Jump to content


Photo

CCcam

CCcam DUO2 PLI4 verdwenen

  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2014 - 13:46

Help!

De kaartlezer in mijn DUO2 werkt niet meer, ik kan geen NL zenders meer zien, Het blijkt dat

CCcam is verdwenen uit de lijst van plugins, hoe kan ik cccam weer opnieuw installeren en instellen?

Ik heb inmiddels de nieuwste PLI4-build geflashed (van 10/06) maar ik zie geen cccam in de lijst van plugins.

 

 

 

 



Re: CCcam #2 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 June 2014 - 13:51

Bij softcams moet je zijn dus menu / plugins / softcams


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam #3 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2014 - 13:56

Dat is nou net het probleem: er is een menu->plugins maar géén softcams.....

Er is schijnbaar iets verdwenen, hoe dat gekomen is? mij een raadsel!

ik ben niet erg bekend met de materie.



Re: CCcam #4 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 10 June 2014 - 13:59

Miss hien eerst deinstalleren en dan opmieuw installeren...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CCcam #5 DeBeek

  • Senior Member
  • 1,490 posts

+47
Good

Posted 10 June 2014 - 14:03

menu / plugins / groene toets / softcams..


Vu+DUO4K, (DVB-C FBC & DVB-S2X FBC twin tuner), OpenPLi Nightly Build, My-FullNightHD skin, Bluetooth remote,

2x Synology DS-116, 16 Gb USB3, Autotimer, Bitrate, EPG-Import, Ziggo Kabel-tv, Astra 28.2.


Re: CCcam #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,244 posts

+691
Excellent

Posted 10 June 2014 - 14:16

En misschien eerst via de rode toets verwijderen...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: CCcam #7 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2014 - 14:42

Helaas, er is niets te verwijderen want het ís er gewoon niet, ook niet onder de rode toets.

Ik heb inmiddels CCcam-2.3.0.zip op de PC gedownload, maar hoe krijg ik die in de DUO2?



Re: CCcam #8 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 June 2014 - 14:53

Flash hem eerst eens opnieuw zonder BACKUP


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam #9 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 10 June 2014 - 15:00

Wat bedoel je precies met "zonder backup" ?

 

overigens bedankt voor de tips allemaal!



Re: CCcam #10 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 10 June 2014 - 16:45

Heb je geen hdd erin zo ja noem de backup map dan eens backup1 en flash dan opnieuw en kijk dan eens in het menu voor de sotcam

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam #11 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2014 - 08:20

Ja, ik heb er een HDD in en zal dit eens doen, alhoewel het "menu voor sotcam" mij niets zegt.



Re: CCcam #12 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 11 June 2014 - 08:39

Ik bedoel dus menu / plugins / softcam. Of gewoon de startwizzard gebruiken die vraagt ook of je een softcam wil insalleren.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: CCcam #13 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2014 - 08:48

...of onder de blauwe knop softcam instellingen (mits geinstalleerd)


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CCcam #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2014 - 08:50

Heb je trouwens de plugin ppanel genstalleerd (staat onder plugins / extensions) ?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CCcam #15 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2014 - 09:29

Het duurde wat langer omdat ik wat problemen had met de WiFi, maar dat werkt nu weer.

Zoals gezegd de backup mapnaam gewijzigd in backup1 en  opnieuw geflashed, de startwizzard begint maar

de vraag of ik softcam wil gebruiken niet gezien!

Ook PPanel staat niet in de lijst.  De blauwe en gele knop doen niets.

Wel heb ik CCcaminfo maar die vindt natuurlijk niets......



Re: CCcam #16 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 11 June 2014 - 09:34

Druk nu eerst eens menu-instellingen-softcam/ci-softcam instellingen en kijk of je bij "kies softcam" Cccam kan selecteren.

Zoniet ga naar menu-plugins en druk groen ,dan naar Softcams ,en daar moet iets van een Cccam staan ofwel 2.3.0 of 2.2.1 of 2.0.9 


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: CCcam #17 duo2user

  • Senior Member
  • 27 posts

0
Neutral

Posted 11 June 2014 - 10:43

Softcam/CI stond niet in de lijst.

via menu-plugins-groenetoets een heel lange (nieuwe?) lijst van plugins gezien en na veel en lang zoeken CCcam 2.2.1 gevonden en geïnstalleerd.

