Jump to content


Photo

probleem updaten

et10000

  • Please log in to reply
511 replies to this topic

Re: probleem updaten #501 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 2 April 2015 - 21:08

En gebruik dan autobackup ,dan heb je helemaal geen problemen met settings en plugins terug zetten.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: probleem updaten #502 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 2 April 2015 - 21:08

Als ik jou was zou ik direkt de autobackup plugin gaan gebruiken. Maakt het leven na een nieuwe flash een stuk eenvoudiger... :)

 

Even een nieuwe flash betekent alle settings opnieuw, alle plugins er opnieuw op zetten etc. Daar ben je dan even zoet mee. Dat had ik dus enkele weken geleden ook al gedaan met dit bedroevend resultaat.

Maar als ik de enige ben met dit probleem zal ik nog eens een poging wagen.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: probleem updaten #503 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 4 April 2015 - 12:35

De autobackup functie werkt inderdaad goed hierbij, al duurde het 3 minuten voordat de ontvanger enig teken van leven gaf nadat het lentescherm zichtbaar was. Geduld is een schone zaak.

Kennelijk worden in die tijd alle plugins weer teruggezet.

Bij het testen van mp4 bestanden echter nog steeds dezelfde ellende. Spinners bij vooruitspringen, bij opgenomen .TS bestanden geen problemen.

 

Bedankt voor de tips, spaart weer een hoop tijd. :)


You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: probleem updaten #504 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 5 April 2015 - 08:34

Als je deze mp4 "omzet" met MKVmerge (laatste versie 7.8) naar MKV, lost het vaak het spinner probleem op en je kunt met deze stap gelijk de subs toevoegen..werken die ook smetteloos ;)

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: probleem updaten #505 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 5 April 2015 - 19:19

Is inderdaad erg handig deze tool en snel ook. Ik blijf het vervelend vinden dat ik nu met een oude Pli versie (januari 2015) moet werken om h264 bestanden af te spelen die niet zijn geconverteerd.

Het zal ook een hele klus zijn om dit te doen. Ik hoop dat VU+ met een oplossing komt, zodat ik weer dagelijks kan updaten


You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: probleem updaten #506 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 6 April 2015 - 09:37

Als je deze mp4 "omzet" met MKVmerge (laatste versie 7.8) naar MKV, lost het vaak het spinner probleem op en je kunt met deze stap gelijk de subs toevoegen..werken die ook smetteloos ;)

Dat is nog maar de vraag. Het "probleem" kan in de h264-bitstream zelf zitten, die wordt door de hardware van de SoC verwerkt, of in de container (mp4/mkv). Voor dat laatste zou opnieuw "inpakken" (naar mp4 of mkv, dat maakt niet eens uit) kunnen helpen, voor het eerste helpt alleen opnieuw encoden.

 

Maar ik moet er bij zeggen, ik maak met libx264 al acht jaar media, waarbij ik de features van h264 tot op "max" gebruik, veel meer features staan aan dan de decoder volgens DVB zou hoeven supporten, en zelfs mijn dm800 destijds kon het moeiteloos afspelen (inclusief o.a. 8x8dct, b-pyramid en 1080p50, waardoor het "high" profile wordt en non-DVB-compliant). Dat geldt ook voor mijn VU+Duo2.

 

Dus ik ben geneigd om te zeggen dat als niet afspeelt, dat of de video bitstream ècht krom is, of dat het aan de container ligt.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: probleem updaten #507 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 12:51

Ik heb inmiddels al een test uitgevoerd met mijn Ultimo met de nieuwste flash en dat werk al weer een stuk beter dan voor 4 april j.l. Springen levert wel een spinnertje op, maar speelt verder goed af.

Ik zal dit ook met mijn VU+Duo2 uitproberen. 


You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: probleem updaten #508 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 6 April 2015 - 13:04

 

Als je deze mp4 "omzet" met MKVmerge (laatste versie 7.8) naar MKV, lost het vaak het spinner probleem op en je kunt met deze stap gelijk de subs toevoegen..werken die ook smetteloos ;)

Dat is nog maar de vraag. Het "probleem" kan in de h264-bitstream zelf zitten, die wordt door de hardware van de SoC verwerkt, of in de container (mp4/mkv). Voor dat laatste zou opnieuw "inpakken" (naar mp4 of mkv, dat maakt niet eens uit) kunnen helpen, voor het eerste helpt alleen opnieuw encoden.

 

Maar ik moet er bij zeggen, ik maak met libx264 al acht jaar media, waarbij ik de features van h264 tot op "max" gebruik, veel meer features staan aan dan de decoder volgens DVB zou hoeven supporten, en zelfs mijn dm800 destijds kon het moeiteloos afspelen (inclusief o.a. 8x8dct, b-pyramid en 1080p50, waardoor het "high" profile wordt en non-DVB-compliant). Dat geldt ook voor mijn VU+Duo2.

 

Dus ik ben geneigd om te zeggen dat als niet afspeelt, dat of de video bitstream ècht krom is, of dat het aan de container ligt.

 

Vooral dat laatste! Wat vreemd is, en ik wijt het maar aan gstreamer met 10k bugs ;) , dat bijna alle spinner problemen hier verdwijnen (let wel, ik spreek alleen voor de wat oudere Duo) zodra ik elk format met MKVmerge omzet naar MKV


Edited by 40H3X, 6 April 2015 - 13:07.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: probleem updaten #509 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 13:10

Misschien komt dat dan dat de ondertiteling telkens gesynced moet worden als er gestart of gesprongen wordt?

Bij een gemerged bestand zou dat binnen de container, dus in een handling plaats kunnen vinden.


You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: probleem updaten #510 JosFop4Sat

  • Senior Member
  • 59 posts

+10
Neutral

Posted 6 April 2015 - 13:38

Ik heb zojuist een test uitgevoerd met 2 identieke h264 bestanden, waarbij de ene gemerged was, dus inclusief de ondertiteling. De ander heeft een bijbehorend .srt bestand.

Je raadt het al, geen spinners meer bij start of bij springen bij het MKV bestand, wel bij het mp4 bestand met losse .srt. Op de Vu+Duo2 werkt de laatste flash nu ook naar behoren hier.


You can never solve a problem on the level on which it was created
VU+ Duo2 TwinS2/1xT/C ;Logitech 600;Maximum E85 HB,A1,A2,A3


Re: probleem updaten #511 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 7 April 2015 - 06:15

Klinkt onderbouwt en beter dan mijn opmerking dat t aan één van de 10k aan bugs van gstreamer ligt!

Edited by 40H3X, 7 April 2015 - 06:15.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: probleem updaten #512 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 7 April 2015 - 18:37

De ultimo heeft er meer last van dan "nieuwere" ontvangers, omdat

- (bijna) alle ontvangers vroeger of later geheugen "kwijtraken" door fragmentatie, de 1st-gen vu+ hebben daar meer last van dan de nieuwe

- het er op lijkt dat de drivers van vu+ ook nog echt hier en daar geheugen laten verdwijnen

- gstreamer veel geheugen nodig heeft

 

Afspelen van media zou ik echt liever een wat nieuwere ontvanger voor gebruiken, sneller processor en meer geheugen. Maar dan nog is er geen garantie dat het altijd werkt, als je dat wilt, moet je een mediaplayer kopen, dat werkt heel anders.


Edited by Erik Slagter, 7 April 2015 - 18:37.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users