Jump to content


Photo

ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet

et9000 traag

  • Please log in to reply
65 replies to this topic

Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #41 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 18 October 2013 - 08:46

Misschien wat ver gezocht maar zou het geen PID probleem kunnen zijn door te veel zombie processen?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #42 TDS

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 18 October 2013 - 09:57

Toevallig wilde ik van de week om een soortgelijk probleem mijn ET9000 opnieuw flashen zonder backup te gebruiken. Maar doordat ik vergeten was de backup te verwijderen bleef alles bij het oude na de flash.

Vandaag stond ik net op het punt opnieuw te flashen maar dacht voordat ik dat doe, nog even op het forum te kijken waarbij deze post mij opviel.

 

Het probleem dat Ruudb beschrijft lijkt namelijk een beetje op wat ik hier met mijn ET9000 ondervind, namelijk met enige (on)regelmaat komen er linksboven in het beeld 2 tandradertjes die blijven draaien. Kan er nog geen echte regelmaat in ontdekken want de ene keer duurt het enkele seconden (> 10 sec) en de andere keer is het bijvoorbeeld korter (< 5 sec). Ook het interval waarin het gebeurd is niet te voorspellen, althans niet voor mij maar het gebeurd sinds waarschijnlijk een week of 3 zeker iedere dag.

 

Ten tijde dat het gebeurd reageert de ET9000 dus ook niet op de AB.

 

Voor de volledigheid: in de tussentijd ben ik wel van Pli3.0 naar Pli4.0 gegaan maar dit heeft niets veranderd m.b.t. de gebeurtenissen.

 

Denk na de vorige reacties gelezen te hebben met name die van de "schone flash" dat ik dat nu maar eens ga proberen.


Xtrend ET9000 + WD500GB hdd with OpenPLi-4.0 / Topfield TF7710HDPVR / 2 x Topfield TF5500PVR (both k.i.a.)


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #43 TDS

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 19 October 2013 - 12:03

Inmiddels sinds gisteren een schone flash met OpenPli-4.0 gedaan en daarna weer een aantal plugins geïnstalleerd.

 

Eerste bevindingen zijn dat de 2 tandradertjes niet meer zo frequent (of niet) aanwezig zijn en e.e.a. ook sneller lijkt te reageren. Helaas heb ik er wel een nieuw probleem voor teruggekregen, namelijk er is geen zenderlijst wanneer ik de radio toets van de AB gebruik. Dit is nu wel wat lastiger wanneer ik radio wil luisteren zonder de TV aan te willen zetten. Op dit moment heb ik nog geen idee hoe dit weer zoals voorheen te krijgen is.


Xtrend ET9000 + WD500GB hdd with OpenPLi-4.0 / Topfield TF7710HDPVR / 2 x Topfield TF5500PVR (both k.i.a.)


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #44 dirocca

  • Senior Member
  • 1,667 posts

+59
Good

Posted 19 October 2013 - 12:48

menu-instellingen-systeem-gebruikersinterface ;)

Attached File  radio zenderlijst.jpg   102.27KB   25 downloads

 

alsook na een flash; druk radiotoets en dan blauwe toets, selecteer je boeket(hoef je maar één keer te doen)

 

grtz Philip


vuduo2 openpli6.1 1TB HDD 2xdualS2tuner

av receiver denon - samsung 4k hdr+ 65inch UE65MU7000 - bose accoustimas 7.1 :rolleyes:

tvv kaart & schotel(64cm), duo lnb, OSCAM

logitech harmony ultimate

 

 

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #45 TDS

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 20 October 2013 - 10:56

Hallo Philip,

 

Dank je wel voor de uitleg hierdoor is dit weer in orde.

 

M.b.t. het oorspronkelijke "tandradertjes-probleem" heb ik dit toch weer meermaals gezien gisterenavond omdat er wat langer tv gekeken werd. Ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens kan zijn ontstaan door mijn nieuwe NAS die ik enkele tijd geleden heb gemount.

 

Maar goed ben nog steeds een heel tevreden gebruiker.

 

Groet Tony.


Xtrend ET9000 + WD500GB hdd with OpenPLi-4.0 / Topfield TF7710HDPVR / 2 x Topfield TF5500PVR (both k.i.a.)


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #46 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 21 October 2013 - 10:36

Hallo Philip,

 

Dank je wel voor de uitleg hierdoor is dit weer in orde.

 

M.b.t. het oorspronkelijke "tandradertjes-probleem" heb ik dit toch weer meermaals gezien gisterenavond omdat er wat langer tv gekeken werd. Ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens kan zijn ontstaan door mijn nieuwe NAS die ik enkele tijd geleden heb gemount.

 

Maar goed ben nog steeds een heel tevreden gebruiker.

 

Groet Tony.

 Ik weet niet hoe je netwerk verbinding (WLAN/LAN) is maar dat vermoeden is natuurlijk zo te checken door de mount te verwijderen en te kijken of het probleem zich herhaalt.


Edited by 40H3X, 21 October 2013 - 10:36.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #47 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 22 October 2013 - 19:45

Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Weet nog niet zeker of het dit is maar het ziet er wel goed uit tot op heden.

