Jump to content


Photo

Ocram Picons


  • Please log in to reply
174 replies to this topic

Re: Ocram Picons #21 -Dennis-

  • Senior Member
  • 175 posts

+2
Neutral

Posted 1 January 2014 - 21:07

Daar gaat het niet om.

Het werd aangeboden op de voormalige site van Ocram, zelfs met een uitleg erbij hoe dit te installeren.

Onder deze uitleg stond een 'doneer' button en ik heb dan ook een bedrag gedoneerd. Dat er dan ook gebruik gemaakt wordt van diensten van iemand anders stond daar niet bij.

 

Maar goed, laten we het verder maar vergeten, enige wat ik wilde doen was iedereen op attenderen dat er een makkelijkere manier is om de picons bij te houden.

Dat wordt niet door iedereen op prijs gesteld (al dan niet terecht).

Mijn excuses voor mijn bemoeienis met dit probleem, en de gevolgen ervan.



Re: Ocram Picons #22 Pale-Rider

  • Senior Member
  • 126 posts

+6
Neutral

Posted 1 January 2014 - 21:14

 

Andere optie is Ocram zijn eigen feed gebruiken.
Werkt prima, en altijd uptodate.
 
Ik heb onderstaande CONF-bestand (.conf) in etc/opkg toegevoegd.
src/gz ocram-picons http://enigma2.world...com/feeds/ocram
 
Op die manier zijn de picons, en de icesat zenderlijst te downloaden.

 
 
TUT TUT. 
 
If you are going to copy the feeds from another image at least have the decency to say so, especially as by using it your stealing their bandwidth they paid for.

Ik heb ervoor betaald, heb toentertijd donatie gedaan aan Ocram.
Overigens stond dit aanbod om deze feed gewoon op zijn website, voordat hij de overstap maakte naar de huidige site.
Niets 'gestolen' dus.

 

 

Daar gaat het niet om.

Het werd aangeboden op de voormalige site van Ocram, zelfs met een uitleg erbij hoe dit te installeren.

Onder deze uitleg stond een 'doneer' button en ik heb dan ook een bedrag gedoneerd. Dat er dan ook gebruik gemaakt wordt van diensten van iemand anders stond daar niet bij.

 

Maar goed, laten we het verder maar vergeten, enige wat ik wilde doen was iedereen op attenderen dat er een makkelijkere manier is om de picons bij te houden.

Dat wordt niet door iedereen op prijs gesteld (al dan niet terecht).

Mijn excuses voor mijn bemoeienis met dit probleem, en de gevolgen ervan.

 

 

This is nothing to do with you donating to ocram for his work which i am sure he appreciates, this is about you ripping the feeds out of the ViX image thereby steeling our bandwidth that we pay for. 



Re: Ocram Picons #23 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 1 January 2014 - 21:16

Maak je geen zorgen -Dennis-, je hebt in mijn ogen niks verkeerd gedaan en zoals jij gebruik maakt van de feed, denk ik niet dat daar iemand om hoeft te klagen...

 

Als men natuurlijk standaard het ocram-feed.conf zou gaan toevoegen aan OpenPLI, dan zal dit natuurlijk wel de nodige bandbreedte verbruik opleveren, waarvoor world-of-satellite dan zou opdraaien, wat niet eerlijk zou zijn tov hen, denk dat je het meer in die richting moet bekijken en niet persoonlijk opvatten, ook al bedoelde je deze manier niet expliciet....

 

In der tijd is de ftp storage mij aangeboden om de ipk's makkelijk te kunnen aan bieden aan OpenVIX, hieruit is dit verder geëvolueerd naar de uiteindelijke feed constructie... mocht het VIX team zich hier niet langer in kunnen vinden, dat een enkeling zich er op deze manier van gebruik maakt, dan mogen ze me dit ook laten weten.


Edited by ocram, 1 January 2014 - 21:19.


Re: Ocram Picons #24 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 1 January 2014 - 21:18

@phoenix-vix

 

He didn't knew that.

I've done this to but with another conf file ,i think.

 

Sources in conf file are "http://picons.bitbucket.org" directly to his site.

 

Or not ?


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Ocram Picons #25 Pale-Rider

  • Senior Member
  • 126 posts

+6
Neutral

Posted 1 January 2014 - 21:21

Maak je geen zorgen -Dennis-, je hebt in mijn ogen niks verkeerd gedaan en zoals jij gebruik maakt van de feed, denk ik niet dat daar iemand om hoeft te klagen...

