Jump to content


Photo

Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015

settings

  • Please log in to reply
45 replies to this topic

Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #21 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 19 January 2015 - 23:11

In mijn gloednieuwe VUPlus Zero lukt het niet om via een plugin de kanalenlijst van Hans (4 LNB's) er

in te zetten. Met de PLI van 17 jan 2015 moet ik door duizenden plugin's  bladeren waarvan er veel

dezelde zijn en  herhaaldelijk worden gedisplayd in de lijst. Bladeren koste me zo'n 30 minuten en helaas niet de

HANS 4x vast gevonden.

Heeft iemand een link of zelf de info voor de settings binnen Dreamset 2.36 om verbinding te krijgen met de VU+Zero

en de juiste lokaties in de mappen?


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #22 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 19 January 2015 - 23:14

je bladerd op de verkeerde plek waarschijmlijk, probeer eens menu/applicaties groene knop voor downloaden


ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #23 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 19 January 2015 - 23:18

Bedankt voor de snelle respons.

Ik zal nog eens goed kijken.

Maar mijn vraag voor de settings voor de VU+Zero voor Dreamset 2.36 blijft nog wel.


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #24 metoo

  • Senior Member
  • 1,573 posts

+33
Good

Posted 19 January 2015 - 23:35

die kanalenlijst vind je daar ook, kun je zo installeren


Edited by metoo, 19 January 2015 - 23:36.

ET10000 C C C C/T  2TB HDD ET7000 + ET6000 dvb-S  OpenPli Triax 88 multifeed quad LNBs VU Uno4K SE C+2TB HDD Mutant HD60


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #25 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 20 January 2015 - 07:12

Ik heb binnen 10 de lijst gevonden dus ben ik bang dat je de verkeerde methode gebruikt.

Menu - applicaties - groen (downloaden) - settings - hans......

Dreamset ken ik niet zo direct maar ik verwacht dat hij vraagt om de lokatie van de settings, die staan in
/etc/enigma2/

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #26 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 20 January 2015 - 07:18

Dreamset is eenvoudig te vinden via Google... http://www.dreamset-...r.com/index.php

 

Maar de settings zitten er via OpenPLi doorgaans snel(ler) in.

 

Enkel is er nog een probleem bij software-update: boeketten door elkaar. Beste dan: kanalenlijst verwijderen en opnieuw installeren.

Al zou PLi dit probleem eens moeten aanpakken: als je een nieuwe kanalenlijst download de oude automatisch compleet overschrijven!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 20 January 2015 - 07:58

Dat doet die ook...

Alleen kunnen we spook bouqueten in staan van andere oudere settings... Deze komen bovenaan in de lijst. Deze kan je vervolgens via enigma2 verwijderen. Dan krijgen ze in /etc/settings .del achter hun naam... Die je dan weer echt met fta of zo kunt verwijderen...

Eigenlijk is dat een feature dat bedoeld is om een eigen bouquet lijst terug te krijgen als hans een update doet....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 January 2015 - 12:51

Houd je er ook rekening mee dat bouquet editors de files renamen en nummeren?

 

Dus de ene keer kun je andere files hebben dan de andere keer. Ik heb al sinds jaar en dag dezelfde bouquet indeling, en toch roept DBE om de haverklap "removing unused bouquet files"...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #29 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 20 January 2015 - 13:29

Dat doet die ook...

Alleen kunnen we spook bouqueten in staan van andere oudere settings... Deze komen bovenaan in de lijst. Deze kan je vervolgens via enigma2 verwijderen. Dan krijgen ze in /etc/settings .del achter hun naam... Die je dan weer echt met fta of zo kunt verwijderen...

Eigenlijk is dat een feature dat bedoeld is om een eigen bouquet lijst terug te krijgen als hans een update doet....

Deze feature is niet handig voor 'gewone' gebruikers van OpenPli.
Als Hans een bouquet verwijderd of hernoemd dan kan ik bij de diverse mensen, die ik ondersteun, weer langs komen om de lijst van Hans weer kloppend te maken op hun satelliet ontvanger. Wat mij betreft zou deze feature weer verwijderd mogen worden.

Wat is zo de mening van anderen?



Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 January 2015 - 13:32

Ik zie mezelf niet als een "gewone gebruiker", maar ben ook verre van happy met de huidige implementatie.

 

Ik snap de situaties wel waarin het wel handig kan zijn, maar het zou mooi zijn als je als gebruiker kunt kiezen of dat bij jou het geval is of niet...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #31 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 21 January 2015 - 11:33

Heren, allemaal bedankt voor de hulp aan deze newbie.

Natuurlijk lukte het via Menu -> applicaties -> Groen in luttele seconden.

 

Ook nog wat gestoeid met het programma Dreamset om ze er zelf in te zetten.

En dat is ook gelukt. Bijgaand een printscreen van de configuratie voor de VuPlus-Zero:

a16hs.jpg


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #32 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 21 January 2015 - 17:55

Ik zie mezelf niet als een "gewone gebruiker", maar ben ook verre van happy met de huidige implementatie.

