Jump to content


Photo

GigaBlue HD Quad PLUS


  • Please log in to reply
104 replies to this topic

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #41 Roodkapke

  • Senior Member
  • 5,782 posts

+29
Good

Posted 9 April 2014 - 17:27

Simpel.

Er is nooit een formele vraag gekomen van de echte makers.
Uitsluitend van verkopende partijen die niets met driver ontwikkeling van doen hebben.
En als ik het verhaal hierboven lees hebben ze die ook niet echt.
Een willekeurige ontvanger met Openpli erop die onstabiel is hebben wij weinig zin in.
Zeker als er aan de achterkant geen ontwikkeling bestaat.

Dat VIX of enig andere imagebakker er iets in ziet is prima.
Dat maakt dat er toch images voor gemaakt worden.

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #42 dylantje

  • Senior Member
  • 2,406 posts

+19
Neutral

Posted 9 April 2014 - 17:56

Als ik het kort samenvat.

 

Het gaat om de hardware drivers.?

Als de Linux/enigma aanwezig is.

Zijn de hardware drivers de missende schakel.

 

Dan is het toch zonde dat een producent niet zoekt naar mooie goede image's

 

Lijkt me bijna een gemiste kans.

 

Bedankt.


Mut@nt HD51 with PLi 7.2 release - Cccam, PLi HD skin, HDD-1,5TB, USB DVB-T,4GB usb backupsuite. AB: harmony smartcontrol 

XTrend ET6500 with PLi 7.2 release - PLi HD skin, Stream remote, 2GB usb backupsuite. AB: Harmony 650 , 1x zgemma h2h with Cccam.

Met een USB Dvb-T Triax 78cm, 2x ALPS quatro LNB /19,2 en 23,5, SAB GSO-multiswitch: 4 sat. in 12 out. 

 


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #43 alias haha

  • Senior Member
  • 360 posts

+2
Neutral

Posted 9 April 2014 - 21:37

Een azbox dus, alleen de naam veranderd naar gigablue, azbox had toen der tijd hetzelfde probleem, goede hardware, alleen prutsers die de drivers moesten maken


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #44 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 9 April 2014 - 21:46

De AZ boxen zijn op een geheel ander 'non Broadcom' platform gebaseerd... dus dat heeft er niet veel mee te maken... de enige relatie is dat RSI toevallig een image is voor AZ en GigaBlue.  Een AZ box is duidelijk geen GigaBlue...


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #45 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 10 April 2014 - 07:34

@alias haha: AZBox kwam uit Portugal en de gigablue komt bij onze oosterburen vandaan. Ik weet niet waar je je theorie op baseert maar het heeft inderdaad helemaal niets met mekaar te maken.
De enige overeenkomst is inderdaad dat het Openrsi team er images voor maakt.

Groet Ronnie1966

VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #46 WTE

  • Senior Member
  • 821 posts

+36
Good

Posted 10 April 2014 - 09:08

@alias haha: AZBox kwam uit Portugal en de gigablue komt bij onze oosterburen vandaan. Ik weet niet waar je je theorie op baseert maar het heeft inderdaad helemaal niets met mekaar te maken.
De enige overeenkomst is inderdaad dat het Openrsi team er images voor maakt.

Groet Ronnie1966

 

Was het niet zo dat de driver ontwikkelaars verdeeld waren in red (Azbox) en blue (Gigablue) team.

Ik heb en denk nog altijd dat dit 1 groep is.

Het bedrijf achter Gigablue heeft trouwens ook nog distributie van azbox gedaan.


Mut@nt HD51 STB 4K

   :rolleyes:                :rolleyes:


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #47 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 10 April 2014 - 13:03

Dat zou zomaar kunnen dat het dezelfde groep achter de Gigablue zit, de satellietwereld is wat dat betreft klein ;), maar dan gaat nog steeds de stelling dat de Azbox gelijk aan de Gigablue is, niet op.

 

Zoals reeds eerder gezegd is de Azbox op een heel ander platform gebouwd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #48 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 10 April 2014 - 14:16

De Gigablue distributeur is inderdaad in het verleden azbox dealer geweest voor de Duitse markt maar de distributeur voor de Azbox voor de Benelux en Duitsland die zat in Nederland.

