Jump to content


Photo

GigaBlue HD Quad PLUS


  • Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #81 Pimsat

  • Senior Member
  • 65 posts

+3
Neutral

Posted 3 May 2014 - 08:54

Ik draai nu ruim een jaar met de Gigablue Quad met extra interne 2x DVB-c en ben erg tevreden over deze ontvanger. Hiervoor een Vu+ duo gehad en ik kan uit ervaring zeggen dat de Gigablue Quad veel stabieler is! De Quad heeft niet de beloofde gigabit-LAN maar het is wel een goede compacte box voor minder geld. Ben tevreden over de ondersteuning. Veel updates en eventuele bugs worden opgelost via driver updates. Er is op de duitse fora best een grote en groeiende community waar ik steeds meer nederlandse gebruikers spot. Voor de slaapkamer nu een kleinere Gigablue UE+ besteld.

 

Draai met Openmips 4.0 met PLi-HD skin, maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als OpenPLi voor de Gigablue ontvangers een image zou gaan maken. Moet OpenPLi daarvoor door Gigablue gevraagd worden of is dat geheel aan jullie?



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #82 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,634 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 May 2014 - 10:07

Dat is een combinatie van beide. ;)

 

We willen overstappen naar BSP layers, daarmee kan een fabrikant zelf zijn ondersteuning beheren. Voor hem flexibeler en sneller, voor ons minder werk, voor de gebruiker meer keuze.

 

Nu moeten alleen de fabrikanten dat nog inzien...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #83 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 May 2014 - 15:11

Ik ben ook voornemens om een giga te bestellen maar werkt de dream ab erop ? Dat is het enige dat ik wel wil want die zijn gewoon super.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #84 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 May 2014 - 15:36

Ik ben ook voornemens om een giga te bestellen maar werkt de dream ab erop ? Dat is het enige dat ik wel wil want die zijn gewoon super.

 

 

Als je het dan over een super ab hebt...

Is een harmony misschien wel de allerbeste....[ kost wat ]

Je hoeft niet eens te richten... en een app voor tablet, telefoon, enz enz enz

 

Maar alleen daar een box voor bestellen???


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #85 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 3 May 2014 - 16:00

Ben heel tevreden met mijn harmony.

maar niet richten heb ik echt nog nooit (nooit dus) meegemaakt.

niet bij een VUduo, niet bij een ET9500 en bij mijn nieuwe ET8000 al helemaal niet

Maar intussen overleeft ie wel al die boxen :lol:

Of laten we zeggen; is minder snel achterhaald dan.



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #86 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 3 May 2014 - 16:17

Ben heel tevreden met mijn harmony.
maar niet richten heb ik echt nog nooit (nooit dus) meegemaakt.
niet bij een VUduo, niet bij een ET9500 en bij mijn nieuwe ET8000 al helemaal niet

Zie mijn handtekening: voor alle apparaten hoef ik geen van de harmony's te 'richten'; die mogen naar een willekeurige kant schijnen.

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #87 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 May 2014 - 16:44

Het kan dus niet dat is jammer.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #88 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 3 May 2014 - 16:48

ik zit nog te twijfelen tussen de Xtrend 8000 of 10000, gewoon omdat de Xtrends die ik nu heb prima bevallen


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #89 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,406 posts

+395
Excellent

Posted 3 May 2014 - 16:57

Het is maar net waar je jouw toekomstige wensen op afstemt. Als straks IPTV ook mogelijk wordt op de 10K, dan wordt het een veelzijdige ontvanger. HDMI in, IPTV, Satelliet TV, HBBTV, S2 in combinatie met DVB-C etc.
Maar die wensen zullen / kunnen voor iedereen aanmerkelijk anders liggen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #90 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 3 May 2014 - 17:03

mwhaa...

 

@ Meteo

 

Je hebt al een server..

Wat wil je er nog meer mee dan?

 

Voor een 8 heb je 2 quads, en dan nog maar te zwijgen over een 10


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #91 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 3 May 2014 - 19:14

Loop met opnemen en kijken naar sat soms wat tegen de kaartbeperking van CD aan.

Overweeg over te gaan naar (ziggo) kabel abbo, dus een box met voldoende tuners om op te nemen en te kijken en te streamen met remote streamconvert naar de andere (sat)boxen. en vice versa.

 

Zal nog eens naar de Quads kijken, maar heb toen DMM closed source ging mijn dreamboxen verkocht , omdat de Pli ondersteuning op de tocht stond, en de Xtrends veel modernere software/kernel/drivers hbbtv etc. hadden, en die zijn buitengewoon goed bevallen, werken moeiteloos.

Dus om nu ineens wel weer wat te gaan kopen waar geen Pli image voor is trekt me niet aan.

Heb naast de DMM's en Xtrend ook nog 3 jaar vuduo gehad, die vond ik gewoon wat minder altijd wel kleine issues/ergernissen.

De pijn van de aankoop duurt maar even, de kleine ergernisjes van iets wat iets minder is moet je weer jaren mee doen, of weer verkopen en weer nieuw kopen, je krijgt het niet een maand op proef.

