Jump to content

Photo

Waar is de keuze voor EPG?

EPG voorkeur

• Please log in to reply
82 replies to this topic

Re: Waar is de keuze voor EPG? #61 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 16 December 2014 - 22:03

Tja doneren is makkelijk, ik wil ook wel storten maar of daarmee alle update problemen opgelost worden......

volgens mij snap jij het niet waar het hier om draait

een donatie is ervoor om iemand een blijk van waardering te geven voor hetgeen wat men al voor iemand, jou dus, gedaan heeft
niet om van een ander iets te kunnen eisen, ons dus, omdat jij gedoneerd hebt!

van het gedoneerde geld houden wij o.a. onze servers draaiende waar ook jij profijt van hebt!

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Waar is de keuze voor EPG? #62 Erik Slagter

• PLi® Core member
  • 46,969 posts

+541
Excellent

Posted 17 December 2014 - 10:15

Ik stel voor dat de "klagers" (ja, jullie weten zelf wie jullie zijn), het fabrieksimage installeren. Die is in elkaar gezet door mensen die ervoor betaald krijgen en dan kun je officieel bug meldingen maken die dan, in principe (want we weten dat het in de praktijk anders gaat), netjes door de fabrikant opgelost worden, waarna er na enige tijd netjes een door-en-door geteste release volgt (...).

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #63 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 17 December 2014 - 10:29

Tja doneren is makkelijk, ik wil ook wel storten maar of daarmee alle update problemen opgelost worden......

Denk het niet.

Zeker niet als je doneren ziet als betaling, waarvoor je rechten krijgt.

Het zijn allemaal mensen die een hobby hebben, mensen die iets maken wat jij gratis kan krijgen.

Als je niet tevreden bent, tsja.

Als je graag wilt dat iemand je handje vasthoud in dit moeilijke computer wereldje dan zijn er altijd wel mensen die willen helpen .

Maar update problemen voorkom je alleen maar door een backup te hebben, en door te lezen.

Of niet zo graag willen updaten zonder te weten waarom

Jammer voor jou, maar helaas.

Ik claim ook geen enkel recht als je doneert, maar steeds weer die eindeloze lp afdraaien dat jullie het belangeloos doen en het uit hobby doen is onderhand wel duidelijk dat wordt keer op keer als argument gebruikt als wij gebruikers eens kritiek hebben op een bepaalde keuze. Ik heb in het verleden voldoende mijn grote tevredenheid over pli uitgesproken en doe dat nog. Maar als wij gebruikers eens kritiek leveren reageren jullie vaak als door een wesp gestoken. Je profiel geeft aan ''nietgiftig'', je reageert nu ''welgiftig''. Een beetje meer vriendelijkere reactie zou op zijn plaats zijn, alsof we klanten van de voedselbank zijn en alles maar gratis willen hebben.

Mijn opmerking in dit topic was alleen dat de EPG mode ineens na een flash onder de hotkey zit en niet onder de EPG knop wat mij de meest logische plaats lijkt.

73's

PE1AQZ

Re: Waar is de keuze voor EPG? #64 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,384 posts

+657
Excellent

Posted 17 December 2014 - 10:56

Komaan hé.

Lees nog eens mijn topic starter.  Hier vroeg ik waar de keuze voor de EPG gebleven was.  Ik kon ze niet meer vinden.

En toen werd het duidelijk dat ie onder Hotkey zat.

Vervolgens maakte ik de opmerking dat die hele Hotkey utility niet gebruikers vriendelijk is.  En dat vind nog steeds, ook na alle antwoorden.

Als je bv. een nieuwe Windows installeert (of een nieuwe PC koopt met een nieuwere versie op)  heb je ook alle mogelijke problemen om iets te vinden omdat devs het nodig vinden (al of niet gerechtvaardigd) om dingen te verplaatsen of anders te doen.

Na wat zoeken via Google vind je dan meestal wel terug wat je zocht.  Bv. in Windows 8 het verdwijnen van de startknop was zo een ding.  Ondertussen komt ie wel terug na klachten van gebruikers.  En velen die Classic Shell hebben geïnstalleerd.

En dat is wat ik hier ook probeerde te doen.  Alleen vond ik via Google niets.  En stelde ik een vraag. 

Maar het moet mij van het hart dat de devs hier meteen reageren alsof ze door een heel nest wespen gestoken zijn, als je durft zeggen dat hetgeen ze bedacht hebben niet gebruiksvriendelijk is.

En neen, omdat ik één ding niet gebruiksvriendelijk vind, beteketend dit nog niet dat alle werk niet goed zou zijn.  Want dat is wat Erik meteen concludeert.

Ik dacht dat gebruikers feedback iets positiever zou onthaald worden.  Want het moet nu wel duidelijk zijn dat die Hotkey util voor verbetering vatbaar is.

Maar neen blijkbaar wordt feedback meteen gezien als kritiek.

Ondertussen heb ik wel e.e.a. uitgevogeld, en zal een dezer dagen eens proberen een korte gebruiksaanwijzing te schrijven en te posten.  (Engels of Nederlands?)