 

Ik heb op een usb-stick de picons staan; dat zijn er vele duizenden; die heb ik niet via git geupdate maar gewoon ergens van het internet afgehaald en via DBE, samen met aangepaste kanalenlijst, naar de box gestuurd. Ook heb ik in de gebruikersinterface aangegeven dat ik de picons wil zien in de servicelijst. Dus hij zoekt telkens naar de bijbehorende picons.

 

Ik heb de usb stick er eens uitgehaald en toen bleek dat het zappen ineens zonder haperingen mogelijk was. Ik kan eindeloos zappen of naar de tv-gids gaan en hij laat direct de programma's zien zonder dat hij heel even stopt.

 

Ik heb vervolgens een ocram piconset gedownload en op de hdd zelf laten zetten en nog steeds gaat alles perfect, zappen zonder haperingen; zoveel en zolang ik wil.

 

Ik hou het in de gaten .....................

 

En zoals Eric al aangaf en ik ook wel geloofde: de info die het top-commando geeft zal bijna zeker niet tot de oorzaak van het probleem leiden.


Edited by Ruudb, 22 October 2013 - 19:47.

Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #48 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 22 October 2013 - 19:49

Op de et kun je het beste de ocram picons gewoon in de flash zetten dat werkt het snelst en wordt de hdd ook niet meer onnodig gebruikt voor alleen de Picons.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #49 TDS

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 22 October 2013 - 19:52

Hallo Philip,

 

Dank je wel voor de uitleg hierdoor is dit weer in orde.

 

M.b.t. het oorspronkelijke "tandradertjes-probleem" heb ik dit toch weer meermaals gezien gisterenavond omdat er wat langer tv gekeken werd. Ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens kan zijn ontstaan door mijn nieuwe NAS die ik enkele tijd geleden heb gemount.

 

Maar goed ben nog steeds een heel tevreden gebruiker.

 

Groet Tony.

 Ik weet niet hoe je netwerk verbinding (WLAN/LAN) is maar dat vermoeden is natuurlijk zo te checken door de mount te verwijderen en te kijken of het probleem zich herhaalt.

Dank je voor het meedenken. Ik ga dit binnenkort idd maar eens doen als er weer wat tijd voor is om wat langer te experimenteren.


Xtrend ET9000 + WD500GB hdd with OpenPLi-4.0 / Topfield TF7710HDPVR / 2 x Topfield TF5500PVR (both k.i.a.)


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #50 Ruudb

  • Senior Member
  • 151 posts

+3
Neutral

Posted 22 October 2013 - 20:08

Op de et kun je het beste de ocram picons gewoon in de flash zetten dat werkt het snelst en wordt de hdd ook niet meer onnodig gebruikt voor alleen de Picons.

 

Cobus,

 

OK. Ik dacht er net goed aan te doen om de flash zoveel mogelijk te vermijden.

 

Als ik ze in de flash zet kan ik die dan ook benaderen vanaf mijn PC, zoals ik alle overige bestanden die op de ET staan ook kan benaderen, zoals bijvoorbeeld weggooien als ik picons toch weer eens elders wil zetten en ik die ruimte vrij wil maken?


Box:
ET10000

Schotel:
gewone Triaxx 80cm met een triple quad LNB


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #51 pieterg

  • PLi® Core member
  • 32,766 posts

+245
Excellent

Posted 22 October 2013 - 20:12

Als de hdd slaapt kan een volgende zap zomaar een paar seconden duren (met draaiende tandwielen).
Gewoon de flash gebruiken, die is groot zat.

Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #52 TDS

  • Member
  • 21 posts

+1
Neutral

Posted 29 October 2013 - 14:49

 

Hallo Philip,

 

Dank je wel voor de uitleg hierdoor is dit weer in orde.

 

M.b.t. het oorspronkelijke "tandradertjes-probleem" heb ik dit toch weer meermaals gezien gisterenavond omdat er wat langer tv gekeken werd. Ik heb zo'n vermoeden dat het wel eens kan zijn ontstaan door mijn nieuwe NAS die ik enkele tijd geleden heb gemount.

 

Maar goed ben nog steeds een heel tevreden gebruiker.

 

Groet Tony.

 Ik weet niet hoe je netwerk verbinding (WLAN/LAN) is maar dat vermoeden is natuurlijk zo te checken door de mount te verwijderen en te kijken of het probleem zich herhaalt.

Dank je voor het meedenken. Ik ga dit binnenkort idd maar eens doen als er weer wat tijd voor is om wat langer te experimenteren.

 

Inmiddels tijd gehad om te experimenteren en te kijken. In eerste instantie idd de mount van de NAS verwijderd zoals 40H3X voorstelde, maar dat gaf niet de oplossing.

 

Deze vond ik uiteindelijk wel door de plugin "DynDNS" te disablen, waarna de frequente tandradertjes waren verdwenen.


Xtrend ET9000 + WD500GB hdd with OpenPLi-4.0 / Topfield TF7710HDPVR / 2 x Topfield TF5500PVR (both k.i.a.)


