Jump to content

Photo

Mount again knop

• Please log in to reply
196 replies to this topic

Re: Mount again knop #41 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 September 2013 - 15:50

Dat moet je ook niet doen vlak voordat je gaat kijken ;)

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Mount again knop #42 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 14 September 2013 - 15:51

Welk programma gebruiken jullie/jij daarvoor (en is er een freeware versie van)

Edited by Pedro_Newbie, 14 September 2013 - 15:51.

Re: Mount again knop #43 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 September 2013 - 15:54

Wat ik gebruik wil je niet weten, dat is een set van scripts die ffmpeg+libx264 aanroepen. Dat script is op zich niet eens zo spannend, maar het blijkt dat het onmogelijk is om een goede ffmpeg-versie te verkrijgen zonder die zelf vanaf git te compileren. Met als gevolg codecs die missen, ontzettend oude versies, allemaal ellende.

Een goed alternatief is handbrake, is volgens mij verkrijgbaar voor zowel windows als linux. Alleen heb je daarmee iets minder mogelijkheden voor finetuning. Maar dat is voor de meesten toch te complex ;)

I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Mount again knop #44 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 14 September 2013 - 15:59

't Is mij nooit gelukt om een DVD naar iets anders om te zetten met behoud van ondertitels.

Real musicians never die - they just decompose

Re: Mount again knop #45 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 September 2013 - 16:07

Dat wil niet zeggen dat het niet kan :D Matroska heeft de mogelijkheid om de grafische subs van DVD's te embedden, alleen enigma kan ze niet afspelen :D

Nou zijn de grafische subs van DVD zowiezo niet om aan te zien, dus wat ik altijd doe is even googlen naar srt subs en die erbij plakken in de mkv. Dan heb je echt perfect uitziende subs, veel beter te lezen. Tot nu toe is dat altijd gelukt. Je kunt alleen af en toe pech hebben dat je een DVD hebt die al door "iemand" naar mkv omgezet is en waarbij er 24/30 fps pull-down of deinterlaceing is toegepast. Dan gaat de timing van de subs de mist in. Maar ook daar is een mouw aan te passen ;)

Re: Mount again knop #46 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 September 2013 - 16:15

Ik hoor het al: laat mij nu maar gewoon de DVD kopiëren .......

Re: Mount again knop #47 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 September 2013 - 16:17

Van mij mag je hoor, ieder z'n meug.

Ik ben altijd meer van de kwaliteit dan de kwantiteit. Ik heb liever een paar series die ik echt te gek vind en die dan echt GOED encoded + goede subs, dan heel veel en dan matig.

Edited by Erik Slagter, 14 September 2013 - 16:18.

Re: Mount again knop #48 DoeEensGek

• Senior Member
  • 287 posts

+48

Posted 14 September 2013 - 16:22

Goh wat een simpel vraagje om een knopje wel niet teweeg brengt :P .

Re: Mount again knop #49 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 14 September 2013 - 16:33

Van mij mag je hoor, ieder z'n meug.

Ik ben altijd meer van de kwaliteit dan de kwantiteit. Ik heb liever een paar series die ik echt te gek vind en die dan echt GOED encoded + goede subs, dan heel veel en dan matig.

Maar je gaat de kwaliteit van een DVD toch niet verhogen door die (in welk formaat dan ook) te hercoderen ......?

Re: Mount again knop #50 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 14 September 2013 - 16:40

De kwaliteit wordt nooit hoger. Wel gelijk, als je het goed doet, terwijl de omvang teruggaat naar de helft of zelfs eenderde.

DVD = mpeg2 = techniek uit 1996. H264 is twee generaties nieuwer.

Edited by Erik Slagter, 14 September 2013 - 16:41.

Re: Mount again knop #51 dAF2000

• PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52

Posted 14 September 2013 - 16:54

Inderdaad, graag weer on-topic.
Of heb jij al voldoende info gekregen?

Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Mount again knop #52 DoeEensGek

• Senior Member
  • 287 posts

+48

Posted 14 September 2013 - 17:24

Inderdaad, graag weer on-topic.
Of heb jij al voldoende info gekregen?

Nouja niet over mijn vraag over een mount knop. Probleem wat eventueel krijgt als je de mount er nog instaat terwijl de pc/nas uit is, begrijp ik dat dat niet is optelossen.

Ik bedoel dat als je in movielist op de ... staat om bovenliggende map te kiezen, je met groen of rood, mount again kan doen. Die knop zit nu in netwerk menu, maar het kost tijd om daar helemaal heen te gaan, hermount en dan terug te gaan movielist. ;) Klein dingetje maar bespaart een beetje ergenis. ;)

Re: Mount again knop #53 nietgiftig

• Senior Member
  • 787 posts

+39

Posted 14 September 2013 - 20:30

Ik heb wel eens zitten rommelen met "de default opname lokatie is de grootste lokale disk of anders de eerste de beste mount waar ik kan schrijven". Dat leverde best een puinhoop op, niet normaal waar die "/media/hdd" allemaal terugkomt.