 

Ik snap de situaties wel waarin het wel handig kan zijn, maar het zou mooi zijn als je als gebruiker kunt kiezen of dat bij jou het geval is of niet...

Helemaal mee eens. Maar voorop staat de standaard gebruiker. Deze heeft geen eigen boeketten en ergert zich aan 'spookboeketten'. Dus dat probleem oplossen.

 

Ik zal in ieder geval in de boeketten van kabelaars geen datum meer plaatsen. Wijzigen van de datum geeft een nieuw boeket, het oude blijft spoken...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #33 Meega

  • Senior Member
  • 3,000 posts

+51
Good

Posted 21 January 2015 - 19:15

Heren, allemaal bedankt voor de hulp aan deze newbie.

Natuurlijk lukte het via Menu -> applicaties -> Groen in luttele seconden.

 

Ook nog wat gestoeid met het programma Dreamset om ze er zelf in te zetten.

En dat is ook gelukt. Bijgaand een printscreen van de configuratie voor de VuPlus-Zero:

a16hs.jpg

Let wel dat als je eenmaal een setting gedownload hebt via de groene knop en die aanpast met een editor je bij de volgende update van Openpli je aanpassingen weer kwijt bent.

Dus als je zelf wat dingen wilt aanpassen kun je met de editor de settings naar je pc halen en aanpassen maar voor je hem weer terug zet eerst via de rode knop weer verwijderen van je box.


ET10000+ Openpli 6.1,1m schotel 4x duo-lnb op vaste opstelling.

Momolights teensy 2.0 met 50 leds op een string ,150 channels
DM8000 Openpli 6.1 Release


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #34 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 22 January 2015 - 12:23

Ok Bedankt. Breng geen wijzigingen aan. Die settings van Hans zijn gewoon steengoed!


Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #35 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 22 January 2015 - 18:54

doe mijn best... ;-)

 

en waar mogelijk let ik op de wensen van gebruikers. Maar zoveel mensen zoveel wensen...


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #36 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 22 January 2015 - 23:01

Als hans een pakket verwijdert zit dat in de ipk en bij een upgrade via ipk zal dat pakket ook verdwijnen... Dus dat is geen enkel probleem....
Als je de hanssettings er met een editor op zet dan kan ipk niets doen en kan je inderdaad spook pakketten krijgen....
Ik kan overwegen dit feature configureerbaar te maken.... Maar het is dan weer een instelling omdaf men het ff niet begrijpt... Hans sertings gewoon downloaden of met opkg installeren, niet met een editor...

Edited by littlesat, 22 January 2015 - 23:09.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #37 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 23 January 2015 - 08:17

@littlesat: met alle respect maar ik begreep dat de spookboeketten juist ontstaan als je een gewone software-update doet. Oude niet meer voorkomende (gemuteerde) blijven staan. Als je een edittor gebruikt (Dreamset wordt gebruikt door maker) overschrijf je alles en geen spookboeketten.

 

De hobbyist weet er wel raad mee maar de gewone gebruiker (en die zijn er veel meer) vindt het maar lastig. We hebben in onze familie- en kennissenkring veel gewone gebruikers... en die gaan ons hobbyisten dan weer bevragen. Zo is de kring weer rond.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,605 posts

+1,739
Excellent

Posted 23 January 2015 - 15:42

Het punt dat Littlesat hier probeert te maken, is het mechanisme van version control.

 

Als de initiele installatie van het "hanssat" pakket de files A, B en C neer zet, en er komt een nieuwe waarin A, E en F zit, dan zal opkg A overschrijven, B en C verwijderen, en E F neerzetten. En dan speelt dit probleem niet. Je hebt dit wel als je combineert, dus zowel de lijst via package management hebt geinstalleerd, als via een editor aan de gang bent. Dan kunnen files een andere naam krijgen en raakt opkg in de war...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #39 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,960 posts

+541
Excellent

Posted 24 January 2015 - 09:33

Dit probleem is niet specifiek voor de "hans" settings. Bij de "henk" settings hebben we deze klacht ook al jaren. Het probleem speelt eigenlijk nog een niveau hoger. Als je iets als package installeert (settings list, plugin, etc) dan valt dat onder beheer van de package manager. De package manager gaat er van uit (terecht denk ik), dat je van alles altijd het nieuwste wilt hebben, en zodra er ergens een nieuwe versie van is, wordt dat dus geuprade, óók de settings lijsten.

 

Er zijn een paar manieren om aan te geven dat je dat niet wilt:

 

- de .ipkg file met de hand uitpakken en de files zelf neerzetten (tikkeltje omslachtig en je krijgt files die niet bij een package horen, niet zo handig, en zodra je het package (per ongeluk) ooit toch een keer installeert, raken je files alsnog overschreven)

- package wel installeren, files backuppen (met dbe oid, heb er zelf geen ervaring mee), package verwijderen en dan de backup terug te zetten (zelfde bezwaren als boven, maar het schijnt veel gedaan te worden)

- package in de package editor op "hold" zetten (eigenlijk de netste manier)

 

Bij elk van bovenstaande methodes raakt de hele set "bevroren". En dan kun je ermee doen wat je wilt. MAAR je moet je goed beseffen dat er dan ook echt NIKS meer gebeurt met die files. Elke wijziging die Hans (of Henk etc.) aanbrengt komt niet door. Als CDS weer eens zenders verhuist, dan moet je zelf gaan scannen. Ik geloof niet dat dat is wat de meeste mensen willen.