 

Als men natuurlijk standaard het ocram-feed.conf zou gaan toevoegen aan OpenPLI, dan zal dit natuurlijk wel de nodige bandbreedte verbruik opleveren, waarvoor world-of-satellite dan zou opdraaien, wat niet eerlijk zou zijn tov hen, denk dat je het meer in die richting moet bekijken en niet persoonlijk opvatten, ook al bedoelde je deze manier niet expliciet....

 

 

That was my point. individual users taking the feeds is fine but to offer our feeds for use to another image without asking us is just not on, we pay for those feeds and if another image decides to incorporate them there basically stealing from us ( no i'm not accusing pli but i hope you can see where i'm coming from ).



Re: Ocram Picons #26 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 1 January 2014 - 21:22

Het doneren, staat idd ook los van het wel of niet gebruiken van de feed, de hele uitleg over de feed is intussen ook wel weggehaald omdat ik juist dit soort reactie wilde voorkomen.



Re: Ocram Picons #27 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 1 January 2014 - 21:24

Maak je geen zorgen -Dennis-, je hebt in mijn ogen niks verkeerd gedaan en zoals jij gebruik maakt van de feed, denk ik niet dat daar iemand om hoeft te klagen...

 

Als men natuurlijk standaard het ocram-feed.conf zou gaan toevoegen aan OpenPLI, dan zal dit natuurlijk wel de nodige bandbreedte verbruik opleveren, waarvoor world-of-satellite dan zou opdraaien, wat niet eerlijk zou zijn tov hen, denk dat je het meer in die richting moet bekijken en niet persoonlijk opvatten, ook al bedoelde je deze manier niet expliciet....

 

 

That was my point. individual users taking the feeds is fine but to offer our feeds for use to another image without asking us is just not on, we pay for those feeds and if another image decides to incorporate them there basically stealing from us ( no i'm not accusing pli but i hope you can see where i'm coming from ).

 

Goed, ik denk dat we hier allemaal op dezelfde golflengte zitten, en zoals pheonix aahaalt, is dat idd geen nette manier tov andere teams...



Re: Ocram Picons #28 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 January 2014 - 21:29

shit happens if your feeds are on a public access server. You better bolt it down to your own image.

What if some idiot writes a script that continuously downloads those files? Goes it down before end of the month with the well known message "This site has exceeded its allowed traffic for this month?"

And you should know better, pliteam would in worse case download once, put it in their own feeds and serve out many times.

That would actually save you the bandwith, but you decided to make an issue about it!

Now this topic got far more attention and people will start to leech from that location no matter what.

 

Perhaps best is that ocram could upload his picon sets directly to openpli feed.... 


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ocram Picons #29 Pale-Rider

  • Senior Member
  • 126 posts

+6
Neutral

Posted 1 January 2014 - 21:35

shit happens if your feeds are on a public access server. You better bolt it down to your own image.

What if some idiot writes a script that continuously downloads those files? Goes it down before end of the month with the well known message "This site has exceeded its allowed traffic for this month?"

And you should know better, pliteam would in worse case download once, put it in their own feeds and serve out many times.

That would actually save you the bandwith, but you decided to make an issue about it!

Now this topic got far more attention and people will start to leech from that location no matter what.

 

Perhaps best is that ocram could upload his picon sets directly to openpli feed.... 

 

 

sorry to say mr The parasite but The feeds have never been a secret, it still does not change the fact that they belong to us, and i'm damn sure if we were to use pli's feeds or any others for that matter you would be jumping all over us for it.


Edited by pheonix-vix, 1 January 2014 - 21:35.


Re: Ocram Picons #30 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 1 January 2014 - 21:45

Rustig jongens,

 

Ik denk dat tot op heden het PLI team de feed nog nooit heeft gebruikt en dit ook niet van plan was om dit te gaan doen, anders was dit al lang gebeurd...en was deze discussie niet nodig geweest.

 

Maar wat PLI niet doet, kan een ander team wel doen, want ik denk dat er nog images zijn die het standaard aanbieden, maar op welke manier ze het doen weet ik niet...och er zijn er zelfs die gewoon op een forum picons aanbieden rechtstreeks gestolen van mij en aangeboden als zijnde van hunzelf.



Re: Ocram Picons #31 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 January 2014 - 21:49

Sure, but you are missing obvious the point:

 

If an user anonymous downloads a set of picons direct from you precious feeds and adds it to a private server feed for download for many others: you are fine with it!

Now someone tipped you off: hey openpli is using your feeds for their users and you start too have problems with that fact.

ts not the case, nor ever will be that openpli is adding direct links to foreign feeds. Simply isnt their style and you should know that.

 

And just start complaining en public about such issues with such an attitude... well if I was in your place I would send out an pm to an openpli mod and just ask what's going on.

