Jump to content


Photo

NIeuwe drivers VU+

drivers vu+ solo2 solo duo2

  • Please log in to reply
480 replies to this topic

Re: NIeuwe drivers VU+ #81 mirakels

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 7,599 posts

+62
Good

Posted 29 August 2013 - 14:49

Hmmm , try

 

http://archive.vuplus.com/download/drivers/vuplus-dvb-modules-bm750-3.1.1-4.4.3-20130830.tar.gz
 

Works here

dat zal op zijn vroegst morgen zijn. We leven hier nog op 20130829


Geen wonder... Had slechts een dm7000, maar wel ook een rotor. eigenlijk al een tijdje ook een dm600 en dm7025. Maar nu kijkend met een et9000 en vuduo

Re: NIeuwe drivers VU+ #82 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 29 August 2013 - 15:21

Ze zijn er met het handje zo ingezet: dan kunnen diegenen die het probleem met de DUO hebben gemeld bezien of het inderdaad helpt.

 

En ook al geeft de datum van de drivers morgen aan; ze zijn beschikbaar (misschien een poging van VU+ om voor te lopen ......).


Edited by SatKiekerd, 29 August 2013 - 15:23.


Re: NIeuwe drivers VU+ #83 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,641 posts

+459
Excellent

Posted 29 August 2013 - 15:27

Dat is zeker lekker duidelijk een driver release welke in de toekomst ligt ..

Dat is inderdaad voorlopen ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: NIeuwe drivers VU+ #84 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 29 August 2013 - 15:36

Met de laatste drivers wil bij mij af en toe het geluid wegvallen op de Duo

Kanaaltje vooruit en weer achteruit en geluid is weer terug

 

Dit effect heb ik ook af en toe.

 

Dat effect doet zich voor op het moment dat ik van de ene naar een andere zender ga. Even kanaal naar boven en weer terug en het geluid is er weer.

Hebben meer gebruikers hier last van?

Dat is wel grappig eigenlijk, want toen ik de Ultimo nog had, had ik dat ook wel eens. Kennelijk een bugje wat weer teruggekomen is ;)


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #85 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 August 2013 - 19:07

20130830(duo)

Code:
- Fix AC3 sound problem

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #86 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 August 2013 - 19:15

oeps had de info niet gezien stond al in het draadje nou ten overvloede :(


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: NIeuwe drivers VU+ #87 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 08:50

Ik heb nog een vraagje eigenlijk over de nieuwere drivers, je weet maar nooit of iemand 't weet ;) Volgens mij zou het met de drivers van afgelopen maand ook mogelijk moeten zijn om transcoding parameters in te stellen (frame rate, bit rate), ook op de solo2. Maar ik kan er in /proc/stb/encoder/0 niks van terugvinden. Zie ik iets over het hoofd?


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #88 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:02

Ja dat denk ik wel in die map heb ik daarin staan:

audio_pid         

demux             

framerate_choices 

pmt_pid  
bitrate           

framerate         

pcr_pid           

video_pid

 

Dit alles op de Solo2, maar dat komt misschien omdat ik de plugin van VU+ geprobeerd heb


Edited by Pedro_Newbie, 30 August 2013 - 09:04.


Re: NIeuwe drivers VU+ #89 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:07

Die 0 zat al in het pad, even goed lezen ;)

root@solo:/proc/stb/encoder/0# ls /proc/stb/encoder/0/
audio_pid  demux      pcr_pid    pmt_pid    video_pid 

Vaag.

 

Draai jij OpenPLi 4 toevallig?


Edited by Erik Slagter, 30 August 2013 - 09:07.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #90 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:11

Ja ik draai OPenpli 4.0

 

Hier is de plugin van VU+

 

Attached Files



Re: NIeuwe drivers VU+ #91 Dishmagic66

  • Senior Member
  • 1,132 posts

+3
Neutral

Posted 30 August 2013 - 09:12

De Vu Duo drivers van 30/8:   Als je de ontvanger uit standby haalt, heb je geen geluid, hoe vaak je ook zapt. Ook AC3 down mix toggelen geeft geen resultaat.  Mute activeren en deactiveren geeft weer geluid,

Met de drivers van 19/8 heb ik dit niet....