Willy

Edited by doglover, 17 December 2014 - 10:58.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #65 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 17 December 2014 - 11:00

Ik stel voor dat de "klagers" (ja, jullie weten zelf wie jullie zijn), het fabrieksimage installeren. Die is in elkaar gezet door mensen die ervoor betaald krijgen en dan kun je officieel bug meldingen maken die dan, in principe (want we weten dat het in de praktijk anders gaat), netjes door de fabrikant opgelost worden, waarna er na enige tijd netjes een door-en-door geteste release volgt (...).

En die dan ook dan netjes de change logs publiceren zodat je weet wat je te wachten staat als er (eindelijk een update gereed staat  :wacko:

Re: Waar is de keuze voor EPG? #66 nietgiftig

• Senior Member
  • 787 posts

+39

Posted 17 December 2014 - 14:25

....als wij gebruikers eens kritiek hebben op een bepaalde keuze.

.... Maar als wij gebruikers eens kritiek leveren reageren jullie vaak als door een wesp gestoken.

Praat alstublieft voor jezelf, ik ben ook een "gebruiker".

Je spreekt niet voor alle gebruikers, een paar maar.

IJe profiel geeft aan ''nietgiftig'', je reageert nu ''welgiftig''. Een beetje meer vriendelijkere reactie zou op zijn plaats zijn, alsof we klanten van de voedselbank zijn en alles maar gratis willen hebben.

.

Tsjonge, wat diep gedacht, en weer het generaliserende "wij"

Mijn opmerking in dit topic was alleen dat de EPG mode ineens na een flash onder de hotkey zit en niet onder de EPG knop wat mij de meest logische plaats lijkt.

Dat is je goede recht om dat te vinden, waarschijnlijk heb je nog gelijk ook.

Maar alles wat je daarna er omheen bouwt, nee hoor, beetje zielig.

Hardware: Master VU Uno 4K SE  1x Mut@nt HD51.4K & 2x ZgemmaH9T
Software : Pli (v7) (7.1rc) 2019 

Re: Waar is de keuze voor EPG? #67 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 17 December 2014 - 14:39

Nou, dat is wel een beetje kort door de bocht. Wat bedoel je trouwens met 'EPG mode'? Druk maar eens op EPG-lang, en dan heb je (nog steeds) alle EPG-modes voor het uitkiezen.

Waar het hier om ging, was het aanpassen van de functie van de EPG-knop op de AB. En daarvoor is Hotkey nu eenmaal de beste plaats; per slot van rekening worden daar nu alle toetsaanpassingen gedaan.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #68 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,384 posts

+657
Excellent

Posted 17 December 2014 - 14:46

Nou, dat is wel een beetje kort door de bocht. Wat bedoel je trouwens met 'EPG mode'? Druk maar eens op EPG-lang, en dan heb je (nog steeds) alle EPG-modes voor het uitkiezen.

Waar het hier om ging, was het aanpassen van de functie van de EPG-knop op de AB. En daarvoor is Hotkey nu eenmaal de beste plaats; per slot van rekening worden daar nu alle toetsaanpassingen gedaan.

Dat is dan wel de juiste plaats, maar die Hotkey utility is niet gebruiksvriendelijk.  Daar gaat het om.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #69 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 17 December 2014 - 14:50

Als je bv. een nieuwe Windows installeert (of een nieuwe PC koopt met een nieuwere versie op)  heb je ook alle mogelijke problemen om iets te vinden omdat devs het nodig vinden (al of niet gerechtvaardigd) om dingen te verplaatsen of anders te doen.

Na wat zoeken via Google vind je dan meestal wel terug wat je zocht.  Bv. in Windows 8 het verdwijnen van de startknop was zo een ding.  Ondertussen komt ie wel terug na klachten van gebruikers.  En velen die Classic Shell hebben geïnstalleerd.

En dat is wat ik hier ook probeerde te doen.  Alleen vond ik via Google niets.  En stelde ik een vraag. 

Je hoort met google op dit forum uit te komen... en hieruit is ook de oplossing gekomen... niet?

Het het was is nu wel duidelijk. Ik heb er voor gekozen de EPG keuze in de InfoBar conform te maken met die in de ChannelSelection. Dit is een hele logische keuze.... en in de InfoBar is het al vanaf September of zo, dat je het daar via de Hotkeys instelt... default voor de InfoBar was alles zoals het was. Voor de Kanaalselectie is het weer iets anders... Maar ik vind dat het van het begin af aan toen de EPG in de kanalen lijst toegevoegd was dat het toen al fout was gegaan. Toen had het al gelijk moeten zijn.... Alleen jammer dat jij er 'last' van hebt...

Ik vind Hotkey gebruikers vriendelijk, maar dat komt denk ik omdat ik het zelf gemaakt hebt. Verder denk ik dat het ook wel behoorlijk duidelijk is gemaakt.... als jij een ander idee hebt om het vriendelijker te maken dan hoor ik het graag van je... Ik zou niet weten hoe dit eenvoudiger kan... Het is een toets keizen en daarna functies aan een toets toevoegen, verwijderen of als je meerdere functies aan een toets hebt verplaatsten... Zelfs mijn 'vrouw' lukt dat!

