Jump to content

Photo

Probleem met flashen vu+ duo2

Vu+ duo2

• Please log in to reply
44 replies to this topic

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #41 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,870 posts

+1,832
Excellent

Posted 28 December 2014 - 14:55

Er is voor de VU's heel veel verandert op dat moment: omschakeling naar de bsp (hardware layer) van VU+, nieuwe OE versie, nieuwe kernel, nieuwe drivers.

Het zou me niet verbazen dat dit voor wat issues zorgt, ik zou dan alleen wel verwachten dat iedereen met in dit geval een Duo2 er last van zou hebben.

En hoewel vergezocht en onwaarschijnlijk: race conditions komen voor, waardoor je soms bij een hele specifieke samenloop van omstandigheden een probleem krijgt. Laatst nog bij de dreamboxen, wordt de image iets te groot, werkt er ineens van alles niet meer. Blijkt de driver een (foute) assumptie te nemen over de maximale grootte van een image....

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #42 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 28 December 2014 - 15:35

Er is voor de VU's heel veel verandert op dat moment: omschakeling naar de bsp (hardware layer) van VU+, nieuwe OE versie, nieuwe kernel, nieuwe drivers.

Het zou me niet verbazen dat dit voor wat issues zorgt, ik zou dan alleen wel verwachten dat iedereen met in dit geval een Duo2 er last van zou hebben.

En hoewel vergezocht en onwaarschijnlijk: race conditions komen voor, waardoor je soms bij een hele specifieke samenloop van omstandigheden een probleem krijgt. Laatst nog bij de dreamboxen, wordt de image iets te groot, werkt er ineens van alles niet meer. Blijkt de driver een (foute) assumptie te nemen over de maximale grootte van een image....

Het ging dus mis met vanaf de update van de 19de. Dus een dag voor de bsp layer. Kan alleen niet terug halen in de commits wat er toen aangepast is.
VU+ Duo2
Wavefield T90 uitgericht op 13, 19.2, 23.5 en 28.2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #43 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,870 posts

+1,832
Excellent

Posted 28 December 2014 - 19:16

Zoals ik al zei: vreselijk veel.

En daar vind je niks van in de commits, omdat de BSP door VU+ wordt aangeleverd, wij hebben daar geen toegang toe...

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #44 Pedro_Newbie

• Senior Member
  • 4,631 posts

+225
Excellent

Posted 28 December 2014 - 19:20

Het ging dus mis met vanaf de update van de 19de. Dus een dag voor de bsp layer. Kan alleen niet terug halen in de commits wat er toen aangepast is.

De image van de 19e is al een "nieuwe" image gemaakt via de BSP-layer

Re: Probleem met flashen vu+ duo2 #45 Nl2mml

• Senior Member
  • 75 posts

+4
Neutral

Posted 28 December 2014 - 19:41

Excuses, ik meende dat de bsp layer pas in de image van de 20ste zat vandaar.

Maar ik zal eerst volgend weekend eens proberen als het gaat lukken om mijn a/v reciever te resetten. Eens kijken als het dan wil werken. Anders is het niet anders. De manier zoals ik het nu heb via tv en digitale output werkt verder ook prima.

Het was mijn bedoeling ook alleen maar dingen aan te geven wat er mis gaat. Zodat er misschien meer mensen wat aan kunnen hebben of dat de ontwikkelaars er wat aan hebben. Neem aan dat die ook graag feedback zien.

@pedro en @wanwizard: iig bedankt voor de duidelijkheid en snelle uitleg!

Edited by Nl2mml, 28 December 2014 - 19:42.

VU+ Duo2
Wavefield T90 uitgericht op 13, 19.2, 23.5 en 28.2
Cccam 2.3
Open Pli 4.0 natuurlijk

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users