Jump to content

Photo

Waar is de keuze voor EPG?

EPG voorkeur

• Please log in to reply
82 replies to this topic

Re: Waar is de keuze voor EPG? #21 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 12 December 2014 - 13:26

Ok gaan we proberen , Thank,s

Re: Waar is de keuze voor EPG? #22 wortellica

• Senior Member
  • 1,370 posts

+33

Posted 12 December 2014 - 21:26

Hotkey -> info EPG , ok,   en wijs dan +EPG aan  en ga dan naar welke je weg wilt hebben en klik op ok.

In principe is het net zoals je het instelt

Werkt eigenlijk prima, bedankt voor de tip.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #23 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,396 posts

+658
Excellent

Posted 15 December 2014 - 14:34

Mag ik toch opmerken dat deze hele Hotkey utility niet gebruiksvriendelijk is opgevat.

Het is misschien wel een goed idee om al deze instellingen vanuit één centrale plaats te kunnen doen.  Echter de praktische uitvoering ervan is om op te schieten.

(Zoals we wel eens al lachend zeggen - de ontwerper hiervan verdient de doodstraf)

Willy

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #24 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,546 posts

+1,813
Excellent

Posted 15 December 2014 - 14:45

Eigenlijk dan weer wel in lijn met de rest van Enigma... ;)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #25 pluizebol

• Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 December 2014 - 15:48

De nieuwe Hotkey-instellingen zijn héééél gebruikers-onvriendelijk omdat

1. Ze worden ingevoerd zonder enige vorm van change-log of wat dan ook.

De gebruiker die een update doet naar een nieuwe OpenPli image komt plots voor het voldongen feit dat het zaakje niet meer werkt en hij moet zelf maar uitzoeken of ruiken wat er nu weer veranderd is.

2. De nieuwe instellingsmogelijkheden zijn uitgebreid maar buiten de niet veel zeggende namen bij elk van de instellingen is er niks uitleg voorhanden.

Het is dus trial and error tot de gebruiker de instelling te pakken heeft die het beoogde doel hopelijks bereikt.

Ik heb mijn box na een update nu weer aan het draaien zoals ik het graag heb, maar ik doe in de eerstvolgende lichtjaren geen upgrades meer hoor.

Ik heb 3 dagen zitten zoeken om die EPG en INFO knoppen weer te laten werken zoals ik ze graag heb (dwz zoals ze vroeger werkten).

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France

Re: Waar is de keuze voor EPG? #26 metoo

• Senior Member
  • 1,573 posts

+33

Posted 15 December 2014 - 16:18

maar als je dan na die eerstvolgende lichtjaren weer een update/upgrade doet loop je weer lichtjaren achter en heb je weer veel dagen nodig om bij te werken.

je kan nu vast een mooie changelog schrijven

Edited by metoo, 15 December 2014 - 16:19.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60

Re: Waar is de keuze voor EPG? #27 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,396 posts

+658
Excellent

Posted 15 December 2014 - 16:43

maar als je dan na die eerstvolgende lichtjaren weer een update/upgrade doet loop je weer lichtjaren achter en heb je weer veel dagen nodig om bij te werken.

Dit heeft niets te maken met de opmerking dat de hotkey util helemaal niet gebruiks vriendelijk is.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #28 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 15 December 2014 - 16:46

Wat is er dan niet gebruikersvriendelijk?

Hoe bedoel je dat?

Je gaat op een button staan en drukt ok en vervolgens krijg je de opties ,welke je aan die button kan toevoegen cq weghalen. :)

ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release

Re: Waar is de keuze voor EPG? #29 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,396 posts

+658
Excellent

Posted 15 December 2014 - 16:50

Wat is er dan niet gebruikersvriendelijk?

Hoe bedoel je dat?

Je gaat op een button staan en drukt ok en vervolgens krijg je de opties ,welke je aan die button kan toevoegen cq weghalen. :)

Ja en je krijgt dan een lijst met nietszeggende namen.  Wss zeggen deze namen wel wat voor een programmeur.  Maar ik kan er geen chocola van maken...

Een handleiding zou welkom zijn.

Willy

PS: eeen grapjas zal wel zeggen dat er je geen chocola van moet maken, maar een keuze maken.  Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.  Ernstig

Edited by doglover, 15 December 2014 - 16:51.