 

En zo kom je bij het fundamentele probleem met settingslijsten. Je kunt ze niet "gedeeltelijk" opdaten. Een settingslijst is een set van files in een package. Updaten = alles updaten. Het is fundamentaal niet mogelijk om "van twee walletjes" te snoepen. Je kiest óf ervoor om aanpassingen te maken en die daarna helemaal zelf bij te houden óf je kiest ervoor om altijd de nieuwste versie van Hans/Henk etc. te hebben. Er is geen optie "ertussenin". Theoretisch zou dat wel kunnen, je krijgt dan iets wat lijkt op een source code management system (svn, git) waarbij de wijzigingen die Hans en Henk maken worden destribueerd in plaats van complete files en waarbij de "ontvanger" die wijzigingen doorvoert in plaats van de platte files. Dit klinkt heel eenvoudig maar heeft nog best wel wat voeten in de aarde en los daarvan zou het betekenen dat je maar een beperkt aantal aanpassing lokaal zou kunnen maken, e.e.a. moet wel "herkenbaar" blijven voor het proces.

 

O.a. dit maakt voor mijzelf het idee van een settingslijst niet zo heel aantrekkelijk, dan vind ik af en toe even een full scan draaien helemaal niet zo veel werk.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Kanalenlijst Hans van 13 januari 2015 #40 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 25 January 2015 - 09:58

Dit probleem is niet specifiek voor de "hans" settings. Bij de "henk" settings hebben we deze klacht ook al jaren. Het probleem speelt eigenlijk nog een niveau hoger. Als je iets als package installeert (settings list, plugin, etc) dan valt dat onder beheer van de package manager. De package manager gaat er van uit (terecht denk ik), dat je van alles altijd het nieuwste wilt hebben, en zodra er ergens een nieuwe versie van is, wordt dat dus geuprade, óók de settings lijsten.
 
Er zijn een paar manieren om aan te geven dat je dat niet wilt:
 
- de .ipkg file met de hand uitpakken en de files zelf neerzetten (tikkeltje omslachtig en je krijgt files die niet bij een package horen, niet zo handig, en zodra je het package (per ongeluk) ooit toch een keer installeert, raken je files alsnog overschreven)
- package wel installeren, files backuppen (met dbe oid, heb er zelf geen ervaring mee), package verwijderen en dan de backup terug te zetten (zelfde bezwaren als boven, maar het schijnt veel gedaan te worden)
- package in de package editor op "hold" zetten (eigenlijk de netste manier)
 
Bij elk van bovenstaande methodes raakt de hele set "bevroren". En dan kun je ermee doen wat je wilt. MAAR je moet je goed beseffen dat er dan ook echt NIKS meer gebeurt met die files. Elke wijziging die Hans (of Henk etc.) aanbrengt komt niet door. Als CDS weer eens zenders verhuist, dan moet je zelf gaan scannen. Ik geloof niet dat dat is wat de meeste mensen willen.
 
En zo kom je bij het fundamentele probleem met settingslijsten. Je kunt ze niet "gedeeltelijk" opdaten. Een settingslijst is een set van files in een package. Updaten = alles updaten. Het is fundamentaal niet mogelijk om "van twee walletjes" te snoepen. Je kiest óf ervoor om aanpassingen te maken en die daarna helemaal zelf bij te houden óf je kiest ervoor om altijd de nieuwste versie van Hans/Henk etc. te hebben. Er is geen optie "ertussenin". Theoretisch zou dat wel kunnen, je krijgt dan iets wat lijkt op een source code management system (svn, git) waarbij de wijzigingen die Hans en Henk maken worden destribueerd in plaats van complete files en waarbij de "ontvanger" die wijzigingen doorvoert in plaats van de platte files. Dit klinkt heel eenvoudig maar heeft nog best wel wat voeten in de aarde en los daarvan zou het betekenen dat je maar een beperkt aantal aanpassing lokaal zou kunnen maken, e.e.a. moet wel "herkenbaar" blijven voor het proces.
 
O.a. dit maakt voor mijzelf het idee van een settingslijst niet zo heel aantrekkelijk, dan vind ik af en toe even een full scan draaien helemaal niet zo veel werk.


Ik kies al jaren voor optie 2 downloaden vanuit feed, uploaden naar pc een eigen favorieten bouquet toevoegen, op de box verwijderen en daarna de aagepaste lijst vanaf pc uploaden. Dit louter omdat de indeling van Hans mij aanspreekt ;)
Deze procedure staat overigens prima uitgelegd in de vastgepinde Topics.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.




Also tagged with one or more of these keywords: settings

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users