Ook daar ga je het probleem niet mee oplossen, want op het moment dat je gaat kijken wat er achter dat mountpoint zit, en de server antwoord niet, dan staat je proces meteen in disk wait == hangen.

Met autofs kun je nog geluk hebben dat de share ge-umount is voordat de server plat/suspend gaat. Maar als door wat voor reden dan ook dat umounten niet meteen gebeurt voordat de server onbereikbaar is, heb je ook al weer een "hangpunt".

Maar het is dus niet mogelijk om na het kiezen van de filelist eerst een ping te doen naar de laatst gebruikte locatie (server in dit geval), en op basis daarvan te zeggen, let op server is er niet, ik ga naar een default locatie die wel bereikbaar is.

Hoeft alleen maar als het een netwerk opslag plek is.

Dan heb je in ieder geval geen spinner die niet weg te krijgen is zonder een reset

Of gooit een mislukte ping ook het systeem plat?

Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 

Re: Mount again knop #54 DoeEensGek

• Senior Member
  • 287 posts

+48

Posted 14 September 2013 - 20:40

Ik heb wel eens zitten rommelen met "de default opname lokatie is de grootste lokale disk of anders de eerste de beste mount waar ik kan schrijven". Dat leverde best een puinhoop op, niet normaal waar die "/media/hdd" allemaal terugkomt.

Ook daar ga je het probleem niet mee oplossen, want op het moment dat je gaat kijken wat er achter dat mountpoint zit, en de server antwoord niet, dan staat je proces meteen in disk wait == hangen.

Met autofs kun je nog geluk hebben dat de share ge-umount is voordat de server plat/suspend gaat. Maar als door wat voor reden dan ook dat umounten niet meteen gebeurt voordat de server onbereikbaar is, heb je ook al weer een "hangpunt".

Maar het is dus niet mogelijk om na het kiezen van de filelist eerst een ping te doen naar de laatst gebruikte locatie (server in dit geval), en op basis daarvan te zeggen, let op server is er niet, ik ga naar een default locatie die wel bereikbaar is.

Hoeft alleen maar als het een netwerk opslag plek is.

Dan heb je in ieder geval geen spinner die niet weg te krijgen is zonder een reset

Of gooit een mislukte ping ook het systeem plat?

Daar zie ik ook wel wat in, eerst een ping, is die negatief dan gaan we ervan uit dat de nas er niet is. Eventueel in optie menu intestellen dat deze ping wordt overgeslagen als je je nas altijd aan hebt staan.

Voor de gebruikers die afentoe iets van de pc willen afspelen wel handig.

Re: Mount again knop #55 Stephan296

• Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 14 September 2013 - 21:05

Mee eens ;-) vind ik ook een optie

Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E
Software : Laatste Pli 4.0 Nightly Build - CCcam 2.2.1 - Settings van Hans

Re: Mount again knop #56 MiLo

• PLi® Core member
  • 14,055 posts

+298
Excellent

Posted 15 September 2013 - 08:00

Ik zou 't liever zo inrichten dat hij niet "hangt" en dat je evengoed naar een andere directory kunt gaan.

Die "ping" oplossingen ben ik vaker tegengekomen, maar die geven te vaak foute uitslagen (geen ping, maar mount werkt, en andersom).
Real musicians never die - they just decompose

Re: Mount again knop #57 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 15 September 2013 - 09:20

Los daarvan, het kan best zijn dat het operating system op een punt voordat je de ping doet, al lang de share benadert.

Re: Mount again knop #58 Stephan296

• Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 15 September 2013 - 11:05

Is hier een oplossing voor te creëren?
Dat ben ik wel met Milo eens wat betreft het hangen.

Edited by Stephan296, 15 September 2013 - 11:05.

Hardware: Clarke Tech ET9200 & Xtrend ET5000- Triax 78cm - 28.2E/23.5E/19.2E/13E

Re: Mount again knop #59 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+542
Excellent

Posted 15 September 2013 - 11:13

Wat het dichtst in de buurt komt is een stukje code voor zowel SMB als NFS dat op dat niveau een "ping" gaat doen naar de server. Maar dat is niet heel eenvoudig en ook niet 100% waterdicht.

Re: Mount again knop #60 Stephan296

• Senior Member
  • 948 posts

+8
Neutral

Posted 15 September 2013 - 11:28

Misschien een idee en weet helemaal niet of het kan.
Maar als je met wol pakket werkt is dat een optie ook ivm opnames. Bij opnames 5 min voor aanvang opname een wol pakket naar de server/nas/pc sturen. En het stukje automount als je gewoon een mkv wil kijken bv.
Als je de mount selecteerd dat hij aangeeft dat hij niet beschikbaar is.

8 user(s) are reading this topic

0 members, 7 guests, 0 anonymous users

Bing (1)