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #30 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 15 December 2014 - 16:58

Oke ik snap het.

Moet wel zeggen dat er verder geen andere dingen in staan die niet ergens anders in de box ook staan.

Ik bedoel een functie waarvan ik niet weet wat het is ,gebruik ik waarschijnlijk niet en zal dan dus ook niet onder een hotkey komen.

En de enigste knop die volgens mij aan gepast was toen de hotkey in het leven geroepen werd was toevallig de epg knop.

En dan niet zozeer de epg knop zelf maar de dubbele functie bij lang indrukken om te kiezen welke epg weergegeven moet worden.

En die zit dus nu gewoon in de hotkey. :D

Re: Waar is de keuze voor EPG? #31 pluizebol

• Senior Member
  • 809 posts

+9
Neutral

Posted 15 December 2014 - 17:35

Je hebt blijkbaar enkel het laatste zinnetje in mijn post gelezen Metoo :)

Heb je ivm de punten 1 en 2 deel ook schrandere dingen te vertellen :)

(Niet kwaad bedoeld hoor).

VU+ DUO 4K SE (1xDVB-S2X FBC Twin en 1xDVB-T2) / OpenPLi 8.3 / Logitech Harmony AB

Windows 10 Home Edition 64bits / VU+ Duo 4K SE / OpenPLi 8.3 / Citroën C5 II hydractive III+ BlueHDi / Samsung S21+

La Douce France

Re: Waar is de keuze voor EPG? #32 doglover

• Rytec EPG Team
  • 17,396 posts

+658
Excellent

Posted 15 December 2014 - 18:02

Ik bedoel een functie waarvan ik niet weet wat het is ,gebruik ik waarschijnlijk niet en zal dan dus ook niet onder een hotkey komen.

Dat is een beetje kort door de bocht.

Die EPG keuzes hebben namen waarvan ik de betekenis niet kan raden door enkel op hun naam af te gaan.  En toch wil ik één hiervan instellen. 

Je kan dan wel gokken en proberen.  Heb je het mis komt het volgende probleem.  Hoe doe ik die keuze teniet.  Want dat is ook niet vanzelfsprekend en duidelijk.

Enzo kan ik er nog wel enkele bedenken.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Re: Waar is de keuze voor EPG? #33 Meega

• Senior Member
  • 3,000 posts

+51

Posted 15 December 2014 - 18:15

Nog een keer op klikken gaat die ook weer weg
Of als je eenmaal op de key gedrukt heb, dus bij het keuzemenu op de bouquet knop drukken.

Ben het wel met je eens over de beschrijving, alleen die mist bij zowat alles.
Daar is ook een topic over.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #34 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 15 December 2014 - 22:45

Oude situatie was veel beter en logischer..

info bij live tv = eventview

info bij zenderlijst = zender EPG

of een extra optie in de hotkey voor info in zenderlijst  zodat je ze beide onafhankelijk kan instellen..

+1  ;)

+10, wie verzint dit om het onder hotkey te zetten, wilde vanavond wat opnemen en kon de oude instellingen niet terug vinden, ik ben al helemaal niet kapot van die horizontale kleurtjes erg onoverzichtelijk het lijkt de EPG van mijn Ziggo Humax ontvanger wel daar wen ik ook nooit aan. :(

Het zou wel prettig zijn als hier eens uitleg over kwam als jullie iets essentieels veranderen en onder een andere knop zetten. Mijn vrouw had het net onder de knie en nu moet ik weer les geven in knoppen exercitie.. :ph34r:

73's

PE1AQZ

Re: Waar is de keuze voor EPG? #35 hemertje

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 33,503 posts

+118
Excellent

Posted 15 December 2014 - 23:39

Bij een vrouw heb je aan 3 knopjes genoeg, dat redt je idd niet op een AB :)

on the Glassfibre 1GB DVB-C...

Re: Waar is de keuze voor EPG? #36 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 December 2014 - 05:33

Vooruitgang is blijkbaar niet altijd even makkelijk.
En als je daar niet makkelijk mee overweg kunt, moet je je serieus afvragen of je wel wilt updaten. Want wat wil je daar dan mee bereiken?