Mijn Enigma2 doos bevat een P(Licentie) Vu+ Duo with 500GB hdd & Vu+ Solo

Re: NIeuwe drivers VU+ #92 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:13

Ja ik draai OPenpli 4.0

Dan is de laatste driver-update niet in 3.0 terechtgekomen, dat verklaart een boel.

 

Zal ik zelf toch ook over moeten (en dat is voor mij niet alleen flashen, maar ook een compleet nieuwe bouwomgeving maken).


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #93 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:16

De plugin vind ik wat minder interessant, het enige wat die doet is de waardes van de /proc files instellen, dat kan ik met "echo" ook nog wel. Uiteindelijk moeten dat gewoon instellingen in enigma/streaming worden natuurlijk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #94 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 30 August 2013 - 09:41

De plugin heb ik erbij gedaan om te zien welke "standaard" framerates daarin staan etc.



Re: NIeuwe drivers VU+ #95 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 11:18

Die kun je uit framerate_choices halen. Maar zowiezo valt dat nogal tegen, het zijn de bekende 24 fps, 24/1001 fps, 25 fps, 30 fps, 30/1001 fps, 50 fps en 60 fps. Iets van 10 of 15 fps zit er niet bij, helaas.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #96 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 30 August 2013 - 11:20

Iets van 10 of 15 fps zit er niet bij, helaas.

Volgens mij is dat dan ook lastig transcode...  net als die anderen... die zou je eigenlijk om hakkelen te voorkomen gewoon 1 op 1 moeten laten... (feitelijk default gelijk aan bron).


Edited by littlesat, 30 August 2013 - 11:21.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: NIeuwe drivers VU+ #97 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 11:22

Voor een mooi resultaat kun je nooit wat met de fps doen (of je moet echt met morphing-technieken aan de slag). Als je een 24 fps film op je 25/50 fps tv kijkt, dan zie je ook dat elke 24 frames er één botweg herhaald wordt.

 

Maar als je echt weinig bandbreedte hebt en je wilt iets kunnen zien, dan kan verlaging van de frame rate heel interessant zijn.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #98 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 August 2013 - 11:27

Voor een mooi resultaat kun je nooit wat met de fps doen (of je moet echt met morphing-technieken aan de slag). Als je een 24 fps film op je 25/50 fps tv kijkt, dan zie je ook dat elke 24 frames er één botweg herhaald wordt.

 

Maar als je echt weinig bandbreedte hebt en je wilt iets kunnen zien, dan kan verlaging van de frame rate heel interessant zijn.

Het vervelende is dat je maar één instelling kunt maken. En feitelijk zou je bij elke transcode dus eerst moeten kijken wat de framerate is, en dan de plugin dienovereenkomstig instellen. Zie je dat de gemiddelde gebruiker doen?

Het zou dus fraai zijn, als VU+ er een 'auto' instelling aan toe zou voegen (auto = gelijk aan bron). Helaas heeft men dat geweigerd (en volgens mij ook helemaal niet begrepen).

 

Daar bovenop komt nog, dat alleen het signaal van de ingebouwde tuners getranscodeerd kan worden. Dus niet van USB-tuners en ook geen opnames.

Alles bij elkaar is de functionaliteit van het transcoderen dus zeer beperkt (geldt voor Solo2 en voor DUO2).


Edited by SatKiekerd, 30 August 2013 - 11:29.


Re: NIeuwe drivers VU+ #99 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 30 August 2013 - 11:33

Oh, ik ging er eigenlijk van uit dat auto wel default zou zijn.

 

Ach ik denk maar zo, framerate en bitrate zijn later toegevoegd, wie weet wat er nog komt, resolutie? Dat zou ik zelf heel mooi vinden.

 

Dat je alleen vanaf de tuners kunt transcoden is vermoed ik een hardware-limitatie. Hoewel, aan de andere kant, je kunt in principe demux/vpid/apid/pcrpid/pmtpid opgeven. Met dat combo kun je ook een afspelende opname van disk aangeven. Misschien kan het best, maar biedt de huidige ui het gewoon niet aan.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: NIeuwe drivers VU+ #100 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 30 August 2013 - 12:20

Oh, ik ging er eigenlijk van uit dat auto wel default zou zijn.

LOL: VU+ heeft nu inderdaad een label 'default' toegevoegd. Maar dat komt overeen met '30000'.





Also tagged with one or more of these keywords: drivers, vu+, solo2, solo, duo2

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users