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #53 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 29 October 2013 - 15:15

Deze vond ik uiteindelijk wel door de plugin "DynDNS" te disablen, waarna de frequente tandradertjes waren verdwenen.

Kennelijk gaat deze plugin elke paar minuten z'n domain name <-> ip updaten en doet dat dan in de voorgrond. Goed om te weten voor andere gebruikers van deze plugin!


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #54 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 29 October 2013 - 17:11

Idd mooi om te weten niet dat ik hiet die plugin gebruikt maar voor anderen een oplossing en deze plugin herft toch geen nut meer ? Dyndns wrkt toch niet meer zonder abbo.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #55 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 29 October 2013 - 17:19

Deze vond ik uiteindelijk wel door de plugin "DynDNS" te disablen, waarna de frequente tandradertjes waren verdwenen.

Dank voor het terug koppelen


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #56 GT9000

  • Senior Member
  • 36 posts

0
Neutral

Posted 29 October 2013 - 22:36


Inmiddels tijd gehad om te experimenteren en te kijken. In eerste instantie idd de mount van de NAS verwijderd zoals 40H3X voorstelde, maar dat gaf niet de oplossing.

Deze vond ik uiteindelijk wel door de plugin "DynDNS" te disablen, waarna de frequente tandradertjes waren verdwenen.

Als je toch een NAS gebruikt is er wellicht een app van de fabrikant die DYNDNS kan vervangen.
Ik gebruik zelf een Synology die een gratis registratie heeft.

Edited by GT9000, 29 October 2013 - 22:38.

Receiver : ET 9000 1T PLI-4 /  VU+SOLO2 / Transp: Astra 1,2,3 / Hotbird / Eutel 7 | Samsung 42" | Sound: Logitech 5400 5.1 | AB: Philips


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #57 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 16 December 2013 - 13:39

Omdat onze dm8000 met Openpli 4 de laatste drie weken ook steeds trager werd in het doorlopen van menu en lijsten heb ik dit discussiesnoertje aandachtig gevolgd.

 

Ik heb het volgende gedaan.

 

Met plugin Cash Flush gekeken hoeveel ruimte overschoot: ongeveer 6%. Flush met blauwe knop toegepast en de winst was 3 tot 4%. Met Systemtools Memory geCleaned: winst nog eens 4%. In de plugin EPGimport het aantal dagen voor EPG-opslag verminderd tot 8. De Epg-bronnen gecontroleerd op overbodige..

 

Met Systemtools EPG.dat verwijderd waarna meteen herstart volgt.

 

Na herstart met plugin Cash Flush weer gekeken naar vrij geheugen: 45%. De cursor loopt nu vlot over het menu en de lijsten. Kennelijk is de grotere geheugenvrijheid van invloed.

Ik kijk nu over enkele dagen weer hoe dat er bij staat en zeker wanneer de cursor weer langzaam zou worden.

Omdat EPG.dat bij mij op de harde schijf staat heeft die geen invloed op de geheugenruimte, maar wat er in staat wordt tijdens het scrollen kennelijk bijna allemaal in het geheugen geplaatst.

 

Wanneer alles goed blijft gaan ga ik daarna het aantal dagen weer verhogen om te zien wanneer de vertragingen weer optreden.

 

Het resultaat zal ik hier weer melden



Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #58 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 16 December 2013 - 14:37

EPG data zit altijd in geheugen, wordt bij normaal afsluiten van de box weg geschreven naar HDD, en weer ingelezen bij opstarten


Edited by metoo, 16 December 2013 - 14:38.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #59 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,045 posts

+298
Excellent

Posted 16 December 2013 - 15:25

Plugins kunnen geen geheugen vrij maken (technisch en oninteressant verhaal).

EPG reductie is wat telt. EPG staat in RAM. Altijd. Zonder uitzondering. Ongeacht of het uit de importer of van satelliet komt. Geen plugin die dat veranderen kan.
Real musicians never die - they just decompose

Re: ET9000 verwerkt ab-commando's soms traag of helemaal niet #60 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 December 2013 - 15:56

Plugins kunnen geen geheugen vrij maken (technisch en oninteressant verhaal).

En daar wil ik aan toevoegen, de getallen die geven als "vrij" en "niet vrij" geheugen slaan ook nergens op.

 

Het enige wat een "cache flush plugin" kan doen is de linux kernel vriendelijk vragen om al het geheugen wat op zich al vrij is, maar waar nog kopieen van harddisk-blokken in staan (dat is het idee van cache), geforceerd leeg te maken. Dit kan soms helpen om meer fysiek aangesloten geheugen te krijgen (de totale hoeveel vrij geheugen BLIJFT GELIJK!). Normaal is dat helemaal niet interessant, de linux kernel kan prima met gefragmenteerd geheugen omgaan. Maar sommige drivers doen rare dingen (in ieder geval niet zoals het hoort = grote stukken fysiek geheugen allokeren) en dan gaat het mis,.

 

Ik hoop dat ik dit verhaaltje nu eens voor het laatst heb mogen houden, het idee van "het geheugen is vol en moet geleegd worden" blijft maar rondzingen, zonder het begrip en de onderbouwing.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




Also tagged with one or more of these keywords: et9000, traag

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users