Jump to content


Photo

GigaBlue HD Quad PLUS


  • Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #101 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 5 May 2014 - 21:23

Ls je als je het openrsi image kiest voor deze box, dan heb je een image die voor 99% openpli is... Alleen lukt het me nog niet de sources hiervan te vinden...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #102 peob

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 6 May 2014 - 01:24

Waarom kan je de HDMI niet gebruiken, lijkt mij de enigste aanvaardbare uitgang voor kwaliteit?

Hoeveel ruimte is er tussen TV en décoder?

Een hdmi van 10m heb ik hier ook liggen.

HDMI niet te gebruiken bij mij, heb meerdere TV's thuis en krijgen hun signal via de antenne ingang, zeker HDMI zou een iets betere beeld kwaliteit geven maar ik heb meerdere sat boxen(oude) FTA boxen die allemaal via een Rf modulator op de coax zitten naar de antenne ingangen van de Tv's.

De Gigablue heeft wel composit en RCA(wit,rood,geel) maar toch lukt het niet via de RCA op de Rf modulator een redelijk beeeld te krijgen wat met de andere oude sat boxen wel lukt.

nog even wat stoeien dus.

mvg

ron



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #103 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 6 May 2014 - 09:38

Het is spijtig om zulke oude slechte technologie te gebruiken met dergelijke decoder.

Misschien zou het nuttig zijn om een nieuwere installatie te maken via netwerk.

Je kan tegenwoordig al voor +/- €50 een Raspberry Pi maken die kan streamen vanaf je Enigma boxen en HD weergeven.

Daar kan je dan nog gaan kiezen of je die lokaal met HDMI verbindt of met de ouderwetse cinch aansluiting.

Zo zou je ook alle opnames en videos kunnen centraliseren op je NAS of Gygablue indien je geen NAS hebt.

 

Zou het niet handig zijn om een nieuwe topic te openen?

Heeft niets meer te maken met de decoder.


Edited by Alain_sat, 6 May 2014 - 09:40.

ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #104 peob

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 7 May 2014 - 19:24

ja inderdaad, zal er even een nieuw topic van maken en even uitleggen hoe onze setup is.



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #105 wortellica

  • Senior Member
  • 1,370 posts

+33
Good

Posted 1 June 2014 - 22:09

Attached File  image.jpg   38.11KB   71 downloads is ook wel weer mooi!


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users