Jump to content


Photo

plugin Het weer


  • Please log in to reply
1132 replies to this topic

Re: plugin Het weer #461 cobus

  • Senior Member
  • 4,769 posts

+69
Good

Posted 17 September 2016 - 19:42

Hier werkt het goed, maar eventjes met de reclame wat te testen. Ivm de vrouw en kinders valt niet mee als hun erbij zitten.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: plugin Het weer #462 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 September 2016 - 05:16

Ergens in een .bb file....

LOL.....
 
Ik denk deze: https://github.com/E...-openplugins.bb
Nee, helaas fout gegokt :)
https://github.com/E...ions-hetweer.bb

Nee, dat is hem niet. Zoals WW aangaf in

Het lijkt een ander issue te zijn.

De e2openplugins repo zit gepint op een vaste commit hash in OpenPLi's OE recipe. Dus de commits komen niet door tenzij die commit handmatig wordt aangepast, en dat heb ik zojuist gedaan.

zit het venijn in https://github.com/O...627e3f1860e03dc

Toch vind ik het een merkwaardige situatie. er wordt op diverse paatsen in de OpenPlugins gebruik gemaakt van een PR, maar uiteindelijk tellen die niet en moet er handmatig een bestand in meta-openpli/recipes-openpli/e2openplugins worden aangepst.
Kan iemand mij uitleggen wat de rationale daarachter is?



Re: plugin Het weer #463 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 September 2016 - 06:13

Mooie hobby toch lijkt me :)  en ik lijk wel een beetje passief in het HetWeer verhaal....

Maar we zijn zelf ook nog even bezig geweest met het scalen van de radars.

En oef... toch nog wat resultaat verkregen na vele vele uren proberen.

I.i.g. voor ik het in een nieuwe versie giet wil ik het even laten testen voor wie dat wil.

 

 

Ziet er goed uit; toch gelukt et die grote plaatjes! En ik heb geen foutjes kunnen ontdekken :)

 

Ik heb nog wel een verzoek: de lokaties worden nu opgeslagen in een bestand in de plugin map. Dat heeft consequenties: nu moet je de backup specifiek instellen om dat bestand te bewaren, anders ben je na een flash & restore je eigen plaatsen kwijt. Als die plaatsen echter worden opgenomen in etc/enigma2/settings krijg je ze altijd weer terug.

 

 



Re: plugin Het weer #464 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2016 - 06:51

Even een vraagje tussendoor, waar haalt de plugin de gegevens vandaan en hoe actueel is het?

Als ik kijk naar mijn woonplaats dan zegt de plugin dat het 20,0 graden is met een gevoelstemperatuur van 19,2 terwijl het in het echt 15,7 is met een gevoelstemperatuur van 14,3

 

edit: Of is het grote plaatje de verwachting voor de hele dag en niet de actuele temp.


Edited by Pedro_Newbie, 18 September 2016 - 06:52.


Re: plugin Het weer #465 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 18 September 2016 - 07:14

 

Mooie hobby toch lijkt me :)  en ik lijk wel een beetje passief in het HetWeer verhaal....

Maar we zijn zelf ook nog even bezig geweest met het scalen van de radars.

En oef... toch nog wat resultaat verkregen na vele vele uren proberen.

I.i.g. voor ik het in een nieuwe versie giet wil ik het even laten testen voor wie dat wil.

 

 

Ziet er goed uit; toch gelukt et die grote plaatjes! En ik heb geen foutjes kunnen ontdekken :)

 

Ik heb nog wel een verzoek: de lokaties worden nu opgeslagen in een bestand in de plugin map. Dat heeft consequenties: nu moet je de backup specifiek instellen om dat bestand te bewaren, anders ben je na een flash & restore je eigen plaatsen kwijt. Als die plaatsen echter worden opgenomen in etc/enigma2/settings krijg je ze altijd weer terug.

 

Of het bestand in etc/enigma2 dat kan ook. verder werkt alles prima.En Caught ik wil wel testen ik heb er wel tijd voor.