Of men ook gezamenlijk drivers heeft gemaakt dat weet ik niet.

Gigablue ( Broadcom ) ontvangers zijn totaal anders dan de Azbox ( Sigma ) en hebben dan ook helemaal niets met mekaar te maken.

Azbox in Europa is opgeheven en verkocht. Opensat bestaat niet meer zo gezegd.

 

Verder moet ik zeggen dat ik zelf aangenaam verrast ben over de producten van Gigablue. De ontvangers doen wat ze moeten doen en ze zijn stabiel. 

 

Groet Ronnie1966


VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #49 HFX

  • Senior Member
  • 323 posts

+8
Neutral

Posted 18 April 2014 - 13:09

Test Raport :  Gigablue HD Quad Plus

 

http://www.tele-audi...audiovision.pdf

 

 



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #50 dirkjan73

  • Senior Member
  • 304 posts

+3
Neutral

Posted 18 April 2014 - 17:42

@HFX bedankt,ik volg deze ontvanger al een tijdje nou,ik ben overtuigt,ik ga 'm aanschaffen!Zie op het net dat er al vele images ervoor beschikbaar zijn en lees eerlijk gezegd veel meer positiefs dan verkeerds..

Ook het feit dat die 100,- euro goedkoper kost dan de Vu Solo2 (die wel op Pli draait) ga ik ervoor!!

 

Bedankt Pli vrienden voor het aandacht op deze ontvanger en de juiste vragen en opmerkingen hiervan!

 

En nu maar hopen dat er binnenkort wel Pli erop komt,want laten we eerlijk zijn,zonder Pli heb je het halve genot ;-)



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #51 Ronnie1966

  • Senior Member
  • 232 posts

+8
Neutral

Posted 18 April 2014 - 17:49

Quad plus is vanaf 25-4 weer leverbaar

Groet Ronnie1966

Voor vragen mag het ook via PM

VU+ Ultimo 4K OpenPli 8.3 latest 1TB
Gigablue ULTRA UHD OpenPli 8.3
VU+ Zero 4K OpenPli 8.3
Samsung 65” Neo QLED 8K 65QN900A

Bose Soundbar 900 White
Synology 218+ Play 2x 3TB


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #52 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 20 April 2014 - 01:08

ALS ( en ik bedoel dan ook ALS ) deze box idd van AZBOX afkomt

dan blijf ik er absoluut vanaf

Dat bedrijf heeft bij mij totaal geen vertrouwen meer !!

Want als je nu begint met een driver probleem dan kun je er gif op nemen dat dit ook nooit meer wordt opgelost !!

Ervaring met een AZbox Premium HD+ Twintuner ( yeah right twin tuner .... )


Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #53 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 April 2014 - 05:54

De ervaring met de Quad (en ook de andere GB modellen) leert dat er zeer regelmatig drivers worden uitgebracht.

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #54 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 20 April 2014 - 08:26

Zeer regelmatig nieuwe drivers != goede drivers.... ;)

De giga blue quad plus heeft een zeer interessant display waar je de pip naar toe kunt sturen zodat je daar ook het tv beeld op kunt zien. Ook dat ambylight achtige lichtstripje ziet er zeer cool uit. Ergens vind ik het ook slim dat ze een losse voeding gebruiken.

Alleen jammer dat zover ik heb kunnen zien dat er dezelfde soc van de vusolo2 in zit, deze heeft namelijk zijn beperkingen. Ergens ook jammer dat er geen 4 losse tuner sloten, maar 2 vast dvb-s2 aansluitingen op zitten.

Ik heb de box goed kunnen testen bij een goede kennis die hem aangeschaft heeft en ik moet zeggen dat het een zeer stabiele indruk achterlaat. Op deze box stond het rsi image, een image wat voor 99.9% een openpli image is met eigenlijk maar zeer beperkte toevoegingen en bovendien ook zeer recent (volgens de laatste stand van onze builds dacht ik).

