Jump to content


Photo

NIeuwe drivers VU+

drivers vu+ solo2 solo duo2

  • Please log in to reply
480 replies to this topic

Re: NIeuwe drivers VU+ #421 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 21 December 2014 - 21:26

Echt soms snap ik geen ene moer van,van die replys die @Hemertje op sommigen geeft..

Bro "weer" omdat,"a" jullie vaak over VU praten met dat ze moeilijk doen over simpele dingen.En "b" zelfs ik als leek weet dat VU een stelletje Kowboys zijn die constant beweren alles beter te weten dan de rest.En als ze het mis hebben,dan geven ze dat niet toe.


Edit:En op de Downloadsite zie je dan een van die dingen:Plots staan daar de images van de Solo se en de Zero.Echt alsof ze daar altijd hebben gestaan....


Gewoon lezen wat er geschreven wordt, nu lijkt het erop dat OpenPLi en VU+ continu ruzie hebben gehad terwijl dat nooit is geweest...

Men creëert op deze manier roddels en onwaarheden die er niet zijn...

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: NIeuwe drivers VU+ #422 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 21 December 2014 - 21:31


Edit:En op de Downloadsite zie je dan een van die dingen:Plots staan daar de images van de Solo se en de Zero.Echt alsof ze daar altijd hebben gestaan....

 

Dat komt omdat we al tijden een image bakken voor die apparaten, alleen dat niet publiek gemaakt hebben totdat er een stabiele image gebouwd werd.

Op het moment dat die link geplaatst wordt, verwijst die dus naar een plek op de server waar dus al een tijdje builds op geplaatst werden.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: NIeuwe drivers VU+ #423 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 21 December 2014 - 21:50

@Hemertje:als je iets langere zinnen zou maken zou het zo verhelderend zijn.Het is maar een tip;-)

 

@Tech,thanx voor de info.Ik had altijd de indruk dat Solo se en de Zero niet gesupport zouden worden.Die indruk kreeg ik heel vaak.Maar goed wij gebruikers hoeven niet alles te weten wat er allemaal achter de schermen gebeurt...

 

(OFF TOPIC:Stiekem hoop ik dat er iets met DMM achter de schermen gebeuren,maar helaas heb ik die illusie al opgegeven)



Re: NIeuwe drivers VU+ #424 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 21 December 2014 - 22:15

Die indruk is misschien wel gewekt omdat we een klein half jaar geleden niet mee zijn gegaan met de vu drivers gebouwd op een oudere bouwomgeving terwijl andere op openpli gebaseerde images spul gepushed hebben om dat toch via een omweg voor elkaar te krijgen...
Maar als ik dat meld dan haal ik misschien wel oude koeien uit de sloot...
Maar in ieder geval heeft vu het nu wel begrepen, inclusief de bsp layer... En wie weer doet voorbeeld volgen....???

Edited by littlesat, 21 December 2014 - 22:16.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: NIeuwe drivers VU+ #425 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 21 December 2014 - 22:17

Dream heeft op het moment te veel ego. Echter, stel dat Dream blijft bestaan, dan zal het er niet omheen kunnen dat imagebouwers als PLi schitterend mooie software hebben, die aan hun ontvangers voorbij gaat. Op lange termijn is het onhoudbaar dat Xtrends, Vu's, Mutanten e.d. betere software hebben dan hun veel te dure eigen apparaten. Het merk Dream had veel waarde, waarvan een flink deel verdampt is. De mogelijkheden om veel geld voor hun apparaten te vragen ebt weg. Er dan een groot eigen team programmeurs op aan houden is dan niet langer mogelijk. En is voor Dream al de nodige tijd niet langer mogelijk, want sinds ze de broncode gesloten hebben is er bar weinig nieuws op softwaregebied van DMM af gekomen. Op den duur zal DMM de afweging moeten maken dat open politiek zinvol is.

Maar dikke kans dat ze te eigenwijs zijn en daarom op een bepaald moment van de markt verdwijnen.

Re: NIeuwe drivers VU+ #426 Roymar

  • Senior Member
  • 474 posts

+5
Neutral

Posted 21 December 2014 - 23:53

Mijn opmerking was in ieder geval niet bedoeld om roddels in de wereld te helpen.

het was puur om aan te geven dat ik blij ben dat Het PLi team de ondersteuning voor de Vu ontvangers door kan zetten waar dat een tijdje niet, of niet makkelijk mogelijk was.

Het werkt hier overigens allemaal perfect hier met de laatste versies op de Vu.

Keep up the good work!


Mutant HD2400

Vu+ Duo

Xtrend ET6000

2x Relook 400s(niet actief)

Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9+10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E/39E


Re: NIeuwe drivers VU+ #427 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 22 December 2014 - 00:22

@Roymar.
Voor zover ik kan zien was de betreffende opmerking ook zeker niet aan jou adres gericht. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: NIeuwe drivers VU+ #428 hemertje

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,471 posts

+118
Excellent

Posted 22 December 2014 - 07:34

@Hemertje:als je iets langere zinnen zou maken zou het zo verhelderend zijn.Het is maar een tip;-)

@Tech,thanx voor de info.Ik had altijd de indruk dat Solo se en de Zero niet gesupport zouden worden.Die indruk kreeg ik heel vaak.Maar goed wij gebruikers hoeven niet alles te weten wat er allemaal achter de schermen gebeurt...