Re: plugin Het weer #466 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2016 - 07:15

Misschien kunnen jullie nog even kijken naar het blok met de windrichtingen (regels 85-103), deze is niet consequent en NO wordt vertaald NoorOost.
Origineel
def winddirtext(dirtext):
    text = ""
    if dirtext == "N":
        text = "Noord"
    elif dirtext == "NO":
        text = "NoorOost"
    elif dirtext == "O":
        text = "Oosten"
    elif dirtext == "ZO":
        text = "ZuidOosten"
    elif dirtext == "Z":
        text = "Zuiden"
    elif dirtext == "ZW":
        text = "ZuidWest"    
    elif dirtext == "W":
        text = "Westen"    
    elif dirtext == "NW":
        text = "NoordWest"    
    return text
Voorstel
def winddirtext(dirtext):
    text = ""
    if dirtext == "N":
        text = "Noord"
    elif dirtext == "NO":
        text = "NoordOost"
    elif dirtext == "O":
        text = "Oost"
    elif dirtext == "ZO":
        text = "ZuidOost"
    elif dirtext == "Z":
        text = "Zuid"
    elif dirtext == "ZW":
        text = "ZuidWest"    
    elif dirtext == "W":
        text = "West"    
    elif dirtext == "NW":
        text = "NoordWest"    
    return text


Re: plugin Het weer #467 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 18 September 2016 - 07:23

Ik heb het hier even getest maar dat gaat prima ik heb de file location.save in etc/enigma2 gezet en toen in plugin.py het pad aangepast. En daarna opnieuw opgestart en het werkt prima. Ik kan dat van hieruit zo aanpassen zodat dit morgen is doorgevoerd bij een update.



Re: plugin Het weer #468 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2016 - 07:55

Nog even een vreemd dingetje:
Vanmorgen vers geïnstalleerd de plugin en die werkt perfect, netjes de vlaggen voor de landen en items etc.
Na een update van vandaag zijn de plaatjes van de vlag van Nederland, België en Europa verdwenen, ook het plaatje van WeerInfo.
Ook ziet het lettertype er nu anders uit (kleiner)
Er zit vandaag wel een update bij voor o.a.:
enigma2-plugin-skins-pli-hd
enigma2-plugin-extensions-modifyplifullhd

De skin is PLi-FullNightHD.
Voor de update
4r8aaw.png

Na de update
bg4pkk.png

Re: plugin Het weer #469 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 September 2016 - 07:56

Ik heb het hier even getest maar dat gaat prima ik heb de file location.save in etc/enigma2 gezet en toen in plugin.py het pad aangepast. En daarna opnieuw opgestart en het werkt prima. Ik kan dat van hieruit zo aanpassen zodat dit morgen is doorgevoerd bij een update.

Ik weet niet of deskundigen dit een fraaie oplossing vinden (een extra bestand (zonder specifieke naam) i.p.v. één of meer regels in etc/enigma2/settings), maar ik ben er niet van gecharmeerd.

Edited by Rob van der Does, 18 September 2016 - 07:57.


Re: plugin Het weer #470 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 September 2016 - 07:59

Nog even een vreemd dingetje:
Vanmorgen vers geïnstalleerd de plugin en die werkt perfect, netjes de vlaggen voor de landen en items etc.
Na een update van vandaag zijn de plaatjes van de vlag van Nederland, België en Europa verdwenen, ook het plaatje van WeerInfo.
Ook ziet het lettertype er nu anders uit (kleiner)
Er zit vandaag wel een update bij voor o.a.:
enigma2-plugin-skins-pli-hd
enigma2-plugin-extensions-modifyplifullhd

Dat komt doordat deze screens nu zijn geskinned in PLi-FullNightHD (deel van een pullrequest van mij).
Veel fraaier toch, nu deze in lijn zijn met de rest van de skin?

Re: plugin Het weer #471 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2016 - 08:00

Het zit dus duidelijk in de skin PLi-FullNightHD, deze is op de een of andere manier ge-update vandaag waardoor het niet meer werkt. Andere skins werken wel goed.

Re: plugin Het weer #472 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,858 posts

+483
Excellent

Posted 18 September 2016 - 08:04

 

 

Toch vind ik het een merkwaardige situatie. er wordt op diverse paatsen in de OpenPlugins gebruik gemaakt van een PR, maar uiteindelijk tellen die niet en moet er handmatig een bestand in meta-openpli/recipes-openpli/e2openplugins worden aangepst.
Kan iemand mij uitleggen wat de rationale daarachter is?

 

Die handmatige aanpassing is nodig geweest om de Images folder mee te laten bouwen en toe te laten voegen aan de ipk, die werd niet aangemaakt en dan dus ook niet meegenomen.

