Jump to content


Photo

Externe Harddisk komt niet uit standby en wordt dan ook niet gezien

Openpli 3.0 kernel 3.2 DM500HD

  • Please log in to reply
24 replies to this topic

Re: Externe Harddisk komt niet uit standby en wordt dan ook niet gezien #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 July 2014 - 12:56

Het belangrijkste is de tool die er als wrapper omheen zit, en die je in staat stelt om "reguliere" backup taken te plannen, schedules te definieren, etc. Zonder dat is het slechts een geavanveerde copy tool.

 

http://wiki.edseek.com/howto:dirvish


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Externe Harddisk komt niet uit standby en wordt dan ook niet gezien #22 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2014 - 13:51

Of backuppc. Don't be fooled by the name. Het is een complete backup-"solution" voor iedereen die meteen naar enterprise-level wil (zoals bacula :mellow:). Alleen maar goede ervaringen mee (ook in grotere omgevingen), werkt ook bovenop rsync en is zeer gebruikersvriendelijk.

 

WW: wat ik eigenlijk eens zou moeten doen is een complete "base" backup op usb disk zetten en die dan over internet dagelijks bijhouden, dan is het te doen, inderdaad. Maar dan moet je echt kaal met rsync gaan werken, dus geen incrementals, history etc. Maar in mijn situatie is dat ook eigenlijk prima.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Externe Harddisk komt niet uit standby en wordt dan ook niet gezien #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 July 2014 - 14:14

Voor Dirvish maakt dat geen fluit uit.

 

Elke backup is vanuit het schema gezien altijd een incremental (alleen de verschillen ten opzichte van de vorige backup gaan over de lijn), vanuit de data gezien altijd een full (de tree in ./<vault>/<timestamp>/tree is altijd de volledige data set, met dank aan de gebruikte hardlinks).

 

En dat vind ik het mooie aan deze oplossing: het probleem van echte incrementals speelt namelijk bij de restore. Je moet de laatste full restoren, dan alle incrementals er stuk voor stuk overheen, en tenzij je echt een goed systeem hebt dat alle changes kan tracken heb je nu de files die je had verwijderd sinds de laatste full backup weer terug (omdat incremental backups zelden deletes correct verwerken).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Externe Harddisk komt niet uit standby en wordt dan ook niet gezien #24 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 24 July 2014 - 15:07

Backuppc werkt met "naamloze" hardlinks, die heeft dus metadata nodig die overeenkomt met de gebackupte files, ik denk dus niet dat het met backuppc zou lukken. Dirvish misschien dan wel.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Externe Harddisk komt niet uit standby en wordt dan ook niet gezien #25 MiLo

  • PLi® Core member
  • 14,042 posts

+298
Excellent

Posted 24 July 2014 - 19:16

Ik heb nog nooit spijt gehad van teveel backups maken. Ook nooit gehoord van iemand die dat wel had.
Real musicians never die - they just decompose



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users