Edited by littlesat, 17 December 2014 - 14:51.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Waar is de keuze voor EPG? #70 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,384 posts

+657
Excellent

Posted 17 December 2014 - 14:59

Ik vind Hotkey gebruikers vriendelijk, maar dat komt denk ik omdat ik het zelf gemaakt hebt. Verder denk ik dat het ook wel behoorlijk duidelijk is gemaakt.... als jij een ander idee hebt om het vriendelijker te maken dan hoor ik het graag van je... Ik zou niet weten hoe dit eenvoudiger kan... Het is een toets keizen en daarna functies aan een toets toevoegen, verwijderen of als je meerdere functies aan een toets hebt verplaatsten... Zelfs mijn 'vrouw' lukt dat!

Dat zal dan ook wel lukken als je een kleine instructie gekregen hebt.  Maar die is nergens te bespeuren.  En zonder er iets vanaf te weten zoek je te pletter.

Ik wil wel (Nu dat ik het onder de knie heb - en ik ben heus geen onervaren PC gebruiker) in de volgende dagen een kleine instructie op "papier" zetten.  (PDF file)

Maar vertel mij eens waar ik in de lijst van commando's - functies ik hbbtv kan vinden.

Ik heb nl een Logitech Harmony One en de hbbtv zou met de rode knop moeten kunnen geactiveerd worden.  Met de originele AB lukt dit ook.  Maar ik krijg het met de Logitech niet aan de praat.  Nu wil ik deze aan een andere knop toewijzen maar ik kan hbbtv niet vinden (en ja de webbrowser is geïnstalleerd)

PS: dit heeft niets te maken met het voorgaande (is iets wat ik bedacht toen ik er wel mee kon omgaan)

Willy

Edited by doglover, 17 December 2014 - 15:00.

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #71 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 17 December 2014 - 15:01

Zet het maar in pdf of word en stuur het door naar dat blaadje van de transponder ;)..... 

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Waar is de keuze voor EPG? #72 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 17 December 2014 - 15:06

HbbTV zit default onder de rode toets. 

In Hotkey is de functie te vinden onder InfoBar daar het feitelijk een infoBar functie is. Het heet hier Activate HbbTV (Redbutton). In het Nederlands is die zover ik weet nog niet vertaald....

hotkeyFunctions.append((_("Activate HbbTV (Redbutton)"), "Infobar/activateRedButton", "InfoBar"))

Re: Waar is de keuze voor EPG? #73 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,384 posts

+657
Excellent

Posted 17 December 2014 - 15:44

In Hotkey kan ik dit niet vinden:  Activate HbbTV

Heb de lijst wel tien keer op en neer doorgekeken.  (op de ET-9500)

Sorry.

Willy

Edited by doglover, 17 December 2014 - 15:44.

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #74 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 17 December 2014 - 16:00

Vreemd want hij moet er toch echt tussen zitten

Re: Waar is de keuze voor EPG? #75 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 17 December 2014 - 16:33

@littlesat

rood en geel en blauw kort hadden al een functie in enigma2,toch?

Eigenlijk alle knoppen.

Zou je die in de hotkey erbij kunnen zetten?

Als ik op red ga staan ,staat er rechts niets.

Of gaat dat niet?

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: Waar is de keuze voor EPG? #76 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 17 December 2014 - 17:08

Dat kan.... Stond eigenlijk al in de 2do lijst, maar er zijn toetsen die ik niet zonder slag of stoot kan omleiden (ivm functies die door bepaalde plugins gebruikt worden)

Hbbtv is de vierde optie van onderen in de infobar functies... Boven toggle hdmi in en onder toggle pipzap en als je box geen pip heeft onder letterbox zoom.

Edited by littlesat, 17 December 2014 - 17:09.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #77 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,384 posts

+657
Excellent

Posted 18 December 2014 - 10:09

Geen hbbtv.

Willy

Attached Files

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #78 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,384 posts

+657
Excellent

Posted 18 December 2014 - 10:27

Denk dat ik eerst eens d box opnieuw flash.  Nu staat er een image van een 14-dagen oud op.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #79 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,165 posts

+698
Excellent

Posted 18 December 2014 - 11:46

Ik denk nog ouder... want die ----------------------- komen helemaal niet meer voor in Hotkey (dat was zo MQB ;)). Daar zie je nu categorien die je net als in de pluginlijst kunt openen.....

Edited by littlesat, 18 December 2014 - 11:46.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #80 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,494 posts

+397
Excellent

Posted 18 December 2014 - 12:37

HBBTV is niet te activeren via hotkey. Wel de webbrowser.
Ik vermoed dat het hier uitdraait op een babylonische spraakverwarring.

Activeren van HBBTV gaat met de tweemaal drukken van de rode toets in tegenstelling tot de standaard op tv's waar je maar eenmaal op rood hoeft te drukken omdat HBBTV tijdens het zappen naar de betreffende zender al actief is.

Ik heb er geen probleem mee om tweemaal rood te moeten drukken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users