Dat heb ik in die bb recipe aangepast, dat is de enige aanpassing die ik gemaakt heb, de rest heeft WanWizard al uitgelegd.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki


Re: plugin Het weer #473 Pedro_Newbie

  • Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 18 September 2016 - 08:11

Kreeg net even een greenscreen bij het opstarten van Nederland-> Buienradar maar ik kan het nu niet meer reproduceren, misschien kwam het plaatje niet snel genoeg.
 
<  1109.980> start-----------:[' Haarlem']
<  1109.987> [Skin] SKIN ERROR in screen 'weatherMenu' widget 'widget': {PLi-FullNightHD/skin.xml}: source 'screen_path' was not found in screen 'weatherMenu'!. Please contact the skin's author!
<  1109.997> [Skin] SKIN ERROR in screen 'weatherMenu' widget 'widget': {PLi-FullNightHD/skin.xml}: component with name 'titles' was not found in skin of screen 'weatherMenu'!. Please contact the skin's author!
<  1243.863> action ->  WizardActions down
<  1243.863> unknown action WizardActions/down! typo in keymap?
<  1244.883> action ->  WizardActions up
<  1244.883> unknown action WizardActions/up! typo in keymap?
<  1245.561> action ->  WizardActions ok
<  1245.567> [Skin] SKIN ERROR in screen 'weatherMenuSub1' widget 'widget': {PLi-FullNightHD/skin.xml}: source 'screen_path' was not found in screen 'weatherMenuSub1'!. Please contact the skin's author!
<  1245.580> [Skin] SKIN ERROR in screen 'weatherMenuSub1' widget 'widget': {PLi-FullNightHD/skin.xml}: component with name 'titles' was not found in skin of screen 'weatherMenuSub1'!. Please contact the skin's author!
<  1248.347> action ->  WizardActions ok
<  1253.430> [SKIN] Parsing embedded skin <embedded-in-'testnew'>
<  1253.434> [Skin] Error: {PLi-FullNightHD/skin.xml}: pixmap file /tmp/HetWeer/00.png not found!. Please contact the skin's author!
<  1254.181> Traceback (most recent call last):
<  1254.181>   File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/HetWeer/plugin.py", line 703, in updatePic
<  1254.183>     if pos >= (get_image_info("/tmp/HetWeer/00.png")[0]/550):
<  1254.183>   File "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/HetWeer/plugin.py", line 115, in get_image_info
<  1254.184>     raise Exception("not a png image")
<  1254.184> Exception: not a png image


Re: plugin Het weer #474 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 18 September 2016 - 08:42

 

Mooie hobby toch lijkt me :)  en ik lijk wel een beetje passief in het HetWeer verhaal....

Maar we zijn zelf ook nog even bezig geweest met het scalen van de radars.

En oef... toch nog wat resultaat verkregen na vele vele uren proberen.

I.i.g. voor ik het in een nieuwe versie giet wil ik het even laten testen voor wie dat wil.

 

 

Ziet er goed uit; toch gelukt met die grote plaatjes! En ik heb geen foutjes kunnen ontdekken :)

 

Ik heb nog wel een verzoek: de lokaties worden nu opgeslagen in een bestand in de plugin map. Dat heeft consequenties: nu moet je de backup specifiek instellen om dat bestand te bewaren,

anders ben je na een flash & restore je eigen plaatsen kwijt. Als die plaatsen echter worden opgenomen in etc/enigma2/settings krijg je ze altijd weer terug.

 

Voor mij is dit prima als dit geen bezwaren zijn van niemand?

 

Even een vraagje tussendoor, waar haalt de plugin de gegevens vandaan en hoe actueel is het?

Als ik kijk naar mijn woonplaats dan zegt de plugin dat het 20,0 graden is met een gevoelstemperatuur van 19,2 terwijl het in het echt 15,7 is met een gevoelstemperatuur van 14,3

 

edit: Of is het grote plaatje de verwachting voor de hele dag en niet de actuele temp.

Dit is idd een overzicht v/d gemiddelde max temp. waarde.

Komt ook van Buienradar. 

