Jump to content


Photo

blokkerig beeld in opnames door een tuner switch


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#1 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 17 December 2014 - 23:03

Als ik een opname start b.v. NPO1 en ik zap tijdens de opname naar NPO2 (tuner switch) Dan zie ik deze tuner switch als een storing (1 sec blokkerig beeld) in de opname terug.

 

Ik heb verschillende Image's getest (OpenPli OpenATV openXTA HDfreaks) en ze hadden allemaal dezelfde storing.

 

et8000

3 x satelliet tuner.

Ccam

OpenPli


Edited by josjansen, 17 December 2014 - 23:04.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #2 theparasol

  • Senior Member
  • 4,157 posts

+198
Excellent

Posted 17 December 2014 - 23:06

Het kan aan je softcam liggen... probeer eens met oscam, misschien helpt het!


@Camping: ZGemma H.2S, Technisat Multytenne 4-in-1 @Home: Edision Mini 4K, Wave Frontier T55, EMP Centauri EMP DiSEqC 8/1 switch, 4x Inverto Ultra Black single LNB


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #3 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 08:38

Het kan aan je softcam liggen... probeer eens met oscam, misschien helpt het!

Ik heb deze oscam (10071) gedownload vanuit de feed en geactiveerd, maar het maakt geen verschil.

Of moet ik nog bepaalde instellingen toepassen in de files van oscam.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #4 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 18 December 2014 - 09:08

Kijk of je kan updaten naar r100(84/85) voor jou ontvanger (zelf bouwen is uiteraard het best).

Heeft elke tuner zijn eigen universele LNB of volledig deel van een LNB (Universele Twin LNB of Quad LNB)

Zit je CDNL kaart niet in de ET8000 en werk je in je LAN met wifi: dit kan ook een oorzaak zijn.

Aanpassingen: in oscam waarschijnlijk wel? Hangt er ook vanaf hoe jou installatie eruit ziet? Kijk even op relevante fora voor oscam settings op ET8000 met OSCam (streamboard.tv).

NPO kan je normaal 4 verschillende kanalen kijken of opnemen per kaart. Kijk je dan Fox sport bvb dan kan je maar 2 kanalen kijke/opnemen ipv 4 per kaart. Dit geldt ook voor sommige andere CDNL kanalen.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #5 Stefan

  • Senior Member
  • 1,503 posts

+74
Good

Posted 18 December 2014 - 09:09

Hierbij sluit ik me aan

Edited by Stefan, 18 December 2014 - 09:12.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #6 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 18 December 2014 - 09:12

Als josjansen al een switch gebruikt? Kanaal of tuner wissel zou geen storing mogen veroorzaken.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #7 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 09:26

Kijk of je kan updaten naar r100(84/85) voor jou ontvanger (zelf bouwen is uiteraard het best).

Heeft elke tuner zijn eigen universele LNB of volledig deel van een LNB (Universele Twin LNB of Quad LNB)

Zit je CDNL kaart niet in de ET8000 en werk je in je LAN met wifi: dit kan ook een oorzaak zijn.

Aanpassingen: in oscam waarschijnlijk wel? Hangt er ook vanaf hoe jou installatie eruit ziet? Kijk even op relevante fora voor oscam settings op ET8000 met OSCam (streamboard.tv).

NPO kan je normaal 4 verschillende kanalen kijken of opnemen per kaart. Kijk je dan Fox sport bvb dan kan je maar 2 kanalen kijke/opnemen ipv 4 per kaart. Dit geldt ook voor sommige andere CDNL kanalen.

 

 

 

Ik gebruik een DUO LNB Twin voor 19.2 & 23.5 deze zitten op tuner A & B tuner C is door gelust vanaf tuner B

CDNL kaart (oranje) zit in de et8000 heb verder geen share naar een andere ontvanger.

Had inderdaad Wifi in gebruik alleen voor de feeds, maar na verwijderen hiervan nog steeds storing in opnames.


Edited by josjansen, 18 December 2014 - 09:29.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #8 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 18 December 2014 - 09:45

Ja dan zou er een issue kunnen zijn bij gelijktijdig gebruik van tuner B en C.