 

@Ocram:

 

Helemaal eens, alleen de toon die direct weer wordt aangeslagen is buiten alle proporties.

Heb je al eens geprobeerd/gevraagd of je direct mocht uploaden naar openpli feeds? Ik weet niet of het een optie is maar zou toch handig zijn of zie ik iets over het hoofd?

Gebeurt volgensmij ook met Hans en Henksat settingslijsten.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ocram Picons #32 Pale-Rider

  • Senior Member
  • 126 posts

+6
Neutral

Posted 1 January 2014 - 21:50

Rustig jongens,

 

Ik denk dat tot op heden het PLI team de feed nog nooit heeft gebruikt en dit ook niet van plan was om dit te gaan doen, anders was dit al lang gebeurd...en was deze discussie niet nodig geweest.

 

Maar wat PLI niet doet, kan een ander team wel doen, want ik denk dat er nog images zijn die het standaard aanbieden, maar op welke manier ze het doen weet ik niet...och er zijn er zelfs die gewoon op een forum picons aanbieden rechtstreeks gestolen van mij en aangeboden als zijnde van hunzelf.

 

 

I agree, this discussion was never about Pli taking the feeds because they did not and i apologize for my outburst but the parasite has a way of bringing out the worst in me, I fully appreciate your work and offer my thanks for it, I  just wanted it to be known that the feeds were not free to be used in other images even if the op did not know this at the time he posted the link, but thats me done in this discussion.

 

I wish you and the Pli Team a very happy new year for 2014



Re: Ocram Picons #33 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 January 2014 - 21:52

Dont blame me: you were already outbursting on wrong grounds way before I even added a single comment in this topic!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ocram Picons #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2014 - 22:04

Die 500Mb is peanuts, uiteindelijk, als wij zelf de zaken gaan ophalen en bij ons in de feeds zetten (zoals we nu handmatig doen) hebben we ook een bandbreedte verbruik.

 

De vraag is dan: hoeveel mensen (buiten de openpli gebruikers) downloaden handmatig de files, en hoeveel impact levert dat op? Wij worden wel gesponsord voor wat betreft download mirrors, maar dat is op een gegeven moment ook op...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ocram Picons #35 deleted

  • Senior Member
  • 702 posts

+48
Good

Posted 1 January 2014 - 22:05

Heb je al eens geprobeerd/gevraagd of je direct mocht uploaden naar openpli feeds? Ik weet niet of het een optie is maar zou toch handig zijn of zie ik iets over het hoofd?

Gebeurt volgensmij ook met Hans en Henksat settingslijsten.

 

Ik heb zoiets gelijkaardigs al eens voorgesteld in 2011, maar dit werd toen als "geen goed idee" bestempeld. Het zelfstandig downloaden en in de feed plaatsen binnen het team, werd ervaren als "beter".

Wat in eerste instantie ook klopt en wie ben ik om daartegen in te gaan.



Re: Ocram Picons #36 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 January 2014 - 22:13

Ik denk dat het verschijnsel "ocram picons" toen nog beschouwd werd als "just the next picon set"

Ik gebruik jouw set al sinds je ermee begonnen bent. Hoop er nog lang van te kunnen genieten!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ocram Picons #37 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2014 - 22:14

Er zijn meer zaken die we van elders binnen trekken. Maar uiteraard heeft het onze voorkeur om met "source" te werken, ook al gaat het niet direct om code.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ocram Picons #38 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 January 2014 - 22:24

Allemaal goed en wel maar is het niet handiger om Ocram wat meer mogelijkheden te geven zodat hij zijn copy van de ocram picon set binnen openpli zelf kan aanpassen?

Dat scheelt toch iedereen tijd en moeite? Ik vind dat hij ondertussen al ruim bewezen heeft dedicated en betrouwbaar te zijn.


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: Ocram Picons #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,312 posts

+1,719
Excellent

Posted 1 January 2014 - 22:27

Dat bedoel ik met "source".

 

Uiteraard is het niet de bedoeling dat we zelf met de plaatjes aan de gang gaan. Maar wel dat de ipk's door onze bouwserver in elkaar gesleuteld worden. En daarvoor is nodig dat alles los bereikbaar is.

Dat is momenteel zo (in de repo), maar de zaken om er automatisch elke nacht een .ipk van te maken ontbreken nog.

 

Radxnl was daar volgens mij al naar aan het kijken, maar hij is met verlof op dit moment, dus wel moeten even geduld hebben.

 

Als dat werkt hebben we helemaal geen files of google drive of wat dan ook meer nodig.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Ocram Picons #40 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 1 January 2014 - 22:30

Ja, ik moet bekennen dat geduld ook niet een van mijn deugden is ;)


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users