 

Misschien kunnen jullie nog even kijken naar het blok met de windrichtingen (regels 85-103), deze is niet consequent en NO wordt vertaald NoorOost.
Origineel

def winddirtext(dirtext):
    text = ""
    if dirtext == "N":
        text = "Noord"
    elif dirtext == "NO":
        text = "NoorOost"
    elif dirtext == "O":
        text = "Oosten"
    elif dirtext == "ZO":
        text = "ZuidOosten"
    elif dirtext == "Z":
        text = "Zuiden"
    elif dirtext == "ZW":
        text = "ZuidWest"    
    elif dirtext == "W":
        text = "Westen"    
    elif dirtext == "NW":
        text = "NoordWest"    
    return text
Voorstel
def winddirtext(dirtext):
    text = ""
    if dirtext == "N":
        text = "Noord"
    elif dirtext == "NO":
        text = "NoordOost"
    elif dirtext == "O":
        text = "Oost"
    elif dirtext == "ZO":
        text = "ZuidOost"
    elif dirtext == "Z":
        text = "Zuid"
    elif dirtext == "ZW":
        text = "ZuidWest"    
    elif dirtext == "W":
        text = "West"    
    elif dirtext == "NW":
        text = "NoordWest"    
    return text

Knap dat je het eruit haalt, ik had het waarschijnlijk niet meer opgemerkt.

En je voorstel ziet er goed uit (beter) en wordt opgenomen. Thx!!

 

Ik heb het hier even getest maar dat gaat prima ik heb de file location.save in etc/enigma2 gezet en toen in plugin.py het pad aangepast. En daarna opnieuw opgestart en het werkt prima. Ik kan dat van hieruit zo aanpassen zodat dit morgen is doorgevoerd bij een update.

Loui, je mag van mij de location file gerust elders plaatsen maar bespreek het met rob of iemand anders (ik bedoel kom overeen), maar laat het weten als er iets gewijzigd is.

Wil je ook het voorstel van Pedro_Newbie meenemen dan?


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #475 Caught

  • Senior Member
  • 471 posts

+105
Excellent

Posted 18 September 2016 - 08:51

Kreeg net even een greenscreen bij het opstarten van Nederland-> Buienradar maar ik kan het nu niet meer reproduceren, misschien kwam het plaatje niet snel genoeg.
 

Ik bekijk het ook als het nog voorvalt, en hoe het gebeurt.  


TV Samsung UE55F & Samsung UHD UE49KU

Xtrend 10K DVB-S2 tuner x3

Mutant HD51

DM500HD S 

Images: PLi
Triax 78 USALS
Triax 78 Triple LNB Quad


Re: plugin Het weer #476 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 18 September 2016 - 09:47

 

 

Mooie hobby toch lijkt me :)  en ik lijk wel een beetje passief in het HetWeer verhaal....

Maar we zijn zelf ook nog even bezig geweest met het scalen van de radars.

En oef... toch nog wat resultaat verkregen na vele vele uren proberen.

I.i.g. voor ik het in een nieuwe versie giet wil ik het even laten testen voor wie dat wil.

 

 

Ziet er goed uit; toch gelukt met die grote plaatjes! En ik heb geen foutjes kunnen ontdekken :)

 

Ik heb nog wel een verzoek: de lokaties worden nu opgeslagen in een bestand in de plugin map. Dat heeft consequenties: nu moet je de backup specifiek instellen om dat bestand te bewaren,

anders ben je na een flash & restore je eigen plaatsen kwijt. Als die plaatsen echter worden opgenomen in etc/enigma2/settings krijg je ze altijd weer terug.

 

Voor mij is dit prima als dit geen bezwaren zijn van niemand?

 

Even een vraagje tussendoor, waar haalt de plugin de gegevens vandaan en hoe actueel is het?

Als ik kijk naar mijn woonplaats dan zegt de plugin dat het 20,0 graden is met een gevoelstemperatuur van 19,2 terwijl het in het echt 15,7 is met een gevoelstemperatuur van 14,3

 

edit: Of is het grote plaatje de verwachting voor de hele dag en niet de actuele temp.

Dit is idd een overzicht v/d gemiddelde max temp. waarde.

Komt ook van Buienradar. 