Ik zou zelfs durven zeggen dat deze box stabieler is dan vu, en op sommig vlak momenteel beter dan et8k, et10k. Mijn bevindingen van de foutjes in de driver zijn al teruggekoppeld. Ergens ook opvallend dat "men" blijkbaar ook niet door de 3.3 kernel bariere komt.

Blijkbaar kan de leverancier zelf (op openpli?) images maken, dus openpli hebben ze blijkbaar niet nodig. Wie weet waar die sources staan?

Ook van het rsi image kon ik geen sources vinden, maar ik kan me vergissen doordat ik die simpelweg niet gevonden heb. Wel zag ik dat openrsi eigen feeds heeft en niet stiekem meelifte op de openpli feeds.

Verder heeft giga blue feitelijk technisch niets met een az box te maken, de soc is een compleet ander platform,

De oe-alliance maakt gewoon images voor alle "niche" boxen. Dus dan heb je er wel een image openpli gebaserd image voor, daar hief je geen discussie over te voeren....

Edited by littlesat, 20 April 2014 - 08:28.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #55 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 April 2014 - 08:32

De oe-alliance maakt gewoon images voor alle "niche" boxen. Dus dan heb je er wel een image openpli gebaserd image voor, daar hief je geen discussie over te voeren....

De OE-A bouwt geen enkel image: die zorgen 'slechts' voor een zeer bij de tijdse OE.
De teams die aangesloten zijn bij de OE-A hebben elk hun eigen policy omtrent welke hardware zij ondersteunen. Ik denk dat het Open-ATV team de meeste hardware ondersteunt.

Re: GigaBlue HD Quad PLUS #56 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 20 April 2014 - 09:34

Op welke vlakken zou de giga blue quad beter zijn dan de et8k?

Ik overweeg om deze laatste aan te gaan schaffen vandaar mijn nieuwsgierigheid

 

Ik zou zelfs durven zeggen dat deze box stabieler is dan vu, en op sommig vlak momenteel beter dan et8k, et10k.


Edited by BBsat, 20 April 2014 - 09:34.


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #57 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 20 April 2014 - 10:42

En ben ook benieuwd of er iemand ervaring heeft met de beeldkwaliteit in vergelijking met een ET9500

heb een flinke TV (58' plasma) en daar valt een mindere beeldkwaliteit altijd door de mand, vooral bij SD



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,594 posts

+1,738
Excellent

Posted 20 April 2014 - 10:48

Alle (hardware van de) boxen hebben dezelfde kwaliteit. Het is namelijk een digitaal signaal, en dat wordt uitgestuurd zoals het binnenkomt.

 

Alleen zogenaamde "beeldverbeteraars" hebben wat invloed, zowel in de box als in de TV. En in het geval van SD, ook de kwaliteit van de scaler. Als je een externe scaler hebt, of de scaler in de TV is beter dan die van de box, dan kun je de autoresolutie plugin installeren, en die configureren zodat de box altijd uitstuurt wat hij binnen krijgt, en niet zelf gaan scalen, (de-)interlacen, etc...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: GigaBlue HD Quad PLUS #59 BBsat

  • Senior Member
  • 508 posts

+6
Neutral

Posted 20 April 2014 - 11:27

In theorie is wat je zegt ongetwijfeld waar.

De autoresolutie plugin is dan ook altijd een van de eerste zaken die bij mij ingesteld wordt.

Het effect daarvan is duidelijk waarneembaar.

 

in de praktijk kom ik echter zowel bij de ET8000 als Gigablue Q+ verhalen tegen over beeldkwaliteit die nog moet verbeteren.

dat zou in beide gevallen een driverkwestie zijn.

En als er voor Gigablue geen autoresolutie plugin is zou dat wat mij betreft al vrijwel zeker een no-go zijn.



Re: GigaBlue HD Quad PLUS #60 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 20 April 2014 - 11:40

En als er voor Gigablue geen autoresolutie plugin is zou dat wat mij betreft al vrijwel zeker een no-go zijn.

Dat hangt niet van de GB af, maar van het gebruikte image.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users