B & C kunnen maar naar dezelfde satelliet kijken. En als ik het goed voor heb ook maar verticale of horizontale transponder en niet beide gelijktijdig.

3 tuners zou kunnen inhouden: per tuner 3 gewone CDNL kanalen kijken of opnemen, zelfde tranponder/orientatie  (9 kanalen in totaal) heb je er mogelijk 5 te kort met één kaart.

Zelf gebruik ik geen multiple tuner toestellen, enkel single tuner STB's en elk heeft zijn eigen set of LNB's.

Weet nu net niet of je per tuner een user kan/moet aanmaken? Andere gebruikers kunnen hier meer toelichting geven.

 

oplossing: vermoedelijk tuner C voorlopig niet gebruiken.


Edited by Jan Gruuthuse, 18 December 2014 - 09:46.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #9 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 18 December 2014 - 09:55

Terloops,

mocht je deze blokken waarnemen na edit op je computer dan start je opname/edit niet met een keyframe. De nieuwe codecs gebruiken gedeeltelijke, voorafgaande en er op volgende frames om de frames te herbouwen. Ontbreekt er een van deze bouwstenen bij het afspelen kan je deze (groene) blokvorming waarnemen.

 

Het gebruikte medium (usb, hdd, ...) kan bij HD opnames ook een rol spelen. Transfer snelheid kan te traag zijn.

 

Permanente time shift kan ook een oorzaak zijn.

Situaties uitsluiten en testen brengt je vermoedelijk dichter bij een oplossing.

 

basis uitleg vanuit gebruikers ervaring.


Edited by Jan Gruuthuse, 18 December 2014 - 09:56.

Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #10 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 10:02

Ja dan zou er een issue kunnen zijn bij gelijktijdig gebruik van tuner B en C.

B & C kunnen maar naar dezelfde satelliet kijken. En als ik het goed voor heb ook maar verticale of horizontale transponder en niet beide gelijktijdig.

3 tuners zou kunnen inhouden: per tuner 3 gewone CDNL kanalen kijken of opnemen, zelfde tranponder/orientatie  (9 kanalen in totaal) heb je er mogelijk 5 te kort met één kaart.

Zelf gebruik ik geen multiple tuner toestellen, enkel single tuner STB's en elk heeft zijn eigen set of LNB's.

Weet nu net niet of je per tuner een user kan/moet aanmaken? Andere gebruikers kunnen hier meer toelichting geven.

 

oplossing: vermoedelijk tuner C voorlopig niet gebruiken.

 

 

Tuner 3 softwarematig uitgeschakeld en doorlus kabel verwijderd storing blijft bij switch A naar B.

Tuner 3 volledig uit apparaat verwijderd storing blijft bij switch A naar B.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #11 Jan Gruuthuse

  • Senior Member
  • 985 posts

+20
Neutral

Posted 18 December 2014 - 10:35

Wat bedoel jij juist met switch A naar B?

Als jij kijkt op tuner A en opneemt op tuner B, zou dit volgens mij geen invloed mogen hebben op de opname?

Ga je inderdaad wisselen bij het kijken op je TV scherm van Tuner A naar Tuner B dan kan het volgens mij op TV, maar niet in je opname.

Bekeek je de opname al op je computer? Is het enkel bij begin van de opname of ook midden in de opname?

Mijn opnames start ik altijd met een inlooptijd (met timer)

Is dit met de hand gestarte opnames (wanneer je de AB opnameknop indrukt) dan kan je er niet onderuit, vermoed ik.


Sf8HD, sf8008, OpenPli 9.0, fixed lnb 28.2E, 19.2E

Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #12 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 18 December 2014 - 10:40

Dit effect wordt regelmatig en bij verschillende ontvangers gemeld. Volgens mij is het 'gewoon' overspraak van het diseqc signaal hetzij via de lnb of de bekabeling. Kun je bij de ET8000 de hoogte van de spanning van het diseqc signaal niet instellen?-dan zou het op te lossen zijn door het signaal lager te zetten.



Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #13 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 11:12

Wat bedoel jij juist met switch A naar B?

Als jij kijkt op tuner A en opneemt op tuner B, zou dit volgens mij geen invloed mogen hebben op de opname?

Ga je inderdaad wisselen bij het kijken op je TV scherm van Tuner A naar Tuner B dan kan het volgens mij op TV, maar niet in je opname.

Bekeek je de opname al op je computer? Is het enkel bij begin van de opname of ook midden in de opname?

Mijn opnames start ik altijd met een inlooptijd (met timer)

Is dit met de hand gestarte opnames (wanneer je de AB opnameknop indrukt) dan kan je er niet onderuit, vermoed ik.

 

Ik start een opname op npo1 (tuner A) dan zap ik naar npo2 (tuner B ) dus ik kijk dan volgens mij op tuner B geeft hij aan in de infobalk tuner A is geel en B is groen.

Als ik later de opname bekijk dan zit de storing er nog in ook op de pc.

Als ik een opname begin vanaf de AB dan schakel ik om de 10 sec naar npo2 en weer terug naar npo1 om te testen. Daarna zie ik deze storingen dan ook precies om de 10 sec in de opnamen.


Edited by josjansen, 18 December 2014 - 11:13.

ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #14 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 11:16

Dit effect wordt regelmatig en bij verschillende ontvangers gemeld. Volgens mij is het 'gewoon' overspraak van het diseqc signaal hetzij via de lnb of de bekabeling. Kun je bij de ET8000 de hoogte van de spanning van het diseqc signaal niet instellen?-dan zou het op te lossen zijn door het signaal lager te zetten.

 

Kan alleen maar de spanning per tuner aan en uit zetten.


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #15 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 18 December 2014 - 14:30

Dan houdt het op. Meestal is de oplossing om de diseqc switch te vervangen voor een model van betere kwaliteit, maar je hebt geen losse switch. Je kunt  'fast diseqc' instellen, dan wordt geen diseqc gestuurd als het niet nodig is en daarmee onnodige storing vermijden.



Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #16 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 14:57

Dan houdt het op. Meestal is de oplossing om de diseqc switch te vervangen voor een model van betere kwaliteit, maar je hebt geen losse switch. Je kunt  'fast diseqc' instellen, dan wordt geen diseqc gestuurd als het niet nodig is en daarmee onnodige storing vermijden.

Waar kan ik deze "fast diseqc" instellen ik kan alleen maar de diseqc aan en uit schakelen per tuner.

Attached Files


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #17 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 18 December 2014 - 15:50

Ik denk niet dat dat gaat uitmaken. Het kan ook gewoon een power glitch zijn, omdat de tuner+voeding tijdens zo'n switch net niet genoeg stroom kunnen leveren. Ik gebruik zelf al jaren een multiswitch, die heeft een eigen voeding, en ik heb dit probleem nog nooit gezien.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #18 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 16:16

Ik denk niet dat dat gaat uitmaken. Het kan ook gewoon een power glitch zijn, omdat de tuner+voeding tijdens zo'n switch net niet genoeg stroom kunnen leveren. Ik gebruik zelf al jaren een multiswitch, die heeft een eigen voeding, en ik heb dit probleem nog nooit gezien.

Dus eigenlijk komt het er dan op neer dat de et8000 een te zwakke voeding heeft?


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #19 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 18 December 2014 - 16:26

Dat hoor je mij niet zeggen, maar ik heb wel vergelijkbare ervaringen van andere gehoord, volgens mij meestal bij de dm8000 destijds (die ik zelf ook jaren gehad heb...)


Edited by Erik Slagter, 18 December 2014 - 16:26.

* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: blokkerig beeld in opnames door een tuner switch #20 josjansen

  • Senior Member
  • 342 posts

+2
Neutral

Posted 18 December 2014 - 16:36

Een LNB moet doorgaans een spanning hebben van 13 - 18 volt.

Nu loopt er vanuit de voeding één spanning van 12 volt naar het moederbord is dat dan misschien te laag?


ET8000  

Oscam

Openpli 6.2



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users