 

Misschien kunnen jullie nog even kijken naar het blok met de windrichtingen (regels 85-103), deze is niet consequent en NO wordt vertaald NoorOost.
Origineel

def winddirtext(dirtext):
    text = ""
    if dirtext == "N":
        text = "Noord"
    elif dirtext == "NO":
        text = "NoorOost"
    elif dirtext == "O":
        text = "Oosten"
    elif dirtext == "ZO":
        text = "ZuidOosten"
    elif dirtext == "Z":
        text = "Zuiden"
    elif dirtext == "ZW":
        text = "ZuidWest"    
    elif dirtext == "W":
        text = "Westen"    
    elif dirtext == "NW":
        text = "NoordWest"    
    return text
Voorstel
def winddirtext(dirtext):
    text = ""
    if dirtext == "N":
        text = "Noord"
    elif dirtext == "NO":
        text = "NoordOost"
    elif dirtext == "O":
        text = "Oost"
    elif dirtext == "ZO":
        text = "ZuidOost"
    elif dirtext == "Z":
        text = "Zuid"
    elif dirtext == "ZW":
        text = "ZuidWest"    
    elif dirtext == "W":
        text = "West"    
    elif dirtext == "NW":
        text = "NoordWest"    
    return text

Knap dat je het eruit haalt, ik had het waarschijnlijk niet meer opgemerkt.

En je voorstel ziet er goed uit (beter) en wordt opgenomen. Thx!!

 

Ik heb het hier even getest maar dat gaat prima ik heb de file location.save in etc/enigma2 gezet en toen in plugin.py het pad aangepast. En daarna opnieuw opgestart en het werkt prima. Ik kan dat van hieruit zo aanpassen zodat dit morgen is doorgevoerd bij een update.

Loui, je mag van mij de location file gerust elders plaatsen maar bespreek het met rob of iemand anders (ik bedoel kom overeen), maar laat het weten als er iets gewijzigd is.

Wil je ook het voorstel van Pedro_Newbie meenemen dan?

 

Ik heb het voorstel van Pedro_Newbie en het pad van location.save al aangepast in githup morgen als je de update doet zit het erin.

kijk maar https://github.com/E...6e30383c90cb97e



Re: plugin Het weer #477 Rob van der Does

  • Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 18 September 2016 - 10:37

Daar ben ik dus niet zo blij mee, zoals ik al had uitgelegd. Waarom nu (wederom) afwijken van de plugin-standaard?

Re: plugin Het weer #478 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 18 September 2016 - 10:40

Daar ben ik dus niet zo blij mee, zoals ik al had uitgelegd. Waarom nu (wederom) afwijken van de plugin-standaard?

Daar werd toch om gevraagd? Er is verder niks veranderd alleen de location file word niet verwijderd als je de plugin verwijderd. ik zie hier geen probleem in.Maar je mag alles van me overnemen hoor als je dat wil ik heb daar echt geen probleem mee.Zo deed ik voorheen het bijwerken van de oude plugin op de zelfde manier en er was nooit een probleem mee.


Edited by Loui (PD1LOI), 18 September 2016 - 10:42.


Re: plugin Het weer #479 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,582 posts

+146
Excellent

Posted 18 September 2016 - 10:46

 

Ik heb het hier even getest maar dat gaat prima ik heb de file location.save in etc/enigma2 gezet en toen in plugin.py het pad aangepast. En daarna opnieuw opgestart en het werkt prima. Ik kan dat van hieruit zo aanpassen zodat dit morgen is doorgevoerd bij een update.

Ik weet niet of deskundigen dit een fraaie oplossing vinden (een extra bestand (zonder specifieke naam) i.p.v. één of meer regels in etc/enigma2/settings), maar ik ben er niet van gecharmeerd.

 

Foreca doet dit op de zelfde manier ook hier wordt de locatie file geplaatst in etc/enigma2. voor enigma2 maak dit niet veel uit. om de radio.mvi te bewaren die je zelf gemaakt heb, wordt deze daar ook in gezet.


Edited by Loui (PD1LOI), 18 September 2016 - 10:48.


Re: plugin Het weer #480 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 18 September 2016 - 11:05

Toch vind ik het een merkwaardige situatie. er wordt op diverse paatsen in de OpenPlugins gebruik gemaakt van een PR, maar uiteindelijk tellen die niet en moet er handmatig een bestand in meta-openpli/recipes-openpli/e2openplugins worden aangepst.
Kan iemand mij uitleggen wat de rationale daarachter is?

 

Geen flauw idee, ik ben al blij dat ik het tot zover begrijp. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



26 user(s) are reading this topic

0 members, 26 guests, 0 anonymous users