In ieder geval: afgezien van allerlei discussie topics op dit forum waarin je heel wat wijzer kunt worden, als je die volgt, kan je wel vergeten dat devs hier van alles en nog wat komen uitleggen. Die tijd kunnen ze beter besteden. En daarnaast heb je nog altijd de optie om de change logs te lezen: die geven je een aardige indicatie en wellicht geeft dat aanleiding vragen op het forum te stellen (voordat je update?).

Re: Waar is de keuze voor EPG? #37 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,183 posts

+699
Excellent

Posted 16 December 2014 - 07:21

Volgens mij leest niemand commit logs.... De eerste commit log van hotkey is namelijk een zeer uitgebreide, waar alles in wordt uitgelegd. Ook op de plek waar de epg instellingen uit infonbargenerics eigenlijk weggehaald zijn omdat je dit ook allemaal met hotkey kunt doen...

Misschien moet 'men' eens vaker naar onze sources op sourceforge kijken.....

In de channellist was de eventview erbij gebakken ooit. En lekker fixed... Onveranderbaar. Nu is het flexibel... Maar wel gelijkgetrokken zoals het ook in de infobar is... Leek me nogal logisch, je kunt nu bij beide eventview en epg dingen doen in zowel infobar als channellisr, omdat kort en long beschikbaar is, omdat je in de osd niet meer de lijst van epgs hoeft te laten zien...

De instellingen van hotkey zijn juist gemakkelijk en conform van hoe de rest van enigma2 in elkaar zit...

Edited by littlesat, 16 December 2014 - 07:27.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Waar is de keuze voor EPG? #38 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,957 posts

+191
Excellent

Posted 16 December 2014 - 07:46

Is het een idee om de commits op het forum, als een vast draadje toe te voegen, niet iedereen weet de weg er nu naar toe te vinden, misschien helpt het?

Edited by 40H3X, 16 December 2014 - 07:46.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Waar is de keuze voor EPG? #39 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 16 December 2014 - 11:30

Vooruitgang is blijkbaar niet altijd even makkelijk.
En als je daar niet makkelijk mee overweg kunt, moet je je serieus afvragen of je wel wilt updaten. Want wat wil je daar dan mee bereiken?

In ieder geval: afgezien van allerlei discussie topics op dit forum waarin je heel wat wijzer kunt worden, als je die volgt, kan je wel vergeten dat devs hier van alles en nog wat komen uitleggen. Die tijd kunnen ze beter besteden. En daarnaast heb je nog altijd de optie om de change logs te lezen: die geven je een aardige indicatie en wellicht geeft dat aanleiding vragen op het forum te stellen (voordat je update?).

@Satkiekerd, dat noem ik nu een echt zwakte bod, ''je hoeft niet te updaten en wat je daarmee wilt bereiken'' waarom doen jullie dan nog al dat werk om überhaupt nog te updaten als jullie tegen een grote groep maar blijven roepen je hoeft toch niet te updaten. :mellow:  Ik heb uit voorzorg omdat er de laatste tijd toch wel veel mis gaat bij het updaten, mijn ET8000 opnieuw geflashed dat was op 2014-11-30 (mijn verjaardag). Dan krijg ik toch geen melding wat de veranderingen zijn en ineens de EPG mode onder de hotkey zit. :wacko: Het zou misschien een idee zijn dit op de website te vermelden of als txt bestand in de zip te zetten zoals veel sw ontwikkelaars dat doen, dan kan ik zelf beslissen of ik de update wil doen. En altijd maar weer de bal bij de pli gebruikers leggen i.p.v. eens serieus op de toch wel vaak optredende bugs in te gaan komt niet bepaald vriendelijk over.  :ph34r:

73's

PE1AQZ

Re: Waar is de keuze voor EPG? #40 Rob van der Does

• Senior Member
  • 7,766 posts

+184
Excellent

Posted 16 December 2014 - 11:57

Volgens mij begrijp je niet wat ik zeg.
Je klaagt over wat je krijgt als je update. Ik vind mijn vraag 'waarom update je dan' ook legitiem en niet door jou beantwoord.
Je moet toch een doel voor ogen hebben met een update? En gezien je reactie wordt dat doel niet bereikt. Een simpele oplossing is dan om niet te updaten.

Ik ken mensen die naar volle tevredenheid een image van jaren geleden draaien en nooit updaten.

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users