down, en heb net geen 4.5Mbps up.

 

Ik heb die download snelheid helemaal niet nodig, maar wel de upload snelheid. En dus moet ik noodgedwongen 65 euro neerleggen voor een schamele 4.5Mbps. Voor zo'n bedrag heb je in Nederland een symmetrische glasverbinding.

[/off-topic]

[off-topic]

Ik zit er hetzelfde voor ook +- 120 Mbps  = +- 10 MB/s als maximum(maar aangezien het tegenwoordig af en toe naar 13 MB/s loopt zal het waarschijnlijk +- 160Mbps zijn) Misschien is mijn 250 KB/s intussen ook 500 KB/s  wat + - 4.5 Mbps is Dus ontzettend traaaaaaaaaaag Voor die 65 E aan Fibernet XL (Die in aanvang zelfs 95 E koste nu nog 65 E)

[/off-topic]



Re: DM hangt op dhcp #17 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 3 June 2013 - 20:05

ben ik blij dat ik niet in B woon, krijg binnenkort glasvezel met 100Mbps up/down internet en telefonie voor € 40,95.

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: DM hangt op dhcp #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,303 posts

+1,718
Excellent

Posted 3 June 2013 - 20:15

Lang leve het gebrek aan monopolie (in de meeste plaatsen dan toch). Dat is hier wel anders...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM hangt op dhcp #19 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,469 posts

+118
Excellent

Posted 3 June 2013 - 20:33

we hebben zelf dan ook een cooperatie opgezet die in de gehele gemeente alle panden van glasvezel gaat voorzien

zie www.hslnet.nl


on the Glassfibre 1GB DVB-C...




Also tagged with one or more of these keywords: dm800se

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users