(OFF TOPIC:Stiekem hoop ik dat er iets met DMM achter de schermen gebeuren,maar helaas heb ik die illusie al opgegeven)


Nogmaals, ik lees wat er geschreven staat en reageer daar op.
Het is geen Chinees dus iedereen zou het kunnen snappen of anderen formuleren hun zinnen niet duidelijk genoeg wat men nu probeert te zeggen. Het zit hem niet in de lengte van een zin maar de woordkeuze die men gebruikt

Mbt DMM, wij zijn zelf gestopt met de actieve support zoals bekend
Gelukkig voor de DMM gebruikers zijn er een aantal internationale OpenPLi leden die zich inzetten voor de DMM images om deze draaiende te houden

Van DMM zelf hoef je niets te verwachten, waar hoop je eigenlijk op?

on the Glassfibre 1GB DVB-C...


Re: NIeuwe drivers VU+ #429 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 December 2014 - 07:42

Het is omdat het hier al over dmm gaat en ik het ff niet kan laten...
DMM moet wel met closed source software komen om hun boxen nog steeds duur(der) te kunnen verkopen.... Die closed source software heeft toch meerwaarde? (Hbbtv, blueray, verbeterde teletekst, uitgebreide mediaplayer, blindscan, hdmi-cec, eTimer vereenvoudigt, Vult U zelf maar aan.....)

Edited by littlesat, 22 December 2014 - 07:42.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: NIeuwe drivers VU+ #430 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 09:59

Nou dan moet DMM niet huilen als volgend jaar een Chinees de Hardware jat.Hem voor de helft op MP zet.En hobby SW bouweres images er voor gaan bouwen.En binnen een korte tijd meer Namaaks dan originelen in omloop zullen zijn.

Dat komt ervan als je te hebberig bent en je kennis niet wilt sharen.En geloof mij bovenstaande gaat geheid komen.

Ze moeten beter naar de concurrent kijken want die zijn wel slimmer bezig.bv VU+ (dat mag nu wel gezegd worden) die hebben hun bestaande en nieuwe boxen heel betaalbaar hebben gemaakt.Zo goedkoop dat hrt voor de Chinezen niet interessant is om het nacte maken.

Kijk dat is nou meegaan met je tijd.Dan verkoop je ipv 10 boxen van 500 Euro,50 boxen van 100 Euro.En de Chinezen houd je dan gelijk bij je uit de buurt omdat het originele voor iedereen betaalbaar is.

DMM blijven prachtige boxen maar ben bang dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden met hun koppigheid..

Re: NIeuwe drivers VU+ #431 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 22 December 2014 - 10:03

Even voor de duidelijkheid : DMM is al chinees ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: NIeuwe drivers VU+ #432 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 22 December 2014 - 10:18

En met het "namaak" schiet het ook al aardig op. :ph34r:


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: NIeuwe drivers VU+ #433 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 10:22

Thx @Tech ik doelde op de Chinese "Kloners"

Re: NIeuwe drivers VU+ #434 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 22 December 2014 - 10:24

Dacht dat dit topic over  Nieuw Drivers van VU ging..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: NIeuwe drivers VU+ #435 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 22 December 2014 - 12:26

Klopt... En eindelijk hebben we ze in gebruik genomen....

 

maar het ging ff offtopic.... mag af en toe wel eens gebeuren ;)


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: NIeuwe drivers VU+ #436 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 22 December 2014 - 12:28

Gelukkig hebben we genoeg 'mede moderatoren' om ons daar fijntjes op te wijzen ;)

 

Indeed, back on topic.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: NIeuwe drivers VU+ #437 Happysat

  • Senior Member
  • 697 posts

+43
Good

Posted 22 December 2014 - 14:28


Ze moeten beter naar de concurrent kijken want die zijn wel slimmer bezig.bv VU+ (dat mag nu wel gezegd worden) die hebben hun bestaande en nieuwe boxen heel betaalbaar hebben gemaakt.Zo goedkoop dat hrt voor de Chinezen niet interessant is om het nacte maken.
 

 

De Vu Solo-Mini, de Vu Solo2 allemaal gekloont en dat weet je zelf ook toch ook?

De Solo SE komt binnen enkele weken al...

 

En die dreamboxen worden altijd gekloont buiten de 7020HD om dan...


Octagon SF8008 / TBS5530  DVB-S2/T2 T-85/1.50Mtr/3x90cm (53e 52e 51,5e 28e 25,9e 23e 19e 13e 9e 4e 1w 5w 14w)


Re: NIeuwe drivers VU+ #438 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2014 - 16:42

Ja @Happysat,maar het feit dat je een leuk apparaat  als de VU+ Zero al voor 125,- kan kopen vindt ik wel een stap in de goede richting.En heb je ook de laatste prijs van de Duo2 gecheckt?..De prijzen daarvan kunnen de Chinezen niet overtreffen!



Re: NIeuwe drivers VU+ #439 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 22 December 2014 - 16:52

Clonen maken ze toch wel... er zit alleen geen noemenswaardig prijsverschil meer tussen. Lijkt mij dat je dan op voorhand als webshop koper niet meer kunt vermoeden dat het om een clone gaat. Dat compliceert de boel alleen maar als je het mij vraagt.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: NIeuwe drivers VU+ #440 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 18 March 2015 - 10:04

20150317
 - Support new Gstreamer sink interface(OE update will follow)

 

Staan nu in de bsp layer zag ik..ik ben beniewd wat de OE update tzt  gaat brengen ;)


Edited by 40H3X, 18 March 2015 - 10:04.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: drivers, vu+, solo2, solo, duo2

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users