Daarna was in menu-instellingen het item softcam/ci ook weer zichtbaar. Softcam geactiveerd, zonder iets aan instellingen te doen, en de NL zenders zijn weer zichtbaar!

 

Toch nog een paar vragen:

1) kan ik verder met softcam 2.2.1 of kan ik beter de nieuwste versie 2.3.0 installeren?

2) Moet ik ook nog PPanels zoeken en installeren? en wat doet PPanels eigenlijk?

3) Kan ik hieruit afleiden dat een full-backup toch niet helemaal compleet is? Als hij wél compleet was zou toch ook alle plugins opniew aanwezig

moeten zijn na een restore?

 

Heel hartelijk dank voor de hulp!!!

 

Ik moet nu ander werk gaan doen, morgen verder.....



Re: CCcam #18 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 11 June 2014 - 11:02

Softcam/CI stond niet in de lijst.

via menu-plugins-groenetoets een heel lange (nieuwe?) lijst van plugins gezien en na veel en lang zoeken CCcam 2.2.1 gevonden en geïnstalleerd.

Daarna was in menu-instellingen het item softcam/ci ook weer zichtbaar. Softcam geactiveerd, zonder iets aan instellingen te doen, en de NL zenders zijn weer zichtbaar!

 

Toch nog een paar vragen:

1) kan ik verder met softcam 2.2.1 of kan ik beter de nieuwste versie 2.3.0 installeren?

2) Moet ik ook nog PPanels zoeken en installeren? en wat doet PPanels eigenlijk?

3) Kan ik hieruit afleiden dat een full-backup toch niet helemaal compleet is? Als hij wél compleet was zou toch ook alle plugins opniew aanwezig

moeten zijn na een restore?

 

Heel hartelijk dank voor de hulp!!!

 

Ik moet nu ander werk gaan doen, morgen verder.....

 

1. De verschillen met 2.3 zijn:

 

Cccam 2.3.0
Changelog:

-add seca tunneled nagra card support (may need card reset to see new revision after updating)
-add SID LIMIT (see CCcam.cfg for details)
-several smartcard fixes
-several network fixes

 

...ik kan niet inschatten of de wijzigingen in 2.3 er in jou geval toe doen.

 

2. Met Ppanel krijg je iets meer inzicht in de instellingen van CCcam, maar verder brengt het niks

 

3. Als je de directory naam Backup naar Backup1 hebt veranderd, is er bij een flash ook niks terug gezet.

 

Met een flash bedoel je dat je de zip file van OpenPLi hebt gedownload, op een USB stick gezet ...etc. etc


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: CCcam #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 11 June 2014 - 11:06

Ik heb geen idee wat je allemaal wel of juist niet goed gedaan hebt. Wat ik wel weet is, dat er dingen fout gegaan zijn. ;)

Er wordt altijd gevraagd bij de startupwizard of je een zenderlijst en softcam wilt installeren. Dat zijn zo'n beetje de laatste vragen. Daarna is de box weer 'up and running' incl. een helaas gedateerde Henksat zenderlijst, maar wel volledig werkend zodra je er een kaart in hebt geplaatst. CCcam loopt dan ook.

Dus kijk eens wat jij nu precies geinstalleerd hebt onder menu - informatie - je ontvanger en laat dan eens weten welke versie je geplaatst hebt. Ik krijg 'het gevoel' dat je 3.0 geplaatst hebt. Dat lijkt mij sterk omdat deze niet meer te downloaden is, maar laat toch maar eens weten. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: CCcam #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 11 June 2014 - 11:25

Heb je trouwens de plugin ppanel genstalleerd (staat onder plugins / extensions) ?

 

Sinds wanneer moet die los geïnstalleerd worden???

Die komt vanzelf met CCcam mee.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: CCcam, DUO2, PLI4, verdwenen

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users