En ach, heb ook wel eens 1 auto gehad voor de prijs van 2 alternatieven, en een fiets voor de prijs van 2 alternatieven, zo ook met mijn vrouw.

Kom wel over de aankoopprijs heen.


Edited by metoo, 3 May 2014 - 19:15.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #92 nietgiftig

  • Senior Member
  • 787 posts

+39
Good

Posted 3 May 2014 - 22:04

En ach, heb ook wel eens 1 auto gehad voor de prijs van 2 alternatieven, en een fiets voor de prijs van 2 alternatieven, zo ook met mijn vrouw.

Kom wel over de aankoopprijs heen.

 

1 vrouw voor de prijs van 2 alternatieven?

wow


 Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #93 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 3 May 2014 - 22:46

ja, maar ja daar doe ik dan ook al 41 jaar mee dus :D


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #94 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 4 May 2014 - 07:57

De originele Gigablue HD Quad Plus afstandsbediening werkt heel goed,  ik gebruik ook nog mijn dreambox afstandsbediening voor de ET8000 maar die van de Quad doet er niet voor onder je kunt die gewoon naar de andere kant richten dan ook nog werkt ie goed en hij ligt ook goed in de hand je moet het maar eens testen Cobus :)



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #95 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 4 May 2014 - 13:56

mwhaa...

 

@ Meteo

 

Je hebt al een server..

Wat wil je er nog meer mee dan?

 

Voor een 8 heb je 2 quads, en dan nog maar te zwijgen over een 10

 

Ik hoop dat ik die cryptische omschrijving van je goed interpreteer....maar ik lees het als volgt je kunt voor de prijs van een ET8000 2 Gigablue HD Quad's kopen om dan nog maar te zwijgen over hoeveel je er kunt kopen voor het geld wat je voor een ET10000 moet betalen.

 

Zijn die quads dan zo goedkoop?

 

Een ET8000 kost nieuw rond de 360 euro, ik kan me niet voorstellen dat die quads maar 180 euro kosten, als ik even vlot rondkijk zie ik een prijs van 359 euro voor de GigaBlue Quad maar dan heb je wel 4 tuners.

 

De verkoopprijs voor de ET wordt geschat op 550 euro maar dan lukt het ook nog niet om 2 Gigablue's aan te schaffen.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #96 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 4 May 2014 - 23:11

@ Tech...

Schaam schaam...

 

Heb de prijzen van een plus in mij kop zitten.

Dus je hebt een punt...


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #97 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 5 May 2014 - 09:30

Maakt niet uit hoor. Ik wist alleen niet zeker of je dit zo bedoelde, vandaar.

 

In elk geval worden de lezers niet op het verkeerde been gezet :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #98 peob

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 5 May 2014 - 10:35

Vraagje, los van dit alles, ik lees regelmatig in het forum 'De 'TS', wat wordt bedoeld of waar staat de afkorting 'TS' voor?

 

Goed zoal eerder gemeld in een ander topic waar ik op zoek was naar advies betreft een nieuwe ontvanger (HD) moet ik melden dat mijn keuze is gallen op de GigaBlue HD 800 UE + (ipv de Vu+ solo2) de keuze had te maken 1ster plaats met de financiën, de Gigablue 169,-(standaard 1 tuner maar wel uit te breiden met een 2de tuner). De Vu+ solo2 was 389,- toch een groot verschil. Mijn oudere Dreambox DM7025+ was ik al lang niet zo tevreden over, veel 'beeld blijft hangen' of zeker 2x in de week een crash dat ik hem opnieuw moet opstarten en meer van dat soort gein. 

Jammer dat er geen Pli image voor is. Ben nu aan het stoeien met de enigma2 images 'openmips 4.0' en de Openvix image. Verrassende overeenkomsten met de Pli image dat wel, had liever een Pli image gehad maar het is niet anders. Nog wel wat haken en ogen er aan hier en daar. Verschil met de GB Quad en de HD800 zijn het aantal tuners dat standaard mee geleverd wordt? denk ik. Ook de de HD800ue+ heeft het kleine schermpje.(zo kun je toch nog meekijken zeker betreft het afstellen want de box staat in een andere ruimte als de tv).

Mijn moeilijkheden zijn nu betreft de aansluitingen, heeft geen scart en de aansluiting HDMI en composit kan ik niet gebruiken en via de rood,wit en geel plugs is het beeld erg slecht.

Maar goed nog wat werk te gaan.

mvg

Ron



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #99 Alain_sat

  • Senior Member
  • 637 posts

+1
Neutral

Posted 5 May 2014 - 11:55

Waarom kan je de HDMI niet gebruiken, lijkt mij de enigste aanvaardbare uitgang voor kwaliteit?

Hoeveel ruimte is er tussen TV en décoder?

Een hdmi van 10m heb ik hier ook liggen.


ET9000 en XP1000 VU+ Duo met OpenPli, veruit de beste decoder die ik de laatste jaren gekocht heb.
 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #100 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,645 posts

+460
Excellent

Posted 5 May 2014 - 12:50

TS staat voor Topic Starter. Degene die het onderwerp dus is begonnen. :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users